ویرایش محتوا
دکتر افسانه زرگنج فرد

درباره ما

مجموعه زنان ، زایمان و نازائی دکتر زرگنج فرد

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام تمامی خدمات زیبائی و درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشک متخصص ( دکتر افسانه زرگنج فرد ) و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی و به روز ترین دستگاه های پزشکی ، فعالیت خود را آغاز نموده است .
هدف ما زیبایی توام با حفظ سلامتی شماست …

با ما تماس بگیرید

شبکه های اجتماعی
به عمل زیبایی واژن چی می‌گن

به عمل زیبایی واژن چی می‌گن

برای شما هم جالبه که بدونید به عمل زیبایی واژن چی می‌گن ؟ با ما باشید تا این موضوع را بیشتر بررسی کنیم.

جهت دریافت مشاوره در زمینه زیبایی واژن با ما در تماس باشید.

02128111615

02122930161

موضوعی که امروزه توانسته حواس بسیاری از بانوان را به خود جلب کند، عمل زیبایی واژن است. وجود این عمل توانسته شادابی و خوشحالی را به روابط بانوان بازگرداند.

زیرا این حق مسلم بانوان است تا از دستگاه تناسلی زیبایی برخوردار باشند و اگر شرایط لازم برای انجام عمل زیبایی دارند، با این تصمیم کیفیت زندگی خود را بیشتر کنند.

به عمل زیبایی واژن چی می‌گن
به عمل زیبایی واژن چی می‌گن

به دلیل این‌ که در گذشته بانوان از این امر اطلاعاتی نداشتند و صحبت کردن در رابطه با دستگاه تناسلی و واژن بنابر دلایلی محدود بود.

حتما می‌دانید که از نظر زیبایی، ساختار بسیار منحصر به ‌فردی برای دستگاه تناسلی وجود دارد که اگر برخی از افراد درگیر نواقص باشند، می‌توانند از طریق عمل زیبایی واژن این مشکل را برطرف کنند. در صورت عدم استفاده از این نوع عمل‌های زیبایی امکان دارد تا مشکلات بسیار بزرگ‌تری برای افراد شکل بگیرد.

افزایش میزان دانش افراد

امروزه از طریق مواردی همچون اینترنت، سایت‌های آموزشی، کتاب‌ها و شبکه‌های اجتماعی؛ موج عظیمی از اطلاعات به سمت انسان‌ها سرازیر شده است و باعث افزایش میزان دانش افراد به ‌خصوص بانوان در این ‌مورد شده است.

در گذشته اهمیت دادن به مسائل جنسی و مشکلاتی که در بخش ناحیه تناسلی بانوان اتفاق افتاده ‌است، اهمیتی نداشت. اما یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها در روند زندگی انسان مسائلی همچون حس میلی و رسیدن به ارگاسم می‌باشد. اگر افراد در این زمینه اطلاعاتی نداشته باشند، نمی‌توانند از رابطه با کیفیتی بهره‌مند باشند.

افزایش میزان دانش افراد
افزایش میزان دانش افراد

جالب است بدانید که ناحیه تناسلی بانوان به‌ عنوان صورت دوم افراد می‌باشد

در کل جالب است بدانید که ناحیه تناسلی بانوان به‌ عنوان صورت دوم افراد می‌باشد و همین موضوع باعث می‌شود تا زیبایی و سلامت آن را بسیار مهم بشمارند. همان ‌اندازه ‌که زیبا بودن صورت یک فرد اهمیت دارد، رسیدگی به دستگاه تناسلی بانوان امری حیاتی و مهم است و باید برای برطرف نمودن مشکلات شکل‌ گرفته تلاش کنند.

مشکلاتی همچون بهداشت، زیبایی و دیگر موارد از طریق انجام عمل زیبایی واژن برطرف خواهد شد و می‌تواند باعث افزایش کیفیت زندگی افراد گردد. اما برای شناخت بهتر عمل‌های زیبایی واژن باید در رابطه با آن‌ها اطلاعات بیشتری کسب کنید.

این ‌که بتوانید تشخیص دهید که به عمل زیبایی واژن چی می‌گن خیلی مهم است و می‌تواند به شما برای انجام این نوع عمل‌های زیبایی کمک کند.

پس ما می‌خواهیم با ادامه‌ی این مطلب بیشتر راجع ‌به این‌موضوع صحبت کنیم که به عمل زیبایی واژن چی می‌گن تا اگر شما نیاز به استفاده از این نوع عمل داشتید، با نام‌های دیگر آن آشنا باشید. اگر تا آخر این مطلب با ما باشید، سطح آگاهی شما بیشتر خواهد شد.

فهرست مطالب مقاله به عمل زیبایی واژن چی می‌گن عبارتند از:

عمل زیبایی واژن چیست؟

لابیاپلاستی یا عمل زیبایی واژن چیست؟

آناتومی واژن بانوان

انواع لابیا در دستگاه تناسلی

دلیل اصلی توجه بانوان به انجام عمل زیبایی واژن چیست؟

علت استفاده از  انجام عمل زیبایی واژن

عمل زیبایی واژن چگونه انجام می‌گیرد؟

انجام عمل زیبایی واژن چقدر زمان نیاز دارد؟

به چه دلیل عمل لابیاپلاستی با استقبال رو به رو شده‌ است؟

عوارض کوتاه ‌مدت عمل زیبایی واژن

مراقبت‌های بعد از عمل زیبایی واژن

چه سنی برای انجام عمل زیبایی واژن مناسب می‌باشد؟

انواع جراحی زیبایی واژن چگونه می‌باشد؟

عمل زیبایی واژن با لیزر

عمل زیبایی واژن با آر اف

تنگ کردن واژن با قرص

تنگ کردن واژن با جراحی و لیزر

تزریق چربی به واژن

تزریق ژل به واژن

تنگ کردن دهانه ورودی واژن

عمل زیبایی کلیتوریس

عمل زیبایی واژن با نخ

انجام عمل زیبایی واژن با چه مزایایی همراه است؟

سوالات متداول در رابطه با انجام عمل زیبایی واژن چه مواردی هستند؟

سخن پایانی

 

عمل زیبایی واژن چیست؟

همان‌طور که در مطالب بالا گفتیم، اهمیت دو چندانی برای عمل زیبایی واژن در نظر گرفته می‌شود و همانند زیبایی صورت باید به زیبایی این بخش از بدن توجه بسیاری داشت.

