ویرایش محتوا
دکتر افسانه زرگنج فرد

درباره ما

مجموعه زنان ، زایمان و نازائی دکتر زرگنج فرد

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام تمامی خدمات زیبائی و درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشک متخصص ( دکتر افسانه زرگنج فرد ) و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی و به روز ترین دستگاه های پزشکی ، فعالیت خود را آغاز نموده است .
هدف ما زیبایی توام با حفظ سلامتی شماست …

با ما تماس بگیرید

شبکه های اجتماعی
درمان واژینیسموس با فیزیوتراپی

درمان واژینیسموس با فیزیوتراپی

آیا اطلاعاتی در رابطه با درمان واژینیسموس با فیزیوتراپی دارید؟ همراه ما باشید تا به این موضوع بپردازیم.

لطفا جهت دریافت مشاوره و درخواست برای درمان واژینیسموس با فیزیوتراپی با ما در کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد تماس بگیرید.

02128111615

02122930161

اگر این اصطلاح برای شما واژه‌ای ناآشنا باشد، امری طبیعی است. اما برای این‌ که این موضوع را بهتر درک کنید، باید بگوییم، اختلالاتی در هنگام برقراری روابط جنسی برای بانوان رخ می ‌دهد که باعث به وجود آمدن دردهای بسیار زیاد می ‌شود که نام آن‌ ها واژینیسموس است.

درمان واژینیسموس با فیزیوتراپی
درمان واژینیسموس با فیزیوتراپی

در حالت کلی، واژینیسموس می ‌تواند باعث انقباض غیرارادی عضلات ناحیه واژن در ایجاد برقراری روابط جنسی باشد و بانوان زیادی با این مشکل دست‌ و پنجه نرم می ‌کنند.

برای این ‌که بتوانیم درمان واژینیسموس با فیزیوتراپی را برای شما شرح دهیم، بهتر است در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا از تخصص‌ های دکتر زرگنج فرد به‌ عنوان بهترین دکتر برای درمان واژینیسموس اطلاعاتی در اختیارتان بگذاریم و در این زمینه سطح آگاهی شما را بیشتر کنیم.

در ادامه این مطلب عنوان ‌های زیر را مطالعه می‌ کنید:

واژینیسموس چیست و علائم آن چگونه است؟

راه‌های درمان واژینیسموس به چه صورت است؟

درمان واژینیسموس با فیزیوتراپی چگونه می ‌باشد؟

نحوه درمان واژینیسموس با فیزیوتراپی کف لگن به چه صورت می ‌باشد؟

سوالات رایج در رابطه با درمان واژینیسموس با فیزیوتراپی چیست؟

سخن پایانی

 

واژینیسموس چیست و علائم آن چگونه است؟

اشخاصی که دچار واژینیسموس شده‌اند، در هنگام برقراری رابطه جنسی با درد بسیاری مواجه خواهند شد. به ‌همین دلیل در هنگام رابطه ترس به سراغ آن‌ها می ‌آید.

مختل کردن زندگی افراد به واسطه بیماری واژینیسموس بسیار اتفاق می‌ افتد و باعث به وجود آمدن مشکلات و از بین رفتن اعتماد به ‌نفس بسیار می ‌گردد.

واژینیسموس چیست و علائم آن چگونه است؟
واژینیسموس چیست و علائم آن چگونه است؟

مهم‌ترین دلیلی که باعث به وجود آمدن واژینیسموس می ‌شود، منقبض شدن عضلات واژن به‌ صورت غیرارادی می‌ باشد و در نهایت ورود و دخول را غیرممکن می‌ کند. درجه‌های مختلفی برای واژینیسموس ذکر شده است و در بانوان متفاوت علائم مختلفی نیز مشاهده‌ شده است. اما بر اساس تخصص‌های دکتر زرگنج فرد برخی از علائم واژینیسموس عبارتند از:

  • ترس بسیار از دخول و دوری فرد از ایجاد رابطه
  • احساس سوزش و درد در هنگام دخول

راه‌های درمان واژینیسموس به چه صورت است؟

راه‌های بسیاری وجود دارد که افراد بتوانند درمان شوند. اولین نکته برای درمان، تقویت ارتباط جنسی با همسر می‌ باشد. می ‌توانید برای بهتر کردن رابطه، یک برنامه‌ی درمانی را آغاز کنید و در کنار همسرتان به متخصص مراجعه کنید. هنگامی ‌که به دکتر زرگنج فرد به‌ عنوان بهترین دکتر برای درمان واژینیسموس مراجعه می ‌کنید، راهکار فیزیوتراپی را به شما پیشنهاد می ‌دهد.

