ویرایش محتوا
دکتر افسانه زرگنج فرد

درباره ما

مجموعه زنان ، زایمان و نازائی دکتر زرگنج فرد

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام تمامی خدمات زیبائی و درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشک متخصص ( دکتر افسانه زرگنج فرد ) و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی و به روز ترین دستگاه های پزشکی ، فعالیت خود را آغاز نموده است .
هدف ما زیبایی توام با حفظ سلامتی شماست …

با ما تماس بگیرید

شبکه های اجتماعی
مشکل دخول دارم

مشکل دخول دارم

در این مقاله به مشکلات دخول و ناتوانی جنسی می پردازیم. لطفا تا انتهای مقاله مشکل دخول دارم ما را همراهی نمایید.

لازم به ذکر است این مقاله صرفا جهت مطالعه میباشد و مجموعه کار فیزیکی برای افراد انجام نمیدهد و فقط دارای روان شناس برای کمک به شماست.

لازم به ذکر است این مقاله صرفا جهت مطالعه میباشد و مجموعه کار فیزیکی برای افراد انجام نمیدهد و فقط دارای روان شناس برای کمک به شماست.

برای اطلاعات بیشتر با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد و شماره تماس 02128111615 و 02122930161 تماس حاصل بفرمایید.

 زمانی که در برخی از مردان مشکلاتی مانند کاهش یا عدم وجود میل جنسی اتفاق می افتد یا تحریک ذهنی کامل برای رسیدن به نعوظ برای برقراری رابطه جنسی را ندارند، به اصطلاح گفته می شود فرد دچار ناتوانی جنسی می باشد و مشکل در دخول دارد.

مشکل دخول دارم
مشکل دخول دارم

برخی عوامل سبب ناتوانی جنسی در مرد می شود اما طبیعی است که با گذر زمان و افزایش سن، تغییراتی در تمایلات جنسی مرد ایجاد می گردد. امروزه بسیاری از مردان با شکایت از مشکل دخول و ناتوانی در رسیدن به نعوظ ، به پزشک ارولوژی مراجعه می کنند و اعلام می کنند که مشکل دخول دارم .

آن چه در نوشتار مشکل دخول دارم مورد بررسی قرار می گیرد:

علل ایجاد کننده ناتوانی جنسی و مشکل دخول کدامند؟

علائم و نشانه های ناتوانی جنسی کدامند؟

تشخیص ناتوانی جنسی چگونه صورت می گیرد؟

درمان ناتوانی جنسی چگونه صورت می گیرد؟

چرا درمان اختلالات جنسی اهمیت دارد؟

سخن پایانی

 

علل ایجاد کننده ناتوانی جنسی و مشکل دخول کدامند؟

علت در ایجاد ناتوانی جنسی به 2 گروه شامل گروه های زیر تقسیم می شوند.

ناتوانی جنسی به دلیل مشکلات روحی و روانی

ارتباط تنگاتنگی میان توانائی جنسی مردان با حالات روحی و روانی او وجود دارد. شرایط استرس آور زندگی بر روی ناتوانی جنسی مرد تاثیر زیادی دارد.

به طورمثال از دست دادن عزیزان نزدیک، شکست در کار و فعالیت های شغلی، خواب کم، استرس های روزمره، عصبانیت و خستگی باعث کاهش شدید میل جنسی و در نهایت ناتوانی جنسی می گردد. هرچه فرد خواب خوب و راحت و تغذیه ی مناسبی داشته باشد، مشکلی در نعوظ او ایجاد نمی گردد.

ناتوانی جنسی به دلیل مشکلات جسمی

شرایط جسمی یک مرد نیز ارتباط مستقیم با میل جنسی او دارد. اگر بدن انسان سالم نباشد، توان و میل او نیز کاهش می یابد. بروز انواع بیماری ها تاثیر منفی بر روی توان جنسی مرد می گذارد و در نهایت منجر به ناتوانی جنسی می گردد.

