ویرایش محتوا
دکتر افسانه زرگنج فرد

درباره ما

مجموعه زنان ، زایمان و نازائی دکتر زرگنج فرد

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام تمامی خدمات زیبائی و درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشک متخصص ( دکتر افسانه زرگنج فرد ) و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی و به روز ترین دستگاه های پزشکی ، فعالیت خود را آغاز نموده است .
هدف ما زیبایی توام با حفظ سلامتی شماست …

با ما تماس بگیرید

شبکه های اجتماعی
لابیاپلاستی با لیزر چیست

لابیاپلاستی با لیزر چیست

در این مقاله قصد داریم تا به موضوع لابیاپلاستی با لیزر چیست بپردازیم. همراه ما باشید.

جهت دریافت مشاوره در زمینه لابیاپلاستی با لیزر با ما در تماس باشید.

02128111615

02122930161

امروزه با فراگیر شدن عمل های زیبایی در نقاط مختلف بدن، برخی بانوان به دلایل گوناگون برای زیباسازی لابیا یا همان لایه های واژن اقدام می کنند. این عمل در گذشته به وسیله برش با تیغ انجام می شده، اما امروزه با توسعه ی علم و استفاده از لیزر، کار را ظریف تر و دقیق تر کرده است. در ادامه توضیحات جامعی درباره ی جراحی لابیاپلاستی و این که لابیاپلاستی با لیزر چیست، ارائه خواهیم داد.

لابیاپلاستی با لیزر چیست
لابیاپلاستی با لیزر چیست

آن چه در این مقاله مورد مطالعه قرار می گیرد:

لابیاپلاستی چیست؟

لابیاپلاستی با لیزر چیست و چرا باید انجام دهیم؟

تاثیر جراحی لابیاپلاستی با لیزر چیست؟

موارد منع جراحی لابیاپلاستی با لیزر چیست؟

مزایای لابیاپلاستی با لیزر چیست؟

مراقبت های لابیاپلاستی با لیزر چیست؟

 

لابیاپلاستی

اگر لبه های واژن طوری باشد که طبق نظر پزشک یا سلیقه ی شخصی، نیاز به عمل داشته باشد، به این عمل ، لابیاپلاستی می گویند.

لابیا همان لبه های اطراف واژن است.

از عوامل تاثیرگذار بر جراحی لابیا می توان از زایمان و رابطه ی جنسی نام برد.

این عمل حدودا یک ساعت زمان می برد و با بی حسی موضعی انجام می گیرد.

لابیاپلاستی با لیزر چیست و چرا باید انجام دهیم؟

شکل ظاهری لب های اطراف واژن در افراد مختلف شبیه هم نیست و بنا به دلایلی از جمله ژنتیک، اختلالات هورمونی، بارداری، یائسگی و گاهی خودارضایی، لابیا بزرگ و بد شکل می شود و برخی بانوان یا شریک جنسی آن ها از این شرایط ناراضی هستند. به همین سبب عمل زیبایی یا لابیاپلاستی را انجام می دهند.

لابیاپلاستی با آر اف

برای این‌که لابیاپلاستی با آر اف را بهتر درک کنیم، باید بگوییم لیزر حرارتی و رادیویی وجود دارد که به نام آر اف شناخته می ‌شود و وظیفه آن فرم دهی لابیا‌های بزرگ می‌باشد و می‌تواند در بهترین حالت ممکن آن‌ها را برش بزند و تقارن در ناحیه تناسلی را برقرار کند.

لابیاپلاستی با لیزر ژولیت

به تازگی با پیشرفت تکنولوژی و ارتقای تجهیزات پزشکی،  دانش و تکنولوژی یاری بسیاری به سلامت خانم ها رسانده است. لیزر ژولیت را می توان به عنوان یکی از انواع لیزرهای بسیار خوب و مفید که تاثیر بسیاری در سلامت خانم ها دارد، نام برد.