این اختلال جنبه‌ی روانی در شخص مورد نظر دارد و باعث می شود انقباضات غیرارادی صورت ‌گیرد و با انجام تمرینات ورزشی واژینیسموس همانند تمرینات تقویت عضلات لگن می ‌توان در برطرف کردن آن تلاش کرد.

در ادامه، بیشتر در رابطه با درمان واژینیسموس برای شما خواهیم گفت تا از تخصص‌های دکتر زرگنج فرد به ‌عنوان بهترین دکتر برای درمان واژینیسموس با فیزیوتراپی استفاده کنید.

درمان واژینیسموس با فیزیوتراپی چگونه می‌ باشد؟

ممکن است برخی از افراد تصور کنند که فیزیوتراپی چه ارتباطی به درمان واژینیسموس دارد. اما یکی از راهکارهای مؤثری که برای درمان واژینیسموس مورد استفاده قرار می گیرد، فیزیوتراپی است.

اگر بخش کف لگن افراد با حرکات فیزیوتراپی، آماده‌سازی لازم را برای برقراری روابط جنسی داشته باشد، به ‌مرور زمان این بیماری برطرف می‌ گردد و مهم‌ترین عملکردی که فیزیوتراپ می‌ تواند برای درمان واژینیسموس داشته باشد، این است که از راهکارهای درمانی فیزیوتراپی و ابزارهایی که در این زمینه استفاده می ‌شوند، برای درمان واژینیسموس استفاده کند. مهم‌ترین دستگاهی که می ‌تواند در هنگام درمان واژینیسموس با فیزیوتراپی مورد استفاده قرار بگیرد، دستگاه بیوفیدبک است.

درمان واژینیسموس با فیزیوتراپی چگونه می‌ باشد؟
درمان واژینیسموس با فیزیوتراپی چگونه می‌ باشد؟

ارزیابی و بررسی‌هایی که از طریق دستگاه بیوفیدبک صورت می ‌گیرد، می ‌تواند تمامی اختلالات عضلات را تشخیص دهد و در نهایت برنامه‌های درمانی منظم برای هر شخص بنا به شرایط کف لگن را او تنظیم کند. حال برای این‌که بتوانید از درمان واژینیسموس استفاده کنید، بهتر است تحت نظارت پزشک حاذق و با تجربه باشید.

دکتر زرگنج فرد به ‌عنوان بهترین دکتر برای درمان واژینیسموس شناخته ‌شده است و با توجه به شرایط افراد از ورزش‌ها و دستگاه‌های متعددی برای درمان این بیماری استفاده می کند.

نحوه درمان واژینیسموس با فیزیوتراپی کف لگن به چه صورت می ‌باشد؟

همان‌طور که گفتیم، یک راهکار مؤثر برای درمان واژینیسموس، فیزیوتراپی می ‌باشد. اختلالات کف لگن نیز با عنوان واژینیسموس شناخته می ‌شوند. دستگاهی با نام بیوفیدبک در راستای برطرف نمودن واژینیسموس با استفاده از فیزیوتراپی اثربخش می باشد.

این دستگاه علاوه بر این موارد برای دردهای لگنی، بی‌اختیاری ادرار، یبوست، افتادگی رحم، احشاء لگنی، بی‌اختیاری مدفوع، احتباس ادرار، و دیگر موارد دیگر که از راهکارهای فیزیوتراپی به حساب می‌آیند، موثر است و از طریق تحریک عضلات کف لگن، درمان را برای این موارد فراهم می کند.

تمامی اختلالات عضلات از طریق دستگاه بیوفیدبک قابل ‌تشخیص و درمان می ‌باشند و از طریق برنامه‌های درمانی منظم می‌ توان از این دستگاه استفاده کرد. همچنین استفاده از دیلاتور نیز نکته بسیار مهم و اساسی برای درمان واژینیسموس می‌ باشد و بهتر است که در این رابطه و چگونگی استفاده از آن‌ها نیز اطلاعاتی داشته باشید.

