ویرایش محتوا
دکتر افسانه زرگنج فرد

درباره ما

مجموعه زنان ، زایمان و نازائی دکتر زرگنج فرد

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام تمامی خدمات زیبائی و درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشک متخصص ( دکتر افسانه زرگنج فرد ) و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی و به روز ترین دستگاه های پزشکی ، فعالیت خود را آغاز نموده است .
هدف ما زیبایی توام با حفظ سلامتی شماست …

با ما تماس بگیرید

شبکه های اجتماعی
عکس قبل و بعد از عمل لابیاپلاستی

عکس قبل و بعد از عمل لابیاپلاستی

با ما همراه شوید تا عکس قبل و بعد از عمل لابیاپلاستی را به صورت شماتیک ببینید . به دلیل حفظ محرمانگی بیماران و قوانین کشور ، امکان نمایش عکس های واقعی قبل و بعد جراحی لابیاپلاستی در سایت وجود ندارد بدین منظور باید پس از دریافت وقت قبلی به زرکلینیک مراجعه کنید .

جهت دریافت مشاوره در زمینه عمل لابیاپلاستی با ما در تماس باشید.

02128111615

02122930161

 

علم و تکنولوژی در زمینه عمل زیبایی واژن هم پیشرفت داشته است. عمل لابیاپلاستی نوعی عمل جراحی زیبایی برای واژن به حساب می‌آید. که سبب تغییر شکل ظاهری لبه داخلی و یا بیرونی واژن می شود. در این مطالب قصد داریم با این عمل جراحی و تصاویر لابیاپلاستی  آشنا شویم.

عکس قبل و بعد از عمل لابیاپلاستی

اگر شما بخواهید قبل از انجام عمل لابیاپلاستی ، عکس قبل و بعد از عمل لابیاپلاستی سایر افراد را مشاهده فرمایید ، باید بگوئیم که این مورد فقط در داخل کلینیک امکان پذیر می باشد یعنی به دلیل حفظ محرمانگی بیماران و همچنین قوانین موجود در کشور ، این امکان وجود ندارد که عکس های عمل لابیا پلاستی دیگر بیماران در دایرکت اینستاگرام زرکلینیک یا دیگر پیام رسان ها برای شما ارسال شود.

برای دیدن عکس ها و نتایج عمل دیگر بیماران و مشاوره قبل از عمل حتما به زرکلینیک مراجمه فرماید . دکتر افسانه زرگنج فرد در مورد تمامی مراحل عمل جراحی زیبای لابیاپلاستی چگونگی انجام عمل و نوع عمل و دوران نقاهت بعد از عمل و رعایت اصول بهداشتی بعد از عمل لابیاپلاستی شما را مورد مشاوره قرارمی دهند .

آناتومی دستگاه تناسلی زنان و اصطلاحات رایج

پیش از آن که به بررسی جراحی زیبایی واژن بپردازیم، بهتر است که ابتدا با آناتومی دستگاه تناسلی زنان آشنا شویم تا درک نحوه انجام جراحی لابیاپاستی آسان تر شود. دستگاه تناسلی را می توان به دو بخش تقسیم کرد:

دستگاه تناسلی داخلی که شامل تخمدانها، لوله رحم، رحم و مهبل می شود ؛
دستگاه تناسلی خارجی که تغییرات زیبایی روی آن انجام می شود که جزئیات آن به شرح زیر است :

ولوا (vulva)
کل ساختمان ناحیه تناسلی را که قابل مشاهده است را ولوا یا ولوو می نامند. این ناحیه از قسمت رویش موها تا پرینه (ناحیه چروکیده و عضلانی در نزدیکی مقعد که میان دوراه نیز نامیده می شود) را در برمی گیرد.

مونس پوبیس (Mons Pubis)
این ناحیه مثلثی که به اسم بالشتک تناسلی و تپه ونوس نیز شناخته می شود، شامل حاشیه بالایی مهبل می شود. این ناحیه در حالت ایستاده به صورت مثلثی دیده می شود و محل رویش موها است. این ناحیه نیز جراحی زیبایی مخصوص به خود را دارد که جراحی مونس پوبیس نامیده می شود.