در ادامه مبحث مشکل دخول دارم شایع ترین علل ناتوانی جنسی از نظر جسمی را به شرح زیر توضیح می دهیم:

بیماری دیابت

دیابت یکی از بیماری های گسترش یافته در تمام دنیا است و بسیاری از افراد جامعه با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند. دیابت در چند سال اول خود را نشان نمی دهد و به طور پنهان به دیگر بافت های عصبی و عروقی آسیب می رساند. دیابت می تواند آسیب جدی به آلت تناسلی مرد برساند.

دیابت با دو مکانیسم شامل آسیب به عصب ها و گرفتاری عروق که سبب تنگ شدن جداره عروق بدن مانند آلت تناسلی فرد می شود، سبب ایجاد ناتوانی جنسی در مرد می گردد.

برای جلوگیری از آسیب آلت تناسلی ناشی از دیابت، توصیه می شود که با انجام چکاپ منظم خون، دیابت را به موقع تشخیص داده و قبل از آسیب به دستگاه تناسلی اقدام به درمان نمایید.

شما در حال خواندن پست مشکل دخول دارم هستید.

بیماری فشار خون

داروهایی که برای تنظیم فشار خون استفاده می شود، روی توانایی جنسی مرد تاثیر منفی می گذارد و باعث اختلال نعوظ و ناتوانی جنسی می گردد.

جراحی های وسیع لگنی

برای درمان برخی بیماری ها لازم است تا عمل جراحی لگنی صورت گیرد که این عمل به علت آسیب به عروق و عصب آلت تناسلی منجر به ناتوانی جنسی می شود. برای درمان بیماری هایی مانند سرطان پروستات و سرطان روده بزرگ، فرد تحت عمل جراحی لگنی قرار می گیرد.

پیشنهاد می کنیم از سایر مطالب سایت دکتر زرگنج دیدن کنید.

اختلالات هورمونی

اختلالات هورمونی یکی دیگر از دلایل مشکل دخول می باشد. به طورمثال در صورت افزایش هورمون پرولاکتین که تومور هیپوفیز سبب افزایش آن می شود، فرد دچار ناتوانی جنسی و ناتوانی دخول می گردد. همچنین تغییر در هورمون های تیروئید و استروژن نیز عامل دیگر ناتوانی جنسی می باشد.

اختلالات هورمونی
اختلالات هورمونی

اعتیاد به الکل و دخانیات

مصرف الکل و دخانیات نیز روی توانایی جنسی مرد تاثیر منفی می گذارند. همچنین مصرف داروهای اعصاب و ضد افسردگی نیز در کم توانی جنسی بی تاثیر نیستند.

علائم و نشانه های ناتوانی جنسی کدامند؟

در هر مرد علائم ناتوانی جنسی و عدم رسیدن به نعوظ کاملا مشخص است. مواردی مانند عدم سفتی آلت تناسلی در هنگام مقاربت و انزال سریع از نشانه های بارز ناتوانی جنسی می باشند. نشانه های زیر از مشکل دخول مرد می باشد:

مردی که در هنگام تحریک جنسی، آلتش کاملا سفت نمی شود.

مردی که بلافاصله بعد از نعوظ و در حین مقاربت، آلتش شل می شود.

مردی که با وجود میل جنسی زیاد، آلتش سفت نمی شود و نمی تواند به خوبی دخول را انجام دهد.

مردی که بلافاصله بعد از نعوظ، انزال می شود.

در ادامه مقاله مشکل دخول دارم روش های تشخیص ناتوانی جنسی را بررسی می کنیم.

 تشخیص ناتوانی جنسی چگونه صورت می گیرد؟

فرد بعد از این که با مشکل دخول به پزشک مراجعه کرد، پزشک اقدامات لازم را برای تشخیص ناتوانی جنسی انجام می دهد. در این بخش به معرفی روش های تشخیص ناتوانی جنسی خواهیم پرداخت.

ریجی اسکن

ریجی اسکن وسیله ای است که برای تشخیص نعوظ مرد و همچنین افتراق علل روانی ناتوانی جنسی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در این نوع تشخیص، بیمار در بیمارستان بستری می شود و وسیله ای را به آلت تناسلی مرد متصل می کنند تا نعوظ شبانه بیمار را ثبت کند.

