ویرایش محتوا
دکتر افسانه زرگنج فرد

درباره ما

مجموعه زنان ، زایمان و نازائی دکتر زرگنج فرد

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام تمامی خدمات زیبائی و درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشک متخصص ( دکتر افسانه زرگنج فرد ) و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی و به روز ترین دستگاه های پزشکی ، فعالیت خود را آغاز نموده است .
هدف ما زیبایی توام با حفظ سلامتی شماست …

با ما تماس بگیرید

شبکه های اجتماعی
ورزش های مخصوص واژینیسموس

ورزش های مخصوص واژینیسموس

امروز با موضوع ورزش های مخصوص واژینیسموس در خدمت شما هستیم.

اگر شما با اختلال واژینیسموس روبرو هستید، به جای مناسبی آمده اید ما سعی کردیم، در این مقاله درباره ورزش های مخصوص واژینیسموس برای کسانی که دنبال درمان راحت تر و با نتایج بهتر هستند، را ارائه دهیم و امیدوارم هستیم شما با خواندن مطالب دیگر مشکل واژینیسموس نداشته باشید، پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

جهت دریافت مشاوره در زمینه درمان واژینسموس یا ابتلا یا عدم ابتلا همین الان با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد در تماس باشید.

02128111615

02122930161

ورزش های مخصوص واژینیسموس
ورزش های مخصوص واژینیسموس

در این قسمت به این توضیح بسنده می نماییم که واژینیسموس یکی از اختلال ها و عارضه ها در ناحیه ی تناسلی و واژن خانم ها می باشد که سبب گرفتگی و انقباض ماهیچه های این ناحیه در زمان دخول و یا برقراری رابطه جنسی می شود. ما در این مقاله قصد نداریم خیلی وارد توضیحات تخصص این عارضه شویم. بلکه تصمیم داریم یکی سری حرکت های ورزشی که ویژه ی این عارضه هستند را برای شما توضیح دهیم.

در ادامه و برای این که موضوع ورزش های مخصوص واژینیسموس را به بهترین نحو ممکن مورد بررسی و تفهیم قرار دهیم، تعدادی از مهم ترین موضوعات مرتبط با این سوژه را در قابل چند تیتر و سوال مهم بیان می کنیم،

مهم ترین تیترهای مرتبط با مقاله ی ورزش های مخصوص واژینیسموس به شرح ذیل می باشند:

آیا ورزش راه حل مناسبی برای مشکل واژینیسموس می باشد؟

آیا در زمینه ی تمرینات کگل اطلاعاتی دارید؟

آیا در زمینه ی حرکت اسکات پا ایستاده اطلاعاتی دارید؟

آیا در زمینه ی حر کت پروانه اطلاعاتی دارید؟

آیا با مجموعه حرکت پل آشنایی دارید؟

آیا در مورد حرکت سگ پرنده اطلاعاتی دارید؟

آیا در زمینه ی حرکت حشره مرده اطلاعاتی دارید؟

آیا با حرکت گربه و حرکت گاو آشنایی دارید؟

آیا در زمینه ی حرکت تعادلی لک لک اطلاعاتی دارید؟

 

آیا ورزش راه حل مناسبی برای مشکل واژینیسموس می باشد؟

در ابتدای مقاله ورزش های مخصوص واژینیسموس لازم است، برای آشنایی افراد با اختلال واژینیسموس، به صورت مختصر و کوتاه در مورد این بیماری توضیح دهیم.

واژینیسموس یک مشکل جنسی خانم ها که در هنگام برقراری رابطه جنسی با مردان به دلیل سفت شدن غیر ارادی عضلات واژن بوجود می آید.

ورزش را معمولا یکی از روش های درمان بیماری واژینیسموس معرفی می کنند، به دلیل اینکه عضلات لگن در انقباض های ناحیه لگن تاثیر دارند و انجام حرکات ورزش هم برای تقویت عضلات مفید هستند، میتوانند یکی از روشهای درمان باشد، با توجه به کم هزینه و همچنین راحتی انجام حرکات ورزشی و بهبود انعطاف‌پذیری، تعادل و قوام عضلانی با حرکات ورزشی، ورزش راه حل مناسبی برای درمان واژینیسموس می باشد. در ادامه موضوع ورزش های مخصوص واژینیسموس ورزشهای مناسب را برای درمان واژینیسموس را برای شما عنوان می کنیم

سوالی که شاید ذهن بعضی از افراد را درگیر کند، این است که چه ورزش هایی مناسب بیماری واژینیسموس هستند، آیا هر رشته ورزشی و هر فعالیت ورزشی مناسب است، یا خیر، چه اتفاقی در بدنتان می افتد؟ واکنش ماهیچه هایتان به ورزش، چه خواهد بود؟

در ادامه، نخست به معرفی ورزشها می پردازیم، سپس روش انجام آنها را بررسی خواهیم کرد.

