ویرایش محتوا
دکتر افسانه زرگنج فرد

درباره ما

مجموعه زنان ، زایمان و نازائی دکتر زرگنج فرد

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام تمامی خدمات زیبائی و درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشک متخصص ( دکتر افسانه زرگنج فرد ) و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی و به روز ترین دستگاه های پزشکی ، فعالیت خود را آغاز نموده است .
هدف ما زیبایی توام با حفظ سلامتی شماست …

با ما تماس بگیرید

شبکه های اجتماعی
آیا لابیاپلاستی همان ختنه است

آیا لابیاپلاستی همان ختنه است

امروز با موضوع آیا لابیاپلاستی همان ختنه است در خدمت شما هستیم.

جهت دریافت مشاوره در زمینه لابیاپلاستی با ما در تماس باشید.

02128111615

02122930161

لابیاپلاستی یک نوع از جراحی برای کم کردن پوست اطراف ناحیه تناسلی خانم ها است. برخی از خانم ها به خاطر دلایل شخصی و خواست خود اقدام به انجام دادن عمل جراحی لابیاپلاستی می کنند.

آیا لابیاپلاستی همان ختنه است
آیا لابیاپلاستی همان ختنه است

پوست های اطراف دهانه واژن در خانم کاملا طبیعی و روند نرمال بدن است و در اکثر موارد این پوست ها هیچ گونه مشکلی برای بدن ایجاد نمی کنند.

عمل لابیاپلاستی جزو عمل های زیبایی است و اگر شما نیز می خواهید این عمل را انجام دهید قبل از هر نوع اقدام اقدامات لازم قبل از این عمل و تدابیر آن را در نظر بگیرید و تست ها و آزمایش های مشخصی را برای داشتن شرایط لازم برای این عمل را انجام دهید و با پزشک متخصص در تمامی این موارد مشورت کنید و بعد از آن بعد از مناسب بودن تمامی این موارد اقدام به انجام دادن عمل جراحی لابیاپلاستی بکنید.

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

لابیاپلاستی چیست؟

عمل جراحی لابیاپلاستی چگونه انجام میشود؟

جراحی لابیاپلاستی چه مزایایی دارد؟

آنچه باید در مورد ختنه کردن زنان بدانید

تفاوت لابیاپلاستی با ختنه زنان چیست؟

آیا لابیاپلاستی همان ختنه است یا نه؟

آیا لابیاپلاستی همان ختنه است؟

فرق ختنه در زنان با عمل لابیاپلاستی در چیست؟

آیا لابیاپلاستی همان ختنه است یا فرق دارد؟

مراقبت های لازم بعد از عمل جراحی لابیاپلاستی

نتیجه گیری

لابیاپلاستی چیست؟

لابیاپلاستی یا به نام انگلیسی Labiaplasty یکی از انواع عمل جراحی زیبایی مخصوص خانم ها است که جراح با هدف ایجاد تغییر در شکل ظاهری لابیاهای مینور و یا ماژور این نوع عمل را انجام می دهد. اگرچه به هیچ وجه نمی توان گفت که شکل ظاهری لابیاها در خانم ها باید به چه شکلی باشد

چرا که نمی توان شکل خاصی را برای هیچکدام از اعضای بدن تعریف کرد؛ و تمامی اعضای بدن در هر فرد با یکدیگر متفاوت است و همگی آن ها طبیعی و نرمال هستند.

این عمل بیشتر جنبه زیبایی دارد و مثل دیگر عمل های زیبایی دیگر به خواست خود فرد انجام می شود و هیچ گونه اجبار یا بایدی در این کار وجود ندارد. در صورتی که مشکل سلامتی خاصی در این ناحیه از بدن تان نداشته باشید لزومی به انجام دادن این عمل ندارید و فقط در صورت خواست شخصی خودتان می توانید از جنبه های زیبایی شناسی اقدام به انجام دادن عمل لابیاپلاستی بکنید.

لابیاپلاستی چیست؟
لابیاپلاستی چیست؟

عمل جراحی لابیاپلاستی چگونه انجام میشود؟

عمل جراحی لابیاپلاستی با روش بیهوشی عمومی و یا بیهوشی موضعی همراه با آرامبخش انجام می شود. این عمل به این طریق انجام می شود که با کوتاه کردت و بریدن لبه های واژن و یا همان لابیاها پروسه جراحی انجام می شود و جراح با استفاده کردت از لیزر و یا تیغ جراحی پوست ها و بافت های اضافی و ناخواسته را برش می دهد و لبه های مانده را بخیه می زند. کل روند عمل این عمل بسته به نوع عمل بین یک الی دو ساعت زمان می برد. بسیاری از بیماران در همان روز بعد از جراحی مرخص می شوند و پزشک جراح توصیه های لازم را به فرد ارائه می دهد.