نحوه درمان واژینیسموس با بیوفیدبک

هنگامی‌که درمان از این طریق آغاز می گردد، پزشک مخصوص شما موظف است در رابطه با آناتومی جنسی و عملکردهایی که اعضای دستگاه تناسلی دارند و می ‌توانند در هنگام رفتارهای جنسی به شما کمک کنند، اطلاعاتی عنوان کنند. اصولاً درمان واژینیسموس با فیزیوتراپی در بخش اول نیاز به آموزش ریلکسیشن دارد.

به این منظور هنگامی‌که دکتر زرگنج فرد استفاده از فیزیوتراپی را برای درمان واژینیسموس به شما توصیه می‌ کند، شناخت درستی از دستگاه تناسلی دارد و با بررسی‌های موجود به شما کمک می ‌کند تا عضلات و ناحیه تناسلی خود را لمس کنید تا شناخت بهتری از آن‌ها داشته باشید.

نحوه درمان واژینیسموس با بیوفیدبک
نحوه درمان واژینیسموس با بیوفیدبک

در این هنگام ممکن است بخشی از انگشتان وارد واژن شود. برای این‌که بتوانید انگشتان خود را به توصیه پزشک وارد واژن کنید، باید چندین جلسه تمرین داشته باشید تا به ‌خوبی این عملکرد را انجام بدهید.

مهم‌ترین قصد پزشک مد نظر شما این است که هنگام انجام این کار بازخوردی از شما دریافت کند و کنترل میزان انقباض عضلات واژن را بر عهده بگیرد.

این تمرینات با توجه به‌ نظر پزشک شما ۴ تا ۵ جلسه انجام می ‌گیرد تا بتواند تاثیر بسیاری برای درمان واژینیسموس داشته باشد.

برای این‌که بتوانید در این راهکار موفق باشید، دکتر زرگنج فرد به شما کمک می‌ کند. به ‌همین دلیل به‌ عنوان بهترین دکتر برای درمان واژینیسموس با فیزیوتراپی شناخته‌ شده است و می ‌توانید از تخصص‌های او در این زمینه استفاده کنید.

درمان با دیلاتور – دیلاتور دست ساز

از طریق دستگاه بیوفیدبک، مانیتورینگ عضلات کف لگن صورت می ‌گیرد و در نهایت می ‌توان میزان اسپاسم‌های غیرطبیعی که در بخش عضلات کف لگن صورت می ‌گیرد را از طریق ارقام و اعداد دقیقی سنجید.

هنگامی‌که عدد دقیقی از میزان انقباض غیرطبیعی عضلات به دست می‌آید، استفاده از این دستگاه یعنی بیوفیدبک برای از بین بردن این اسپاسم‌ها بسیار کمک می کند که به‌ عنوان یک راهکار مهم درمانی شناخته می‌ شود و ارتباط مستقیم با فیزیوتراپی دارد.

مهم‌ترین آموزش اصولی که برای درمان واژینیسموس با فیزیوتراپی انجام می‌ گیرد، ورزش‌های کگل و  ریلکسیشن می ‌باشد که به منظور درمان اسپاسم عضلات کف لگن مفید است.

تکنیک‌های مؤثر دیگری وجود دارند که به‌ عنوان ماساژ عضلات کف لگن توسط فیزیوتراپیست شناخته می ‌شوند. فیزیوتراپیست موظف است آموزش این ماساژ را برای بیمار انجام دهد و این حرکات برای ریلکس و کاهش درد در نواحی کف لگن اتفاق می‌افتد. در نهایت به ‌مرور زمان درمان واژینیسموس انجام می ‌گیرد.

یکی از توصیه‌هایی که پزشک در هنگام درمان واژینیسموس  با فیزیوتراپی ذکر می ‌کند، این است که بیمار در طول روز حدوداً ۲۰ دقیقه پیاده‌روی داشته باشد. همچنین انجام ورزش‌های کششی ساده کمک می کند تا فرد در طول روز به آرامش کامل برسد. مهم‌ترین عملکرد این است که فرد از هر گونه محیط‌های پرتنش و استرس دوری کند.

دکتر زرگنج فرد در حیطه درمان واژینیسموس اطلاعات کثیری دارد و با راهکارهای متنوعی که در اختیار بیماران خود می ‌گذارد، نگرانی‌های به‌ وجود آمده را برطرف کرده و آرامش را به بیماران خود هدیه می دهد. به‌ همین دلیل به‌ عنوان بهترین پزشک برای درمان واژینیسموس با فیزیوتراپی شناخته شده است .

