ویرایش محتوا
دکتر افسانه زرگنج فرد

درباره ما

مجموعه زنان ، زایمان و نازائی دکتر زرگنج فرد

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام تمامی خدمات زیبائی و درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشک متخصص ( دکتر افسانه زرگنج فرد ) و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی و به روز ترین دستگاه های پزشکی ، فعالیت خود را آغاز نموده است .
هدف ما زیبایی توام با حفظ سلامتی شماست …

با ما تماس بگیرید

شبکه های اجتماعی
درمان واژینیسموس با تزریق بوتاکس

درمان واژینیسموس با تزریق بوتاکس

امروز با موضوع درمان واژینیسموس با تزریق بوتاکس در خدمت شما هستیم.

روابط جنسی و نزدیکی های زن و شوهری جزو مسائل مهم در شکل گیری و ماندگاری یک رابطه هستند.

چنانچه به هر دلیلی این مسئله امکان پذیر نباشد، احتمالا موجب بروز درگیری، اضطراب، تشویش و در نتیجه اختلاف بین زوج ها می شود.

لطفا جهت دریافت مشاوره و درخواست برای درمان واژینیسموس با بوتاکس با ما در کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد تماس بگیرید.

02128111615

02122930161

 

یکی از مواردی که در خانم ها می تواند برقراری رابطه ی جنسی را سخت یا غیر ممکن کند اختلالی به نام واژینیسموس نام دارد. در ادامه خواهیم خواند که این اختلال باعث انقباض عضلات در محل آلت تناسلی می شود و در نتیجه با عمل دخول، فرد احساس درد خیلی زیادی میکند. لذا قادر به نزدیکی نیست.

اما برای این موضوع درمان هایی وجود دارد. موضوع مورد بحث ما درمان واژینیسموس با تزریق بوتاکس است. که طی آن پزشک با تزریق دوزِ مناسبی از ژل بوتاکس به واژن به حل این مشکل می پردازد.

در ادامه از چیستیِ این اختلال و نیز چگونگی درمان آن از طریق تزریق بوتاکس، بیشتر خواهید دانست.

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

واژینیسموس چیست؟

علائم واژینیسموس

دلایل واژینیسموس

درمان واژینیسموس با بوتاکس

بوتاکس چیست؟

نحوه تزریق بوتاکس در واژن

مزایای تزریق بوتاکس

هزینه تزریق بوتاکس

 

واژینیسموس چیست؟

به اختلالی که در آن  شخص به هنگام نزدیکی و ایجاد رابطه جنسی درد بیش از حد و غیر طبیعی را احساس می کند، اختلال واژینیسموس میگویند.

برای تعریف آن می‌توان اضافه کرد حالت انقباض غیر ارادی عضلات در ناحیه واژن در هنگام دخول که باعث می شود فرد قادر به برقراری رابطه جنسی نباشد و معمولاً نزدیکی موجب ترس فرد گردد.

واژینیسم اصطلاحی است که در پزشکی به این اختلال اطلاق می گردد.

کسانی که به این اختلال دچار هستند معمولاً دچار ناراحتی عصبانیت از بین رفتن اعتماد به نفس و شکست در روابط زناشویی ‏ نیز می شوند.

واژینیسموس چیست؟
واژینیسموس چیست؟

این اختلال روند بارداری را نیز مختل می کند. کسانی که درگیر این بیماری هستند در بسیاری از موارد دیده شده است که حتی طاقت معاینه شدن را ندارند چرا که معاینات رحمی برای این افراد بسیار درد آور می باشد.

واژینیسموس حالات مختلفی دارد، مثلاً در برخی از بانوان شدت آن کم و در برخی دیگر زیاد است به طوری که چنانکه گفته شد حتی روند معاینه هم برایشان مقدور نمی باشد.

در هر حال چیزی که پیداست این است که این بیماری مانع از روابط جنسی شده  و مشکلات زیادی را برای فرد ایجاد می کند.

علائم واژینیسموس

اختلال واژینیسموس همانند بیماریهای دیگر علائم خاصی دارد. این علائم در میان افراد مختلف تفاوتهایی دارد. انقباض ناگهانی و غیر ارادی واژن یکی از این علائم است این انقباض غیر ارادی در بانوان فرایند دخول را سخت و درد آور می کند. از دیگر علائم این بیماری می توان به سوزش و درد فراوان در زمان رابطه اشاره کرد و چنانچه در این شرایط دردآور بر روی رابطه جنسی پافشاری شود، درد حاصل از آن ،باعث خواهد شد بانوان میل جنسی خود را از دست بدهند.