مشورت گرفتن با چندین پزشک مختلف برای انجام عمل زیبایی واژن کمک می‌کند تا افراد از بهترین راهکار برای انجام این نوع عمل استفاده داشته باشند تا در نهایت باعث زیبایی واژن گردند.

در هر صورت باید بدانید که انجام عمل زیبایی واژن را توسط هر پزشکی انجام ندهید و باید به پزشکی در این ‌باره اعتماد کنید تا با آسودگی خاطر انجام عمل زیبایی واژن را به دست او بسپارید.

به دلیل این‌که دستگاه تناسلی بانوان به‌عنوان حساس‌ترین بخش بدن شناخته می‌شود و امکان دارد که اگر از پزشک با مهارت در این زمینه استفاده نکنید، نتیجه این جراحی صددرصد بنا بر میل شما نباشد و امکان بروز حوادث و عوارضی برای شما وجود داشته باشد.

اما بهتر است شناخت بیشتری در رابطه با انواع عمل‌های جراحی زیبایی زنان داشته باشید زیرا با نام‌های دیگری شناخته می‌شوند. اما برای این‌که بتوانید درک کنید که به عمل زیبایی واژن چی می‌گن مطالعه این مطلب به شما کمک خواهد کرد.

البته هنگام مراجعه به پزشک، او نیز آگاهی‌های لازم را برای شناخت شما از این مسئله بیان خواهد کرد. در هر صورت جراحی‌هایی که در ادامه این مطلب ذکر می‌کنیم، می‌توانند به‌عنوان عمل زیبایی واژن شناخته شوند.

عمل زیبایی واژن چیست؟
عمل زیبایی واژن چیست؟

لابیاپلاستی یا عمل زیبایی واژن چیست؟

برای این‌ که بتوانید درک کنید که به عمل زیبایی واژن چی می‌گن بهتر است از واژه لابیاپلاستی اطلاعاتی داشته باشید. اغلب پزشکان انجام جراحی لابیاپلاستی را به ‌عنوان عمل زیبایی واژن می‌دانند.

شرایط انجام این عمل به گونه ایست که باعث تغییراتی بر شکل ظاهری لبه‌های داخلی و یا بیرونی واژن می‌گردد و باعث بهبود بخشیدن نواحی مد نظر می‌گردد.

طبق آمار به ‌دست‌آمده، اغلب بانوانی که شرایط لازم برای انجام عمل لابیاپلاستی یا عمل زیبایی واژن را دارند، قصد دارند تا میزان ابعاد لبه‌های داخلی واژن خود را کوتاه‌تر کنند.

پیشنهاد می کنیم از پست مزایای تنگ کردن واژن دیدن کنید.

شکل‌گیری این شرایط می‌تواند مزایا و ویژگی‌های بسیاری را برای بانوان به دنبال داشته باشد

شکل‌گیری این شرایط می‌تواند مزایا و ویژگی‌های بسیاری را برای بانوان به دنبال داشته باشد. در کل هیچ تئوری خاصی برای شکل ظاهری دستگاه تناسلی بانوان ذکر نشده ‌است و از آنجا ‌که صورت هر فرد با دیگری متفاوت است، امکان دارد که تفاوت‌هایی بین دستگاه تناسلی بانوان با یکدیگر وجود داشته باشد و نمی‌توان برای تمامی افراد یک تشابه را در نظر گرفت.

اما مهم‌ترین نکته برای زیبا دیده شدن واژن و بهترین حالت آن این است که لبه‌های داخلی که با عنوان لابیای مینور شناخته می‌شوند، بیرون تر از لبه‌های بزرگ نباشند.

انجام تغییرات روی لبه‌های بیرونی به‌ منظور عدم بیرون ‌زدگی باعث شکل‌گیری عمل زیبایی واژن یا لابیاپلاستی می‌شود. البته در کنار آن امکان دارد که از عمل‌های زیبائی دیگری استفاده شود و میزان اضافی از پوست‌هایی که روی کلیتوریس قرار دارد نیز حذف شوند تا شکل ظاهری واژن بهبود بخشیده شود. پس برای این ‌که بفهمید، به عمل زیبایی واژن چی می‌گن می‌توان نام لابیاپلاستی را به ‌عنوان جراحی زیبائی ذکر کرد.

شکل‌گیری این شرایط می‌تواند مزایا و ویژگی‌های بسیاری را برای بانوان به دنبال داشته باشد
شکل‌گیری این شرایط می‌تواند مزایا و ویژگی‌های بسیاری را برای بانوان به دنبال داشته باشد

آناتومی واژن بانوان

بخش دستگاه تناسلی بانوان با نام واژن شناخته می‌شود، اما امکان دارد که برخی از پزشکان و افراد آن را با نام ناحیه تناسلی بشناسند.

اما براساس علم پزشکی، بخش داخلی ناحیه تناسلی به‌ عنوان واژینال و واژن شناخته می‌شود و شامل نواحی مختلفی است که مهم‌ترین آن لوله داخلی بدن است که نقش اصلی آن اتصال دادن بخش بیرونی به رحم می‌باشد که به آن لوله واژن گفته می‌شود.

برای‌ این که درک بهتری از آناتومی واژن و دستگاه تناسلی زنانه داشته باشید، باید بگوییم که هنگام برقراری جنسی، لوله واژن پراهمیت شناخته می‌شود و در هنگام به دنیا آوردن کودک، سر جنین از لوله واژن بیرون می‌آید.

بخش‌های مختلفی برای نواحی بیرونی دستگاه تناسلی بانوان ذکر می‌گردد که در ظاهر قابل‌ مشاهده هستند. مهم‌ترین بخش، ورودی واژن می‌باشد که در کنار آن‌ها لابیا‌ها وجود دارند که به ۲ دسته لابیاهای ماژور و مینور بخش‌بندی شده‌اند.

در کنار این لابیاها، بخش دیگری که از اهمیت بسیاری برخوردار می‌باشد و به‌ عنوان آناتومی اصلی واژن شناخته می‌شود، کلیتوریس است.