برای درمان واژینیسموس ، پزشک متخصص زنان ورزشهایی مانند کگل و یوگا و ماساژ درمانی را پیشنهاد میکنند. مداومت بر انجام تمرینات کگل، یوگا و ماساژ تاثیرات مثبتی در رفع واژینیسموس دارد.

آیا در زمینه ی تمرینات کگل اطلاعاتی دارید؟

همان گونه که مشاهده ی فرمودید در بخش قبل از مقاله ی ورزش های مخصوص واژینیسموس در خصوص تاثیرات مثبت حرکت های ورزشی برای شما عزیزان صحبت نمودیم. در این قسمت از نوشتار خود بنا داریم مجموعه تمرینات ورزشی که تحت عنوان تمرینات کگل مورد شناخت قرار می گیرند را برای شما عزیزان توضیح دهیم. خواهشمند است در این قسمت با ما همراه باشید.

تمرینات کگل (Kegel) برای واژینیسموس یکی از موثرترین روش ها می باشد. تمرینات کگل، تمریناتی هستند که برای تقویت عضلات کف لگن مناسب می باشند. عضلات کف لگن شامل مثانه، راست روده و واژن هستند. انقباض و شل کردن عضلات کف لگن در کنترل حرکات روده، ادرار کردن و انجام فعالیت های جنسی به شما کمک می کند.

تمرینات کگل (Kegel) تمرینات ساده‌ای می باشند که بدون تجهیزات و وسایل خاصی در خانه هم میتوانید  آن ها را انجام دهید. اسکات پا ایستاده، اسکات پا دیواری، حرکت پل، حرکت پروانه، حرکت حشره مرده، حرکت سگ پرنده و … نمونه هایی از تمرینات کگل می باشند که از افتادگی رحم و مثانه جلوگیری می‌کنند. و به درمان واژینیسموس خانم ها کمک می کنند.

در ادامه قصد داریم روش صحیح و نکات مهم انجام حرکات کگل را برایتان توضیح دهیم.

آیا در زمینه ی حرکت اسکات پا ایستاده اطلاعاتی دارید؟

در قسمت پیشین از متن ورزش های مخصوص واژینیسموس، توضیحات کلی را در زمینه ی مجموعه حرکت های کگل ارائه دادیم. در ادامه قصد داریم یکی از این حرکت ها با عنوان اسکات پا ایستاده را مورد تشریح قرار دهیم. خواهشمند است با ما همراه باشید.

آیا در زمینه ی حرکت اسکات پا ایستاده اطلاعاتی دارید؟
آیا در زمینه ی حرکت اسکات پا ایستاده اطلاعاتی دارید؟

درست مانند هر ورزش دیگر، اسکات  پا، هم می تواند باعث چربی سوزی و کاهش وزن شود و هم باعث تقویت عضلات کف لگن خواهد شد. قبل از انجام تمرینات 10 – 5 دقیقه با پیاده روی و دوچرخه ثابت و حرکات کششی و نرمشهای عمومی بدن خود را گرم کنید.

پاها را به اندازه عرض شانه باز میکنیم، پنجه پاها را می توانید در حالت های مختلف امتحان کنید، دست ها را برای حفظ تعادل صاف کرده و آن ها را تا روبروی صورت بالا می آوریم. عضلات کف گلن را منقبض کرده و بدون عجله کردن آرام پایین می رویم تا جایی که استخوان ران با سطح زمین موازی باشد، 10ثانیه خود را در همین حالت نگه داشته بعد با شل کردن عضلات به بالا می رویم. سعی کنید، در این حالت ستون فقرات صاف باشد،

این حرکت  را سه بار و هر بار 10 مرتبه انجام دهید.

اسکات پا دیواری هم مانند اسکات پا ایستاده می باشد فقط در حرکت اسکات دیواری به دیواری تکیه داده  و سپس سعی کنید، این حرکت را مانند اسکات پا  3 بار و در هر مرحله 10 تکرار انجام دهید.

