شماره دکتر واژینیسموس

با ما همراه شوید تا بیشتر با شماره دکتر واژینیسموس آشنا شوید.

جهت دریافت مشاوره و درمان واژینیسموس با ما در تماس باشید.

ممکن است تا به حال نام واژینیسموس را نشنیده باشید. حتی ممکن است یک سری از علائم آن را در در خود داشته باشید و یا احساس کرده باشید اما نامشان را ندانید.

شماره دکتر واژینیسموس

واژینیسموس نام دیگر عدم موفقیت به نزدیکی می باشد. در ادامه در ارتباط با اختلال بیش تر توضیحاتی خواهیم داد و اطلاعات کاملی را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

واژینیسموس چیست؟

به واژینیسموس ، واژینیسم نیز گفته می شود. این اصطلاح زمانی به کار برده می شود که   که شما در عضله های ناحیه ی واژن یک سری انقباض های غیر ارادی ای را احساس کنید.

این احساس را  بیش تر در زمان هایی دارید که قرار است دخول انجام بگیرد. نکته ای که وجود دارد این است که ممکن است این وضعیت به طور دائمی اتفاق بیفتد و یا این که به صورت غیر ارادی باشد.

این موضوع جزو آن دسته از مسئله های مهمی می باشد که می تواند در زندگی زناشویی شما اختلال ایجاد کند. همچنین می تواند منجر به کاهش اعتماد به نفس شما شود.

مهم تر از همه این است که این اختلال می تواند مانعی بر سر راه فرزند دار شدن شما باشد. آن هم نه یک مشکل ساده و زود گذر بلکه یک مشکل کاملا جدی . از عوارض دیگر این اختلال نیز می توان به  غیر ممکن کردن و سخت تر شدن شرایط برای معاینه های لگنی و رحمی باشد.

علائم واژینیسموس

همانطور که میدانید ما زمانی متوجه مشکل های خود می شویم که یک تغییرات و یا به عبارتی علامت هایی را در درون خود احساس کنیم . البته این تغییرات و یا علائم می توانند به صورت ظاهری هم باشند. در این بخش از مقاله به علائم مرتبط به واژینیسموس اشاره خواهیم کرد.

از اصلی ترین علائم و نشانه هایی که می توان به ان اشاره کرد  غیر ارادی بودن انقباض های  واژن می باشد. در اثر این انقباض های غیر ارادی  دخول سخت تر و یا حتی ممکن است غیر ممکن باشد. البته باید گفت که این نشانه ها و این علائم در خانم ها ممکن است به روش های مختلفی اعلام حضور کنند .

علائم واژینیسموس

واژینیسموس درجه های مختلفی دارد . به طوری که یک سری از خانم تا حدی هستند که قادر نیستند هیچ چیزی را  وارد واژن خود کنند.  علت آن هم کاملا مشخص است و آن هم این می باشد که به علت آن انقباض غیرارادی خیلی سریع بسته می شود و دخول را سخت و یا می توان گفت که آن را غیر ممکن می کند.

علائم در خانم ها با همدیگر متفاوت می باشد

همان طور که گفتیم این علائم در خانم ها با همدیگر متفاوت می باشد. این موضوع در یک سری از خانم های دیگر به شیوه ای می باشد که  حداقل توانایی این را دارد که تامپون ها را وارد واژن خود بکنند.

البته فقط توانایی همین کار را دارند و نمی توانند رابطه ی جنسی را برقرار کنند. در دسته ای دیگر از خانم ها این علائم به شیوه ای می باشد که توانایی برقراری رابطه ی جنسی را دارد اما  برایش بسیار سخت و دردناک می باشد.

از دیگر علائم و نشانه هایی که وجود دارد و اختلال واژینیسموس را به فرد اعلام می کند می تواند مورد های زیر باشد.

یک سری از خانم ها  در هنگام انجام دخول و یا زمانی که چیزی را برای مثال تامپون ها را وارد واژن خود می کنند معمولا این کار ها برای شان سوزش  را به همراه دارد.

ترس شدید خانم ها از دخول

از دیگر علائم این اختلال جدی می توا  به ترس شدیدی که آن خانم به دخول دارد و یا دردی که موجب می شود او از انجام دخول و یا برقراری رابطه ی جنسی دوری کند  اشاره کرد.

این علائم در یک سری دیگر از خانم ها به شیوه ای می باشد که  آن خانم تلاش خود را برای برقراری رابطه و یا انجام دخول می کند اما  در راستای ان تلاش  میل جنسی خود را نیز از دست می دهد.

چرا عضله های واژن بر خلاف میل ما منقبض می شوند.