اگر نتایج ریجی اسکن نشان از نعوظ های شبانه قوی در خواب را بدهد، پزشک تشخیص می دهد که دلیل مشکل دخول بیمار حالات روحی و روانی در طی روز می باشد.

ریجی اسکن
ریجی اسکن

تست نعوظ

اگر فردی نتایج ریجی اسکنش منفی شد، تست نعوظ  دومین اقدام برای تشخیص است. بررسی صحت عملکرد عروق آلت تناسلی توسط سونوگرافی رنگی صورت می گیرد.

در این روش، پزشک با تزریق پاپاورین یا فنتولامین (پاپاورین و فنتولامین موادی هستند که باعث گشادی عروق آلت و ایجاد نعوظ قوی می شوند) توسط سوزن انسولین به داخل آلت تناسلی مرد، اقدام به بررسی می کند. بعد از تزریق این مواد، شدت و قدرت نعوظ اندازه گیری می شود.

این تست، دقت اندازه گیری بالایی دارد و برای تشخیص عملکرد عروق آلت تناسلی بسیار مناسب و کاربردی می باشد. اگر بیمار دچار نشت وریدی یا نارسایی عروق باشد، به خوبی در این تست قابل تشخیص است.

بررسی بیماری های دیگر

بعد از تست نعوظ و مثبت بودن آن، پزشک علت ایجاد ناتوانی جنسی را بررسی می کند. پزشک با اندازه گیری قند خون، هورمون های جنسی، پرولاکتین و تیروئید سعی در یافتن علت مشکل دخول بیمار می کند.

درمان ناتوانی جنسی چگونه صورت می گیرد؟

معمولا پزشک درمان ناتوانی جنسی را بر اساس علت ایجاد آن شروع می کند. این درمان ها شامل موارد زیر می باشند:

بررسی داروهای مصرفی

ممکن است فرد بر اثر مصرف برخی داروها مانند داروهای افسردگی و فشار خون، دچار کاهش و میل جنسی شده باشد. در این صورت پزشک داروهای جایگزین که عوارض کمتری روی میل جنسی دارند را تجویز می کند.

روان درمانی

در مواردی که ناتوانی جنسی بر اثر تغییرات حالات روحی و روانی که پیشتر بیان نمودیم ایجاد گردد، باید از یک روانکار ماهر کمک گرفت. روانکار در جلسات مشاوه سعی می کند با ارائه راهکارهایی، استرس و فشار روانی بیمار را کم کند.

روان درمانی
روان درمانی

مشاوره عروقی

همان طور که قبلا بیان نمودیم، دو عامل نشت وریدی و تنگی شریان آلت روی کم شدن میل جنسی تاثیر می گذارند. در صورتی که پزشک این دو عامل را مسبب ناتوانی جنسی تشخیص دهد، بیمار باید اقدام به درمان آن نماید. بیمار باید در جلسات مشاوره های عروقی شرکت نماید.

در صورتی که خونرسانی به آلت بر اثر تنگی عروق انجام نشود، باید محل تنگی عروق رفع گردد تا مشکل دخول حل شود. برای رفع تنگی عروق و نشت وریدی، داروی خاصی وجود ندارد و در صورت لزوم باید طی عمل جراحی و تعبیه پروتز، درمان انجام گیرد.

درمان داروئی

ویاگرا و تادلافیل و وردنافیل داروهای رایج در بازار هستند که در رفع ناتوانی جنسی موثر می باشند. این داروها که مهارکننده ی آنزیم فسفودی استزاز هستند، با اثر گذاری روی آلت تناسلی مرد، باعث باز شدن عروق و خونرسانی به آن می شوند که منجربه سفتی آلت می گردد.

این داروها عوارضی مانند گرگرفتگی، داغی بدن، سردرد و دردهای عضلانی دارند. ناگفته نماند که مصرف این داروها حتما باید تحت نظر پزشک باشد و در صورتی که بیمار، ناراحتی قلبی و مشکل فشار خون دارد، باید از مصرف این داروها بپرهیزد.

استفاده از واکیوم

واکیوم وسیله ای است که با مکش آلت تناسلی سبب به جریان افتادن خون در آلت می گردد و به این ترتیب نعوظ صورت می گیرد. این روش به دلیل عوارضی مانند عوارض پوستی و عدم درمان موثر، توصیه نمی شود.

