ویرایش محتوا
دکتر افسانه زرگنج فرد

درباره ما

مجموعه زنان ، زایمان و نازائی دکتر زرگنج فرد

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام تمامی خدمات زیبائی و درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشک متخصص ( دکتر افسانه زرگنج فرد ) و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی و به روز ترین دستگاه های پزشکی ، فعالیت خود را آغاز نموده است .
هدف ما زیبایی توام با حفظ سلامتی شماست …

با ما تماس بگیرید

شبکه های اجتماعی
درمان زخم لابیاپلاستی

درمان زخم لابیاپلاستی

امروز با موضوع درمان زخم لابیاپلاستی در خدمت شما هستیم.

جهت دریافت مشاوره در زمینه لابیاپلاستی با ما در تماس باشید.

02128111615

02122930161

لابیاپلاستی جزو عمل های زیبایی زنان است که بر روی لابیاهای مینور یا همان لب های واژن تغییراتی را به دلخواه و رضایت فرد انجام می شود. این عمل جراحی با روش های مختلفی انجام می شود و هرکدام از آن ها مزایا و معایب خود را دارند

اما در جدیدترین روش های انجام این عمل این عوارض به حداقل می رسد و تقریباً می توان گفت با رعایت کردن اصول و مراقبت های لازمه بعد از عمل لابیاپلاستی می توانید بدون برخورد به هرگونه مشکل این دوران را طی کنید و بهترین نتیجه را از این عمل بگیرید.

درمان زخم لابیاپلاستی
درمان زخم لابیاپلاستی

در این مقاله در مورد لابیاپلاستی و درمان زخم لابیاپلاستی اطلاعاتی را گردآوردی کرده ایم برای رسیدن به پاسخ سؤالات رایج در این حیطه با ما همراه باشید.

در ادامه به سؤالات زیر پاسخ خواهیم داد:

لابیاپلاستی چیست؟

مهم ترین علت های انجام دادن لابیاپلاستی

نکات مهم برای درمان زخم لابیاپلاستی و جلوگیری از ایجاد زخم بعد از لابیاپلاستی

اسکار و بخیه پس از لابیاپلاستی

مدت زمان جوش خوردن بخیه ها و درمان زخم لابیاپلاستی

نکات تغذیه ای مهم بعد از لابیاپلاستی برای درمان زخم لابیاپلاستی

روند درمان زخم لابیاپلاستی چگونه است؟

نتیجه گیری

 

لابیاپلاستی چیست؟

لابیاپلاستی نوعی از جراحی زیبایی در زنان است که در طول این عمل اندازه لابیاهای مینور کاهش پیدا می کند و یا شکل ظاهری لابیاها از لحاظ تقارن بهبود داده می شود. لابیاپلاستی یکی از روش های جدید برای جوان‌سازی ناحیه تناسلی است.

دلایلی که موجب می شود زنان تصمیم به این عمل بگیرند یا جنبه زیبایی شناسی دارد و یا دارای جنبه های سلامتی مثل از بین بردن درد موقع رابطه جنسی، کم کردن احساس تحریک و حساسیت در لابیاها، کم کردن احساس خارش و غیره است.

لابیاپلاستی چیست؟
لابیاپلاستی چیست؟

معمولاً جراحان زیبایی یا متخصص های زنان برای این عمل از روش های مختلفی استفاده می کنند؛ اما در حالت کلی قسمت های اضافی از بافت لابیاها برش داده می شود و همچنین ممکن است در عین حال نیز قسمت هایی از بخش کلیتورال نیز کشیده شود.