در ادامه ی این بحث به نکته هایی مهم تری اشاره خواهیم کرد که اگر اطلاعات کافی ندارید می تواند به شما بسیار کمک کند.

مشکلات جنسی :

واژینیسموس معمولا می تواند  به تجربه جنسی  قبلی و یا دیگر مشکلات جنسی مرتبط باشد و برای آن شخص مشکل هایی را ایجاد کند. اگر بخواهیم در ارتباط با این موضوع و در این راستا مثال بزنیم می توانیم به   رابطه ی جنسی ای اشاره کنیم که برای آن شخص نا خوشایند بوده است.

مشکلات جنسی :

و یا این که یک شخص در سن پایین برای معاینه نزد پزشک رفته است . این معاینه در سن کم می تواند مشکل ساز باشد  و می تواند به این منجر شود که بدن به عنوان جنبه ی محافظتی ای را از خود نشان بدهد که  برای این  است که درد کمتری را تجربه کند و یا به طور کلی از درد جلوگیری کند.

پیشنهاد می کنیم از پست ورزش های مخصوص واژینیسموس دیدن کنید.

احساس شرم از رابطه ی جنسی

از دیگر مورد هایی که می تواند در ایجاد اختلال واژینیسموس موثر باشد احساس شرم از رابطه ی جنسی می باشد. در ارتباط با این موضوع نیز مثال هایی را برای شما خواهیم آورد که می تواند به شما در فهم بیشتر کمک کند . مثلا افرادی با شرایط و موقعیت های زیر  معمولا مشکلاتی را با برقراری رابطه ی جنسی خواهند داشت :

1 – زن هایی که دوران کودکی سخت با شرایط و موقعیت هایی پر از استرس  و هم شیوه های تربیتی سختگیرانه ای را گذرانده اند. هم چنین می توان به زن هایی اشاره کرد که در ارتباط با رابطه ی جنسی دانایی ای نداشته اند  و آگاهی لازم را نیز داشته اند.

2 – زن هایی که در تصور آنها  موضوع هایی مثل این که رابطه ی جنسی گناه است و یا رابطه ی جنسی دردناک است گنجانده شده است.

3 – تجاوز و تعرض های جنسی نیز در این موضوع بی اثر نیستند.

به طور کلی اگر به همه ی این دلیل ها دقت کرده باشید در همه ی آنها یک موضوع مشترک را می توان دید و آن هم داشتن تشنج های روحی و جسمی می باشد که می تواند یک زن را آزرده کند و در پی آن تاثیر های بد و منفی خود را بر روی او  بگذارد.

درد در هنگام برقراری رابطه ی جنسی

این مشکل معمولا برای خانم هایی که رابطه های جنسی شان از نوع دردناک می باشد بیشتر امکان دارد که اتفاق بیفتد. و در پی آن می تواند منجر به واژینیسموس شود.

در ارتباط با روابط جنسی از نوع دردناک نیز می توان گفت که یک سری مورد ها وجود دارد که  منجر میشود یک زن رابطه جنسی اش را از نوع دردناک تجربه بکند. در ادامه به یک سری از این علائم اشاره خواهیم کرد :

درد در هنگام برقراری رابطه ی جنسی

تحریک ولوودینیا :

ولوودینیا به اعصابی گفته می شوند  که در ناحیه ی ورودی واژن قرار دارند. علاوه بر این  تحریک این اعصاب می تواند منجر به این موضوع بشود که زن ها یک رابطه ی جنسی دردناک را تجربه کنند.

جراحی در ناحیه ی تناسلی :

این موضوع نیز در خانم می تواند منجر به احساس و یا تجربه ی یک رابطه ی جنسی دردناک شود. اما باید به این موضوع نیز اشاره کرد که این عامل در خانم هایی که زایکمان انجام داده اند بیشتر می تواند تاثیر گذار باشد. برای مثال می توان به عمل اپی زیاتومی  که ممکن است در طی عمل زایمان انجام شود اشاره کرد.

ایجاد شدن عفونت در ناحیه ی تناسلی خانم ها :

در ارتباط با عفونت ها به نوعی از عفونت در ناحیه ی تناسلی یک خانم می توان اشاره کرد و آن هم کاندیدا می باشد. زگیل تناسلی و یا تریکوموناس  نیز نوعی  بیماری آمیزشی است که می تواند منجر به این اختلال بشود.

شماره پزشک واژینیسموس

بسیاری بر این اعتقاد هستند که اطلاع داشتن از این که چه اختلال هایی در ان ها ایجاد شده است را اگر توسط یک پزشک موفق و کاربلد متوجه شود می تواند در بهبود آنها نقش بسیار مهم و خوبی داشته باشد.