پس بر این اساس می‌توان دریافت که دستگاه تناسلی زنان دارای ۴ بخش مختلف است که شامل ناحیه داخلی واژن، ناحیه بیرونی لابیا، کلیتوریس و ورودی واژن می‌باشد. حال برای این ‌که درک کنید که به عمل زیبایی واژن چی می‌گن باید در رابطه با شرایط انواع لابیاها در دستگاه تناسلی اطلاعاتی داشته باشید.

آناتومی واژن بانوان
آناتومی واژن بانوان

انواع لابیا در دستگاه تناسلی

بر اساس مطالب بالا دریافتید که ۲ نمونه از لابیا‌ها در دستگاه تناسلی زنانه شناخته می‌شوند که شامل موارد زیر هستند.

لابیا ماژور

لایه بیرونی که در دستگاه تناسلی وجود دارد، با عنوان لابیا ماژور شناخته می‌شود و شامل ۲ لایه پوستی است. جایگاه اصلی این لابیا روی استخوان شرمگاهی می‌باشد و انتهای پرینه ادامه‌دار است. مهم‌ترین وظیفه این قسمت از دستگاه تناسلی، پوشش‌دهی و حفاظت از دیگر بافت‌ها و ساختارهای حساس می‌باشد و قصد دارد تا مواردی همچون دهانه واژن، لابیا مینور و کلیتوریس را پوشش دهد.

لابیا مینور یا لبه داخلی

بخش دیگری که با عنوان لابیا در دستگاه تناسلی بانوان شناخته می‌شود، شامل دو لایه پوست است که هر کدام از آن‌ها به بخش ورودی واژن کشیده شده‌اند و ما بین لابیا ماژور قرار گرفته‌اند.

تفاوت‌های بسیاری برای لابیا‌های مینور از نظر اندازه، رنگ و ضخامت در بین تمامی بانوان مشاهده می‌شود و شکل ظاهری لابیاهای مینور برای همگی یکسان نیست. شرایط لابیا‌های مینور در قسمت کلیتوریس به سمت پایین کشیده شده‌اند و روی لبه اصلی دهانه واژن پوشش داده‌ شده اند.

برای پاسخ به این سوال که به عمل زیبایی واژن چی می‌گن می‌توان انجام جراحی زیبایی لابیاپلاستی را به ‌عنوان راهکاری مهم برای عمل زیبایی واژن شناخته و اغلب پزشکان و افراد، این نوع عمل را به‌ عنوان راهکاری مناسب برای حفظ زیبایی ظاهری دستگاه تناسلی می‌دانند.

لابیا مینور یا لبه داخلی
لابیا مینور یا لبه داخلی

دلیل اصلی توجه بانوان به انجام عمل زیبایی واژن چیست؟

حال که دریافتیم به عمل زیبایی واژن چی می‌گن و لابیاپلاستی به‌ عنوان یک راهکار اصولی برای حفظ زیبایی‌های دستگاه تناسلی شناخته می‌شود، اغلب افراد دنبال علت استفاده از این نوع عمل زیبایی هستند.

همان‌طور که گفتیم، تفاوت‌های بسیاری برای شکل آناتومی لابیا‌ها در دختران و بانوان دیده می‌شود و این تفاوت به ‌صورت قابل‌ توجه قابل مقایسه می‌باشد.

اما برخی از عوامل مختلف می‌تواند روی ابعاد و اندازه لابیاهای مینور تاثیرگذار باشند. مواردی همانند زایمان تاثیر بسیار مستقیمی روی این نکته خواهد داشت. پس وجود لبه‌های مینور در سایز بسیار بزرگ و ناهموار بودن آن‌ها باعث شکل‌گیری مشکلات مختلفی برای بانوان می‌شود و همین نکته، انجام عمل زیبایی واژن را پراهمیت خواهد کرد.

چین و چروک بسیار زیاد لابیا مینور 

در برخی از افراد مشاهده می‌شود بافت‌های عضلانی که به ‌عنوان لابیا مینور شناخته می‌شوند، دارای چین ‌و چروک بسیار هستند و یا ناهموار می‌باشند. از نظر یک خانم، وجود این مسئله، زیبایی دستگاه تناسلی او را تحت تاثیر قرار می‌دهد و این امر باعث می‌شود تا به‌ دنبال استفاده از عمل لابیاپلاستی یا عمل زیبایی واژن باشد.

زیرا اغلب بانوان اعتماد به ‌نفس کافی در هنگام برقراری روابط جنسی با همسر خود ندارند و یا مقاربت جنسی آن‌ها توانایی کیفیت کافی را برای راضی نگه‌ داشتن خود و به ارگاسم رسیدن شریک جنسی آن‌ها نخواهد داشت. این نکته به‌ عنوان مسئله حیاتی در روند زندگی افراد تاثیر گذار می‌باشند.

اغلب افرادی که دارای لب‌های بزرگ مینور می‌باشند، با استفاده از لباس‌های تنگ همانند کت و شلوار یا بیکینی، احساس ناراحتی خواهند کرد و نمی‌توانند از این قبیل لباس ها استفاده داشته باشند و برای این ‌که همیشه احساس راحتی در ناحیه تناسلی خود داشته باشند، همیشه از لباس‌های گشاد استفاده می‌کنند.

این موضوع می‌تواند باعث محدود کردن انتخاب‌های آن‌ها برای لباس مورد علاقه‌شان باشد، پس تصمیم‌گیری آن‌ها در هنگام استفاده از عمل زیبایی واژن یا لابیاپلاستی در این مرحله به ‌قطعیت خواهد رسید.

مشکلات بسیار پیچیده‌تر و دشوارتری برای بسیاری از افراد رخ خواهد داد

البته مشکلات بسیار پیچیده‌تر و دشوارتری برای بسیاری از افراد رخ خواهد داد و وجود لابیاهای مینور که دارای ابعاد بزرگی در واژن می‌باشند، باعث ناراحتی‌های بسیاری در هنگام راه رفتن، تمرینات ورزشی و وظایف روزمره آن‌ها می باشد.

تمامی این موارد به ‌عنوان نگرانی‌ها و مشکلات حائز اهمیت در هنگام وجود لابیا‌های بزرگ می‌باشد و باعث می‌شود که افراد به فکر استفاده از تخصص‌های یک پزشک زنان برای استفاده از عمل لابیاپلاستی باشند تا با استفاده از این عمل که به‌ صورت سرپایی انجام می‌گیرد، معضلات متعدد برای آن‌ها برطرف گردد و دیگر نگرانی در رابطه با نامتقارن بودن لابیا‌های مینور در دستگاه تناسلی خود نداشته باشند.