عمل جراحی لابیاپلاستی چگونه انجام میشود؟
عمل جراحی لابیاپلاستی چگونه انجام میشود؟

جراحی لابیاپلاستی چه مزایایی دارد؟

در حالت کلی مزایا و کاربردهای عمل زیبایی لابیاپلاستی را میتوانید در لیست زیر مشاهده کنید:

  • زیبایی ظاهری ناحیه تناسلی و در نتیجه زیاد شدن اعتماد به نفس در خانم ها
  • کم شدن برجستگی لابیاها و ناحیه تناسلی و حساسیت کم تر موقع پوشیدن لباس های تنگ و چسبان
  • درست شدن عدم تقارن لبه ها ولابیاهای ناحیه تناسلی که کاملا طبیعی بوده است اما بعضی خانم ها را دچار چالش ها و معضلاتی می کند.
  • بالا رفتن کیفیت رابطه زناشویی
  • پیشگیری از ایجاد درد در لبه های واژن به خاطر مشکلات ساییدگی به خصوص موقع ورزش کردن
  • تحریک بیشتر کلیتوریس نسبت به قبل
  • آسان شدن نحوه رعایت کردن مسائل بهداشت و پاکیزگی
  • حل شدن مشکلات حساسیت و تحریک های مزمن

آنچه باید در مورد ختنه کردن زنان بدانید

ختنه زنان که با اسم Female gential Mutilation نیز شناخته می شود شامل تمامی کارهایی است که در طول آن قسمتی از بخش خارجی دستگاه تناسلی یا تمامی آن ناحیه برداشته می شود؛ که علاوه بر این که هیچ گونه فایده و کاربردی برای زنان ندارد باعث آسیب های فیزیکی دیگری که با علل هایی که دلایل پزشکی ندارد بر روی ناحیه تناسلی زنان و دختران انجام می شود گفته می شود.

این عمل به وسیله خنته گرهای سنتی انجام می شود که هیچ گونه تخصصی در این زمینه ندارند و اکثرا شغل های دیگری را درجامعه انجام می دهند و در کنار آن نقش قابله را نیز برعهده دارند و عمل ختنه دختران و زنان را به صورت غیرقانونی و به خاطر خرافات و اعتقادات غلط خانواده و جامعه آن منطقه انجام می دهند که ختنه زنان نوعی از ناقص سازی عمدی زنان و دختران است که در اسم انگلیسی آن نیز به ناقص سازی این عمل اشاره می شود. سازمان جهانی بهداشت عمل ختنه زنان را کاملا رد کرده و توصیه می کند به سرعت این عمل غلط را ممنوع اعلام کنند.

ختنه کردن زنان و دختران نقض کردن حقوق انسانی زنان و دختران است

ختنه کردن زنان و دختران نقض کردن حقوق انسانی زنان و دختران است و نشان از تبعیض و نابرابری بین حقوق زنان و مردان است. همچنین این عمل بیش تر در بین دختران زیر سن قانونی انجام می شود و نقض حقوق کودکان محسوب می شود. ختنه کردن زنان علاوه بر اینکه هیچ فایده سلامتی برای زنان و دختران ندارد

بلکه ضررهای جبران ناپذیری را به بدن آن ها می رساند و آسیب هایی را به بافت های سالم و طبیعی زنان و دخترات وارد می کند به طوری که تا آخر عمر از عوارض این امر غلط رنج خواهند برد و همچنین عملکردهای طبیعی بدن زنان و دختران را با مشکلات و معضلاتی مواجه می کند به طوری که باعث بیماری های مختلف و مشکلاتی مادام العمر در آن ها می شود.

در حالت کلی خطرات و آسیب های وارده به خاطر ختنه در زنان و دختران با زیاد بودن شدت انجام این عمل و بافت های آسیب دیده و قسمت هایی برداشته شده از این ناحیه رابطه مستقیمی دارد یعنی هر چه قدر شدت تهاجمی بودن این عمل و قسمت های برداشته شده غیر ضروری بیشتر باشد خطرات و آسیب های بیشتری زنان و دختران را تهدید می کند.