همچنین علاوه بر موارد ذکر شده عمل لابیاپلاستی باعث می شود افراد نسبت به شکل ظاهری اندام تناسلی خود احساس بهتر و مثبتی پیدا کنند

در حالت طبیعی شکل ظاهری اندام تناسلی افراد با یکدیگر متفاوت است

اما باید بگوییم در حالت طبیعی شکل ظاهری اندام تناسلی افراد با یکدیگر متفاوت است و درعین حال تمامی آن ها تا زمانی که مشکل پزشکی خاصی برای آن ها ایجاد نکند کاملاً طبیعی و نرمال است حتی مشکلاتی که خانم ها آن ها را مهم می دانند مثل بزرگ بودن لابیاها یا عدم تقارن یا تیرگی آن ها کاملاً در علم پزشکی نرمال و طبیعی است و نشان دهنده بلوغ و تغییرات هورمونی دوران بلوغ و یا دوران حاملگی و یائسگی است که همگی این موارد به روند طبیعی بدن باز می گردد.

تغییر دادن این موارد با عمل لابیاپلاستی فقط جنبه زیبایی دارد و مثل تمامی عمل های زیبایی دیگر برای دیگر قسمت های بدن مثل بینی و غیره سلیقه ای و انتخابی است.

همان طور که ممکن است فردی با عمل جراحی بینی اعتماد به نفس بیش تری پیدا کند اما فرد دیگری ممکن است در خود احتیاجی به این عمل نبیند و حالت طبیعی بینی خود را بیش تر دوست داشته باشد واحتیاجی به تغییر آن نداشته باشد.

در عمل جراحی لابیاپلاستی بسته به روش مورد استفاده در این عمل عوارضی را برای بعد از عمل در فرد باقی می گذارد که بیشتر آن ها به صورت موقت است و از بین می روند.

در برخی موارد بعد از این مشکلاتی نظیر عفونت، هماتوم و خونریزی و تورم در ناحیه عمل شده دیده می شود. در ادامه مقاله راه‌های جلوگیری از این موارد و درمان زخم لابیاپلاستی و پیشگیری از این مشکلات را برای تان توضیح خواهیم داد.

در حالت طبیعی شکل ظاهری اندام تناسلی افراد با یکدیگر متفاوت است
در حالت طبیعی شکل ظاهری اندام تناسلی افراد با یکدیگر متفاوت است

مهم ترین علت های انجام دادن لابیاپلاستی

  • بزرگ بودن بیش از حد اندازه لابیاهای مینور
  • تیره شدن رنگ پوست لابیاها به علت های مختلف مثل تغییرات هورمونی وغیره
  • هم اندازه نبودن شکل کلی لابیاها و عدم تقارن آن ها با هم
  • هنگامی که لابیاها بزرگ باشند باعث جمع شدن ترشح ها، عرق و بوی بد در قسمت ناحیه تناسلی می شوند.

در تمامی این موارد می توان از لابیاپلاستی برای انجام دادن تغییرات مورد نظر در ناحیه تناسلی استفاده کرد.

عمل لابیاپلاستی با بی حسی و به صورت سرپایی در مطب ها یا کلینیک های زیبایی انجام می شود و در بعضی موارد در اتاق عمل و با بیهوشی نیز انجام می شود

مهم ترین علت های انجام دادن لابیاپلاستی
مهم ترین علت های انجام دادن لابیاپلاستی

نکات مهم برای درمان زخم لابیاپلاستی و جلوگیری از ایجاد زخم بعد از لابیاپلاستی

اگر لابیاپلاستی با بیهوشی کامل و در بیمارستان انجام شده باشد. برای اینکه ماده بیهوشی از بدنتان زودتر خارج شود بعد از چند ساعت بعد از عمل مایعات زیادی مصرف کنید.

اگر لابیاپلاستی با بیهوشی انجام شده باشد. بهتر است برای این که موقع بلند شدن و راه رفتن به زمین نخورید یک نفر همراه را با خود داشته باشید.

تا دو الی سه روز بعد از عمل لابیاپلاستی احتمالاً احساس درد در ناحیه عمل شده را احساس کنید که طبیعی است و جای نگرانی ندارد. برای کم کردن دردتان می توانید از مسکن ها و ضد دردهایی که پزشکتان تجویز کرده است استفاده کنید. درد بعد از لابیاپلاستی خفیف است و می توانید با مسکن ها آن را هم به حداقل ترین مقدار برسانید.

