بهترین دکتر واژینیسموس

جهت دریافت مشاوره و درمان قطعی واژینیسموس با ما در تماس باشید.

اگر به دنبال بهترین دکتر واژینیسموس هستید، پیشنهاد ما تماس با مشاوران کلینیک تخصصی دکتر افسانه زرگنج فرد می باشد.

واژینیسموس چیست؟

واژینیسموس که به آن دخول دردناک نیز می‌ گویند، اسپاسم غیر ارادی عضلات واژن و کف لگن است. واژینیسموس اختلالی است که باعث می شود زنان در حین رابطه جنسی، درد در ناحیه واژن را تجربه کنند. افراد در این میان نه تنها از رابطه خود لذت کافی نمی برند، بلکه دچار ناراحتی و عذاب می شوند. واژینیسموس مشکلی است که تأثیر زیادی در زندگی زناشویی و روابط جنسی افراد دارد حتی در موارد شدید از باردار شدن بیمار جلوگیری می کند اما این بیماری توسط بهترین دکتر واژینیسموس در تهران درمان می شود.

این اختلال به دو شکل اولیه (بدون تجربه جنسی قبلی) و شکل ثانویه (با تجربه جنسی راحت در گذشته) تقسیم می شود. باید بدانید که انقباض عضلانی کاملا غیر ارادی است و بنابر این فرد کنترلی بر آن ندارد. مبتلایان به واژینیسموس به دلیل ترس از دخول دردناک به طور کامل موفق به برقراری رابطه جنسی نمی شوند و این مشکل بار روانی زیادی برای آن ها به همراه دارد که افراد می توانند با مراجعه به بهترین دکتر واژینیسموس در ایران درمان خود را آغاز کنند.

دلایل ایجاد واژینیسموس

معمولاً علت دقیق و مشخصی برای شروع واژینیسموس وجود ندارد، اما عواملی مانند موارد زیر می توانند باعث بروز واژینیسموس شوند:

تربیت نادرست به کودک می آموزد که داشتن رابطه جنسی بسیار زشت و غیر اخلاقی است و این طرز فکر اشتباه به کودک منتقل می شود و موجب می شود تا کودک در آینده و در زندگی زناشویی با مشکلات جنسی و عاطفی زیادی مواجه شوند.

تجارب جنسی که بسیار ناخوشایند بوده اند یا زنانی که در دوران کودکی و نوجوانی یا در هر زمانی مورد آزار جنسی و تجاوز جنسی قرار گرفته اند ممکن است دچار واژینیسموس شوند که با مراجعه به بهترین دکتر واژینیسموس در تهران درمان می شوند.

با توجه به عدم آگاهی و مطالعات کافی در مورد رابطه جنسی قبل از ازدواج و احساس ترس ناشی از باور اشتباهی که به دختران منتقل شده است مانند درد شدید پارگی پرده بکارت و خونریزی آن، با این باورهای غلط، احساس بدی به دخترها منتقل می شود و باعث ترس آن ها از رابطه جنسی می شود، این ترس یکی از دلایل واژینیسموس است.

مشکلات روحی، خستگی و استرسی که فرد ممکن است داشته باشد، احتمال ابتلا به واژینیسموس را افزایش می دهد و با مراجعه به بهترین دکتر واژینیسموس با تجربه قابل درمان است.

ماهیچه های واژن ممکن است در هنگام زایمان آسیب ببینند و باعث ایجاد واژینیسموس در زنان شوند.

سن بروز مشکل واژینیسموس

واژینیسموس در هر سنی ممکن است اتفاق بیفتد. گاهی این مشکل بعد از یائسگی بروز می کند زیرا با رسیدن به سن یائسگی میزان هورمون های استروژن در بدن کاهش پیدا می کند و به همین دلیل خشکی واژن اتفاق می افتد. عدم وجود مادّه روان کننده سبب می شود که دخول دردناک و گاهی غیر ممکن شود.

انواع واژینیسموس

انواع مختلفی از بیماری واژینیسموس وجود دارند که بر اساس نحوه بروز این مشکل دسته بندی شده اند. اختلال واژینیسموس به چهار دسته تقسیم می شود:

واژینیسموس اولیه که فرد بدون هیچ گونه سابقه دخول واژینال از برقراری رابطه جنسی ترس دارد و این درد برای همیشه باقی می ماند.
واژینیسموس ثانویه که در آن فرد یک بار دخول را تجربه کرده اما در دفعات بعدی به دلایل مختلف از برقراری رابطه جنسی واهمه دارد.
واژینیسموس عمومی که امکان هیچ گونه دخول و معاینه ای وجود ندارد.
واژینیسموس موقعیتی که فقط در بعضی موارد به خصوص در برقراری رابطه جنسی ترس وجود دارد و در سایر موارد دخول مشکلی ایجاد نمی شود.