لب های بزرگ واژن (Labia majora)
این قسمت که بیشتر به اسم لابیا ماژور شناخته می شود، دو بالشتک با بافت چربی است که در دو سوی ولوا قرار دارند. این بخش بین 7 تا 8 سانتی متر طول و 1.5 تا 3 سانتی متر ضخامت دارد. سطح خارجی این بخش پوشیده از مو است. سطح داخلی لابیاماژور بدون مو است. اندازه، رنگ و شکل ظاهری این قسمت در هر فرد متفاوت است.

لب های کوچک واژن (Labia minora)
لابیا مینور یا لب های کوچک واژن یا لابیای داخلی بخشی از واژن است که در دو سمت دهانه واژن و بین لابیا ماژورها قرار گرفته است. این بخش از جنس پوست و مخاطی است. این ناحیه از بدن زنان نیز از نظر رنگ و اندازه در افراد مختلف متفاوت است. لابیامینورها ممکن است از نظر ظاهری نیز با هم نامتقارن هستند. جراحی زیبایی لابیاپلاستی دقیقا روی این ناحیه انجام می شود.

کلیتوریس (clitoris)
این ناحیه از بدن زنان تحریک پذیرترین قسمت اندام تناسلی است و بیشترین اعصاب را دارد. کلیتوریس در بالای مجرای ادرار قرار گرفته است. طول این ناحیه حداکثر 2 سانتی متر است. زمانی که تحریک جنسی صورت می گیرد طول این ناحیه افزایش می یابد و در زمان آرامش جنسی به طول اولیه خود برمی گردد. روی کلیتوریس کلاهک محافظی قرار دارد. این ناحیه نیز ممکن است از نظر شکل ظاهری در بعضی افراد نامناسب باشد که با جراحی زیبایی کلیتوریس شکل مطلوبی به دست می آورد.

وستیبول (vestibule)
دهلیز یا وستیبول ناحیه بادامی شکلی است که وظیفه مرطوب نگه داشتن دستگاه تناسلی زنان را بر عهده دارد. این ناحیه از خارج به پرده بکارت (Hymen) و از داخل به واژن می رسد. مخاطی که از این ناحیه ترشح می شود در زمان تغییرات هورمونی، کاهش و افزایش می یابد.

مجرای ادرار (Urethra)
پیشابراه یا میزراه در بالای دیواره قدامی واژن قرار گرفته است. منفذ مجرای ادرار در میان وستیبول واقع شده است.

مدخل واژن (Hymen)
این ناحیه که پرده بکارت نام دارد، از جنس بافت همبند و الاستیک و کلاژن است. این ناحیه محل ورود واژن به بخش های داخلی را پوشانده است. ضخامت این ناحیه در افراد متفاوت است.

 

عمل زیبایی واژن

در چند سال اخیر شاهد بالا رفتن آمار جراحی های زیبایی بوده ایم. خوشبختانه علم پزشکی در این زمینه پیشرفت زیادی داشته است.

زمانی که راحب‌عمل های زیبایی صحبت می کنیم معمولا جراحی بینی و پروتز لب و … در ذهن ها می آید اما در واقع عمل های زیبایی برای سایر اعضای بدن هم انجام می شود‌. هم اکنون ‌عمل های زیبایی زیادی روی واژن انجام می‌شوند. به طور مثال پریمو راستی و مونس‌پلاستی و فرونو پلاستی برخی از این عمل های زیبایی هستند.

خوشبختانه علم و تکنولوژی در زمینه عمل زیبایی واژن هم پیشرفت داشته است. در مونس‌پلاستی افتادگی پوست شکم روی‌ ناحیه تناسلی برطرف می‌شود. عمل های زیبایی دیگری هم وجود دارند که لابیاپلاستی یکی از آن ها است.

برای انجام این عمل باید از بیمار تصاویر لابیاپلاستی گرفته شود. این عمل هم مانند دیگر عمل های گفته شده به زیبایی واژن کمک می کند. جراحی لابیاپلاستی به دو صورت سرپایی و لیزری انجام می شود. برای انجام این عمل از تصاویر لابیاپلاستی کمک گرفته می‌شود.  در این مطالب قصد داریم با این عمل جراحی و تصاویر لابیاپلاستی آشنا شویم.

عمل لابیاپلاستی

در واقع عمل لابیاپلاستی نوعی عمل جراحی زیبایی برای واژن به حساب می‌آید. که سبب تغییر شکل ظاهری لبه داخلی و یا بیرونی واژن می شود.  طبق آمار هایی که منتشر شده معمولا خانم های که برای عمل زیبایی لابیاپلاستی به دکتر مراجعه می‌کنند درخواست کوچک تر شدن اندازه و یا طول لبه های داخلی واژن خود را دارند.