در مجموع؛ دلایل عمل لابیاپلاستی را می توان به صورت زیر دسته بندی کرد:

۱- بزرگی و عدم تقارن لابیا

۲- بوی ناخوشایند و مشکلات بهداشتی ناحیه تناسلی

۳- ایجاد درد و ناراحتی حین رابطه جنسی و کاهش اعتماد به نفس جنسی

۴- ناراحتی زمان پوشیدن لباس جذب و تنگ

۵- ناراحتی در زمان انجام برخی فعالیت های ورزشی

۶- انحراف در زمان ادرار

۷- احساس ناخوشایند در ظاهر واژن

۸-افتادگی و آویزان شدن لابیا در زمان کاهش و افزایش وزن

۹- ایجاد فضای مناسب برای رشد قارچ و باکتری به دلیل بزرگی لابیاها

تاثیر جراحی لابیاپلاستی با لیزر بر میل جنسی

برخی افراد بر این گمان هستند که عمل لابیاپلاستی بر میل جنسی تاثیرگذار است و این افزایش، گاها به این دلیل است که  کلیتوریس که مهمترین اندام در تحریکات جنسی است و به دلیل اعصاب حسی فراوانی که دارد، نقش اساسی در تحریکات جنسی دارد.

حال در زمانی که فرد دارای لابیاهای بزرگی است، این پوست اضافه یا چین خورده از تماس کلیتوریس و تحریک آن جلوگیری می کند که انجام عمل لابیاپلاستی باعث کوتاهی لابیاها شده و کلیتوریس نمایان تر گشته و قدرت تحریک بیشتری پیدا می کند.

در این میان، بزرگی لابیاها مزاحم عملیات دخول می شود و عمل لابیاپلاستی، این مزاحمت لذت جنسی را نیز برطرف می کند و سبب افزایش اعتماد به نفس بانوان می شود.

در ادامه مقاله لابیاپلاستی با لیزر چیست، روش های جراحی را مورد مطالعه قرار می دهیم. همراه شما هستیم.

تاثیر جراحی لابیاپلاستی با لیزر بر میل جنسی
تاثیر جراحی لابیاپلاستی با لیزر بر میل جنسی

روش های انجام عمل لابیاپلاستی

سه روش برای عمل لابیاپلاستی وجود دارد که بسته به نوع لابیا و نظر پزشک متخصص، قابل اجرا است.

تکنیک تریم:

در این روش، ناحیه مورد نظر توسط تیغ برش خورده و با نخ های قابل جذب بخیه می گردد و حدودا ۳۰ تا ۴۰ دقیقه به طول می انجامد.

تکنیک وج:

ناحیه لابیا به صورت وی شکل (v) برش زده می شود و سپس لبه ها به یکدیگر نزدیک و با نخ قابل جذب، بخیه زده می شود.

لیزر:

برای برش در این روش، از لیزر استفاده می گردد و به طور همزمان، انعقاد خون انجام گرفته و به همین دلیل، نیاز به بخیه ندارد.

لیزر:
لیزر:

بهترین کاندیدهای جراحی لابیاپلاستی چه کسانی هستند؟

بزرگ بودن لبه های واژن، دلیل محکم و قاطعی برای جراحی لابیاپلاستی نیست و برای این عمل، لازم است تا سلامت جسمی مناسبی داشته باشید. از نظر محدودیت سنی نیز، محدودیتی وجود ندارد. اما توصیه بر این است که بالاتر از ۱۸ سال داشته باشید.

موارد منع جراحی لابیاپلاستی با لیزر چیست

اگر چه این عمل صرفا زیباسازی است، اما برای گروه های زیر منع شده است.

بانوان باردار:

از آن جایی که برای انجام این عمل نیاز است که فرد تحت بی حسی موضعی قرار بگیرد، ممکن است در خانم های باردار، این ماده بی حسی تاثیرات جبران ناپذیری بر روی جنین و یا روند بارداری بگذارد.

لذا از انجام عمل لابیاپلاستی در دوران بارداری جدا خودداری کنید. از طرفی؛ بارداری سبب متورم شدن ناحیه تناسلی می گردد و بعد از زایمان، دو حالت دارد: یا به شکل اولیه برمی گردد، یا به همین شکل باقی می ماند.

بنابراین با توجه به موارد فوق، اگر این عمل را پس از زایمان انجام دهید، بهتر است. در ادامه، لازم به ذکر است که حاملگی سبب پر خون شدن واژن می گردد و در صورت جراحی، احتمال هماتوم وجود دارد. پس، از انجام این عمل تا دو ماه بعد از زایمان، صرف نظر کنید.