وقتی این پرسش مطرح می‌شود که به عمل زیبایی واژن چی می‌گن مهم‌ترین جوابی که برای آن مناسب می‌باشد این است که انجام عمل زیبایی واژن می‌تواند کمک کند تا افراد اعتماد از دست ‌رفته خود را دوباره باز یابند. در حالت کلی دلایلی در ادامه این مبحث ذکر می‌کنیم که باعث مراجعه بانوان به متخصصین برای انجام عمل زیبایی واژن یا لابیاپلاستی می‌باشد.

علت استفاده از  انجام عمل زیبایی واژن

  • داشتن ظاهر زیبا و تمیز در دستگاه تناسلی
  • مشکلات درد در برقراری روابط جنسی
  • اصلاح شدن عدم تقارن لابیاهای مینور
  • کاهش یافتن تحریک کلیتوریس به‌ منظور پوست‌های اضافه کلاهک
  • احساس ناراحتی و درد در هنگام فعالیت‌های ورزشی همانند دوچرخه ‌سواری
  • درد و ناراحتی در هنگام استفاده از لباس‌های تنگ و چسبان
  • احساس سایش، کشیدگی و سوزش در هنگام فعالیت‌های ورزشی
  • عدم اعتماد به ‌نفس برای برقراری با شریک جنسی
علت استفاده از  انجام عمل زیبایی واژن
علت استفاده از  انجام عمل زیبایی واژن

عمل زیبایی واژن چگونه انجام می‌گیرد؟

در مطالب فوق، دریافتیم که به عمل زیبایی واژن چی می‌گن. برای ‌این که آشنایی بیشتری در رابطه با روش‌های جراحی زیبایی واژن داشته باشید، مطالب زیر به شما کمک خواهند کرد. در حالت کلی روش‌های بسیار زیادی برای این نوع جراحی توسط پزشکان متخصص انجام می‌گیرد اما دو روش اصولی و حرفه‌ای وجود دارند که ارجحیت بیشتری به نسبت دیگر روش‌ها خواهند داشت.

تکنیک trim

برای انجام این تکنیک نیاز است تا لبه‌های داخلی برش داده شوند و بخیه روی لبه‌های آن انجام گیرد. انجام این نوع جراحی نیاز به ۱ ساعت زمان دارد. تصاویر بسیار زیادی از این روش قابل ‌مشاهده می‌باشد که می‌توانید با دیدن آن‌ها بهتر انجام این تکنیک را برای عمل زیبایی واژن درک کنید.

تکنیک wedge

برای انجام این تکنیک که به ‌عنوان راه‌حل دیگر در عمل زیبایی لابیاپلاستی شناخته می‌شود، برش‌های انجام ‌شده روی لابیا‌های مینور به‌ صورت عدد ۷ می‌باشد و بیشترین بافتی که از آن حذف خواهد شد، بافت مرکزی آن می‌باشد. انجام این نوع عمل امکان دارد تا بیشتر از تکنیک قبلی به طول بیانجامد. اما اغلب افراد، خواستار استفاده از این روش هستند. زیرا امکان دارد که نتیجه بهتری را روی زیبایی دستگاه تناسلی آن‌ها بگذارد.

تکنیک wedge
تکنیک wedge

انجام عمل زیبایی واژن چقدر زمان نیاز دارد؟

برای این که درک کنید به عمل زیبایی واژن چی می‌گن، بهتر است یک جلسه مشاوره قبل ‌از انجام عمل جراحی با پزشک مد نظر خود داشته باشید.

شرایط انجام این جلسه مشاوره در کلینیک‌های تخصصی انجام خواهد گرفت و پزشک می‌تواند اطلاعاتی در رابطه با انجام عمل زیبایی واژن برای شما داشته باشد تا این مسئله را درک کنید که در هنگام جراحی چه چیزی انتظار شما را خواهد کشید.

در حالت کلی انجام عمل لابیاپلاستی به ‌عنوان عمل زیبایی واژن شناخته می‌شود و بر اساس بی‌حسی‌های موضعی که بدون تزریق وریدی می‌باشند، انجام خواهد گرفت.

در کل طی زمان ‌بندی انجام‌ شده، یک ساعت زمان برای انجام عمل لابیاپلاستی ذکر می‌گردد و فرد بعد از انجام عمل تا یک ساعت و نیم تحت نظارت پزشک مربوطه می‌باشد و در صورت سلامت، به محل زندگی خود باز خواهد گشت. یعنی برای انجام این نوع عمل زیبایی واژن، نیاز به بستری‌شدن در بیمارستان وجود ندارد و به ‌عنوان عمل سرپایی شناخته می‌شود.

انجام عمل زیبایی واژن چقدر زمان نیاز دارد؟
انجام عمل زیبایی واژن چقدر زمان نیاز دارد؟

به چه دلیل عمل لابیاپلاستی با استقبال رو به رو شده‌ است؟

از آنجایی ‌که انجام عمل لابیاپلاستی به‌ عنوان ایمن‌ترین عمل زیبایی واژن شناخته می‌شود و باعث بهبود زیبایی و عملکرد دستگاه تناسلی می‌گردد، اغلب افراد از این عمل استقبال خواهند کرد.

در کل اگر انجام عمل لابیاپلاستی توسط پزشکی با مهارت در کلینیکی معتبر صورت بگیرد، هیچ‌گونه خطری بیمار را تهدید نخواهد کرد و می‌تواند یک تجربه دل‌نشین را برای بیمار فراهم سازد و جراحان و متخصصان خبره‌ای در این زمینه فعالیت دارند که در تمامی شهرها می‌توانند انجام عمل زیبایی واژن را برای بانوان در بهترین حالت ممکن با استفاده از دستگاه‌های به ‌روز و پیشرفته انجام دهند.

انجام عمل زیبایی واژن باید در شرایط استرلیزه و محیطی آرام و بهداشتی صورت بگیرد تا بیمار به خواسته خود یعنی داشتن یک دستگاه تناسلی خوش فرم و زیبا بر اساس تخصص پزشک برسد.

عوارض کوتاه ‌مدت عمل زیبایی واژن

این طبیعی است که انجام هر عملی، نیاز به بهبودی در یک مدت‌ زمان کوتاه داشته باشد. همان‌طور که می‌دانید، عمل زیبایی واژن بر اساس جراحی صورت خواهد گرفت و این ‌که تورم در بخش ناحیه تناسلی دیده شود، طبیعی است.