البته که اندازه مشخص و یا استانداردی برای لبه های داخلی واژن در نظر گرفته نشده است اما هم معمولا اکثر بانوان تمایل دارند که لبه های داخلی واژن از بین های بیرونی آن خارج نشوند.

عمل لابیاپلاستی
عمل لابیاپلاستی

معمولا افرادی که به پزشک مراجعه می ‌کنند به همین مورد اشاره می کنند  یعنی آن ها اصرار دارند که اندازه لبه های داخلی واژن به قدری باشد که از لبه های بیرونی بیرون نیاید.

عمل لابیاپلاستی انواع مختلفی دارد و برای انجام آن به  تصاویر لابیاپلاستی نیاز پیدا می‌شود. حتما شما هم تا به حال چنین صحنه هایی را مشاهده کرده اید که از یک فردی عکس گرفته می‌ شود و پس از انجام عمل مجدد از او عکس می گیرند و آن دو را با یک دیگر مقایسه می‌کنند. در این صورت به راحتی می توان نظر داد که آیا عمل جراحی زیبایی به خوبی انجام شده است یا خیر؟

در واقع منظور از تصاویر لابیاپلاستی به چنین چیزی است. ممکن است عده ای از این بابت نگرانی داشته باشند که تصاویر آن ها در شبکه های مختلف مجازی پخش شود اما در حقیقت چنین چیزی وجود ندارد.

یعنی اگر فردی به پزشکی برای انجام عمل لابیاپلاستی مراجعه می کند می تواند تصاویر لابیاپلاستی بیماران قبلی را مشاهده کند اما این تصاویر هرگز از طریق واتساپ و دایرکت و تلگرام برای آن ها ارسال نمی شود و فقط می توان در مطب دکتر آنها را مشاهده کرد.

تاثیر جراحی لابیا روی اعتماد به نفس خانم ها

انجام این عمل تاثیر زیادی روی اعتماد به نفس خانم ها دارد. یعنی زمانی که بانوان  تصاویر لابیاپلاستی را مشاهده میکنند می‌ توانند متوجه تغییرات خود شوند که در نهایت اعتماد به نفس آنها بالاتر میرود و رابطه جنسی بهتری را تجربه می کنند.

به طور کلی با انجام عمل لابیاپلاستی واژن خانم ها زیبا تر از قبل می شود و این مسئله را می توان مهمترین علت روی آوردن بانوان به این عمل دانست.  تصاویر لابیاپلاستی  تاثیر زیادی روی افزایش اعتماد به نفس دارد زیرا بانوان با مشاهده این تصاویر می توانند متوجه تغییرات به وجود آمده شوند.

تاثیر جراحی لابیا روی اعتماد به نفس خانم ها
تاثیر جراحی لابیا روی اعتماد به نفس خانم ها

یکی دیگر از فواید این عمل این است که التهاب های مختلف را از بین می برد. زیرا افرادی که لابیای بزرگ دارند بیشتر عرق می کنند و همین مسئله سبب عرق سوز شدن واژن آن ها می شود و با مشکلاتی از این قبیل رو به رو می شوند.

این افراد برای برطرف کردن این مشکل از پمادها و داروهای ضد قارچ استفاده می کنند که البته آن ها هم نمی توانند به سرعت اثر گذار باشند‌. پس اگر از بزرگ بودن لابیای خود رنگ می ‌برید بهتر است که به یک پزشک متخصص مراجعه کنید و به کمک  تصاویر لابیاپلاستی انجام این عمل مشکل خود را برطرف کنید.

مراجعه به پزشک

پس از این که عمل لابیاپلاستی را انجام دادید باید دو بار به پزشک مراجعه کنید. در این مراجعات از  تصاویر لابیاپلاستی کمک گرفته می شود. در واقع باید جای عمل را بررسی کرد.

دقت کنید که پس از انجام عمل نباید رابطه جنسی داشته باشید. زمانی که به پزشک مراجعه می‌کنید تشخیص داده می شود که بدن شما برای برقراری رابطه جنسی آماده است یا خیر.