درمان قطعی واژینیسموس

بسیاری از زنانی که با مشکل واژینیسموس مواجهند، نگرانند که آیا درمانی برای ترس از رابطه جنسی وجود دارد یا خیر؟ خوشبختانه باید گفت که واژینیسموس اختلالی قابل درمان است و با توجه به علت آن، امکان درمان وجود دارد. از مهم ترین راه های درمان این اختلال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. مشاوره روانشناسی

یکی از موثرترین راه ها برای درمان مشکل واژینیسموس، مراجعه به بهترین دکتر واژینیسموس یا متخصص سکس تراپی است. سکس تراپیست ها با بررسی ریشه ای مشکلات و اختلالات جنسی راه حلی مناسب برای رفع مشکل ارائه می کنند. در واقع زمانی که ترس از رابطه جنسی علت فیزیکی ندارد و ریشه در گذشته فرد و تجربیات او دارد، سکس تراپیست می تواند با بهترین راه حل ها درمان را انجام دهد.

۲. مراجعه به متخصص زنان

زمانی که واژینیسموس علت فیزیکی دارد و به دلیل مشکلات واژینال از جمله ابتلا به آندومتریوز (وجود بافت رحم در جایی بیرون از رحم)، عفونت های واژینال، مشکلات لگن و … باشد، با مراجعه به یک متخصص زنان خوب می توان مشکل را رفع کرد. پزشک با بررسی علل فیزیکی این مشکل، برای رفع آن بهترین درمان را پیشنهاد خواهد کرد.

۳. استفاده از پروتز

گاهی به دلیل تنگ بودن واژن، در زمان رابطه درد شدیدی احساس می شود که این درد به مرور تسکین پیدا نمی کند. با تشخیص متخصص زنان، برای این افراد از پروتزهای واژینال استفاده می شود تا با گشاد شدن واژن، مشکل رفع شود.

۴. استفاده از ژل های مرطوب کننده و روان کننده

همان طور که گفتیم، یکی از علل واژینیسموس، خشکی واژن و نبود رطوبت کافی در ناحیه واژینال است. در این صورت، متخصص زنان استفاده از ژل های لوبریکانت یا روان کننده را تجویز می کند تا دخول راحت تر انجام شود.

۵. نشستن در آب گرم پیش از مقاربت

آب گرم به عضلات بدن از جمله عضلات واژن آرامش می دهد. پیش از برقراری رابطه به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در وان آب گرم بنشینید تا عضلات واژن و لگن آرامش پیدا کنند و شل شوند. این کار به برقراری رابطه جنسی بدون درد کمک می کند.

۶. تمرینات کگل

ورزش کگل یکی از موثرترین راه کارها برای افزایش کنترل عضلات کف لگن است. این ورزش ماهیچه های کف لگن را ابتدا فشرده و سپس آن ها را آزاد می کند و به این ترتیب باعث تقویت عضلات می شود. توصیه می شود که به مدت ۴ ماه تمرینات کگل را دنبال کنید تا نتیجه آن را در رفع مشکل واژینیسم مشاهده نمایید.

۷. تزریق بوتاکس به واژن

تزریق بوتاکس به واژن یکی از موثرترین روش ها برای درمان واژینیسموس است. با تزریق بوتاکس عضلات ناحیه واژن به صورت موقت فلج می شوند و به این ترتیب درد در هنگام مقاربت و ترس از آن از بین خواهد رفت. تزریق بوتاکس هر ۶ ماه تا ۱۲ ماه باید تمدید شود.

۸. جراحی بزرگ کردن واژن

در صورت که جراح و متخصص زنان تشخیص دهد که مانعی برای دخول وجود دارد که با روش های بالا قابل درمان نیست، با انجام جراحی واژن اقدام به بزرگ کردن دهانه و کانال واژینال می نماید تا مشکل واژینیسموس درمان شود.

۹. درمان واژینیسموس با آر اف هیگز

جدیدترین و بهترین راه درمان واژینیسموس استفاده از دستگاه RF هیگز است. دستگاه آر اف هیگز امواج الکترومغناطیسی را به عضلات واژن می تاباند و به این ترتیب باعث جوانسازی واژن، رفع خشکی واژن و شل شدن عضلات آن می شود. هیگز در مدت زمان کوتاه واژینیسموس شدید و قدیمی را درمان می کند و هیچ گونه عارضه ای در پی ندارد. نتیجه این درمان بعد از یک جلسه تا حد زیادی قابل مشاهده است.

بهترین دکتر واژینیسموس

همان طور که اشاره کردیم، واژینیسموس اختلالی قابل درمان است که با مراجعه به بهترین دکتر واژینیسموس و یا متخصص زنان و علت یابی، می توان درمان مناسبی برای آن یافت. با انتخاب یک دکتر زنان خوب در تهران علت یابی این مشکل به راحتی انجام می شود و بر اساس آن درمان مناسب یا جراحی صورت می گیرد. بهترین متخصص زنان تهران با تجربه و تخصصی که دارد، محیطی آرام را برای معاینه فراهم می کند و با ملایمت بیمار مبتلا به واژینیسموس را بررسی می کند، سپس روش درمان صحیح را تجویز می کند و در کوتاه ترین زمان نتیجه درمان را مشخص می کند.

امیدواریم که با خواندن این مطلب اطلاعات کاملی در مورد واژینیسموس، دخول دردناک و ترس از رابطه جنسی به دست آورده باشید. فراموش نکنید که برای رفع این مشکل حتماً باید تحت نظر بهترین دکتر واژینیسموس باشید تا به کمک راه حل هایی مانند آر اف واژن ، جراحی یا دارو درمان به شیوه ای صحیح انجام شود.