تفاوت لابیاپلاستی با ختنه زنان چیست؟

لابیاپلاستی یک نوع عمل جراحی زیبایی است که با رضایت کامل بیمار و طبق شرایط پزشکی و امکانات کامل پزشکی و رعایت مسائل بهداشتی انجام می شود. در حالی که ختنه زنان باعث به وجود آمدن آسیب های زیاد به ناحیه تناسلی زنان و دختران به دلیل های غیرپزشکی و غلط انجام می شود.

این عمل توسط خانواده ها با افکار خرافی و غلط و معمولا بر روی کودکان با سنین پایین و بدون رضایت شخصی و به زور انجام می شود؛ و ختنه زنان هم از لحاظ پزشکی، اخلاقی و انسانی نیز غلط و اشتباه است و آسیب ها و خطرهای زیادی را بر روی سلامت افراد انجام می شود.

آیا لابیاپلاستی همان ختنه است یا نه؟

آیا لابیاپلاستی همان ختنه است یا نه؟ یکی از سوالاتی که شاید به ذهن افراد بیاید این سوال مهم است که آیا لابیاپلاستی همان ختنه در زنان است و چه تفاوتی دارند؟ در ادامه به این سوال مهم پاسخ می دهیم

عمل ختنه در زنان و دختران یک نوع عمل رایج بین برخی قبیله ها در دنیا است که در این عمل بخشی از کلیتوریس یا خود کلیتوریس به طور کامل و یا لابیاهای بیرونی و داخلی به صورت کامل و یا قسمتی از آن ها برداشته می شود و با این هدف انجام می شود که میل جنسی در رنان کم شود یا به طور کامل از بین برود.

همین طور که بخش زیادی از لابیاهای ناحیه تناسلی در طول این عمل برداشته می شود. در اصل این قبیله ها بر این باورند که با انجام دادن این عمل جراحی و آسیب های وارده بر ناحیه تناسلی و کم تر کردن حس جنسی زنان می توانند موجب حفظ کردن باکرگی و جلوگیری از انحرافات جنسی در آن ها شوند،

اما متاسفانه فلسفه انجام دادن این عمل کاملا غلط است و باعث به وجود آمدن مشکلات و عارضه های زیادی ناشی از این عمل در بدن دختران و زنان می شود.

تفاوت اصلی ختنه و لابیاپلاستی

تفاوت اصلی ختنه و لابیاپلاستی در این است که ختنه با اهداف غلط و خرافی و توسط افراد نابلد و غیر متخصص و تحت شرایط غیربهداشتی و غیراصولی و بدون رضایت شخص و به زور انجام می شود

اما عمل لابیاپلاستی با اهداف سلامتی و یا زیبایی شناسی با خواست و رضایت شخصی توسط پزشکان و جراحان زنان و با امکانات پیشزفته و در فضایی کاملا بهداشتی و با روش های اصولی و در بیشتر موارد به صورت سرپایی و با لیزر انجام می شود که افراد بعد از عمل احساس رضایت بخش و مناسبی را تجربه می کنند. به همین خاطر این نوع عمل ها را توسط متخصص های زنان و جراحان با تجربه انجام دهید.

تفاوت اصلی ختنه و لابیاپلاستی
تفاوت اصلی ختنه و لابیاپلاستی

آیا لابیاپلاستی همان ختنه است؟

متاسفانه در بعضی منطقه های کشور هنوز عمل ختنه زنان رایج است و قانونی برای جلوگیری از این عمل هنوز در نظر گرفته نشده است.

عمل لابیاپلاستی تفاوت زیادی با ختنه دارد، در عمل جراحی لابیاپلاستی پزشک جراح زیبایی فقط قسمتی از پوست اضافی ناحیه لابیاها را که به علت های اصلاح شکل وتقارن انجام می شود را جراحی می کند؛ اما در ختنه زتان علاوه بر این که لابیاهای مینور از میان برداشته می شود

بلکه تمامی قسمت کلیتوریس و بخشی از لابیاهای ماژور نیز برداشته می شود. عمل ختنه زنان باعث از بین رفتن شکل طبیعی ناحیه تماسلی می شود و حتی در برخی مواقع باعث مشکلات ناباروری و دردهای غیرطبیعی و زیاد موقع نزدیکی می شود. به همین خاطر عمل ختنه زنان و لابیاپلاستی اصلا با هم قابل مقایسه نیستند.