به دلیل این ‌که واژن میزان زیادی غدد لنفاوی و بافت‌های عصبی دارد؛ در هنگام جراحی این رگ‌ها و بافت‌ها درگیر می‌شوند که امکان شکل‌گیری تورم در واژن را بسیار زیاد خواهد کرد و جای هیچ‌گونه نگرانی برای تورم وارد شده روی این نواحی نمی‌باشد و با گذشت مدت ‌زمانی، تمامی این موارد از بین خواهند رفت.

مراقبت‌های بعد از عمل زیبایی واژن

حال که دریافتیم به عمل زیبایی واژن چی می‌گن، برای این ‌که تجربه‌ای بهتر از این عمل داشته باشید، می بایست برای بهبودی بهتر، مراقبت‌های بعد از عمل لابیاپلاستی را جدی بگیرید.

حال در ادامه این مطلب به‌ صورت خلاصه تمامی مواردی که به ‌عنوان نکات مهم شمرده می‌شوند تا بعد از این عمل آن‌ها را رعایت کنید را برای شما ذکر خواهیم کرد. لازم به ذکر است بدانید که شما ملزم به رعایت این گونه مراقبت‌ها برای سلامت واژن خود هستید.

  • استفاده از قرص‌های مسکن برای کنترل درد در ۳ روز اول جراحی به پیشنهاد پزشک لازم است.
  • استفاده از کمپرس یخ و تمیز نگه ‌داشتن واژن روز اول بعد از جراحی ضروری است.
  • خودداری کردن از پوشیدن لباس‌های چسبان و تنگ تا بهبودی کامل مهم است.
  • بیمار با گذشت سه تا ۵ روز می‌تواند فعالیت‌های عادی خود را از سر بگیرد.
  • مالش دادن ناحیه جراحی ممنوع است.
  • بیمار می‌تواند با گذشت ۲۴ ساعت بعد از جراحی به حمام برود.
  • استفاده از استخر و حمام‌های طولانی که نیاز به نشستن در وان دارد، تا بهبودی کامل ممنوع است.
  • بعد از هفته دوم یا سوم جراحی، تورم و درد کاهش خواهد یافت.
  • مواد غذایی که دارای فیبر می‌باشند، می‌توانند تورم‌های ناشی از عمل زیبایی واژن را کمتر کنند.
  • عدم استفاده از تمرینات ورزشی تا خوب شدن کامل، مهم و ضروری است.
مراقبت‌های بعد از عمل زیبایی واژن
مراقبت‌های بعد از عمل زیبایی واژن

چه سنی برای انجام عمل زیبایی واژن مناسب می‌باشد؟

شرایط جسمانی و بلوغ جنسی افراد به یک صورت نمی‌باشد. همین‌طور روند پیری در بدن افراد یکسان مقایسه نمی‌گردد. بنابراین بسیاری از عوامل ر روی سن مد نظر بانوان به‌ منظور انجام عمل لابیاپلاستی تاثیر گذار خواهند بود.

پس نمی‌توان یک بازه سنی دقیق را برای آن تعیین کرد. اما نظریه پزشکان در این‌ باره این است که تمامی دختران بعد از گذشت سن بیست ‌سالگی و بلوغ تا سن پنجاه ‌سالگی قادر به استفاده از این نوع عمل زیبایی هستند.

البته افرادی که بیشتر از سن ۵۰ سال دارند نیز امکان دارد که از این عمل استفاده داشته باشند، اما به دلیل این ‌که با افزایش سن مواجه هستند، شرایط ترمیم و بهبود زخم‌ها با مشکلاتی مواجه خواهد شد و این می‌تواند سرعت بهبودی را کندتر کند. بنابراین پیشنهاد پزشکان این است که بازه سنی برای انجام عمل زیبایی واژن بین ۲۰ تا ۵۰ سال ذکر شود.

نکته دیگر که باعث می‌شود تا افراد زیر ۲۰ سال نتوانند از این نوع عمل استفاده داشته باشند، عدم رسیدن به رشد جنسی و بلوغ کامل می‌باشد. پس پیشنهاد می‌شود تا دختران کمتر از سن بیست‌ سالگی منتظر بمانند، سپس بعد از آن می‌تواند از عمل لابیاپلاستی برای زیبایی واژن استفاده داشته باشند.

چه سنی برای انجام عمل زیبایی واژن مناسب می‌باشد؟
چه سنی برای انجام عمل زیبایی واژن مناسب می‌باشد؟

انواع جراحی زیبایی واژن چگونه می‌باشد؟

حال که دریافتیم به عمل زیبایی واژن چی می‌گن و لابیاپلاستی به‌ عنوان عمل زیبایی واژن شناخته می‌شود؛ باید بگوییم که برخی دیگر از جراحی‌ها در کنار انجام عمل لابیاپلاستی صورت خواهد گرفت که روی زیبایی واژن تاثیر گذار می‌باشد.

انجام این شرایط با روش‌های مختلفی امکان‌پذیر می‌باشد که بنابر شرایط بیمار و تجویز پزشک اتفاق خواهد افتاد. حال برای‌ این که شناخت بهتری از راهکارهای انجام عمل زیبایی واژن داشته باشید، در ادامه این مطلب با ما باشید.

عمل زیبایی واژن با لیزر

یکی از بهترین گزینه‌ها برای تحریک کلاژن سازی بافت‌های مختلف در ناحیه تناسلی به ویژه در بافت‌های هم‌بند و زیرین، استفاده از لیزر می‌باشد. شرایط استفاده از لیزر برای بانوانی که نیاز به تنگ کردن کانال واژن دارند نیز به ‌عنوان یکی از عمل‌های زیبایی واژن شناخته می‌شود.

استفاده از لیزر برای تنگ کردن واژن، راهکاری مناسب می‌باشد. زیرا سبب می‌شود تا سلول‌های جدیدی در واژن شکل بگیرند تا باعث خونرسانی بهتر در این محیط شوند و باعث تنگ شدن کانال ورودی واژن گردد.