عضلات کف گلن همان عضله کنترل کننده ادرار می باشند، برای پیدا کردن آنها در هنگام ادرار کردن یک بار ادرار خود را متوقف کنید تا بدانید چگونه می توانید عضلات کف گلن را منقبض کنید، با چندین بار تکرار، این کار آسان می شود.

از شما عزیزان درخواست می شود در بخش های بعدی نوشتار ورزش های مخصوص واژینیسموس با ما همراه باشید.

آیا در زمینه حرکت پروانه اطلاعاتی دارید؟

در بخش قبلی از مقاله ی ورزش های مخصوص واژینیسموس با حرکت اسکات پا ایستاده آشنا شدیم. در ادامه قصد داریم یکی دیگر از مجموعه حرکت های کگل را با عنوان حرکت پروانه مورد توضیح قرار دهیم. لطفا در این قسمت نیز با ما همراه باشید.

آیا در زمینه ی حر کت پروانه اطلاعاتی دارید؟
آیا در زمینه ی حر کت پروانه اطلاعاتی دارید؟

برای انجام حرکت پروانه سه مرحله زیر را انجام دهید:

در حالت ایستاده، با پاهای صاف و قرار دادن دست‌ها در دو طرف بدن شروع کنید.

بپرید و پاهای خود را بیشتر از عرض لگن بکشید، عضلات کف لگن را هم درگیر کنید، در همین حال دست‌هایتان را تا بالای سر بالا بیاورید تا کف دست ها همدیگر را تقریبا لمس کنند.

دوباره بپرید. این بار دست‌هایتان را پایین بیاورید و پاهایتان را جفت درکنار هم قرار دهید. عضلات کف لگن را هم رها کنید و به وضعیت اولیه برگردید.

3بار و هر بار 20 تا 30 ثانیه تکرار کنید. آرامش در انجام حرکات را فراموش نکنید.

لطفا قسمت های بعدی مقاله ی ورزش های مخصوص واژینیسموس را از دست ندهید. در ادامه قصد اریم موضوعات جالب دیگری را برای شما شرح دهیم.

آیا با مجموعه حرکت پل آشنایی دارید؟

همان گونه که دقت فرمودید در بخش های قبلی از نوشتار ورزش های مخصوص واژینیسموس، با حرکات اسکات پا و حرکت پروانه آشنا شدیم، اینک تصمیم داریم یک حرکت جالب دیگر را از مجموعه حرکت های کگل برای شما عزیزان توضیح دهیم. عنوان این حرکت، تمرین پل می باشد. از شما درخواست می شود در این بخش نیز ما را همراهی نمایید.

حرکت دشواری نیست، نگران نباشید ابتدا به پشت روی زمین دراز بکشید و کف پا را صاف روی زمین بگذارید زانوها را خم کرده و به اندازه عرض لگن از هم دور کنید.

دستها آرام در کنار بدن روی زمین قرار می گیرند. عضلات کف لگن را درگیرکنید و باسن را بالا بکشید. به مدت 10 ثانیه باسن را بالا نگه دارید، سپس بدنتان را رها کرده و روی زمین می گذارید 10تا 15 بار این حرکت را انجام دهید، از عضلات باسن و رانها برای بالا بردن باسن استفاده کنید، و نباید با فشارکف پا آن را بالا بیاورید. باسن  باید در وضعیتی باشد که کمر و زانوها و باسن در یک خط قرار بگیرند.

آیا با مجموعه حرکت پل آشنایی دارید؟
آیا با مجموعه حرکت پل آشنایی دارید؟

برای گرفتن نتیجه بهتر 3 ست و در هر مرحله 10 تا 15 تکرار انجام دهید.

آیا در مورد حرکت سگ پرنده اطلاعاتی دارید؟

در بخش قبلی از مقاله ی خود حرکت پل را که در گروه تمرین های کگل قرار دارد، مورد توضیح قرار دادیم. در این بخش قصد داریم شما را با حرکت دیگری با عنوان سگ پرونده آشنا نماییم. لطفا با ما در این قسمت نیز همراه باشید.

برای انجام این حرکت باید در حالت چهار دست و پا باشید و کمرتان را طوری که گودی کمرتان پر شود، نگه دارید.

به یه نقطه نگاه کنید تا تمرکز کافی برای حرکت رو داشته باشید.

دست و پای مخالف رو همزمان با هم بالا ببرید و‌ در راستای بدن و موازی با زمین قرار بدید.

