ویرایش محتوا
دکتر افسانه زرگنج فرد

درباره ما

مجموعه زنان ، زایمان و نازائی دکتر زرگنج فرد

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام تمامی خدمات زیبائی و درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشک متخصص ( دکتر افسانه زرگنج فرد ) و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی و به روز ترین دستگاه های پزشکی ، فعالیت خود را آغاز نموده است .
هدف ما زیبایی توام با حفظ سلامتی شماست …

با ما تماس بگیرید

شبکه های اجتماعی
چرا لابیا ورم میکند

چرا لابیا ورم میکند

در این مقاله می خواهیم در مورد این موضوع که چرا لابیا ورم میکند صحبت کنیم و اطلاعاتی را راجع به دلایل و درمان این مشکل مطرح کنیم.

می دانید که واژن شما، یکی از حساس ترین قسمت های بدنتان است. حتی یک سایش جزئی می تواند مشکلاتی مانند قرمزی یا خارش ایجاد کند. اما ، اگر متوجه تورم واژن شدید ، مطمئناً باید پیگیری کنید، زیرا به طور معمول این اتفاق نمی افتد. هنگامی که مایع در بافت های بدن تجمع می یابد.

جهت دریافت مشاوره در زمینه ورم لابیا با ما در تماس باشید.

02128111615

02122930161

معمولاً تشخیص شکل موضعی تورم آسان تر است، زیرا قسمت آسیب دیده بدن بزرگتر از همتایان خود می شود. در ادامه بیشتر در مورد سوال چرا لابیا ورم میکند

چرا لابیا ورم میکند
چرا لابیا ورم میکند

واژن خانم ها نه تنها حساس هست، بلکه بسیار مستعد ابتلا به عفونت هست. عفونت قارچی واژن و عفونت باکتریایی واژن ، شایع هستند و باعث التهاب عمده در واژن می شوند که به همین دلیل است که ما گاهی تورم را تجربه می کنیم.

پریود ، رابطه جنسی و بارداری همگی می توانند باعث متورم شدن لب های واژن شوند.

چرا لابیا ورم میکند؟

آلرژی

واکنش های آلرژیک، نیز دلیل دیگری برای تورم لابیاهاست که باعث واکنش ایمنی و التهابی می شوند که شامل تورم یا قرمزی می شود.

واکنش دیگری نیز، به نام درماتیت تماسی است که گاهی اوقات با حساسیت آن را اشتباه می گیرند. درماتیت تماسی، زمانی ظاهر می شود که یک ماده – شوینده لباس ، عطر و غیره – باعث آسیب به پوست یا خود ناحیه در معرض آن شود.

اگر ناحیه لابیا شما متورم شده است ، ممکن است از یک شوینده جدید بدن باشد. مواد شیمیایی موجود در محصولات حمام ، لوسیون ها ، عطرها یا حتی دستمال توالت می توانند حساسیت ایجاد کنند.

چه باید کرد؟ اگر از محصولات جدیدی در ناحیه فرج (قسمت های بیرونی خود) استفاده می کنید ، استفاده از آنها را متوقف کنید و ببینید آیا تورم ، خارش یا سوزش متوقف می شود یا خیر.

به منظور جلوگیری از تورم ناشی از این موضوع ، در صورت امکان از صابون عطردار ، تامپون ، پد و مواد شوینده خودداری کنید.

در ادامه پاسخ به چرا لابیا ورم میکند باید بگوییم. موارد زیر هم می تواند باعث التهاب و سوزش شود. این شامل:

  • صابون ها
  • روان کننده ها
  • شستشو و دوش واژینال
  • تامپون و پد
  • داروهای ضد بارداری واژینال
  • لوسیون و کرم بدن
  • کاندوم های لاتکس

اگر اخیراً از هر یک از این محصولات استفاده کرده اید ، استفاده از آنها را متوقف کنید تا ببینید آیا تورم فروکش می کند.

تورم واژن می تواند یک تجربه ناخوشایند باشد. با این حال ، اگر تورم واژن را تجربه می کنید ، دلایل احتمالی مختلف و همچنین راه حل هایی برای آن وجود دارد.

در اینجا برخی از مواردی که ممکن است باعث تورم واژن یا فرج شما شود ، در صورت بروز مشکل ، و آنچه می توانید در مورد آن انجام دهید، آورده شده است.

