ویرایش محتوا
دکتر افسانه زرگنج فرد

درباره ما

مجموعه زنان ، زایمان و نازائی دکتر زرگنج فرد

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام تمامی خدمات زیبائی و درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشک متخصص ( دکتر افسانه زرگنج فرد ) و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی و به روز ترین دستگاه های پزشکی ، فعالیت خود را آغاز نموده است .
هدف ما زیبایی توام با حفظ سلامتی شماست …

با ما تماس بگیرید

شبکه های اجتماعی
لابیاپلاستی چه عوارضی دارد

لابیاپلاستی چه عوارضی دارد

امروز با موضوع لابیاپلاستی چه عوارضی دارد در خدمت شما هستیم.

جهت دریافت مشاوره در زمینه لابیاپلاستی با ما در تماس باشید.

02128111615

02122930161

همان‌طورکه می‌دانید امروزه بسیاری از بانوان با مشکلاتی در ناحیه تناسلی مواجه هستند که بعضا بر اعتماد به نفش آنها و تعاملات‌شان با شریک جنسی تاثیر می‌گذارد. در بسیاری از موارد این مشکلات از طریق لابیاپلاستی قابل رفع شدن هستند. اما ممکن است برای شما این پرسش پیش آمده باشد که آیا لابیاپلاستی عوارض دارد و آیا این عوارض ماندگار هستند؟. بر همین اساس در این نوشتار به بررسی عوارض لابیاپلاستی پرداخته‌ایم.

 

لابیاپلاستی چه عوارضی دارد
لابیاپلاستی چه عوارضی دارد

بر اساس شواهد علمی موجود، انجام عمل لابیاپلاستی برای آن دسته از بانوان که لابیای آنها از حد نرمال بزرگتر است یک درمان قطعی محسوب می‌شود. بااین وجود، افراد زیادی یا به علت عدم آگاهی از این عمل جراحی یا به علت ترس از عوارض اقدام به انجام عمل لابیاپلاستی نمی‌کنند. باتوجه به اهمیت موضوع مطرح شده در ادامه به ریسک‌ها و همچنین عوارض لابیاپلاستی و همچنین نقش آن در بهبود کیفیت زندگی بانوان پرداخته شده است.

در ادامه به فهرست مطالب مطرح شده در این مقاله پرداخته شده است.

  1. لابیاپلاستی چیست؟
  2. کدام تکنیک‌های لابیاپلاستی (لیزر یا جراحی) کمترین ریسک را دارد؟
  3. چه کسانی نباید لابیاپلاستی انجام دهند؟
  4. آیا لابیاپلاستی بر میل جنسی تاثیر دارد؟
  5. عوارض لابیاپلاستی چیست؟
  6. در صورت وجود چه علائمی لازم است به پزشک خود مراجعه کنیم؟
  7. مهم‌ترین توصیه‌‌های پزشکی پس از لابیاپلاستی کدامند؟
  8. جمع‌بندی

لابیاپلاستی چیست؟

دانستن این نکته مهمی باشد که بزرگ بودن لابیاها در دستگاه تناسلی بانوان اتفاق می‌افتند و اغلب بانوان این نگرانی را در رابطه با بزرگ بودن لب‌های دستگاه تناسلی دارند. استفاده از این عمل می‌تواند برای زیبایی واژن مؤثر واقع شود و در نهایت سبب کوچک شدن لابیاهای مینور در واژن شود.

با توجه به این‌که ۲ قسمت لب‌های داخلی و لب‌های خارجی در واژن قرار دارد، از طریق عوامل بسیاری تحت تاثیر قرار می‌گیرند و تغییراتی بر روی آن‌ها حاصل می‌شود. البته خالی از لطف نیست که بدانید برخی دیگر به‌ صورت ژنتیکی با واژن که لب‌های بزرگ و چروکیده دارد به دنیا می‌آیند و این وضعیت و مشکلات متعددی را برای افراد به دنبال دارد و می‌ تواند سبب عفونت‌های واژن حال گردد.