کاشت پروتز در داخل آلت تناسلی

کاشت پروتز به عنوان آخرین روش درمانی برای ناتوانی جنسی مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش، پروتزهایی که قابلیت اتساع با پمپ یا پلاستیکی انعطاف پذیر را دارند، در داخل اجسام کاونروزا آلت کاشته می شوند که در نتیجه فرد هنگام مقاربت به نعوظ رسیده ومشکل دخول او حل می شود. این روش عوارضی مانند عفونت و درد و التهاب دارد که بیشتر در بیماران دیابتی این عوارض شایع است.

چرا درمان اختلالات جنسی اهمیت دارد؟

ناتوانی جنسی و مشکل دخول اگر چه میان مردان شایع است، اما راه درمان دارد. مشکل دخول در رابطه جنسی تاثیر بسیار زیادی در کیفیت زندگی و رابطه زن و مرد می گذارد و رابطه عاشقانه میان زوج را تحت تاثیر خود قرار می دهد. مشکل دخول و ناتوانی جنسی منجربه ایجاد اضطراب، افسردگی، کاهش اعتماد به نفس و نارضایتی از زندگی زناشویی می گردد.

هر کدام از این موارد می تواند روی زندگی فردی و اجتماعی بیمار تاثیر منفی بگذارد. در نتیجه درمان ناتوانی جنسی بسیار اهمیت دارد و فرد باید هرچه سریع تر برای درمان به پزشک مراجعه نماید.

چرا درمان اختلالات جنسی اهمیت دارد؟
چرا درمان اختلالات جنسی اهمیت دارد؟

در ادامه به برخی از دلایل مشکلات دخول اشاره خواهیم داشت.

اختلال در نعوظ

دلیل اختلال در نعوظ: مشکلات قلبی و عروقی

اختلالات نعوظ بر اثر کاهش جریان خون و چاقی ایجاد می گردد. حدود 70 درصد از مردانی که دچار حملات قلبی می شوند، با مشکل نعوظ و دخول مواجهند. همچنین چاقی موجب کاهش جریان خون و ایجاد بیماری های قلبی می گردد.

راه حل: برای درمان اختلالات ناشی از مشکلات قلبی و اضافه وزن باید سبک زندگی و تغذیه را تغییر دهید و با ورزش کردن، سلامت بدن را حفظ نمایید.

کاهش میل جنسی

دلیل کاهش میل جنسی: کاهش هورمون تستوسترون

برخی عوامل روحی و روانی مانند استرس شغلی و کمبود خواب، سبب کاهش میل جنسی می شود. در غیر این صورت ممکن است میزان هورمون تستوسترون که یک هورمون مردانه است، در بدن کاهش یافته باشد. کاهش این هورمون علاوه بر کاهش میل جنسی، سبب ایجاد پوکی استخوان و دیابت نوع 2 می گردد.

راه حل: با انجام آزمایش، پزشک سطح تستوسترون خون را بررسی می کند و در صورت کمبود، درمان را آغاز می کند.

درد در هنگام انزال

دلیل درد هنگام انزال : اسپاسم عضله یا التهاب پروستات

اسپاسم عضله در مردان، ناشی از اختلالات عصبی می باشد. از دیگر دلایل درد هنگام انزال می توان به التهاب غده پروستات اشاره کرد.

راه حل: برای درمان این اختلالات به متخصص کلیه و مجاری ادراری مراجعه نمایید.

کاهش نشاط جنسی

دلیل: افسردگی یا مصرف داروهای ضد افسردگی

از مهم ترین دلایل کاهش میل جنسی می توان به افسردگی و مصرف داروهای افسردگی اشاره نمود که سبب کاهش اشتیاق جنسی می شوند.

راه حل: اگر احساس می کنید که افسردگی دارید، با مراجعه به روانشناس به دنبال درمان آن باشید. ممکن است پزشک برای درمان افسردگی، داروهای ضد افسردگی تجویز کرده باشد که سبب کاهش میل جنسی شده است. در این صورت باید مجددا به پزشک مراجعه کنید تا داروهای دیگری را جایگزین کند و میل جنسی شما برگردد.