تورم ممکن است در پاسخ به یک محصول جدید ظاهر شود ، اما محصولی که بدن با آن آشنا است نیز می تواند واکنش آلرژیک ایجاد کند. اگر فردی مشکوک است که به محصول خاصی حساسیت دارد ، بهتر است استفاده از آن را متوقف کرده و با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد تماس بگیرید.

کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد ، بهترین کلینیک عمل زیبایی واژن با کادر باتجربه و کاردان و متخصص درکار است.

در ادامه پاسخ به چرا لابیا ورم میکند باید بگوییم. موارد زیر هم می تواند باعث التهاب و سوزش شود. این شامل:
در ادامه پاسخ به چرا لابیا ورم میکند باید بگوییم. موارد زیر هم می تواند باعث التهاب و سوزش شود. این شامل:

رابطه جنسی

زنان ممکن است پس از رابطه جنسی، متوجه تورم خفیفی در ناحیه واژن شوند. البته برانگیختگی جنسی می تواند باعث افزایش جریان خون در ناحیه تناسلی شود و ممکن است شبیه تورم باشد.

رابطه جنسی
رابطه جنسی

سلولیت

سلولیت، یک عفونت باکتریایی لایه های داخلی پوست است که ممکن است باعث تورم ، قرمز شدن و حساسیت پوست شود. هنگامی که باکتری ها وارد بریدگی می شوند ، ممکن است سلولیت ایجاد شود ، مانند عفونتی که هنگام تراشیدن ناحیه تناسلی ایجاد می شود.

تمیز کردن منظم، ممکن است به مبارزه با عفونت کمک کند. در برخی موارد ، پزشک آنتی بیوتیک را توصیه می کند.

واژینوز باکتریایی

افزایش بیش از حد باکتری های مضر در واژن، ممکن است منجر به واژینوز شود. علائم ممکن است شامل تورم و ترشح خاکستری با بوی بد باشد .بسیاری از موارد به خودی خود برطرف می شوند ، اما ممکن است پزشک، آنتی بیوتیک ها را برای تسریع بهبودی توصیه کند.

تمیز کردن منظم ناحیه واژن و اجتناب از عوامل محرک احتمالی، به جلوگیری از واژینوز باکتریایی کمک می کند.

در دوران حاملگی

تورم واژن در دوران بارداری به دلیل مواردی مانند افزایش جریان خون ، هورمون ها ، فشار وارد شده به ناحیه لگن با بزرگ شدن نوزاد و تورم کلی که در بدن ایجاد می شود ، بسیار شایع است. زنان باردار ممکن است متوجه واریسیت واژن شوند ، که رگ های خونی برجسته ای هستند که در زیر پوست دیده می شوند که این خود عاملی برای تورم است.

در دوران حاملگی
در دوران حاملگی

به دلیل عفونت قارچی

اکثر زنان ، حداقل یکبار در زندگی خود دچار عفونت قارچی می شوند. التهابی که در طول عفونت قارچی ایجاد می شود ، در واقع می تواند تورم خفیف ایجاد کند. این امر به این دلیل است که ، در هر زمان عفونت (مخمری ، باکتریایی یا مقاربتی) ، بدن مارکرهای التهابی را که باعث تورم می شوند آزاد می کند تا بدن را از عفونت خلاص کند.

علاوه بر متورم شدن لبیا ، علائم زیر ممکن است نشان دهنده عفونت یا مشکل پزشکی زمینه ای دیگری باشد:

  • احساس گرما در ناحیه تناسلی
  • ضربه به لب ها
  • سوزش
  • خارش
  • درد
  • سرخی
  • بوی بد از واژن
  • ترشحات غیر معمول واژن

بیماریهای مقاربتی

برخی از بیماری های مقاربتی می توانند باعث تورم واژن شوند. برخی از این عفونت ها، می توانند باعث التهاب لابیا شوند.

تبخال ناحیه تناسلی

تبخال تناسلی، یک عفونت مقاربتی (STI) است. این یک ویروس است و در حال حاضر درمانی برای آن وجود ندارد. یکی از علائم اصلی تبخال، زخم هایی است که در نزدیکی واژن ظاهر می شود. اکثر مردم علائم دیگری ندارند ، اما گاهی اوقات این زخم ها می توانند با ناراحتی ، تورم و درد همراه باشند.