عمل لابیاپلاستی چیست؟
عمل لابیاپلاستی چیست؟

به‌ غیر از این موارد استفاده از لباس‌های تنگ همانند لباس شنا مشکلاتی برای افراد به وجود می‌آورد و عدم اعتماد به ‌نفس برای بانوان را به دنبال دارد. اگر بزرگ بودن لابیاها بسیار زیاد و شدید باشد می‌تواند در هنگام نشستن نیز فرد را اذیت کند و فشارهای زیادی به لب‌های واژن آورده می‌شود.

در نهایت سبب احساس ناراحتی و درد می‌گردد. به ‌همین دلیل انجام عمل لابیاپلاستی مهم شمرده می‌شود. حال در ادامه در رابطه با اینکه لابیاپلاستی چه عوارضی دارد، بیشتر برای شما صحبت خواهیم کرد.

کدامیک از روش‌های لابیاپلاستی با لیزر یا جراحی بی‌خطر می‌باشد؟

برای این‌که اطلاعات بهتری در زمینه عمل لابیاپلاستی داشته باشید باید بگوییم این عمل از دو روش انجام می‌شود که با نام‌های لابیاپلاستی با جراحی و لابیاپلاستی با استفاده از لیزر شناخته ‌شده است.

با توجه به این‌که نگرانی‌ها و استرس‌های بسیاری برای بیماران در هنگام مراجعه وجود دارد، بهتر است بگوییم در هیچ کدام از این روش‌ها خطر و مشکل بسیار حادی برای بیمار به وجود نمی‌آورد.

کدامیک از روش‌های لابیاپلاستی با لیزر یا جراحی بی‌خطر می‌باشد؟
کدامیک از روش‌های لابیاپلاستی با لیزر یا جراحی بی‌خطر می‌باشد؟

به دلیل این‌که استفاده از هر دو راهکار بی‌خطر می‌باشد و سلامت بیمار حفظ می‌گردد. تنها عملکردی که ممکن است در هنگام عمل لابیاپلاستی صورت بگیرد، خطای پزشک مدنظر می‌باشد که در هنگام روش جراحی ممکن است صورت بدهد و این عملکرد با توجه به مهارت‌ها و تجارب پزشک صورت می‌گیرد.

اگر به پزشک مراجعه کرده باشید که در این حیطه تخصص کافی نداشته باشد، ممکن است عمل لابیاپلاستی برایتان به بهترین نحو ممکن انجام نشود و برش‌هایی که بر روی پوست شما ایجاد می‌شود ماندگار باشد و یا اندازه لابیاها با هم تناقض داشته باشد.

برخی از جراحان بر این باورند که برای این عمل لازم است از بیهوشی استفاده کنند.

یک نکته حائز اهمیت دیگر این است که برخی از جراحان بر این باورند که برای این عمل لازم است از بیهوشی استفاده کنند. همان‌طور که می‌دانیم بیهوشی می‌تواند عوارض متعددی با خود به دنبال داشته باشد که اغلب پزشکان ترجیح می‌دهند از روش بی‌حسی‌های موضعی استفاده کنند.

به‌ همین دلیل هیچ خطری در رابطه با روش‌های لابیاپلاستی با لیزر یا جراحی وجود ندارد. فقط لازم است در هنگام انتخاب پزشک مدنظر خود برای این جراحی دقت کافی را به خرج بدهید تا نتیجه عمل لابیاپلاستی برای شما در بهترین حالت ممکن اتفاق بیفتد.

برخی از جراحان بر این باورند که برای این عمل لازم است از بیهوشی استفاده کنند.
برخی از جراحان بر این باورند که برای این عمل لازم است از بیهوشی استفاده کنند.