تعداد جلسات لازم برای درمان واژینیسموس با بیوفیدبک

عموماً پزشک صلاح می‌ داند که به مدت ۴۰ دقیقه درمان با بیوفیدبک را انجام دهد. اما شرایط بیمار، تعداد جلسات را مشخص می ‌کند. معمولا فاصله بین جلسات یک هفته می ‌باشد و پزشک از بیمار می ‌خواهد در طی این مدت تمامی تمرینات جلسه قبل را در منزل تکرار کند تا به ‌مرور زمان، تنش‌های به ‌وجود آمده برطرف گردد.

مهم‌ترین هدف جلسات درمانی بیوفیدبک، تمرین‌های رفتاری می‌ باشد تا شخص بتواند در هنگام برقراری روابط جنسی موفق باشد. تجربه دکتر زرگنج فرد در حیطه درمان واژینیسموس با بیوفیدبک و فیزیوتراپی بر این است که در چندین مرحله آخر درمان زوجین انجام‌ گرفته است و به ‌مرور زمان در تلاش برای برقراری روابط جنسی بوده‌اند.

تکنیک‌های متعدد دیگری همانند رهاسازی برای کمک به بهبود این بیماری از دیگر مواردی است که توانسته رفتارهای جنسی و فیزیولوژی افراد را تحت درمان خود بگیرد.

مهم‌ترین درمانی که برای این بیماری وجود دارد، تقویت کردن عضلات لگن برای بیمار می‌ باشد. فیزیوتراپی برای این درمان کمک می‌ کند تا فرد بازخوردهای لازم را در هنگام برقراری روابط جنسی خود تغییر داده و واکنش‌های معمولی به آن نشان بدهد.

تعداد جلسات لازم برای درمان واژینیسموس با بیوفیدبک
تعداد جلسات لازم برای درمان واژینیسموس با بیوفیدبک

سوالات رایج در رابطه با درمان واژینیسموس با فیزیوتراپی چیست؟

ممکن است سوالات بسیاری در ذهن افراد در رابطه با درمان واژینیسموس شکل بگیرد. در ادامه به اغلب این سوالات پاسخ خواهیم داد.

آیا فیزیوتراپی در درمان بیماری واژینیسموس نقش دارد؟

پاسخ این سوال مثبت است. یکی از راهکارهای قطعی که برای این بیماری ذکر می ‌شود، فیزیوتراپی است.

آیا برای درمان واژینیسموس می‌ توان به فیزیوتراپی مراجعه کرد؟

پاسخ این سوال مثبت است. اما اگر به پزشک زنان مراجعه کنید که با سیستم و آناتومی بدن بانوان آشنایی کامل دارد، در راستای درمان واژینیسموس تاثیر بهتری دارد.

چگونه بیماری واژینیسموس با فیزیوتراپی درمان می ‌گردد؟

دستگاه بیوفیدبک می‌ تواند سیگنال‌های زمانبندی شده‌ای را از طریق فیزیوتراپی کف لگن به آن‌ ها ارسال کند. در نهایت اثربخشی بسیاری بر روی دریافت قدرت انقباض عضلات می‌ گذارد.

این دستگاه باعث می‌ شود که بازی‌های تعاملی در بدن بیمار شکل بگیرد. همچنین تمرین‌های درمانی و مشاوره‌های متعددی که دکتر زرگنج فرد برای بیمار در نظر دارد، می‌ تواند در برطرف نمودن این بیماری اثربخش باشد و در نهایت درمان تخصصی واژینیسموس با فیزیوتراپی را فراهم کند.

آیا درمان واژینیسموس با فیزیوتراپی با درد همراه است؟

به دلیل این‌که این نوع درمان تعاملی می ‌باشد و از طریق دستگاه بیوفیدبک انجام می ‌گیرد، بدون هیچ‌گونه دردی و بسیار مطلوب برای بیمار انجام می ‌شود که در نهایت، برطرف ‌شدن واژینیسموس را به دنبال خواهد داشت.

آیا درمان واژینیسموس با فیزیوتراپی با درد همراه است؟
آیا درمان واژینیسموس با فیزیوتراپی با درد همراه است؟

درمان واژینیسموس با فیزیوتراپی در چند جلسه انجام می‌ گیرد؟

در جلسه اول، دکتر زرگنج فرد مشخص می ‌کند که بیمار برای برطرف نمودن این بیماری نیاز به چند جلسه فیزیوتراپی دارد. اما این جلسات درمانی بین ۱۰ تا ۲۰ جلسه محاسبه‌ شده اند که بنابر شرایط بیمار متفاوت هستند.