باید دانست که اختلال واژینیسموس اختلالی غیر ارادی است که خانم ها دخالتی در آن نداشته و اصطلاحاً تقصیر آنها نیست؛ و این موضوع را نمی توان از بی میلی آنها رابطه جنسی دانست. متاسفانه در موارد متعدد دیده شده است که خانواده ها با این مشکل به درستی برخورد نمیکنند و همین باعث ایجاد احساس گناه در خانم ها و کاهش اعتماد به نفس آنها میشود.

 

دلایل واژینیسموس

طبیعتاً هیچ خانومی میل ندارد که عضلات واژنش بدون خواسته او منقبض شود اما دلایلی که در زیر آورده می شود باعث به وجود آمدن این اختلال می‌گردد.

یکی از دلایل ابتلا به واژینیسم تجربیات جنسی ناخوشایند و دردناک است که ممکن است در گذشته اتفاق افتاده باشد یا حتی معاینه در سنین کوچک طوری که باعث درد و اذیت کودک شود می‌تواند باعث ایجاد این اختلال باشد. در صورت بروز چنین اتفاقاتی که به به القاء درد به ناحیه واژن بیانجامد بدن با واکنشی در صدد کاهش آسیب بر می آید و سعی میکند با انقباض عضلات واژن از آن محافظت کند.

البته مشکلات روانی از قبیل ترس از رابطه جنسی یا بی میلی به آن نباید با واژینیسموس اشتباه گرفته شود. برخی از زنان به دلایلی که ممکن است از تربیت آنها نشات گرفته باشد، از رابطه جنسی دوری می کنند که این با اختلال موضوع بحث ما متفاوت است.

دلایل واژینیسموس
دلایل واژینیسموس

درمان واژینیسموس با بوتاکس

درمان واژینیسموس با تزریق بوتاکس یکی از متداول ترین روشهای موجود است. بوتاکس ژل یا دارویی گفته می‌شود که در عضلات تزریق می گردد تا با فلج کردن آن عضلات، این اختلال را درمان کند. برای درمان بیماری واژینیسم، بوتاکس بر روی ناحیه تناسلی تزریق می شود تا همانطور که ذکر شد با فلج کردن عضلات باعث رفع مشکل شود.

تعداد بارهای استفاده از بوتاکس برای هر فرد متفاوت است. یعنی؛  کسانی هستند که فقط با یکبار تزریق بوتاکس کاملاً درمان شده و دیگر نیازی به تزریق دوباره نخواهند داشت.

اما در برخی از افراد این مشکل با یکبار تزریق برطرف نمی‌شود بلکه باید چند بار و شش ماه یا یک سال یکبار به تزریق بوتاکس بر واژن اقدام کنند. به طور کلی این مسئله به بدن فرد و شدت اختلال واژن وی بستگی دارد. برای اینکه بدانید شما از کدام دسته از افراد هستید توصیه می شود قبل از هر کار، به پزشک مراجعه کرده و با او مشورت نمایید.

دکتر زرگنج فرد ، بهترین دکتر درمان واژینیسموس این است که می‌توانید برای این امر به ایشان مراجعه کنید.

درمان واژینیسموس با بوتاکس
درمان واژینیسموس با بوتاکس

بوتاکس چیست؟

بوتاکس یک ماده ترکیبی تشکیل یافته از یک باکتری است که از سمی به اسم بوتولینوم ساخته شده است که این ترکیب را با تزریق به یک منطقه خاص و در داخل آن، خود را به گیرنده های موجود در عضله شما وصل کرده، و بر عصب تاثیر می گذارد.

بوتاکس به وسیله بلوک ایمپالس عصبی عمل کرده و موجب کم تر شدن حرکت عضلات می گردد. با این کاهش حرکت، جلوی انقباض عضلات واژن نیز گرفته می شود تا درد ناشی از آن نیز از بین برود.

اعصاب حرکتی در نتیجه تزریق بوتاکس موقتا فلج می شود ولی روی عربهای حسی اثری ندارد لذا بعد از تزریق بوتاکس حس ناحیه تزریق شده تغییری نخواهد کرد فقط دیگر در صورت عدم حرکت عضلات دیگر احساس درد شدیدی هم در کار نخواهد بود.