هنگامی‌که از روش لا لابیاپلاستی به واسطه لیزر استفاده می‌شود، هیچ‌گونه تیغ جراحی ارتباط مستقیمی با بدن بیمار ندارد و همین امر است که این روش را به ‌عنوان یک روش کاملاً بی‌خطر می‌شناسد.

همین‌طور خطای انسانی در این عملکرد بسیار اندک می‌باشد و نتایج قابل‌قبول‌تری از طریق لابیاپلاستی با لیزر صورت می‌گیرد و به نسبت روش جراحی بسیار ظریف‌تر می‌باشند. همین‌طور که ذکر کردیم در این روش نیازی به بیهوشی‌های کامل نمی‌باشند و از طریق بی‌حسی‌های موضعی می‌تواند اتفاق بیفتد.

در نهایت برای این‌که پاسخ سوال افراد را بدهیم که لابیاپلاستی چه عوارضی دارد، در رابطه با لابیاپلاستی با لیزر باید بگوییم هیچ‌گونه عوارض بیهوشی در این رابطه برای بیمار رخ نخواهد داد.

چه افرادی شرایط لازم را برای استفاده از لابیاپلاستی ندارند؟

همان‌طور که ذکر کردیم عملی لابیاپلاستی در هر صورت بی‌خطر می‌باشد و مزایا و فواید بسیاری را برای افراد به ‌دنبال دارد. اما ممکن است در برخی شرایط افراد ملزم به استفاده از این عمل نباشند و شرایط بدنی آن‌ ها متفاوت باشد. حال در ادامه به اشخاصی که قادر به استفاده کنید از این عمل نیستند را شرح خواهیم داد.

بانوان باردار:

انجام عمل لابیاپلاستی برای بانوان باردار توصیه نمی ‌شود. به دلیل این‌که یکی از عواملی که بر روی بزرگ شدن لابیا تاثیر گذار است، تغییرات هورمونی است که در هنگام بارداری اتفاق می‌افتد و اگر در این هنگام افراد عمل لابیاپلاستی انجام بدهند، مجدداً ممکن است بزرگ شدن لابیاها را تجربه کنند. بهترین زمان ۴ ماه بعد از زایمان برای انجام لابیاپلاستی می‌باشد.

دختران زیر ۱۸ سال:

عموماً انجام لابیاپلاستی برای دختران زیر ۱۸ سال توصیه نمی‌شود. به دلیل این‌که بلوغ آن‌ها تکمیل ‌نشده است و اگر لابیاپلاستی انجام بدهند، ممکن است مجدداً بزرگ شدن لابیا‌ها را تجربه کنند و نتیجه عمل از بین می‌ رود.

بانوان دارای تب‌خال تناسلی:

اگر شخصی دارای تبخال تناسلی باشد، عمل لابیاپلاستی می‌تواند تحریک بسیاری برای او داشته باشد. به‌ همین دلیل لازم است تا برطرف نشدن کامل تب‌خال تناسلی از عمل لابیاپلاستی استفاده نشود.

وجود عفونت در واژن:

توصیه پزشکان بر این قبل از ین که عمل لابیاپلاستی انجام بدهید، مطمئن شوید که هیچ‌گونه عفونتی در ناحیه تناسلی شما وجود ندارد تا این عملکرد نتیجه منفی بر روی عمل لابیاپلاستی نگذارد.

بانوان بالای ۵۵ سال:

قدرت ترمیم بدنی افراد بالای ۵۵ سال کمتر از حد معمول می‌شود و بهبودی آن‌ ها بسیار طولانی می‌شود. به ‌همین دلیل این اشخاص نباید از عمل لابیاپلاستی استفاده کنند.