تبخال ناحیه تناسلی
تبخال ناحیه تناسلی

کیست

در حالی که کمی غیر معمول است ولی کیست هم می تواند دلیل تورم و خارش واژن شما باشد. دو نوع اصلی کیست وجود دارد که می تواند علت آن باشد: کیست مجرای گارتنر و کیست بارتولین. برای پاسخ به سوال چرا لابیا ورم میکند نیز باید بیماری کیست را یکی از عوامل دانست.

کیست مجرای گارتنر، در هنگام رشد اندام های جنسی در جنین ها ایجاد می شود. معمولاً پس از تولد ناپدید می شود ، اما اگر مجرا بماند ، تبدیل به مجرای گارتنر می شود. این مجرا می تواند به یک کیست تبدیل شود. این کیست ها، عمدتا بی ضرر هستند، اما در صورت رشد می توانند باعث ایجاد درد و تورم در واژن شوند.

کیست های بارتولن در غدد ایجاد می شوند. این کیست ها، مضر نیستند و عمدتا مورد توجه قرار نمی گیرند. اگر عفونی شوند ، ممکن است درد و تورم را تجربه کنید.

دلایل دیگری نیز وجود دارد که تورم را تجربه کنید

عفونت، مانند آبسه و.. می تواند باعث تورم شود. این نوع عفونت در ناحیه فرج در زنان مبتلا به نقص ایمنی بیشتر ، مانند زنان مبتلا به HIV/AIDS و دیابت کنترل نشده، بسیار شایع است.

کیست ها، همچنین ممکن است دلیلی برای ورم واژن یا واژن باشند که شایع ترین آنها به عنوان کیست غده بارتولین شناخته می شود که می تواند آبسه نیز باشد.

زخم های گلو یا واژن ، از STI ها ، یا حتی سرطان می تواند باعث تورم شود. عفونت باعث زخم شد.

بنابراین ، در هر یک از این موارد – به ویژه اگر تورم محسوس یا ناراحت کننده باشد ، یا خونریزی غیرطبیعی وجود داشته باشد ، تغییرات پوستی ، برآمدگی ها ، برجستگی ها ، تغییر بو و/یا ترشحات وجود داشته باشد – بهتر است به پزشک مراجعه کنید .

علت متورم شدن لبها ممکن است به روشهای مختلف تشخیص داده شود.

یک یا چند مورد از موارد زیر ممکن است برای تشخیص علت متورم شدن لب استفاده شود:

  • سابقه پزشکی و جنسی
  • لیست کامل علائم
  • معاینه ی جسم
  • نمونه بافت
  • تجزیه و تحلیل ادرار

بسته به علائم و نتایج اولیه آزمایش ممکن است از آزمایشات بیشتری استفاده شود.

یک یا چند مورد از موارد زیر ممکن است برای تشخیص علت متورم شدن لب استفاده شود:
یک یا چند مورد از موارد زیر ممکن است برای تشخیص علت متورم شدن لب استفاده شود:

زمان مراجعه به پزشک

در صورتی که تورم با گذشت زمان تشدید شود یا با هر یک از موارد زیر همراه باشد ، زنان مبتلا به لب های متورم باید به پزشک مراجعه کنند:

  • برآمدگی یا برآمدگی روی لبیا
  • خارش
  • درد مداوم یا شدید
  • بوی قوی از واژن
  • ترشحات غیر معمول واژن

در صورت بدتر شدن و همچنین درد ، خارش ، بوی قوی ، ترشح غیرمعمول از واژن یا برآمدگی در ناحیه لابیا حتما به کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد مراجعه کنید تا مورد بررسی قرار گیرید. ما به شما کمک می کنیم . از آنجا که هرگونه درمانی، بستگی به علت ایجاد تورم دارد، ما در کلینیک ابتدا دلیل این تورم را می یابیم و درصورت نیاز درمان را شروع می کنیم.

جلوگیری

برای پیشگیری از متورم شدن لب ها ، چندین مرحله وجود دارد که عبارتند از:

  • رعایت بهداشت خوب
  • استفاده از پد به جای تامپون
  • پوشیدن لباس گشاد
  • پوشیدن لباس زیر نخی
  • پاک کردن از جلو به عقب
  • اجتناب از محصولات معطر
  • فقط در مواقع ضروری از آنتی بیوتیک استفاده کنید
  • مصرف پروبیوتیک ها
  • استفاده از روش های جلوگیری از بارداری

اگر لابیای شما متورم شده باشد ، می تواند بعلت عفونت قارچی یا عدم تعادل باکتری ها در واژن ، آلرژی یا عفونت باشد.  حتما پیگیری لازم را انجام دهید و با ما درتماس باشید. در صورت بدتر شدن و همچنین درد ، خارش ، بوی قوی ، ترشح غیرمعمول از واژن یا برآمدگی در ناحیه لب ، از پزشک خود مشورت بگیرید.