احتمال تورم در ناحیه عمل شده بعد از عمل وجود دارد که می توانید با کمپرس های آب سرد و یخ تورم آن ها را کاهش دهید. استفاده کردن از کمپرس سرد را حتی تا یک هفته بعد از عمل نیز می توانید انجام دهید تا کاملاً تورم ها کاهش یافته و از بین بروند.

بعد از عمل جراحی لابیاپلاستی در دو روز اول به حمام نروید، اما بعد از دو روز می توانید به صورت سرپایی دوش بگیرید اما مواظب باشید که ضربه ای روی بخیه ها و زخم ها وارد نکنید. همچنین تا بهبودی کامل زخم ها و بخیه ها از وان حمام نیز استفاده نکنید.

رفتن به استخر و جکوزی و سونا

از رفتن به مکان هایی مثل استخر، جکوزی و سونا تا زمان کامل ترمیم زخم ها و بخیه ها پرهیز کنید.

برای کمک به روند درمان زخم لابیاپلاستی و بهبود آن ها از آنتی بیوتیک های تجویزی پزشکتان به صورت منظم و سروقت مصرف کنید همچنین برای جلوگیری از عفونت زخم ها نیز باید به مصرف آنتی بیوتیک های خوراکی ادامه دهید.

برای درمان زخم لابیاپلاستی باید محل زخم هایتان را با آب خالی و یا آب و صابون با آرامی شست و شو دهید و ناحیه را کاملاً با سشوار خشک کنید و هیچ گونه رطوبتی نباید در محل عمل شده باقی بماند چرا که با تکرار این روند باعث عفونت زخم ها و محل عمل شده می شوید.

فعالیت های ورزشی و انجام دادن کارهای سنگین را باید حداقل تا یک ماه بعد از عمل لابیاپلاستی کنار بگذارید.

پیشنهاد می کنیم از پست آیا لابیاپلاستی همان ختنه است دیدن کنید.

جلوگیری از یبوست

برای جلوگیری از یبوست غذاهای نرم و فیبردار را مصرف کنید چرا که داشتن یبوست بعد از لابیاپلاستی باعث فشار آمدن به زخم ها و بخیه ها می شود.

معمولاً پزشکان توصیه می کنند تا یک ونیم الی دو ماه بعد از عمل لابیاپلاستی از نزدیکی کردن خودداری کنید.

توصیه می کنیم تا زمانی که تورم ها و زخم های محل عمل شده ترمیم نشده است، به محل عمل شده نگاه نکنید تا دچار استرس نشوید و کار نهایی را بر اساس آن ها قضاوت نکنید و به بدنتان فرصت ترمیم و بهبود را بدهید.

برای این که بهترین نتیجه را از عمل لابیاپلاستی بگیرید و به روند درمان زخم لابیاپلاستی کمک کنید، مراقبت های بعد از لابیاپلاستی و نکات توصیه شده توسط پزشکتان را رعایت کنید تا به مشکلاتی مثل عفونت و باز شدن زخم ها دچار نشوید.

در صورت عدم رعایت نکات و مراقبت های بعد از لابیاپلاستی مثل:

استفاده نکردن از مسکن ها بعد از عمل ممکن است باعث شود احساس درد بیش تری را بکنید.

استفاده نکردن از آنتی بیوتیک ها خوراکی بعد از عمل لابیاپلاستی ممکن است باعث عفونت های بعد از عمل و احتمال باز شدن زخم ها و بخیه ها شود.

استفاده نکردن از کمپرس های یخ ممکن است باعث شود تورم ناحیه عمل شده دیرتر بهبود یابد و یا بیش تر شود بنابراین حتماً برای از بین بردن تورم ها از کمپرس های یخ یا کیسه های آب سرد استفاده کنید.