مراجعه به پزشک
مراجعه به پزشک

معمولا بیشتر خانم ها باید مدت زمان زیادی را بعد از عمل صبر کنند و رابطه جنسی نداشته باشند زیرا در صورتی که پس از عمل رابطه جنسی برقرار شود ممکن است بخیه ها باز شوند و بیمار به مشکل برخورد کند.

پس از انجام عمل لابیاپلاستی ممکن است مشکلاتی برای بیمار پیش بیاید. در واقع هر عمل جراحی مشکلات خودش را دارد. پس از انجام این عمل ممکن است درد و تورم را در واژن تجربه کنید‌.

تورم در واژن

تورم در واژن در تصاویر لابیاپلاستی به وضوح قابل مشاهده است اما برای فهمیدن این مسئله نیازی به تصاویر لابیاپلاستی زیرا فرد بیمار به تنهایی می تواند متوجه این مسئله بشود. در قسمت واژن غدد لنفاوی و عصب های زیادی وجود دارد

و همین مسئله سبب می‌شود تا این ناحیه نسبت به درد حساس باشد. حتی ممکن است تا یک ماه پس از عمل درد و تورم در این ناحیه وجود داشته باشد پس نیازی به نگرانی نیست پس از مدتی واژن بهبود پیدا می‌کند.

پس از عمل لابیاپلاستی باید به مواردی توجه کرد. در این قسمت از مطالب به کار های می پردازیم که پس از انجام این عمل باید انجام دهید.

پس از این که عمل لابیاپلاستی را انجام دادید باید فعالیت های ورزشی تان را محدود کنید. یعنی نباید ورزش های را که سبب فشار وارد شدن به ناحیه واژن میشود انجام دهید. یه طور مثال ورزش های مانند دوچرخه سواری و اسب سواری را تا مدت ها پس از انجام این عمل نباید انجام داد‌.

در واقع ورزش های که سبب ساییدگی ناحیه تناسلی می شوند خطرناک هستند و باید از آنها جلوگیری کرد. البته اگر جز علاقه مندان به ورزش های مانند دوچرخه سواری هستید نگران نباشید پس از گذشت یک ماه می توانید این ورزشها را انجام دهید در واقع پزشکان با بررسی تصاویر لابیاپلاستی به شما می گویند که آمادگی انجام چنین ورزش های را دارید یا خیر.

بعد از لابیاپلاستی هم مانند دیگر جراحی ها نباید حمام رفت

مورد دیگری که پس از عمل لابیاپلاستی باید به آن توجه مرد حمام رفتن است. پس از لابیاپلاستی هم مانند دیگر جراحی ها نباید حمام رفت. البته پس از گذشت چند روز میتوان حمام رفتن اما بهتر است زمانی که به پزشک مراجعه کرده اید و او در حال بررسی  تصاویر لابیاپلاستی بود برای ربات یا نرفتن به حمام نظر دکتر را جویا شوید. هم چنین دقت کنید که تا مدت ها بعد از انجام این عمل نباید به استخر بروید.

مورد دیگری که باید به آن توجه کنید دوری از لباس های تنگ است. شلوار و یا لباس زیر چسبان به واژن فشار می آورد و به همین علت بیمار اذیت خواهد شد.

به همتی علت توصیه می شود تا زمانی که به بهبودی کامل نرسیده اید از شلوار و لباس تنگ استفاده نکنید.  بهبودی کامل توسط پزشکان تشخیص داده می شود در واقع آن ها به مشاهده تصاویر لابیاپلاستی می پردازند و با توجه به آن اعلام می کنند که شما به بهبودی کامل رسیده آید یا خیر.

همان طور که گفتیم پس از انجام عمل لابیاپلاستی بیمار ممکن است احساس درد داشته باشند. این مسئله کاملا طبیعی است و نباید برای آن نگرانی داشت. اما در صورتی که درد زیادی داشتید می‌توانید از قرص ایبوپروفن کمک بگیرید.

 

تقریبا 24 ساعت پس از عمل می‌توانید دوش بگیرید

تقریبا 24 ساعت پس از عمل می‌توانید دوش بگیرید اما دقت کنید که اگر ناحیه تناسلی مالش داشته باشد مشکلاتی برای شما به وجود خواهد آمد.

همان طور که گفتیم شخص بیمار پس از انجام عمل در ناحیه واژن تورم را تجربه خواهد کرد. برای رفع این مشکل باید از غذا های که تورم را زیاد می ‌کنند دوری کرد و در مقابل به غذا های که تورم را کاهش می دهند روی آورد.