هرگونه درمانی، بستگی به علت ایجاد تورم دارد. بسته به علت زمینه ای ، درمان های پزشکی زیادی برای متورم شدن لب ها وجود دارد.  برای جلوگیری از ورم لب و سایر مشکلات تناسلی ، بهداشت را رعایت کنید ، از روش های پیشگیری از بارداری استفاده کنید و از محصولات معطر اجتناب کنید.

برای پیشگیری از متورم شدن لب ها ، چندین مرحله وجود دارد که عبارتند از:
برای پیشگیری از متورم شدن لب ها ، چندین مرحله وجود دارد که عبارتند از:

چه علائم دیگری ممکن است همراه با تورم واژن ایجاد شود؟

تورم واژن ممکن است علائم مربوط به سایر سیستم های بدن را نیز شامل شود:

  • تورم بسیار دردناک شود
  • تب
  • درد یا سوزش با ادرار
  • تنگی نفس
  • علائم شما بیش از یک هفته طول بکشد
  • علائم جدی که ممکن است نشان دهنده یک وضعیت تهدید کننده زندگی باشد.

در برخی موارد ، تورم واژن ممکن است علامتی از یک وضعیت تهدید کننده زندگی باشد که باید بلافاصله در شرایط اورژانسی ارزیابی شوید. در این موقع سریعا به کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد مراجعه و درمان خود را شروع کنید.

پیشنهاد می کنیم از پست چرا لابیا چروک میشود دیدن کنید.

عوارض احتمالی تورم واژن چیست؟

از آنجا که تورم واژن، می تواند به دلیل بیماری های جدی باشد ، عدم مراجعه به درمان، منجر به عوارض جدی و آسیب دائمی می شود. هنگامی که علت اصلی تشخیص داده شود ، برای شما مهم است که برنامه درمانی را که شما و متخصص خود به طور خاص برای شما طراحی کرده اید ، دنبال کنید تا خطر عوارض احتمالی زیر را کاهش دهید:

درد

مشکل در فعالیت جنسی

انتقال عفونت مقاربتی به شریک جنسی

گسترش سرطان

گسترش عفونت به سایر نقاط بدن

تشخیص اینکه چرا لابیا ورم میکند، را به تیم حرفه ای کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد بسپارید

در کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد ، ابتدا سابقه عفونت های واژن یا عفونت های مقاربتی را در نظر می گیریم سپس معاینه فیزیکی یا لگنی انجام می شود. در صورت ترشح از واژن ، نمونه ای برای  آنالیز به آزمایشگاه ارسال می شود تا مشخص شود عفونت وجود دارد یا خیر. در صورت عدم وجود عفونت ، پزشک سوالاتی در مورد مواد شیمیایی یا محرک (مانند دوش یا کاندوم لاتکس) واژن شما می پرسد.

نتایج واقعی بیماران

به خاطر داشته باشید که شرایط هر بیمار، منحصر به فرد است . نتایج فردی و تعداد درمانهای توصیه شده، ممکن است بر اساس نیازهای فردی بیمار ، سابقه پزشکی و شرایط متفاوت باشد.

مرکز زیبایی کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد، برای راحتی شما طراحی شده است ، تعهد ما این است که از زمان قرار ملاقات تا دریافت خدمات ، کادر باتجربه و کاردان با خدمات عالی به شما ارائه دهیم. ما در کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد، منتظرتان هستیم تا به زیبایی بدرخشید.

کانال آپارات کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد متخصص زنان ، زایمان و نازایی

ارسال دیدگاه

مشاوره رایگان ( از ساعت 9 الی 20 )

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام خدمات درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشکان و متخصصین و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی ، فعالیت خود را آغاز نموده است . هدف دکتر زرگنج فرد، حفظ سلامتی مراجعان در عین تامین خواست ایشان برای نیل به حداکثر طراوت و شادابی است.

روزهای کاری

شنبه - پنجشنبه : 20.30 - 09.00
جمعه و ایام تعطیل : فقط با هماهنگی قبلی
خانه
حساب کاربری
خدمات
جستجو