بانوان مبتلا به زگیل یا تبخال تناسلی:

برخی خانم ها به دلایلی، دچار زگیل یا تبخال تناسلی می گردند که انجام هر فعالیتی روی آلت تناسلی، ممکن است سبب ازدیاد و تکثیر این زگیل ها گردد و پیشنهاد می گردد تا بهبودی کامل، نه جراحی کنید و نه حتی لیزر موهای زائد را انجام دهید.

بانوان کمتر از بیست سال:

از آنجایی که اکثر خانم ها در بیست سالگی به بلوغ جنسی می رسند و تا این زمان، قسمت های جنسی آن ها در حال رشد است، توصیه می گردد تا ۲۰ سالگی که رشد لابیا متوقف گردد، از جراحی لابیاپلاستی خودداری کنند.

۴- بانوانی که بالاتر از ۵۰ سال سن دارند.

۵- بانوانی که واژن آن ها دچار عفونت یا زخم های داخلی هستند.

بانوان کمتر از بیست سال:
بانوان کمتر از بیست سال:

عمل لابیاپلاستی با لیزر چگونه است؟

عمل لابیاپلاستی از طریق لیزر انجام می گردد و به دلیل سادگی عمل، فرد بستری نمی شود. فقط بعد از چند ساعت استراحت و از بین رفتن ریسک های پس از عمل، مرخص گشته و قادر است تا به منزل برگردد.

برای برش زدن در قسمت واژن، از لیزر استفاده می گردد که به آن لیزر مونالیزا می گویند. مزیت عمل با لیزر نسبت به تیغ، دقت بیشتر و ریسک کمتر آن است و نتایجی که عمل با لیزر داشته، رضایت بیشتری به همراه خواهد داشت.

مزایای جراحی لابیاپلاستی با لیزر

در این روش، چون عملیات برش و انعقاد هر دو به وسیله ی لیزر انجام می شود، خونریزی ناچیزی به همراه دارد و تورم و درد کمتری نسبت به جراحی دیده می شود. در کنار این موارد، دوران نقاهت و بهبود در این روش سریع تر صورت می گیرد؛ تا جایی که فرد ۲۴ ساعت بعد می تواند به فعالیت های روزانه ی خود بپردازد.

از جمله مزایای دیگر جراحی با لیزر؛ انجام به صورت سرپایی و با بی حسی موضعی است. نیاز به بستری شدن ندارد و جای عمل باقی نمی ماند.

مزایای جراحی لابیاپلاستی با لیزر
مزایای جراحی لابیاپلاستی با لیزر

مزایای لابیاپلاستی با لیزر چیست؟

این جراحی معایب خاصی ندارد مگر این که توسط یک پزشک ناوارد و بدون تخصص انجام گردد که در این حالت، ممکن است تا فرد دچار خونریزی، عفونت، اختلالات رابطه جنسی و سایر موارد گردد.

نکات مهم قبل از انجام جراحی لابیاپلاستی با لیزر

۱- معاینه کامل بیمار توسط پزشک متخصص

۲- انجام آزمایشات مربوط به اختلالات انعقاد خون، آزمایش خون و عفونت های احتمالی

۳- بررسی سلامت کامل بدن

۴- انجام تست پاپ اسمیر در زنان غیر باکره

۵- بررسی و معاینه برای عدم تبخال و زگیل تناسلی

مراقبت های لازم بعد از جراحی لابیاپلاستی با لیزر

۱- هر جراحی در هر قسمت از بدن، با ایجاد درد و ناراحتی همراه است و عمل لابیاپلاستی نیز از این امر مستثنی نیست. این درد تا سه روز شدید است و به مرور، کاهش یافته و از بین خواهد رفت. معمولا برای کاهش درد، از کمپرس سرد استفاده می گردد.

۲- سعی کنید که از مصرف خودسرانه دارو خودداری کنید و فقط از مسکن هایی که پزشک تجویز می کند، برای کاهش درد استفاده کنید.

۳- از تحریکات لمسی، مالش، خارش و هر گونه فشار خودداری کنید.