به طور مثال غذا های که فیبر دارند تورم را کاهش می دهند پس بهتر است از این نوع غذا ها استفاده کنید. غذا های که دارای چربی و نمک زیادی هستند تورم را افزایش می دهند پس از آن ها دوری کنید.

تقریبا 24 ساعت پس از عمل می‌توانید دوش بگیرید
تقریبا 24 ساعت پس از عمل می‌توانید دوش بگیرید

دردی که پس از عمل در ناحیه واژن ایجاد می شود درد زیادی نیست اما ممکن است عده ای تحمل همین درد را هم نداشته باشند. این افراد می توانند از کمپرسور یخ استفاده کنند. البته دقت کنید که یخ ها باید کاملا تمیز باشند و در غیر این صورت ممکن است فرد بیمار به عفونت مبتلا شود.

همان طور که گفتیم پس از جراحی لابیاپلاستی نباید  جنسی برقرار کرد.

موارد منع از جراحی لابیا

تصاویر لابیاپلاستی نقش مهمی برای عمل لابیا ایفا می کنند. در واقع به کمک تصاویر لابیاپلاستی می توان گفت که عمل اثر گذار بوده یا خیر. عمل لابیاپلاستی مشکل خاصی را به وجود نمی آورد به همتی علت اکثر بانوان می ‌توانند آن را انجام دهند. نکته مهمی که در موزه اخی بابیت وجود دارد کیفیت تصاویر لابیاپلاستی است.

اگر این تصاویر به خوبی گرفته نشوند و یا دارای کیفیت مناسبی نباشند پزشکان نمی توانند از آن ها کمک بگیرند. در راستای آشنایی بیشتر با تصاویر لابیاپلاستی به مواردی که برای آنها عمل جراحی لابیاپلاستی ممنوع است خواهیم پرداخت.

خانم های باردار میتوانند این عمل را انجام دهند. زیرا برای انجام این جراحی از بی حسی عمومی استفاده می‌شود و همین مسئله ممکن است برای جنین خطر ساز باشد. همچنین در دوران بارداری در بدن خانم ها تغییرات هورمونی ایجاد می‌ شود که منجر به بزرگ شدن لابیا می شوند و پس از زایمان این تغییرات از بین خواهند رفت پس این دوران برای عمل لابیا مناسب نیست.

همچنین ممکن است در طول زایمان لابیا کشیده شوند در نتیجه باید این عمل را به بعدا موکول کرد.

موارد منع از جراحی لابیا
موارد منع از جراحی لابیا

دختر هایی که سنی کمتر از 15 سال دارند نباید این عمل را انجام دهند

دختر هایی که سنی کمتر از 15 سال دارند نباید این عمل را انجام دهند. به این علت که لابیا تا سن 15 سالگی رشد می کنند به همتی علل اگر افرادی که کمتر از 15 سال سن دارند این عمل را انجام دهند ممن است لابیای آن ها بزرگ تر شود.

خانم هایی که سنی بیشتر از 55 سال دارند نباید این عمل را انجام دهند. با بالا رفتن سن در بدن تغییراتی ایجاد می شود که یکی از این تغییرات عدم بازسازی پوست است. به همین علت اگر در سنی بیشتر از 55 سال این عمل را انجام دهید ممکن است جوش خوردن و بازسازی پوست  طول بکشد. در صورتی که این اتفاق بیفتد احتمال ابتلا به عفونت بیش از از قبل می شود.

افرادی که دارای زگیل تناسلی و یا تبخال تناسلی هستند نباید این عمل را انجام دهند زیرا ممکن است تعداد زگیل ها و تبخال های روی پوست آنها بیشتر شود.

کانال آپارات کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد متخصص زنان ، زایمان و نازایی

ارسال دیدگاه

مشاوره رایگان ( از ساعت 9 الی 20 )

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام خدمات درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشکان و متخصصین و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی ، فعالیت خود را آغاز نموده است . هدف دکتر زرگنج فرد، حفظ سلامتی مراجعان در عین تامین خواست ایشان برای نیل به حداکثر طراوت و شادابی است.

روزهای کاری

شنبه - پنجشنبه : 20.30 - 09.00
جمعه و ایام تعطیل : فقط با هماهنگی قبلی
خانه
حساب کاربری
خدمات
جستجو