این موضوع کاملا مهم است و کسی هم نمی تواند این موضوع را نقض کند. معمولا در این طور از موقعیت ها خانم ها به تحقیق در اینترنت می پردازنند و شماره ی پزشک واژینیسموس را پیدا می کنند و در ارتباط با آنها تحقیق هایی را انجام می دهند تا بتوانند یک دکتر خوب و موفق را پیدا کنند تا بتواند به آنها کمک کند.

شماره ی پزشک واژینیسموس

اما سوال هایی که در این مورد پیش می آید این است که برای درمان این اختلال یعنی واژینیسموس باید چه زمانی را برای مراجعه کردن به پزشک انتخاب کرد؟

یک سری از خانم ها به علت احساس خجالتی که دارند ممکن است برای رفتن به پیش پزشک زمان را از دست بدهند و دیر اقدام کنند. اما توصیه ای که ما به شما داریم این است که این اختلال جزو آن دسته از مشکل هایی می باشد که کاملا قابل جبران و قابل درمان می باشد  بنابراین وقفه انداختن در آن فقط و فقط می تواند به ضرر شما باشد. پس خجالت را  کنار گذاشته و برای درمان خود اقدام کنید.

سوال دیگری که معمولا در این طور شرایط و موقعیت ها ممکن اسنت برای شخصی که دارای این اختلال است پیش بیاید این است که  در روزی که برای معاینه پیش پزشک می رود آن پزشک چه سوال هایی از او خواهد پرسیو او در جواب این سوال ها باید چه پاسخی به پزشک معالج خود بدهد؟

علت اصلی ای که یک سری از خانم ها برای درمان این مشکل خود اقدام نمی کنند و یا دیر تر اقدام می کنند همین است . همین که نمی دانند در پاسخ به سوال های پزشک باید چه جوابی بدهند.

شما در حال خواندن پست شماره دکتر واژینیسموس هستید.

سوال هایی که پزشک در این شرایط از شما خواهد پرسید می تواند مورد های زیر باشد :

آیا می توانید چیزی را وارد واژن خود کنید؟ انگشت و یا تامپون؟ و یا احساس درد شدید باعث می شود که این عمل ها را انجام ندهید؟

آیا فکر ورود هر چیزی به واژن تان شما را میترساند و یا این که احساس ناراحتی و یا احساس ناخوشایندی را برای تان ایجاد می کند؟

آیا در گذشته رابطه ی جنسی ای را تجربه کرده اید؟ این تجربه ی جنسی شما در چه شرایطی بوده است؟ ایا از ان رضایت کامل داشته اید و یا برای تان کاملا ناخوشایند بود است ؟

سوال هایی که پزشک در این شرایط از شما خواهد پرسید می تواند مورد های زیر باشد :

روش های درمان واژینیسموس که یک دکتر می تواند به شما توصیه کند تا در بهبود شما روند افزایشی و مثبتی را داشته باشد مورد های زیر است :

1 – استفاده از وان آب ولرم : ریلکس کردن در آب گرم می تواند به شما در درمان هرچه سریع تر این بیماری کمک کند.

2 – استفاده از ژل  های لوبریکانت

3 – پرتودرمانی

4 – تزریق بوتاکس

5 – انجام تمرین هایی به نام کگل

6 – جراحی بزرگ کردن واژن

7 – درمان اندومتریوز

خیلی از افراد که نسبت به بعضی دیگر کمی بدبین تر هستند معمولا به این موضوع فکر خواهند کرد که آیا ممکن است این اختلال برطرف شود یا خیر ؟

در جواب این سوال باید گفت بله.  این مشکل کاملا برطرف خواهد شد و مشکلی نیست .  در جواب چگونگی درمان آن نیز باید گفت که علم به ویژه در زمینه ی علوم پزشکی به قدری رو به پیشرفت است که می تواند به درمان قطعی بیماری های خطرناک تر  کمک کند .

این اختلال های کوچک که چیزی نیست و میتوان آنها را به راحتی درمان کرد و پشت سر گذاشت . پزشک ها معمولا در راستای درمان این بیماری به شما یک سری راه و روش هایی را پیشنهاد خواهند داد که رعایت کردن آنها به صورت پی در پی  و به صورت منظم می تواند به روند بهبود شما کمک کند.

از اینکه تا پایان مقاله شماره دکتر واژینیسموس با ما همراه بودید متشکریم و امیدواریم از خواندن پست شماره دکتر واژینیسموس بهره لازم را برده باشید.

منابع: