ویرایش محتوا
دکتر افسانه زرگنج فرد

درباره ما

مجموعه زنان ، زایمان و نازائی دکتر زرگنج فرد

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام تمامی خدمات زیبائی و درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشک متخصص ( دکتر افسانه زرگنج فرد ) و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی و به روز ترین دستگاه های پزشکی ، فعالیت خود را آغاز نموده است .
هدف ما زیبایی توام با حفظ سلامتی شماست …

با ما تماس بگیرید

شبکه های اجتماعی
درمان قطعی واژینیسموس

درمان قطعی واژینیسموس

جهت دریافت مشاوره و درمان قطعی واژینیسموس با ما در تماس باشید.

02128111615

02122930161

اگر به دنبال درمان قطعی واژینیسموس هستید، پیشنهاد ما تماس با مشاوران کلینیک تخصصی دکتر افسانه زرگنج فرد می باشد.

واژینیسموس چیست؟ آیا درمان قطعی دارد؟

واژینیسموس یک اختلال دردناک هنگام سکس هست که به صورت مشکل پایدار تکرار شنوده در ورود به واژن بوسیله پنیس انگشت یا هر چیز دیگری در حالیکه فرد به ان تمایل دارد تعریف می شود. در این شرایط اسپاسم غیر ارادی عضلات واژن از ورود به داخل واژن پیشگیری می کند یا اگر جسم خارجی با فشار وارد مهبل شود، بیمار احساس درد شدید پیدا می کند.

عوارض واژینیسموس

در برخی از موارد شدت این عارضه به قدری می باشد که با ورود اجسام خارجی (حتی انگشت) مهبل بیمار منقبض می شود و از ورود جسم خارجی ممانعت به عمل می اورد. این امر باعث احساس درد شدید در حین نزدیکی در بیمار خواهد شد و فرد مبتلا به این عارضه دیگر تمایلی به برقراری رابطه ی جنسی با شریک احساسی خود ندارد.

علت واژینیسموس

علت واژینیسموس ناشناخته است گرچه ترس اضطراب و درد سه فاکتور مهم در ایجاد این عارضه محسوب می شوند. درد ناحیه ژنیتال مانع از برقراری تماس جنسی و ترس و اضطراب ناشی از درد می شود و این سیکل معیوب ترس، درد و اضطراب مشکلات زیادی را شامل حال بیمار می نماید.

این اختلال در هیچ اختلال دیگری somatization disorder تعریف نمی شود و ناشئی از بیماری و یا شرایط جسمی خاصی نیست! این عارضه می تواند در طول عمر، به صورت اکتسابی یا ناشی از یک محرک خارجی یا فاکتورهای سایکوسوشیال و یا ترکیبی از آن ها در فرد اتفاق بیافتد.
انواع مهبل تنشی

این عارضه انواع و شدت های مختلفی را شامل می شود که در زیر به پاره ای از انواع مهم و شایع آن می پردازیم:

Lamont scale

این طبقه بندی بر اساس شدت واژینیسموس با توجه به نشانه ها و رفتار بیمار حین معاینه واژینال انجام می شود.

درجه اول :اسپاسم پرینه و لواتور با اطمینان بر طرف می شود. فرد توانایی تحمل معاینه ژنیکولژیک را دارد.

مرحله دوم: اسپاسم پرینه که در معاینه لگن نمی تواند ریلکس باشد.

مرحله٣: اسپاسم لواتور ؛ فرد در بررسی های پزشکی، باسن را بلند و از معاینه پرهیز می کند.

مرحله ٤: اسپاسم پرینه و لواتور؛ فرد باسن را بلند می کند و پاهای خود را میبندد. باسن را عقب می کشد و تحمل معاینه را ندارد.

Assessment

برای تشخیص این نوع واژینیسموس از شرح حال psycosextual که بوسیله سکسولوژیست گرفته می شود و معاینه فیزیکی با فوکوس بر معاینه لگن و شرح حال پزشکی که توسط متخصص زنان و زایمان استفاده می شود.

معاینه لگن با مرور آناتومی ژنیتال با استفاده از آیینه انجام می گیرد .

Q-tiptest

برای تشخیص vestibulodynia یا vulvar vestibulitis انجام می گیرد.

 

درمان قطعی واژینیسموس

باورهای نادرست در خصوص بیماری واژینیسموس

درست است که این بیماری رایج است اما از آنجایی که بسیاری از خانم‌ها فکر می‌کنند این مشکل تنها مشکل آنهاست و به یک پزشک متخصص مراجعه نکرده و مشورتی نمی‌گیرند به همین دلیل آمار دقیقی از تعداد افرادی که به این بیماری دچار می‌شوند وجود ندارد و برخی‌ها با باورهای غلطی که در مورد این بیماری در ذهن دارند و یا از افراد دیگری شنیده‌اند در تلاش برای درمان به صورت خودسر بوده و روش‌های غلط را برای رفع این بیماری در پیش می‌گیرند.

برخی از باورهای نادرستی که افراد از این بیماری دارند و فکر می‌کنند که می‌توانند آنها را به سادگی و به صورت خود درمانی انجام دهند شامل موارد زیر است:

• سرد بودن در فعالیت‌های جنسی:

برخی از زنان فکر می‌کنند کلا در داشتن روابط جنسی سرد هستند و نمی‌توانند یک رابطه لذت بخش داشته باشند به همین دلیل سرد شدن در روابط جنسی خود را یک امر طبیعی می‌دانند در حالی که این مشکل می‌تواند ریشه در مشکلات جنسی همچون بیماری واژینیسموس داشته باشد که با کمک متخصص زنان سعادت آباد به سادگی رفع می‌شود.

• از بین رفتن مشکل بدون درمان:

برخی‌ها باور دارند بیماری واژینیسموس پس از گذشت مدت زمانی بدون درمان شدن و به صورت خود به خود از بین می‌رود در حالی که این باور به شدت غلط است و در بسیاری از مواقع می‌تواند منجر به ناباروی و در نهایت جدایی زوجین شود که در این صورت بهترین راه مراجعه به متخصص زنان و زایمان شهرک غرب و سایر مناطق شهر است.

• انجام رابطه جنسی مکرر تا زمان از بین رفتن مشکل:

بسیاری از افراد هستند که فکر می‌کنند بعد از بروز این مشکل ممکن است پس از گذشت مدت زمانی با داشتن رابطه جنسی به صورت مکرر این مشکل به خودی خود از بین برود، به همین دلیل برای انجام چندین باره رابطه جنسی تلاش می‌کنند تا شاید به زودی این مشکل از بین برود در حالی که این باور نیز به مانند سایر باورها کاملا غلط است و نمی‌توان بدون مراجعه به دکتر زنان شهرک غرب این مشکل را از بین برد.

• مصرف ویتامین‌های خاص به صورت خودسر:

افراد برای آنکه به دکتر مراجعه نکنند و مشکلات خود را با آنها در میان نگذارند تا منجر به خجالت زدگی و یا هر دلیل دیگر در آنها شود سعی در درمان‌های خانگی کرده و در منزل به صورت خودسر شروع به معالجه و تقویت خود با ویتامین‌های خاص می‌کنند تا شاید مشکلاشان رفع شود در حالی که این موضوع نیز تاثیری در درمان این بیماری ندارد.

• راهنمایی گرفتن از افراد ناآگاه:

زمانی که یک فرد تخصص کافی در یک زمینه نداشته باشد و شما در زمینه یک مسئله تخصصی همچون زنان با وی مشورت می‌کنید به طبع وی یا از تجربیات خود صحبت می‌کند و یا شنیده‌های دیگران را برای شما بازگو خواهد کرد که در نهایت منجر به توجه به حرف‌های این افراد شده و نمی‌توانید تصمیم درستی بگیرید.

• تماشای فیلم‌های غیراخلاقی:

برخی از افراد فکر می‌کنند با دیدن فیلم‌های غیراخلاقی می‌توانند مشکلات واژینیسموس خود را رفع کرده و دیگر نیازی به دکتر ندارند در حالی که تنها راه درمان کمک گرفتن و مشورت با یک دکتر متخصص همچون دکتر زنان خوب در تهران است.

 

درمان قطعی واژینیسموس

 

بسیاری از افرادی که به دکتر زنان مراجعه می‌کنند در جهت آشنایی با راه‌ های درمان قطعی واژینیسموس هستند و در این بین سوالات بسیاری را با پزشکان مطرح می‌ کنند اما اصلی‌ ترین سوالی که پرسیده می‌ شود این است که آیا درمان قطعی واژینیسموس وجود دارد؟

پاسخ به این پرسش “بله” است زیرا با توجه به پیشرفته شدن علم و تکنولوژی در زمینه پزشکی این مشکل نیز راه‌ های درمان مخصوص به خود را دارد که در این بخش هر یک را برای شما نام برده و توضیحات لازم را خدمت شما ارائه می‌دهیم:

اولین راهی که می‌ توان برای این درمان نام برد مشاوره گرفتن از دکترهای متخصصی است که بتوانند راه حل‌های ممکن را برای افراد مطرح کنند. به جهت درمان این بیماری زوج‌ ها باید به همراه یکدیگر به پزشک مراجعه کرده و در نظر اول ریشه اصلی مشکل خود را پیدا کنند و پس از آن در جهت درمان این بیماری عمل کنند.

در بسیاری از موارد پزشک تشخیص می‌ دهد که اختلال به وجود آمده در خانم‌ ها ممکن است به دلیل مشکلات روحی و روانی باشد که در این صورت واژن عملکرد غیر ارادی از خود بروز خواهد داد. اگر مشکل در رابطه جنسی نباشد و این اختلالات به صورت غیرارادی باشد پزشک از روش‌ های دیگر برای حل این مشکل کمک می‌ گیرد اما اگر مشکل به صورت روانی باشد فرد به روانپزشک مراجعه کرده و پس از مشورت با وی می‌ تواند ذهن خود را آرام ساخته و آرامش بیشتری را کسب کند.

زمانی که  به متخصصین مراجعه می‌کنند در نظر اول آموزش‌های لازم در خصوص برقراری رابطه جنسی به صورت درست تشریح می‌ شود و مواردی را به جهت راه حل این مشکل بیان می‌کنند تا زوج ها بتوانند روابطی درست برقرار کرده و این مشکل را با کمک یکدیگر حل کنند.

پروتز درمانی

با کمک این روش متخصص زنان و زایمان از پروتزهای مخصوصی استفاده می‌کنند که به صورت پلاستیکی بوده و منجر به گشادی در ناحیه تناسلی می‌شود. این روش باید درون مطب و به وسیله پزشک متخصص انجام شود زیرا این کار نیاز به تجربه و مهارت متخصص زنان دارد که باید آموزش‌های لازم را در این راستا دیده باشد. در صورت درمان بدین روش می‌توان از دکتر زنان خوب تهران بهره گرفت و مشکل خود را با روش‌ های اصولی حل کرد.

ریلکس کردن با آب گرم

یکی از شیوه‌ های دیگر به جهت درمان این مشکل می‌ تواند عمل ریلکس کردن در وان آب گرم باشد. با کمک این روش می‌ توان عضلات لگن و ناحیه تناسلی را شل کرده و در این صورت واژن وضعیت آرام‌ تری به خود می‌ گیرد بنابر این پیش از برقراری رابطه جنسی می‌ توان به مدت زمان 15 الی 20 دقیقه در وان آب گرم نشسته زیرا این کار به شل سازی عضلات بسیار کمک می‌ کند و در نتیجه آرامش بیشتری در حین برقراری رابطه جنسی حاصل خواهد شد.

استفاده از ژل‌های بهداشتی مناسب

یکی دیگر از روش‌ هایی که متخصص زنان و زایمان برای افرادی که به این مشکل دچار می‌ شوند تجویز می‌ کنند، استفاده از ژل‌ های بهداشتی و مرطوب کننده‌ هایی همچون لوبریکانت است. این ژل‌ ها متناسب برای افرادی طراحی شده است که خشکی واژن دارند و عموما برای افرادی که اولین رابطه جنسی را تجربه می‌کنند و یا خانم‌ هایی که به تازگی زایمان کرده‌ اند و یا بانوان یائسه هستند توصیه می‌ شود.

این ژل بهداشتی می‌ تواند در جهت برقراری رابطه جنسی بهتر موثر واقع شده و از خشکی واژن به میزان بالایی جلوگیری کند چون یکی از دلایلی که منجر به بیماری واژینیسموس می‌شود خشکی واژن است. به همین دلیل با تجویز دکتر زنان خوب تهران می‌توانید در صورت لزوم و تشخیص خشکی واژن از ژل لوبریکانت استفاده کرده تا در جهت جلوگیری از این مشکل برآیید.

انجام ورزش و تمرینات لگن

انجام تمرینات لگنی شامل حرکاتی است که مربوط به کف لگن است. در این نوع تمرین‌ ها ماهیچه‌ های کف لگن فشرده و آزادسازی می‌ شود و در این صورت فرد می‌تواند در هنگام برقراری رابطه جنسی علاوه بر ماهیچه‌ های لگن، ماهیچه‌ های ناحیه تناسلی را نیز کنترل سازد که در این صورت از بسته شدن و تو رفتگی غیرارادی ماهیچه‌ های واژن نیز به میزان بسیار بالایی جلوگیری می‌ شود. برای اینکه بتوانید نتایج مثبتی از این نوع تمرینات را مشاهده کنید باید به مدت زمان حدودی 3 الی 4 ماه این تمرینات و حرکات را انجام داده تا کم کم نتایج مثبت را مشاهده کنید.

درمان قطعی واژینیسموس به روش تزریق بوتاکس

زمانی که بیماری فرد به صورت حاد باشد و با انجام تمامی مراحل درمانی که پیش‌ تر اشاره شد کماکان با این مشکل دست و پنجه نرم کند باید از روش‌ های درمانی دیگر بهره گیرد تا بتواند مشکل خود را حل کند. یکی از این روش‌ های درمانی تزریق بوتاکس است، به طور کلی بوتاکس ژل و یا دارویی است که به عضلات تزریق می‌شود حال به جهت درمان این بیماری بوتاکس را به عضلات خاص تزریق می‌کنند تا باعث فلج شدن آنها شود.

برای درمان قطعی واژینیسموس بوتاکس به ناحیه تناسلی تزریق می‌شود و عضلات ناحیه تناسلی را فلج می‌کند که در این صورت این مشکل رفع می‌شود. طریقه درمان با این روش برای هر فرد متفاوت است به عنوان مثال این مشکل در برخی از افراد تنها با یک بار تزریق بوتاکس برطرف می‌ شود در حالی که در برخی دیگر از افراد باید این تزریق چند ماه یک بار و یا سالی یک بار انجام شود.

به عنوان مثال برخی از افراد هر 6 ماه یک بار این بوتاکس را تزریق می‌ کنند و برخی دیگر سالی یک بار این کار را انجام می‌ دهند و این درمان کاملا به بدن هر فرد و میزان انقباض واژن افراد بستگی دارد و به همین دلیل برای هر فردی این میزان متفاوت عنوان شده است. به جهت درمان به روش بوتاکس می‌ توانید از راهنمایی‌ های متخصص زنان و زایمان بهره‌مند شوید.

درمان قطعی واژینیسموس با روش برداشتن اندومتریوز

یکی دیگر از روش‌ هایی که متخصص زنان برای برطرف کردن این مشکل در نظر دارند بهره گیری از روش برداشتن اندومتریوز است. اندومتریوز یکی از جمله عواملی است که منجر به ایجاد بیماری واژینیسموس در بانوان می‌شود.

این مشکل که در واقع یک اختلال به شمار می‌ رود به قسمت کوچکی از پوشش داخلی رحم اشاره دارد که به سمت بیرون رشد می‌ کند و زمانی که رابطه جنسی برقرار می‌ شود فرد در ناحیه لگن و دستگاه تناسلی خود درد شدیدی را احساس می‌ کند. این مشکل با کمک عمل جراحی رفع می‌ شود و در این شرایط بافت اضافی که از داخل رحم به بیرون رشد کرده است برداشته شده و مشکل بیماری واژینیسموس در فرد برطرف می‌ شود.

درمان قطعی واژینیسموس با روش جراحی به جهت بزرگ کردن واژن

برخی اوقات این مشکل در افراد ایجاد می‌شود که فرد پیش‌ تر یک عمل جراحی در گذشته داشته و به همین دلیل عمل جراحی انجام شده دچار عوارض در فرد شده که این عارضه با مسدود شدن واژن وی همراه بوده، در این صورت است که یک عمل دیگر به جهت برطرف کردن مشکل فرد انجام می‌شود.

عمل بزرگ کردن واژن می‌ تواند به واژن کمک کند بزرگ‌ تر شود تا در صورت نزدیکی و داشتن رابطه جنسی فرد دچار مشکل نشود. متخصص زنان می‌ توانند در جهت درمان‌ های مختلف این بیماری به افراد کمک کرده و با کمک این متخصصین فرد می‌ تواند در جهت بزرگ کردن واژن خود اقدام کند.

درمان واژینیسموس با آر اف هیگز

آشنایی با جدیدترین روش درمان قطعی واژینیسموس

در کنار تمامی روش‌ های نامبرده شده روش دیگری که دکتر برای درمان قطعی واژینیسموس در پیش می‌گیرند استفاده از دستگاه‌ های پیشرفته همچون RF در جهت رفع این بیماری است. این دستگاه با کمک امواج الکترومغناطیس کار می‌کند و به دلیل انرژی و فرکانس بالایی که دارد به عضلات واژن تابیده می‌ شود و می‌تواند بافت‌ ها و مولکول‌ های عضلات واژن را تغییر دهد که در این صورت منجر به از بین رفتن بیماری واژینیسموس می‌شود.

در واقع دستگاه آر اف می‌تواند در جهت رهاسازی عضلات واژن مورد استفاده قرار گرفته و در این صورت دهانه واژن از حالت انقباض خارج می‌شود.

در خصوص درمان قطعی واژینیسموس با روش آر اف می‌توان مزایای بسیاری را عنوان کرد که باعث می‌شود این روش به عنوان بهترین روش درمانی برای این بیماری شناخته شود. در مورد مزایای درمان با دستگاه RF می‌توان موارد زیر را عنوان کرد:

• موثر در درمان بیماران قدیمی:

برخی از افراد ممکن است پس از گذشت مدت زمان طولانی و یا به دلیل نبود هیچ گونه علائم از این بیماری همچون درد، در جهت درمان این مشکل برآیند و برخی از افراد نیز ممکن است مشکل‌ شان به صورت حاد باشد به همین دلیل با کمک درمان از طریق دستگاه RF می‌توانند بیماری خود را درمان کنند. این دستگاه به دلیل درمان بیماران قدیمی و افرادی که در مرحله حادی از این بیماری قرار دارند بسیار موثر واقع شده و می‌تواند با سرعت بالا این بیماری را در افراد از بین ببرد.

• درمان قطعی واژینیسموس در مدت زمان کم:

درمان با کمک دستگاه RF بسیار سریع بوده و نسبت به برخی از روش‌ های درمانی دیگر تنها با چند جلسه کم می‌ توان این مشکل را با سرعت بالاتر رفع کرد. این شیوه برای افرادی که می‌خواهند نتیجه درمان خود را به سرعت مشاهده کنند بسیار موثر است.

• درمان بدون خونریزی:

برخی از افراد با انجام جراحی و یا خونریزی‌ هایی که پس از برخی جراحی‌ها ایجاد می‌شود مشکل دارند به همین دلیل می‌توان این نکته را برای افرادی که با این موضوع مشکل دارند مطرح کرد که شیوه درمان با دستگاه RF بدین صورت است که این دستگاه یک روش بدون تهاجمی شناخته می‌شود و آسیبی به بخش تناسلی وارد نکرده و در حین انجام این روش دچار خونریزی نخواهید شد.

• بدون نیاز به مراقبت خاص:

همان‌ طور که می‌دانید بیشتر درمان‌ ها و انجام عمل‌ ها نیازمند طی کردن دوره نقاهت بوده و پس از انجام عمل برخی از افراد دچار عوارض می‌شوند و باید حتما مراقبت‌های خاصی را انجام دهند تا مشکل‌شان به سرعت رفع شود. خبر خوب برای افرادی که قصد انجام درمان با روش RF را دارند این است که این روش بدون هیچ گونه عوارض بوده و لازم نیست پس از طی کردن هر جلسه مراقبت خاصی صورت گیرد.

• مشاهده سریع نتیجه:

برخی از روش‌های درمانی نیازمند طی کردن مدت زمانی به جهت درمان و بهبود وضعیت بیمار است اما استفاده از دستگاه RF به جهت درمان قطعی واژینیسموس پس از گذشت همان جلسه اول بسیار موثر بوده و می‌ توان به خوبی تغییرات ایجاد شده را درون خود احساس کرد.

• بدون نیاز به انجام تمرین:

در یکی از روش‌ های درمانی به انجام ورزش و تمرینات لگنی اشاره شد اما با بهره گیری از روش درمانی RF دیگر نیازی به طی کردن 3 الی 4 ماه جهت انجام تمرینات ورزشی نخواهد بود و می‌ توان با سرعت هر چه تمام با کمک روش RF با این بیماری مقابله کرد.

 

 

درمان قطعی واژینیسموس

در واقع لازم است برای انتخاب بهترین روش درمان قطعی واژینیسموس ابتدا به متخصص زنان و زایمان خوب در تهران ، مراجعه کرده تا شدت و علت بروز این عارضه تشخیص داده شود ، سپس بر اساس شرایط هر فرد بهترین روش درمانی ارائه می شود ؛ بنابر این نمی توان یک روش را به عنوان بهترین روش درمان واژینسموس برای تمامی افراد مشخص نمود .

کانال آپارات کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد متخصص زنان ، زایمان و نازایی

ارسال دیدگاه

مشاوره رایگان ( از ساعت 9 الی 20 )

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام خدمات درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشکان و متخصصین و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی ، فعالیت خود را آغاز نموده است . هدف دکتر زرگنج فرد، حفظ سلامتی مراجعان در عین تامین خواست ایشان برای نیل به حداکثر طراوت و شادابی است.

روزهای کاری

شنبه - پنجشنبه : 20.30 - 09.00
جمعه و ایام تعطیل : فقط با هماهنگی قبلی
خانه
حساب کاربری
خدمات
جستجو