نحوه تزریق بوتاکس در واژن

در واقع بوتاکس، یک نوروتوکسین است که از منقبض شدن عضلات جلوگیری می کند. در نتیجه با تزریق بوتاکس عضلات منقبض نمی‌شوند و درد کاهش یا متوقف میشود. انجام فیزیوتراپی و تمرینات ورزشی نیز همراه با بوتاکس برای کسانی که دچار این بیماری هستند توصیه می شود.

بوتاکس  به ۲۰۰ واحد تقسیم می شود که با استفاده از سوزنهای کوچک به سه ماهیچه اصلی واژن تزریق می شود قبل از تزریق عضلاتی که با منقبض شدن فرد را دچار مشکل می‌کردند شناسایی می‌شوند  تا تزریق تنها بر روی آنها انجام شود

همچنین پزشکان قبل از تزریق آزمایش انجام می دهند تا از بیماریهای قبلی زمینه فرد آگاه شوند تا از عوارض بعد از تزریق جلوگیری کنند.

این روش یک عمل سره پایی  و روزانه است که در بیمارستان یا کلینیک ها انجام می گیرد. طی این عمل بیمار را برای ساعاتی بی هوش میکنند و بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ واحد بوتاکس را به دیواره های واژن تزریق می نمایند.

بعد از گذشت تقریبا  دو تا پنج روز بعد از اقدام به درمان واژینیسموس با تزریق بوتاکس علائم آن ظاهر و نتیجه به دست می آید.

البته نتیجه به عمل آمده در افراد مختلف متغیر است. به این صورت که آثار و کارایی ژل بوتاکس بعد از مدت شش تا یک سال از بین می رود و نیاز به تزریق دوباره آن حس می شود.

نحوه تزریق بوتاکس در واژن
نحوه تزریق بوتاکس در واژن

مزایای تزریق بوتاکس

مزایای این روش به  قدری است که از آن به جرات  می توان به عنوان یک روش مطمئن، بی خطر و دارای فایده زیاد همراه با نتایج مطلوب یاد کرد.

از بهترین فواید تزریق بوتاکس در واژن می توان به موارد زیر اشاره نمود:

حجیم شدن و سفت کردن واژن

بوتاکس در واژن میتواند موجب افزایش حجم آن شود. همین طور سفت تر شدن واژن به عنوان یک عمل زیبایی شناخته می شود و می تواند در القای حس آرامش به بانوان کمک کند.

حال روانی خوب

بعد از تزریق بوتاکس، شما شاهد تغییرات مثبتی در جسم و روح خود بوده و تقریبا از این وضعیت جدیدتان احساس رضایت مندی خواهید کرد. چرا که این ناحیه تاثیر زیادی در حالت های روحی یک خانم داشته و سلامت و طراوت آن موجب حس جوانی در وی می شود.

سایر مزایا

بوتاکس همچنین فواید متفرقه ای نیز دارد که به ترتیب زیر می باشد:

با بوتاکس واژن باعث کم تر شدن عوارض و درد های دوران پریود خواهد شد.

همینطور تزریق بوتاکس در واژن می تواند باعث بهتر شدن روابط جنسی و زناشویی شده و لذت بیشتری برایتان داشته باشد. بخاطر همین، شیوه زندگی شما نیز با افزایش کیفیت مواجه خواهد شد.

کم خطر بودن آن و انعطاف پذیری تا مدت ها بعد از تزریق بوتاکس هم جرو ویژگی های مثبت آن محسوب می شود.

کاهش درد ناشی از واژینیسم و بهبود روند زندگی نیز از نتایج مثبت این روش درمانی و زیبایی است.

افزایش میل جنسی و کشش جنسی و تاثیر مثبت روی روابط دو نفره نیز یک مورد مهم محسوب می شود.

وجود اعتماد به نفس در بانوان بسیار مهم است. دین تزریق به کمک کردن به جذابیت ها و افزایش زیبایی یک خانم به افزایش اعتماد به نفس وی خواهد انجامید.

سایر مزایا
سایر مزایا

هزینه تزریق بوتاکس

برای تزریق بوتاکس بهتر است برای مشاوره به پزشک، متخصص زنان یا جراح پلاستیک مراجعه کنید.