هرگونه ضربه یا فشار آوردن به محل عمل شده و زخم و بخیه ها احتمالاً باعث خونریزی از محل زخم ها شود.

رعایت نکردن بهداشت ناحیه عمل شده و عدم شست و شوی آن ها و یا خشک نکردن ناحیه بعد از شست و شو ممکن است باعث زیاد شدن ریسک ابتلا به عفونت در محل عمل شده شود.

نکته: در صورتی که مشکل خاصی را بعد از عمل لابیاپلاستی داشتید حتماً با پزشک خودتان تماس گرفته و در این مورد با او مشورت بکنید، چرا که پزشک خودتان بهتر از هر پزشک دیگری از شرایط وضعیت شما باخبر است و بهتر می تواند در این مورد به شما کمک کند.

اسکار و بخیه پس از لابیاپلاستی

یکی از دغدغه هایی که ذهن بیشتر افراد را درگیر خود می کند این است که آیا بعد از عمل لابیاپلاستی زخم و اسکار روی محل عمل شده باقی می ماند یا نه؟ برای پاسخ دادن به این سؤال تان باید بگوییم که جراحی لابیاپلاستی با هر نوع روشی که باشد به خاطر باز شدن عمل ناحیه عمل شده احتیاج به بخیه خواهد بود

اما مقدار بخیه ها بستگی به نظر متخصص زنان و جراحی است که عمل لابیاپلاستی را انجام داده است و می تواند متفاوت باشد. خوشبختانه در عمل لابیاپلاستی بخیه های بسیار جزئی و کمی زده می شود و بخیه ها به صورت ظریف و با نخ هایی انجام می شود که به خاطر جذب شدن بخیه ها هیچ گونه اسکار و زخمی در محل عمل شده شده باقی نمی ماند.

مدت زمان جوش خوردن بخیه ها و درمان زخم لابیاپلاستی

مدت زمان جوش خوردن بخیه ها بسته به بدن فرد و نخی که برای بخیه ها استفاده شده است می تواند متفاوت باشد؛ اما در حالت معمول مدت زمان جوش خوردن بخیه ها حدود سه الی چهار روز بعد از عمل خواهد بود.

همچنین احساس خارش در محل زخم و بخیه ها نشان از شروع روند ترمیم زخم ها دارد و کاملاً طبیعی و نرمال است. همچنین افتادن نخ های بخیه و جذب شدن آن ها بسته به نوع نخ استفاده شده بعد از یک الی دو هفته اتفاق می افتد.

همچنین برای درمان زخم لابیاپلاستی فقط لازم است مراقبت های بعد از لابیاپلاستی را انجام دهید. چرا که به هیچ عنوان هیچ نوع اسکار و یا زخمی ناشی از بخیه ها در محل عمل شده باقی نمی ماند و نگرانی از این بابت نباید داشته باشید.

باید به پوست و بدن خود فرصت دهید تا پروسه ترمیم و بهبود زخم ها را طی کند؛ زیرا زمان ترمیم به پوست و بدن هر فرد بستگی دارد و در بعضی موارد این زمان کم تر و در بعضی موارد بیش تر می شود.

مدت زمان جوش خوردن بخیه ها و درمان زخم لابیاپلاستی
مدت زمان جوش خوردن بخیه ها و درمان زخم لابیاپلاستی

نکات تغذیه ای مهم بعد از لابیاپلاستی برای درمان زخم لابیاپلاستی

استفاده کردن از ویتامین های آ و سی در کم شدن دوره نقاهت و روند درمان زخم لابیاپلاستی و هر زخم دیگری بسیار موثر و مفید است. ویتامین آ و سی به طریق پایین به درمان زخم لابیاپلاستی کمک می کنند.