چند ثانیه مکث کرده و دست و پا رو به حالت اولیه برگردانید.

حرکت رو با دست و پای دیگر هم انجام بدید. اگر حفظ تعادل برای شما سخت است، بهتره هفته اول فقط دست ها خود را یکی یکی بالا بیاورید، بعد در هفته دوم بالا آوردن پاها را هم اضافه کنید.

آیا در مورد حرکت سگ پرنده اطلاعاتی دارید؟
آیا در مورد حرکت سگ پرنده اطلاعاتی دارید؟

آیا در زمینه حرکت حشره مرده اطلاعاتی دارید؟

در بخش قبل از متن ورزش های مخصوص واژینیسموس حرکت سگ پرونده را برای شما توضیح دادیم. در این قسمت قصد داریم حرکت حشره ی مرده را مورد تشریح قرار دهیم. با ما همراه باشید.

برای انجام این حرکت به پشت روی زمین دراز می کشیم دستها و زانوها را بالا آورده تاجایی دستها و رانها موازی شوند، ( زانو 90 درجه) این حرکت را با دست و پای مخالف هم میتوان انجام داد.

همزمان دست راست و پای راست را پایین می آوریم تا جایی که به زمین برخورد نکند 10 ثانیه مکث کنید و دست و پا را به حالت اول بازگردانید. هنگام پایین آوردن دست و پا عضلات کف گلن را در گیر کنید و هنگام بالا بردن عضلات را رها کنید.

 

آیا با حرکت گربه و حرکت گاو آشنایی دارید؟

یکی از حرکت موثر یوگا برای درمان واژینیسموس پیشنهاد میشه حرکت گربه و گاو است، در این حرکت چهار دست و پا روی زمین قرار گرفته و دستهایتان دقیقا در زیر شانه‌هایتان قرار بگیرند. در حالی که دم انجام می دهید، سر را به بالا برده و بالا را نگاه می کنید و شکم‌ و قفسه سینه‌تان را به‌سمت زمین بکشید. (حرکت گاو)

آیا با حرکت گربه و حرکت گاو آشنایی دارید؟
آیا با حرکت گربه و حرکت گاو آشنایی دارید؟

در هنگام بازدم چانه به سینه نزدیک کرده و پشت خود را کوژ می کنیم، عضلات شکم و عضلات کف گلن را منقبض می کنیم، 10 ثانیه نگه می داریم و دوباره حرکت گاو را انجام می دهیم.

آیا در زمینه حرکت تعادلی لک لک اطلاعاتی دارید؟

این حرکت تعادلی مفید برای تقویت عضلات باسن و کف گلن می باشد، ابتدا صاف ایستاده و درحالی که دستها از بدن دور می شوند، یکی از پاها را به عقب هدایت می کنیم و کشیده نگه می داریم تعادل خود را در این وضعیت حفظ می کنیم، دست ها در این مرحله در حالی که عمل دم را انجام میدهیم جلو می بریم.

آیا در زمینه ی حرکت تعادلی لک لک اطلاعاتی دارید؟
آیا در زمینه ی حرکت تعادلی لک لک اطلاعاتی دارید؟

اگر نمی توانید تعادل خود را حفظ کنید، می توانید از یک صندلی کمک بگیرید.

آیا در زمینه ی حرکت تعادلی لک لک اطلاعاتی دارید؟
آیا در زمینه ی حرکت تعادلی لک لک اطلاعاتی دارید؟

در این جا مجموعه توضیحات ما در زمینه ی ورزش های مخصوص واژینیسموس به پایان رسید. امیدوار هستیم مطالب هایی که در این مقاله برای شما عزیزان توضیح دادیم مفید بوده باشند و نهایت استفاده را از آن ها برده باشید.

کانال آپارات کلینیک زنان دکتر افسانه زرگنج فرد

ارسال دیدگاه

مشاوره رایگان ( از ساعت 9 الی 20 )

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام خدمات درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشکان و متخصصین و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی ، فعالیت خود را آغاز نموده است . هدف دکتر زرگنج فرد، حفظ سلامتی مراجعان در عین تامین خواست ایشان برای نیل به حداکثر طراوت و شادابی است.

روزهای کاری

شنبه - پنجشنبه : 20.30 - 09.00
جمعه و ایام تعطیل : فقط با هماهنگی قبلی
خانه
حساب کاربری
خدمات
جستجو