عمل زیبایی واژن با آر اف

یکی از روش‌های دیگری که می‌توان توسط آن درک کرد که به عمل زیبایی واژن چی می‌گن، روش آر اف است که می‌تواند کمک کند تا زیبایی واژن باز گردد. این روش بر اساس وضعیت فرد بیمار تعیین خواهد شد و پزشک مربوطه صلاح می‌داند که از این روش استفاده داشته باشد.

عمل زیبایی واژن با آر اف
عمل زیبایی واژن با آر اف

تنگ کردن واژن با قرص

امروزه قرص‌های بسیاری مطرح شده‌اند که باعث تنگ کردن واژن می‌شوند. البته بر اساس برخی شواهد دریافتیم که افرادی که از این قرص‌ها استفاده داشته‌اند، تا مدت ‌زمانی امکان برقراری روابط جنسی را نداشته‌اند.

زیرا وجود این قرص‌ها توانسته تغییرات شیمیایی را در دستگاه تناسلی بانوان شکل بدهد و درمان از این طریق بسیار سخت می‌باشد. به‌ همین دلیل توصیه پزشکان بیشتر برای استفاده از عمل زیبایی واژن و تنگ کردن واژن از طریق راهکارهای جراحی می‌باشد.

تنگ کردن واژن با جراحی و لیزر

برای گشاد شدن دریچه واژن بهترین درمان جراحی می‌باشد. برای انجام این نوع جراحی که به ‌عنوان عمل زیبایی واژن شناخته می‌شود، بافت‌های اضافه برداشته خواهند شد و ترمیم روی این نواحی صورت خواهد گرفت.

اما اگر میزان گشادی ورودی واژن بسیار زیاد نباشد و بر اساس تغییرات بسیار کوچکی همانند هورمون‌های بارداری گشاد شده باشد، راهکار لیزر درمانی در این موارد به کمک پزشکان خواهد آمد و از طریق این روش می‌توان میزان گشادی های موجود روی واژن را برطرف کرد.

این نوع عمل جراحی نیاز به ۲ ساعت زمان دارد و از طریق بیهوشی یا بی ‌حسی های موضعی امکان انجام این جراحی وجود دارد. برای بهبود حال بیمار، پزشک صلاح می‌داند که یک شب در بیمارستان بستری باشد. سپس بعد از ترخیص شدن، نباید فعالیت‌های سنگین و همچنین روابط جنسی داشته باشد.

تنگ کردن واژن با جراحی و لیزر
تنگ کردن واژن با جراحی و لیزر

تزریق چربی به واژن

همان‌طور که در مورد آناتومی دستگاه تناسلی بانوان گفتیم، بخش‌هایی همانند لابیا ماژور، لابیا مینور و کلیتوریس اجزای مهم آن می‌باشد. حال هنگامی ‌که این نواحی میزان چربی‌های خود را از دست بدهند، بهترین راهکار درمانی که به کمک افراد خواهد آمد، استفاده از تزریق چربی به واژن می‌باشد.

این نوع از تزریق در محیطی کاملاً استریل و با امکانات بالا انجام خواهد گرفت و نیاز است که تحت نظارت پزشک متخصص این فعالیت را انجام بدهید. البته هزینه‌هایی که برای تزریق چربی در بیمارستان ذکر می‌شود، اندکی بیشتر می‌شود.

انجام این نوع روش زیبایی که به آن عمل زیبایی واژن گفته می‌شود، در طی دو مرحله اتفاق خواهد افتاد. مرحله اول برای استخراج چربی از بدن فرد صورت خواهد گرفت. سپس بر اساس شرایط موجود، فرآیند تزریق چربی به بخش واژن صورت می‌گیرد.

استفاده از این راهکار بسیار عالی برای زیبایی دستگاه تناسلی بسیار حیاتی می‌باشد و امکان دارد که برخی از افراد ۲ تا ۳ مرحله از این نوع تزریق چربی استفاده داشته باشند. به دلیل این‌ که بدن قادر به جذب بخشی از چربی می‌باشد و میزان چربی باقیمانده، متناسب با بدن بیمار خواهد بود.

تزریق ژل به واژن

برای این ‌که بفهمید به عمل زیبایی واژن چی می‌گن، تزریق ژل به واژن کارساز می‌باشد و به‌ عنوان یکی دیگر از عمل‌های زیبایی واژن نام برده می‌شود. تزریق چربی با ژل کاملاً دو امر متفاوت می‌باشند و از نظر زیبایی دستگاه تناسلی، تزریق ژل به‌ عنوان عملی کم‌هزینه‌تر در نظر گرفته خواهد شد. برای انجام این نوع عمل، نیاز به نگرانی وجود ندارد، در صورتی‌که از تخصص‌های جراحی ماهر و حرفه‌ای در این زمینه استفاده کرده باشید.

تزریق ژل به واژن
تزریق ژل به واژن

تنگ کردن دهانه ورودی واژن

قبل ‌از این ‌که جراحی روی واژن انجام بگیرد، بررسی روی افتادگی‌ها و شل شدگی اجزای دهانه ورودی واژن اتفاق خواهد افتاد. اگر بیمار دارای سوابق زایمان باشد، امکان دارد تا به دلایل مختلفی اعم از زایمان، کلاژن هایی که در نواحی داخلی واژن تولید می‌شوند، از بین بروند و این باعث شل شدگی این نواحی گردد.

پزشک مربوطه از طریق معاینه می‌تواند بخش ورودی واژن را بررسی کند. با توجه به این ‌که اثربخشی این عمل بر لذت جنسی آقایان و بانوان بسیار مؤثر است، از اهمیت بسیاری برخوردار می‌باشد. افزایش سن و زایمان به ‌عنوان ۲ عامل اصلی برای گشادی دهانه ورودی واژن می‌باشد و اگر بیمار درگیر چنین مشکلی باشد، نیاز به درمان دارد که به ‌عنوان زیبایی واژن نیز شناخته می‌شود.

در این هنگام نیاز است که از تخصص‌های یک جراح استفاده کنید تا در جلسه مشاوره‌ با او بهترین راهکارهای درمانی برای شما انتخاب گردد. نکته دیگری که در راستای تعیین کردن دهانه ورودی واژن باید به آن پرداخت، این است که اگر فردی در گذشته زایمان طبیعی را تجربه کرده باشد، در هنگام بخیه زدن مجدداً بافت‌های زیرین باقی خواهند ماند.