  • ویتامین آ نقش اساسی و مهمی را در روند انعقاد خون ایفا می کند و به کاهش خونریزی بعد از لابیاپلاستی کمک بسزایی می کند. از آب میوه ها و میوه های طبیعی ویتامین آ استفاده کنید و از انواع مصنوعی آن دوری کنید.
  • ویتامین سی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و به این وسیله در روند درمان زخم لابیاپلاستی و بهبود و ترمیم شدن زخم ها تاثیر زیادی را می گذارد.
نکات تغذیه ای مهم بعد از لابیاپلاستی برای درمان زخم لابیاپلاستی
نکات تغذیه ای مهم بعد از لابیاپلاستی برای درمان زخم لابیاپلاستی

روند درمان زخم لابیاپلاستی چگونه است؟

درمان زخم لابیاپلاستی روندی طبیعی است و نباید نگران درمان زخم لابیاپلاستی شوید. زخم ها در حدود چند روز بعد بسته می شوند و بخیه ها نیز به خودی خود از میان رفته، افتاده و جذب می شود. بیشتر جراحی های زیبایی به نوعی طراحی شده اند که هیچ گونه فشاری را بر روی زخم ها وارد نکنند.

بعد از عمل ممکن است احساس خارش در محل زخم ها و بخیه هایتان داشته باشید اما از خاراندن آن ناحیه ها خودداری کنید. برای بهتر شدن روند درمان زخم لابیاپلاستی می توانید از پمادها و یا ژل های آلوئه ورا یا کرم های آنتی بیوتیک بر روی بخیه هایتان استفاده کنید تا نرم تر شوند و به روند درمان زخم لابیاپلاستی کمک کرده باشید.

بخیه هایی که در لایه های عمیق زده شده اند احتیاجی به کشیدن ندارند زیرا از نوع قابل جذب هستند و با گذشت زمان جذب شده و از میان می روند.

نتیجه گیری:

اگر شما نیز تصمیم گرفته اید که عمل لابیاپلاستی را انجام دهید. حتماً یادتان باشد قبل از این که هر نوع اقدامی در این باره بکنید با جراح زیبایی زنان یا پزشک متخصص زنان مشورت کنید و به طور کامل سؤالات و دغدغه های خود را بپرسید.

همچنین در مورد این عمل و اینکه آیا شما واقعاً به این عمل احتیاج دارید یا خیر؟ مراقبت های قبل و بعد از عمل لابیاپلاستی، روش های مختلف لابیاپلاستی و بهترین آن روش ها برای شما نیز اطلاع پیدا کنید. تا بتوانید با آگاهی کامل از این عمل اقدام به انجام دادن عمل جراحی لابیاپلاستی بکنید.

نتیجه گیری:
نتیجه گیری:

از جمله مهم ترین نکاتی که باید در مورد آن اطلاع داشته باشید، این است که تورم بعد از لابیاپلاستی تا دو ماه بعد از عمل نیز ممکن است به طور خفیف وجود داشته باشد حتی در بعضی موارد در افراد با پوست حساس تورم و مدت زمان آن بیشتر نیز می شود و ممکن است تا سه الی چهار ماه نیز باقی بماند.

البته این روند کاملاً نرمال است و باید اجازه بدهید بدنتان استراحت کند و شروع به ترمیم خود بکند و نباید زود شروع به قضاوت این روند و عمل جراحی تان بکنید چرا که بهبود در این ناحیه کمی طولانی تر است و فقط با رعایت نکات و مراقبت های خاص می توانید به درمان زخم لابیاپلاستی و بهبود و ترمیم آن ها کمک کنید.

کانال آپارات کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد متخصص زنان ، زایمان و نازایی

ارسال دیدگاه

مشاوره رایگان ( از ساعت 9 الی 20 )

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام خدمات درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشکان و متخصصین و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی ، فعالیت خود را آغاز نموده است . هدف دکتر زرگنج فرد، حفظ سلامتی مراجعان در عین تامین خواست ایشان برای نیل به حداکثر طراوت و شادابی است.

روزهای کاری

شنبه - پنجشنبه : 20.30 - 09.00
جمعه و ایام تعطیل : فقط با هماهنگی قبلی
خانه
حساب کاربری
خدمات
جستجو