آیا در دوران بارداری می ‌توان از درمان واژینیسموس با فیزیوتراپی استفاده کرد؟

فیزیوتراپی، عضلات کف لگن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین در زمان بارداری هیچ مانعی وجود ندارد و می ‌توان از درمان واژینیسموس با فیزیوتراپی استفاده کرد.

درمان واژینیسموس با فیزیوتراپی بعد از جراحی مانعی ندارد؟

باید بدانید هیچ‌گونه مانعی برای درمان فیزیوتراپی بعد از جراحی وجود ندارد و تکمیل‌ کننده روند درمان می‌ باشد.

برای درمان واژینیسموس با فیزیوتراپی چه ورزش‌هایی تجویز می‌ گردد؟

دکتر زرگنج فرد با توجه به اطلاعات دقیق که در این حیطه دارد و به ‌عنوان بهترین پزشک برای درمان واژینیسموس شناخته ‌شده است، از اصول ورزش‌های کگل و ریلکسیشن، استفاده می‌ کند و در نهایت این موارد باعث ریلکس و درمان اسپاسم عضلات کف لگن می‌ شوند.

چه ورزش‌هایی برای درمان درمان واژینیسموس با فیزیوتراپی اثربخش هستند؟

تشخیص دکتر زرگنج فرد در این موارد بر این است که ورزش‌های کگل، یوگا و ورزش‌های کششی می ‌تواند اثربخش باشد.

چه ورزش‌هایی برای جلوگیری از وجود بیماری واژینیسموس مفید هستند؟

ورزش‌هایی همانند پلات، شنا، یوگا مفید و اثربخش هستند. به ‌طور کلی هر ورزشی که باعث کشش بدن و ریلکس شدن عضلات می ‌گردد، آرامش روح و جسم را به دنبال دارد و می‌ تواند برای جلوگیری از به وجود آمدن واژینیسموس موثر باشد.

چه ورزش‌هایی برای جلوگیری از وجود بیماری واژینیسموس مفید هستند؟
چه ورزش‌هایی برای جلوگیری از وجود بیماری واژینیسموس مفید هستند؟

سخن پایانی

اگر شما نیز از افرادی هستید که به این بیماری مبتلا هستید و اطلاعات لازم را برای برقراری روابط جنسی ندارید، بهتر است که درمان واژینیسموس را تحت نظارت دکتر زرگنج فرد مهم بشمارید. استفاده از این روش می ‌تواند سطح آگاهی شما را در هنگام رابطه جنسی بیشتر کند و در نهایت سبب رضایت شما در مقاربت ‌گردد.

اختلالات عضلات لگن و ارزیابی‌ های متعدد از طریق فیزیوتراپی و برنامه‌ های درمانی مشخص ‌شده در کنار دستگاه بیوفیدبک اتفاق می‌افتد. همچنین پیشنهاد دکتر زرگنج فرد این است که قبل ‌از برقراری روابط جنسی، معاشقه فراوان با همسر خود داشته باشید و در کنار آن دوش آب گرم و وان داغ را فراموش نکنید.

زیرا در برطرف نمودن انقباض عضلات در راستای درمان واژینیسموس با فیزیوتراپی می ‌تواند تاثیر بگذارد. بازگو کردن تمامی این موارد به تشخیص دکتر زرگنج فرد به‌ عنوان بهترین دکتر برای درمان واژینیسموس انجام شده که راهکارهای متعددی را برای بیماران خود انجام می ‌دهد تا درمان برای آن‌ ها فراهم گردد.

کانال آپارات کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد متخصص زنان ، زایمان و نازایی

ارسال دیدگاه

مشاوره رایگان ( از ساعت 9 الی 20 )

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام خدمات درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشکان و متخصصین و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی ، فعالیت خود را آغاز نموده است . هدف دکتر زرگنج فرد، حفظ سلامتی مراجعان در عین تامین خواست ایشان برای نیل به حداکثر طراوت و شادابی است.

روزهای کاری

شنبه - پنجشنبه : 20.30 - 09.00
جمعه و ایام تعطیل : فقط با هماهنگی قبلی
خانه
حساب کاربری
خدمات
جستجو