به جهت اینکه روند تزریق بوتاکس با مشکل رو به رو نشود بهتر است قبل از آن، شخص حتما به یک پزشک عمومی، مشاور یا متخصص زنان و یا جراح پلاستیک مراجعه کند و از شرایط و نحوه و هزینه های عمل آگاهی کسب کند.

بعد از تأیید پزشک برای انجام Botox injection نیز با توجه به میزان بوتاکس تزریقی، کلینیکی که مراجعه کرده‌ اید و پزشک این هزینه درمانی متغیر خواهد بود.

هزینه ی این عمل، بعد از تایید پزشک و مراجعه به کلینیک مشخص خواهد بود که گفتنی است این هزینه نسبت به هر پزشک یا مرکز درمانی متفاوت است. و تعرفه خاصی  برای آن وجود ندارد.

به طور کلی تمامی تزریقات آرایشی – زیبایی و درمانی  بوتاکس نرخ های مختلف و مخصوص به خود داشته و متفاوت می باشند. تزریق بوتاکس در واژن هم مثل Botox injection در قسمت های دیگر بدن، شامل هزینه و نرخ مربوط به خود بوده و میزان هزینه تزریق بوتاکس در یک قسمت تا قسمت دیگر متغیر می باشد.

میزان هزینه ی تزریق بوتاکس در واژن به چند مورد وابسته است ، که در زیر این مطلب به شماری از آنها اشاره خواهیم کرد.

پزشک متخصص انجام دهنده Botox injection واژن

ناحیه مورد نظر

ارزش بازار خدمات

میزان مصرف دارو در هر جلسه

کسی که بوتاکس تزریق می کند، نه فقط برای دارو، بلکه برای تایمی که پزشک برای تزریق بوتاکس صرف کرده و قسمت های اداری و غیره نیز هزینه پرداخت خواهد کرد.

مسئله ای که باید به آن توجه شود این است که، همیشه وجود هزینه های پایین دلیل بر این نیست که حتما بوتاکس تزریق شده بد یا پزشک مجری نا کارآمد و مبتدی و نا بلد است.

نرخ بالای تزریق بوتاکس دلیل بر ایده آل بودن آن نیست

همان طور که عکس این قضیه هم درست است؛ یعنی نرخ بالای تزریق بوتاکس دلیل بر ایده آل بودن آن نیست. تعداد زیادی از پزشکان با وجود دانش و امکانات بسیار عالی، هزینه ای قابل قبول برای انجام خدمات خود دریافت می کنند. و چنانچه اشاره شد عکس این مسئله نیز صادق است.

لذا تحقیق و بررسی ها در باره ی اطلاع از قیمت مرسوم و متوسط و نیز سوابق و دانش پزشک وظیفه ی مهمی است که بر عهده ی بیمار می باشد.

نرخ بالای تزریق بوتاکس دلیل بر ایده آل بودن آن نیست
نرخ بالای تزریق بوتاکس دلیل بر ایده آل بودن آن نیست

پزشکان متخصصی مثل دکتر زرگنج فرد، بهترین دکتر درمان واژینیسموس در تهران با تزریق بوتاکس معتقد اند که راه از درمان واژینیسم کاملا مفید و بی خطر و بی عارضه است.

اما شما باید برای حفظ روابط صمیمانه خود در محیط خانواده بهتر است تا حد امکان از رفتار های  پر خطر مثل رابطه جنسی خشن و نا صحیح خود داری کرده و از خودتان در برابر واژینیسم محافظت کنید.

اما در صورت ابتلا به این اختلال ، روش تزریق بوتاکس را فراموش نکنید. که یکی از محبوب ترین ها و آسان ترین ها برای رفع این مشکل است.

از اینکه تا انتهای پست درمان واژینیسموس با تزریق بوتاکس با ما همراه بودید متشکریم.

کانال آپارات کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد متخصص زنان ، زایمان و نازایی

ارسال دیدگاه

مشاوره رایگان ( از ساعت 9 الی 20 )

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام خدمات درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشکان و متخصصین و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی ، فعالیت خود را آغاز نموده است . هدف دکتر زرگنج فرد، حفظ سلامتی مراجعان در عین تامین خواست ایشان برای نیل به حداکثر طراوت و شادابی است.

روزهای کاری

شنبه - پنجشنبه : 20.30 - 09.00
جمعه و ایام تعطیل : فقط با هماهنگی قبلی
خانه
حساب کاربری
خدمات
جستجو