پس برای این منظور نیاز است تا اصلاحیه‌ای روی بافت‌های استحکامی واژن صورت بگیرد و فرد بر اساس معاینه‌های مختلف و نظرات پزشک، روش‌های درمانی و زیبایی و کاربردی را برای درمان استفاده کند.

عمل زیبایی کلیتوریس

برای ‌این که درک کنید تا به عمل زیبایی واژن چی می‌گن، بهتر است در رابطه با عمل زیبایی کلیتوریس برای شما اطلاعاتی داشته‌ باشیم. در واقع بخش بیرونی دستگاه تناسلی بانوان که شامل کلیتوریس می‌شود، امکان دارد با حجم زیادی از پوست مواجه شود که به آن هودکلیتوریس گفته می‌شود.

برداشت پوست‌های اضافی از این ناحیه باعث بیشتر شدن میل جنسی افراد می‌گردد که این نوع عمل به ‌عنوان جراحی زیبایی و درمانی به حساب می‌آید و بسیار مفید و مؤثر خواهد بود.

عمل زیبایی واژن با نخ

انواع مختلفی برای انجام عمل زیبایی واژن با نخ وجود دارد. نخ‌ها به ‌عنوان حجم دهنده و لیفت کننده برای واژن به حساب می‌آیند و برای این‌ که بتوان حجم لابیاهای ماژول را بیشتر کرد، این نوع نخ‌ها کاربرد بسیاری دارند. البته استفاده از این روش امکان دارد که هزینه بالایی را برای بیمار به ‌همراه داشته باشد.

اما برخی از مراکز با دریافت هزینه کمتر، این روش را انجام خواهند داد که پیشنهاد ما این است که در مراکز معتبر با هزینه‌های مناسب از این روش استفاده کنید تا عوارضی برای شما به دنبال نداشته باشند.

استفاده از نخ‌ها به ‌عنوان راهکاری مناسب برای زیبایی واژن شناخته می‌شوند، اما ماندگاری آن‌ها طولانی نیست و مدت‌ زمان بهره‌وری از آن‌ها حدوداً به یک ‌سال و نیم خواهد رسید. بعد از گذشت این مدت، نخ‌ها جذب خواهند شد و باعث از بین رفتن حالات قبلی زیبایی واژن می‌گردد.

عمل زیبایی واژن با نخ
عمل زیبایی واژن با نخ

انجام عمل زیبایی واژن با چه مزایایی همراه است؟

درک این ‌که به عمل زیبایی واژن چی می‌گن، بسیار مهم و ضروری است. اما در کنار آن اگر افراد، شناخت کافی از ویژگی‌ها و مزایای انجام عمل زیبایی واژن داشته باشند، بیشتر آن را خواهند شناخت و هیچ فرقی ندارد که انجام عمل لابیاپلاستی به چه منظور انجام بگیرد.

برخی از افراد برای درمان و برخی دیگر برای زیبایی از این عمل استفاده می‌کنند و می‌توانند تأثیرات بسیار زیادی ببینند. همان‌طور که می‌دانید، انجام عمل لابیاپلاستی و دیگر موارد به‌ عنوان عمل‌های زیبایی واژن شناخته می‌شوند که باعث تغییر سایز در اندام تناسلی بانوان خواهند شد.

انجام عمل زیبایی واژن با چه مزایایی همراه است؟
انجام عمل زیبایی واژن با چه مزایایی همراه است؟

اما در حالت کلی مزایا و ویژگی‌هایی که در پی استفاده از انجام عمل زیبایی واژن وجود دارد و افراد را مشتاق به استفاده از آن می‌کند، شامل موارد زیر می‌شوند.

  • دستیابی به زیبایی ظاهری واژن و افزایش اعتماد به ‌نفس افراد
  • کاهش یافتن برجستگی‌های دستگاه تناسلی در هنگام استفاده از لباس‌های چسبان
  • تصحیح تقارن لابیاهای واژن
  • بهبود یافتن کیفیت های روابط جنسی زوجین
  • پیشگیری از ناراحتی و درد به دلیل سایش در هنگام ورزش کردن
  • تحریک بیشتر کلیتوریس
  • سهولت بیشتر در هنگام مراقبت‌های بهداشتی
  • رفع مشکل تحریک مزمن برای برقراری روابط

 

سوالات متداول در رابطه با انجام عمل زیبایی واژن چه مواردی هستند؟

با ارائه مطالب بالا فهمیدید که به عمل زیبایی واژن چی می‌گن . اما امکان دارد که برخی از سوالات ذهنی افراد در رابطه با عمل زیبایی واژن بدون پاسخ مانده باشند. در ادامه این مبحث علمی پزشکی، سوالات پرتکرار بیماران را ذکر خواهیم کرد و پاسخ مناسبی برای آن‌ها خواهیم داشت.

آیا انجام عمل لابیاپلاستی سبب کاهش میل جنسی می‌گردد؟

این طبیعی است که برخی از بانوان نگرانی در رابطه با کاهش یافتن میزان میل جنسی خود بعد از انجام عمل زیبایی واژن داشته باشند. برای درک بهتر این ‌موضوع باید بگوییم که در دو نقطه از واژن می‌توان عصب‌های جنسی زنان را یافت.

قسمت اول آن نقطه جی می‌باشد که در درون واژن است. اما بخش دوم آن کلیتوریس است. پس حذف کردن لابیاها هیچ‌گونه تأثیری بر میل جنسی افراد نخواهد گذاشت.

به دلیل این ‌که هیچ‌گونه عصب جنسی روی این قسمت وجود ندارد و از طرف دیگر به دلیل این‌ که زیبایی ظاهری واژن از طریق عمل لابیاپلاستی برقرار می‌باشد، افراد در هنگام روابط جنسی با اعتماد به ‌نفس بیشتری حاضر می‌شوند و این می‌تواند راهکاری برای بهبود روابط باشد. پس یکی از اصلی‌ترین نگرش افراد برای استفاده از عمل لابیاپلاستی، همین موضوع می‌باشد.

آیا می‌توان عمل زیبایی واژن را در هنگام زایمان انجام داد؟

با توجه به این ‌که در هنگام زایمان ناحیه واژن دارای خونریزی بسیار بالایی می‌باشد و عمل لابیاپلاستی به ‌عنوان عمل زیبایی واژن شناخته می‌شود، باید حدوداً چند ماه بعد از زایمان این عمل زیبایی را انجام داد.