درد در آلت تناسلی در حین رابطه جنسی

دلیل : خمیدگی آلت تناسلی در زمان نعوظ به دلیل بیماری Peyronie

ممکن است فرد بر اثر درد آلت تناسلی هنگام رابطه جنسی، دیگر تمایلی به انجام آن نداشته باشد. علت درد در این ناحیه، تشکیل یک بافت سخت یا فیبروزی غیر طبیعی در زیر پوست می باشد که سبب ایجاد درد در هنگام مقاربت می شود.

راه حل: این بیماری داروی خاصی ندارد و باید با جراحی درمان گردد.

درد در آلت تناسلی در حین رابطه جنسی
درد در آلت تناسلی در حین رابطه جنسی

التهاب و تورم بیضه ها

دلیل : سرطان بیضه

سرطان بیضه نوعی بیماری است که اغلب بدون درد نمایان می شود و علائم بارز آن تورم و التهاب در ناحیه بیضه است.

راه حل: سرطان بیضه در صورتی که زود تشخیص داده شود، قابل درمان است. در نتیجه در صورت مشاهده هرگونه تورم و التهاب در ناحیه بیضه، سریعا به پزشک مراجعه نمایید. بهتر است بیضه های خود را در شرایطی که عضلات منبسط می شوند، معاینه نمایید. هنگام دوش گرفتن و زیر آب گرم بهترین زمان معاینه است.

عدم انزال یا انزال دیررس

دلیل : دیابت و اضافه وزن

از دلایل عدم انزال یا انزال دیررس می توان به مشکلات روحی مانند اضطراب و استرس و سابقه سوء استفاده جنسی در کودکی اشاره کرد. اما گاهی نیز ممکن است بر اثر مشکلات مربوط به گیرنده های دستگاه تناسلی ناشی از بیماری دیابت، فرد به ارگاسم نرسد. چاقی و اضافه وزن نیز در عدم انزال یا انزال دیررس موثر است. در چنین شرایطی بیمار دیگر تمایلی به ادامه رابطه جنسی ندارد.

راه حل: تغییر در سبک زندگی و تغذیه در درمان این امر موثر است. همچنین دیابت باید به خوبی کنترل گردد. در صورت ادامه دار بودن این مشکل، به پزشک مراجعه کنید.

عدم خروج مایع منی در هنگام انزال

دلیل: داروهای پروستات

از دیگر مشکلات دخول می توان به عدم خروج مایع منی اشاره داشت که ممکن است بر اثر مصرف داروهای پروستات ایجاد شود. برخی آسیب های عصبی در بیماری دیابت نیز سبب عدم خروج مایع منی در هنگام ارگاسم می باشد.

راه حل: در برخی موارد این اختلال نیازی به درمان ندارد. فقط برای بچه دار شدن ممکن است مشکل به وجود بیاید که باید برای آن دارومصرف گردد.

سخن پایانی

به انتهای مطلب مشکل دخول دارم رسیدیم. با وجود این که مشکلات ناتوانی جنسی و مشکل دخول بسیار ناراحت کننده است، با این حال یک بیماری مهلک محسوب نمی شود و با داروهای مختلف و تغییر سبک زندگی به راحتی قابل درمان است. شما می توانید با استفاده از راهکارهای بیان شده در این مقاله، اقدام به پیدا کردن دلیل مشکل دخول و درمان آن بپردازید.

کانال آپارات کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد متخصص زنان ، زایمان و نازایی

1 نظر

ارسال دیدگاه

مشاوره رایگان ( از ساعت 9 الی 20 )

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام خدمات درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشکان و متخصصین و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی ، فعالیت خود را آغاز نموده است . هدف دکتر زرگنج فرد، حفظ سلامتی مراجعان در عین تامین خواست ایشان برای نیل به حداکثر طراوت و شادابی است.

روزهای کاری

شنبه - پنجشنبه : 20.30 - 09.00
جمعه و ایام تعطیل : فقط با هماهنگی قبلی
خانه
حساب کاربری
خدمات
جستجو