آیا لابیاپلاستی همان ختنه است؟
آیا لابیاپلاستی همان ختنه است؟

فرق ختنه در زنان با عمل لابیاپلاستی در چیست؟

برای ختنه کردن زنان، ناحیه کلیتوریس زنان را از بین می برند که در اصل یکی از حساس ترین و تحریک پذیرترین ناحیه های تناسلی زنان است به همین خاطر به علت های خرافاتی و غلط قصد دارند احساس لذت جنسی را در زنان و دختران از بین ببرند تا به اصطلاح و با عقاید غلط خود باعث حفظ پاکدامنی در زنان شوند

اما در عمل لابیاپلاستی فقط قسمتی از پوست های اضافی و غیرضروری روی لابیای مینور که بر روی ناحیه کلیتوریس قرار دارد که بودونبود آن ها فرقی در لذت جنسی زنان ندارد و فقط جنبه زیبایی شناسی و اصلاح شکل و تفارن می شود برداشته می شود عمل لابیاپلاستی به خاطر برداشتن پوست های اضافی اطراف کلیتوریس و ناحیه لابیای مینور برعکس ختنه کردن باعث زیاد شدن لذت جنسی و ارگاسم در زنان می شود.

فرق ختنه در زنان با عمل لابیاپلاستی در چیست؟
فرق ختنه در زنان با عمل لابیاپلاستی در چیست؟

آیا لابیاپلاستی همان ختنه است یا فرق دارد؟

برخی از افراد ممکن است عمل لابیاپلاستی را با ختنه زنان اشتباه بگیرند درحالی که این دو عمل بسیار با هم فرق دارند، ختنه زنان عملی غلط و خرافاتی است که به خاطر کاهش یافتن میل جنسی در آن ها انجام می شود که به سلامت ناحیه تناسلی و احساس جنسی و لذت آن ها آسیب های زیادی را وارد می کند

و همچنین علاوه بر این مشکل اساسی باعث بیماری ها و عفونت های مختلفی در ناحیه تناسلی زنان و مشکلات زیادی در عملکرد دستگاه تناسلی آن ها می شود

اما در عمل لابیاپلاستی هیچ گونه آسیبی به ناحیه تناسلی فرد وارد نمی شود و فقط تغییرات دلخواه فرد بر روی ناحیه اعمال می شود. در این عمل ظاهر ناحیه تناسلی بهبود می یابد و از این طریق باعث زیباتر شدن ناحیه تناسلی و زیاد شدن اعتماد به نفس در فرد می شود.

آیا لابیاپلاستی همان ختنه است یا فرق دارد؟
آیا لابیاپلاستی همان ختنه است یا فرق دارد؟

مراقبت های لازم بعد از عمل جراحی لابیاپلاستی

احتمالا لازم باشد که چند روز استراحت کنید و حدود چند ماه نیز طول می کشد تا پوست ناحیه کاملا ترمیم پیدا کرده و رو به بهبودی برود. در طی این مدت باید توصیه و مراقبت های پایین را رعایت کنید‌ این نکات به این ترتیب هستند:

ناحیه عمل شده را کاملا تمیز نگه دارید و مسائل بهداشتی را رعایت کنید تا دچار عفونت نشوید.

تا بهبودی کامل لباس های گشاد بپوشید تا از سایش آن ها با بدن پیشگیری کنید.

از نزدیکی کردن بعد از عمل حداقل تا دو ماه بعد خودداری کنید.

مراقبت های لازم بعد از عمل جراحی لابیاپلاستی
مراقبت های لازم بعد از عمل جراحی لابیاپلاستی

بعد از چند هفته بعد از عمل از حوله های بهداشتی به جای تامپون و پدهای بهداشتی استفاده کنید.

برای کاهش تورم در ناحیه عمل شده می توانید دو روز از کیسه های آب سرد و کمپرس یخ استفاده کنید.

احتمالا روند جذب شدن کامل بخیه ها بسته به شرایط یک الی دو ماه طول بکشد اما جوش خوردن بخیه ها حداکثر تا دو هفته بعد از عمل انجام می شود.