آیا انجام عمل زیبایی واژن با درد همراه است؟

ذهنیت اغلب افراد در رابطه با انجام عمل لابیاپلاستی، درد فراوان می‌باشد. البته ما به این افراد حق می‌دهیم که تفکر این ‌چنینی در رابطه با انجام عمل زیبایی واژن داشته باشند. اما بر اساس عملکردهای جراح مربوطه، بخش‌های ناحیه تناسلی کاملاً بی‌حس خواهند شد و فرد هیچ‌گونه دردی را در راستای انجام عمل لابیاپلاستی احساس نخواهد کرد.

آیا انجام عمل زیبایی واژن با درد همراه است؟
آیا انجام عمل زیبایی واژن با درد همراه است؟

آیا هزینه عمل لابیاپلاستی توسط بیمه‌ها قابل جبران است؟

بر این اساس که عمل لابیاپلاستی به ‌عنوان عمل زیبایی واژن شناخته می‌شود، تحت پوشش عمل‌های بیمه‌های تکمیلی نیست و هیچ‌گونه شرکت بیمه‌ای هزینه‌های موجود برای انجام این عمل را پرداخت نخواهد کرد. بنابراین بیمار موظف است که تمامی این هزینه‌ها را به‌ صورت آزاد پرداخت کند.

بعد از چند روز امکان برقراری روابط جنسی وجود دارد؟

مهم‌ترین چیز برای آغاز روابط جنسی بعد از انجام عمل لابیاپلاستی، بهبود بخیه‌ها می‌باشد. به ‌هر حال روند بهبود افراد حدوداً ۴ هفته نیاز به زمان دارد و بعد از گذشت این مدت، افراد می‌توانند فعالیت‌های جنسی خود را از سر بگیرند.

بعد از انجام عمل لابیاپلاستی، چند جلسه نیاز به ویزیت می‌باشد؟

این امری طبیعی است که بعد از انجام هر عمل نیاز است تا بررسی‌های مد نظر توسط پزشک مربوطه روی ناحیه تناسلی انجام بگیرد. عموماً بعد از عمل لابیاپلاستی، بیمار موظف است که دو بار به پزشک خود برای ویزیت و معاینه مراجعه کند. ویزیت اول یک هفته بعد از انجام عمل لابیاپلاستی و ویزیت دوم حدوداً یک ماه بعد از عمل هنگامی ‌که فرد قصد برقراری روابط جنسی را دارد، می‌باشد.

چه افرادی نمی‌توانند از عمل لابیاپلاستی استفاده داشته باشند؟

بر این اساس که انجام عمل لابیاپلاستی به ‌عنوان عمل زیبایی واژن شناخته می‌شود، امکان دارد تا برای برخی از افراد امکان انجام آن وجود نداشته باشد و باید زمان انجام عمل لابیاپلاستی را به زمانی دیگر موکول کنند.

اغلب بانوان باردار در دوره بارداری کاندید مناسبی برای انجام این عمل نیستند. به دلیل این‌ که تغییرات هورمونی که در این دوران دارند، باعث افزایش مجدد لابیا‌ خواهد شد و تاثیر مستقیم بر نتیجه عمل زیبایی واژن خواهد داشت.

همین‌طور اگر دستگاه تناسلی بانوان درگیر بیماری‌هایی همچون تب‌خال تناسلی یا زگیل تناسلی باشد، نمی‌توانند از این نوع عمل استفاده کنند تا درمان کامل برای آن‌ها انجام بگیرد.

پس وجود عفونت‌ها و زخم‌هایی که در درون واژن واقع شده‌اند، به‌ عنوان مانعی برای انجام عمل لابیاپلاستی شناخته می‌شوند و فرد موظف است که بعد از دوره درمان، از این عمل استفاده کند.

آیا بعد از زایمان طبیعی، امکان رشد مجدد لابیا وجود دارد؟

این تفکر اشتباه است که لابیا مجدداً رشد می‌کند. زیرا دلیل اصلی رشد آن‌ها تغییرات هورمونی می‌باشد و هنگامی‌ که انجام عمل لابیاپلاستی برای زیبایی واژن اتفاق می‌افتد، رشد مجدد آن‌ها امکانپذیر نیست. پس نیازی به نگرانی در این ‌باره وجود ندارد. اما عمل‌های زیبایی دیگر برای واژن همانند تنگ کردن واژن، پرینورافی و یا واژنوپلاستی امکان بازگشت مجدد بعد از زایمان را خواهند داشت.

آیا بعد از زایمان طبیعی، امکان رشد مجدد لابیا وجود دارد؟
آیا بعد از زایمان طبیعی، امکان رشد مجدد لابیا وجود دارد؟

سخن پایانی

هدف ما از بیان این نوشتار این بود تا دریابید که به عمل زیبایی واژن چی می‌گن تا در هنگام شنیدن نام دیگر عمل‌های زیبایی، شناخت درستی در رابطه با آن‌ ها داشته باشید و در صورت لزوم بتوانید برای بهبود روابط خود و زیبایی ظاهری واژن، از این نوع عمل‌ها استفاده داشته باشید.

در هر صورت مشاوره‌هایی که با متخصصین در رابطه با انجام عمل زیبایی واژن انجام می‌دهید، بسیار مهم و اساسی و اصولی می‌باشند و بر اساس بررسی‌ها و معاینات پزشک، می‌توان دریافت که به کدام یک از عمل‌های زیبایی واژن برای بهبود کیفیت دستگاه تناسلی خود احتیاج دارید. بهترین تصمیم‌گیری در پی انتخاب بهترین پزشک می‌باشد و با این موارد می‌توانید از زیبایی واژن خود بهره کافی را ببرید.

کانال آپارات کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد متخصص زنان ، زایمان و نازایی

ارسال دیدگاه

مشاوره رایگان ( از ساعت 9 الی 20 )

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام خدمات درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشکان و متخصصین و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی ، فعالیت خود را آغاز نموده است . هدف دکتر زرگنج فرد، حفظ سلامتی مراجعان در عین تامین خواست ایشان برای نیل به حداکثر طراوت و شادابی است.

روزهای کاری

شنبه - پنجشنبه : 20.30 - 09.00
جمعه و ایام تعطیل : فقط با هماهنگی قبلی
خانه
حساب کاربری
خدمات
جستجو