بانوان بالای ۵۵ سال:
بانوان بالای ۵۵ سال:

لابیاپلاستی چه تأثیری بر روی میل جنسی افراد می‌گذارد؟

امکان دارد برخی از افراد نگرانی در رابطه با تاثیر منفی لابیاپلاستی بر روی میل جنسی داشته باشند. اما برای این‌که با خیالی آسوده از این عمل استفاده کنند، باید بگوییم تاثیر منفی از طریق عمل لابیاپلاستی بر روی میل جنسی آن‌ها اتفاق نخواهد افتاد. به دلیل این‌که این عمل لب‌های واژن را تحت تاثیر قرار می‌دهد و با ناحیه داخلی واژن و کلیتوریسم ارتباطی ندارد.

تنها نکته‌ای که لازم است بعد از انجام این عمل آن را مهم شمرد، این است که اولین رابطه جنسی بعد از گذشت ۴ هفته اتفاق بیفتد. این توصیه به این دلیل اتفاق می‌افتد که فشارهای وارده از طریق رابطه جنسی به واژن و در نتیجه عمل لابیاپلاستی خللی ایجاد نکند و ناحیه لابی‌اها به درستی جوش بخورند.

عوارض کوتاه‌ مدت لابیاپلاستی

با توجه به این‌که هیچ‌گونه خطری برای لابیاپلاستی صورت نمی‌گیرد، اما برای این‌که بگوییم لابیاپلاستی چه عوارضی دارد، بهتر است بدانید این عمل همانند دیگر عمل‌ ها ممکن است تا چند روز ناحیه تناسلی را تحت تاثیر خود قرار بدهد.

اما منظور ما بر این نیست که این مشکلات دائمی می‌باشند. بعد از گذشت چندین روز از عمل لابیاپلاستی این عوارض کوتاه‌ مدت کاملاً از بین می‌روند و هیچ‌گونه خطری بیمار را تهدید نمی‌کند. این دسته از عوارض کوتاه‌ مدت بعد از انجام عمل لابیاپلاستی است شامل موارد زیر می‌شوند:

سوزش:

احساس سوزش بعد از این عمل امری طبیعی می ‌باشد و بعد از گذشت چندین ساعت فورا برطرف می‌شود.

تورم:

این‌که ناحیه واژن تا چند روز بعد از عمل تورم داشته باشد، امری طبیعی می‌باشد و میزان تورم موجود در ناحیه تناسلی به میزان بزرگی لابیاها در هنگام عمل بستگی خواهد داشت. هر چه شرایط بیمار سخت‌تر باشد، ممکن است تورم اندکی بیشتر باشد.

خارش:

ممکن است برخی از افراد تا چند ساعت بعد از جراحی خارش احساس کنند که پزشک مربوطه از طریق داروها و پمادهای متعدد در برطرف کردن آن تلاش می ‌کند.

عفونت:

وجود عفونت از طریق عمل لابیاپلاستی غیرممکن می‌باشد. اما ممکن است شرایط بدنی برخی از افراد بدین ‌گونه باشد که عفونت را تجربه کنند. در این ‌صورت لازم است حتما به پزشک خود اطلاع بدهند.

درد:

دردی که برای عمل لابیاپلاستی اتفاق می‌افتد، در بخش ناحیه واژن است و بسیار اندک می ‌باشد و از طریق بی‌حسی ‌های موضعی و مسکن ‌هایی که پزشک تجویز می‌کند فورا برطرف می‌شوند.

درد:
درد:

لابیاپلاستی چه عوارضی دارد؟

اگر جراحی لابیاپلاستی به واسطه فردی با مهارت و با تجربه در حیطه فعالیت خود صورت بگیرد، سبب به وجود آمدن هیچ‌گونه عوارضی نخواهد بود. همان‌طور که ذکر کردیم عمل لابیاپلاستی بدون خطر می ‌باشد و بعد از عمل عوارض کوتاه‌مدتی اتفاق می‌افتاد که فوراً بعد از گذشت ۲ روز برطرف می‌گردند.

اما اگر عوارض بلندمدتی در حین انجام عمل لابیاپلاستی رخ بدهد، از طریق خطای انسانی اتفاق می‌افتد که این کاملاً ارتباط مستقیمی با توانایی‌های پزشک مدنظر شما در رابطه با انجام عمل لابیاپلاستی دارد.

تمامی عمل ‌های جراحی آلرژی‌هایی به بیهوشی دارند

این نکته‌ای بدیهی است که تمامی عمل ‌های جراحی آلرژی‌هایی به بیهوشی دارند. به‌ همین دلیل توصیه ما بر این است که از لابیاپلاستی با لیزر استفاده کنید تا از به وجود آمدن این مشکلات جلوگیری کنید.

مواردی همچون ماندگاری جای بخیه، حساسیت به بیهوشی، شکل بد لابیاها، نامتقارن بودن لابیاها به‌ عنوان عوارض لابیاپلاستی شناخته می‌شوند و این اتفاقات فقط در شرایطی صورت می‌گیرد که لابیاپلاستی از طریق فردی بدون مهارت انجام شود. باید بدانید ماماها شرایط انجام عمل لابیاپلاستی را ندارند.

برای این‌که عمل لابیاپلاستی هیچ‌گونه عوارضی برای شما به دنبال نداشته باشد، باید از تخصص ‌های متخصص زنان در این زمینه استفاده کنید.

به ‌همین دلیل است که انتخاب بهترین مرکز و بهترین پزشک می‌تواند تاثیر بسیاری بر روی نتیجه عمل لابیاپلاستی بگذارد. به دلیل این‌که این عمل بسیار حساس است و باید به این نکته توجه کنید تا از نتیجه آن راضی باشید.

عوارض لابیاپلاستی

به دلیل این‌که نکته‌ های مختلفی را در رابطه با عوارض لابیاپلاستی عنوان کردیم در شرایطی فقط عوارض لابیاپلاستی اتفاق می‌افتد که نکات زیر را رعایت نکرده باشید:

  • جراح خوبی را برای برای عمل لابیاپلاستی انتخاب نکرده باشید.
  • مراقبت‌ های بعد از لابیاپلاستی را به‌ درستی انجام نداده باشید.

به دلیل این‌که بافت ‌های عصبی بسیاری در آلت تناسلی زنان وجود دارد، داشتن اندکی در درهنگام عمل لابیاپلاستی عادی می‌باشد و در شرایطی که تحمل این درد ناممکن می‌باشد، پزشک از طریق داروها و قرص‌ها در برطرف کردن آن‌ها تلاش می کند.

کبودی جراحی لابیاپلاستی

اگر در شرایط فردی کبودی بعد از لابیاپلاستی را تجربه کرد امری عادی می‌باشد و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست. به دلیل این‌که برش‌هایی بر روی لابیاها اتفاق افتاده ‌است، برای این که لابیاها جوش بخورن و زودتر ترمیم آن‌ها آغاز شود، امکان دارد اندکی کبودی بر روی لابیا‌ها و دستگاه تناسلی دیده شود که جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.

این کبودی بعد از گذشت مدت اندکی از بین خواهد رفت. برای اینکه فشار زیادی در بخش بخیه ها صورت گرفته است وجود کبودی ها عادی می باشد.

کبودی جراحی لابیاپلاستی
کبودی جراحی لابیاپلاستی

در صورت وجود چه علائمی لازم است به پزشک خود مراجعه کنیم؟

اگر افراد در حیطه عمل لابیاپلاستی موارد زیر را مشاهده کردند لازم است فورا به پزشک خود مراجعه کنید.

  • استفراغ شدید
  • وجود ترشحات غیر عادی به رنگ سبز و یا زردرنگ
  • وجود سردردهای شدید
  • دردهای غیرارادی و غیرعادی

توصیه‌ های دکتر بعد از انجام عمل لابیاپلاستی چیست؟

متخصصی که در حیطه عمل لابیاپلاستی تبحر کافی را داشته باشد، به بیمار خود توصیه ‌های متعددی می‌کنند. این دست از توصیه‌ها عبارت‌اند از:

استفاده از انواع ویتامین‌های c مهم شمرده می‌شود تا از این طریق تورم کبودی‌ های بعد از لابیاپلاستی کمتر شود.

در هنگام خوابیدن باید پاها به شکل L قرار بگیرند تا هیچ‌گونه فشاری بر روی ناحیه تناسلی نباشد.

استفاده از نمک و غذاهای فست ‌فود در هفته‌های اول جراحی کاهش داده شود تا تورق موجود بیشتر نشود.

برای این‌که پارگی در ناحیه بخیه‌ های لابیا صورت نگیرد، استفاده از سیگار، دخانیات نبایئ در ماه‌های اول صورت بگیرد.

استفاده از لباس‌های زیر نخی و تنگ مانند گن می‌تواند تورم‌ های موجود را سریع‌تر کاهش دهد.

در هنگام جراحی انتخاب پزشک خود را مهم بشمارید. به دلیل این‌که اگر این شخص آشنایی کامل در رابطه با آناتومی ناحیه تناسلی نداشته باشد، ممکن است بخش زیادی از لابیاها را برش بدهد که در نهایت آسیب بسیاری به واژن وارد می‌کنند.

چک نکردن حالت تناسلی با آیینه

یک نکته مهم که لازم است بعد از انجام عمل لابیاپلاستی به آن توجه کنید این است که آلت تناسلی خود را در آیینه نگاه نکنید. به دلیل این‌که بررسی ‌های ناحیه تناسلی می‌تواند نگرانی ‌هایی در ذهن شما به وجود بیاورد.

به دلیل این‌که تا ۱ ماه ممکن است تورم و کبودی در ناحیه تناسلی وجود داشته باشد و و نگاه کردن مکرر شما در آینه در روحیه تاثیرگذار می‌باشد و ممکن است تصور کنید نتیجه جراحی به ‌درستی انجام‌ نشده است و یا ممکن است از دیدن آلت تناسلی خود در آیینه بترسید و مجدداً به پزشک مراجعه کنید و گلایه کنید.

برای این‌که بتوانید زیبایی آلت تناسلی خود را کسب کنید، لازم است صبور باشید و مراقبت ‌های متعدد در دوران نقاهت را انجام بدهید تا نتیجه حاصل ‌شده برای شما منحصر به ‌فرد باشد.

چک نکردن حالت تناسلی با آیینه
چک نکردن حالت تناسلی با آیینه

جمع ‌بندی مطالب

در مطالب بالا در تلاش بودیم برای شما بگویم لابیاپلاستی چه عوارضی دارد. با توجه به مطالب ذکر شده مشخص شد لابیاپلاستی دارای هیچ‌گونه عوارض دائمی و ماندگاری نمی‌باشد

و همانند دیگر عمل های جراحی می ‌تواند میزان اندکی سوزش و یا تورم در ناحیه تناسلی به وجود بیاورد که فوراً از طریق مسکن‌ ها و ژل‌های موضعی بی‌حسی برطرف می‌گردد. به ‌همین دلیل در عمل لابیاپلاستی امن شناخته ‌شده است و خطرناک نمی ‌باشد. امیدواریم استفاده از این مطالب برای شما مفید بوده باشد.

کانال آپارات کلینیک زنان دکتر افسانه زرگنج فرد

ارسال دیدگاه

مشاوره رایگان ( از ساعت 9 الی 20 )

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام خدمات درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشکان و متخصصین و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی ، فعالیت خود را آغاز نموده است . هدف دکتر زرگنج فرد، حفظ سلامتی مراجعان در عین تامین خواست ایشان برای نیل به حداکثر طراوت و شادابی است.

روزهای کاری

شنبه - پنجشنبه : 20.30 - 09.00
جمعه و ایام تعطیل : فقط با هماهنگی قبلی
خانه
حساب کاربری
خدمات
جستجو