حتما بعد از عمل رژیم غذایی مناسبی را برای پیشگیری از یبوست استفاده کنید

حتما بعد از عمل رژیم غذایی مناسبی را برای پیشگیری از یبوست استفاده کنید، چرا که یبوست باعث زیاد شدن درد در ناحیه لابیاها و عمل شده می شود.

به طور روزانه ناحیه عمل شده را با ژل شست و شوی بانوان بشویید و بعد از آن ناحیه را کاملا خشک کنید و هیچگونه رطوبت و یا نم در این ناحیه نباید باقی بماند

اگر تورم و درد درناحیه عمل شده بیش تر از سه الی چهار هفته طول کشید حتما به پزشک تان مراجعه کنید.

دو روز بعد از عمل از پماد تتراسایکیلین استفاده کنید.

تاحدود بعد از سه هفته از عمل جراحی از فعالیت های سنگین و ورزش کردن خودداری کنید.

همچنین تمامی توصیه هایی که پزشک جراح تان را به شما می گوید را کاملا رعایت کنید تا نتیحه عالی و رضایت بخشی را بعد از عمل داشته باشید.

نتیجه گیری:

در این مقاله به موضوع آیا لابیاپلاستی همان ختنه است پرداختیم. عمل ختنه زنان کاری وحشتناک و غیر ضروری است که باعث مشکلات بسیار و غیر قابل جبرانی در زنان می شود.

متاسفانه هنوز هم که هنوز است در برخی مناطق ایران و حتی در برخی کشورها هنوز رایج است و این عمل شنیع و وحشتناک فعلا ادامه دارد و قوانینی برای ممنوع شدن این کار انجام نشده است

نتیجه گیری:
نتیجه گیری:

اما عمل جراحی لابیاپلاستی عمل جراحی ایمن و جزو عمل های زیبایی است که ظاهر و مشکلات سلامتی در ناحیه تناسلی خانم ها را بهبود می بخشد و نتایج رضایت بخشی را بعد از عمل به افراد ارمغان می دهد.

قبل از انجام دادن عمل جراحی مطمئن شوید پزشک متخصص مناسبی را برای این کار انتخاب می کنید

قبل از انجام دادن عمل جراحی مطمئن شوید پزشک متخصص مناسبی را برای این کار انتخاب می کنید. این جراحی در بیشتر مواقع به صورت سرپایی انجام می شود و نیاز به عمل های جراحی باز و سنتی نیست و با لیزر میتوان این عمل را با کم ترین عوارض انجام داد که دوران نقاهت این عمل کم تر از یک هفته طول می کشد و درصورت رعایت کردن مراقبت های بعد از عمل لابیاپلاستی نتایج عالی و رضایت بخشی را خواهید گرفت.

در نهایت برای سوال و اساسی آیا لابیاپلاستی همان ختنه است باید بگوییم که خیر این دو نوع عمل تفاوت فاحش و زیادی را باهم دارند برای مثال در عمل ختنه ناقص کردن دستگاه تناسلی با شدت های خفیف الی شدیدی انجام می شود که مشکلات سلامتی و روحی همیشگی را بر روی قربانی این عمل باقی می گذارد

اما در عمل لابیاپلاستی با خواست و رضایت فرد و با روش های بهداشتی و دلایل پزشکی یا زیبایی شناسی تغییراتی در شکل ظاهری ناحیه تناسلی از لحاظ کوچک کردن لابیاها یا اصلاح تقارن و از بین بردن لبه ها و پوست های اضافی اطراف لابیاها انجام می شود

که در نهایت باعث نتایج چشمگیر و محسوسی از لحاظ خوب در ناحیه تناسلی فرد مشاهده می شود که فرد می تواند با انتخاب جراح و پزشک مناسب درصد موفقیت این عمل را چندین برابر بکند و موفقیت این عمل را تضمین کند.

کانال آپارات کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد متخصص زنان ، زایمان و نازایی

ارسال دیدگاه

مشاوره رایگان ( از ساعت 9 الی 20 )

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام خدمات درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشکان و متخصصین و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی ، فعالیت خود را آغاز نموده است . هدف دکتر زرگنج فرد، حفظ سلامتی مراجعان در عین تامین خواست ایشان برای نیل به حداکثر طراوت و شادابی است.

روزهای کاری

شنبه - پنجشنبه : 20.30 - 09.00
جمعه و ایام تعطیل : فقط با هماهنگی قبلی
خانه
حساب کاربری
خدمات
جستجو