۴- مراجعه در زمان های تعیین شده به پزشک برای چک کردن روند بهبودی، ضروری است. خونریزی مختصر تا یک هفته طبیعی است. اما در نظر داشته باشید که خونریزی بیش از حد نرمال، نیاز به مراجعه به پزشک دارد. همچنین ترشحات سبز و زرد رنگ از محل عمل و بوی نامطبوع واژن، نیاز به بررسی پزشک دارد.

۵- لباس زیر و شلوار تنگ نپوشید.

۶- ۳ تا ۵ روز بعد از عمل می توانید به شغل و فعالیت های روزمره ی خود برگردید.

۷- پس از ۲۴ ساعت، دوش گرفتن سطحی و بدون نشستن، مشکلی ندارد.

۸- استخر و وان تا بهبودی کامل، ممنوع است.

۹- از ورزش تا بهبودی کامل بپرهیزید.

۱۰- روابط جنسی ۳ تا ۴ هفته بعد از عمل مقدور می گردد.

۱۱- استفاده از مواد غذایی حاوی ویتامین c مانند آناناس و مصرف گوشت قرمز برای تسریع در روند بهبود

۱۲- جلوگیری از ایجاد یبوست با مصرف مرتب مایعات

روش جراحی لابیاپلاستی با لیزر بهتر است یا با روش سنتی؟

این که بیان کنیم کدام روش بهتر است، ممکن نیست. چون بنا به تشخیص پزشک و شکل لابیا، ممکن است هر کدام از روش ها مورد استفاده قرار بگیرد. به طور مثال؛ یک فرد که دارای لابیاهای بزرگ و چروک است، بهتر است از جراحی به وسیله تیغ بهره ببرد. چرا که قرار است حجم وسیعی از ناحیه تناسلی برداشته شود.

روش جراحی لابیاپلاستی با لیزر بهتر است یا با روش سنتی؟
روش جراحی لابیاپلاستی با لیزر بهتر است یا با روش سنتی؟

هزینه عمل جراحی لابیاپلاستی با لیزر

معمولا برای بیشتر بانوان این سوال پیش می آید که هزینه ی جراحی لابیاپلاستی با لیزر چقدر است؟ برای تعیین هزینه جراحی با این روش، ابتدا پس از مراجعه به پزشک توسط وی معاینه می شوید.

بعد از نظر پزشک؛ به میزان تبحر و تجربه ی پزشک، دستمزد جراح زیبایی و تکنیک جراحی، موقعیت مکانی و بیمارستان یا کلینیک مورد جراحی، شرایط بیمار و شکل لابیای وی، هزینه های کلینیک و مواد مصرفی و ابزار جراحی  و … بر جراحی لابیاپلاستی با لیزر تاثیرگذار است. اگر در کنار این جراحی، عملیات یا جراحی های زیبایی دیگری نیز انجام گردد، بر هزینه عمل، تاثیر افزاینده ای خواهد داشت.

آیا بیمه ها هزینه لابیاپلاستی را تقبل می کنند؟

از آنجایی که جراحی لابیا پلاستی یک جراحی زیبایی محسوب می گردد، از نظر بیمه درمانی و بیمه تکمیلی مورد قبول نیست و هزینه های آن باید به صورت آزاد پرداخت گردد.

جراحی ترمیمی لابیاپلاستی چیست؟

گاهی بعد از عمل، فرد از غیر قرینه بودن یا اشکالات ریز جراحی ناراضی می باشد که در این شرایط، یک جراحی بسیار سبک حدود شش ماه پس از جراحی اولیه انجام می گیرد تا رفع مشکل گردد و به عبارتی، روتوش می کنند. تنها راه جلوگیری از این جراحی ترمیمی، انتخاب پزشک متخصص خوب در این زمینه است .

مقایسه هزینه ی لابیاپلاستی با لیزر در ایران و خارج از ایران

هزینه ی این عمل زیبایی در کشورهای گوناگون، متفاوت است و معمولا گران و سنگین است. این در حالی است که این هزینه ها در ایران نسبت به سایر کشورها در وضعیت مساعدتری قرار دارد و به همین دلیل، از سایر کشورها برای این جراحی زیبایی به ایران سفر می کنند.

آیا جراحی لابیاپلاستی باعث تنگی واژن می گردد؟

در پاسخ به این سوال، دو جواب وجود دارد. یا گشادی واژن در حدی است که پزشک با کشیدن عضلات به سمت یکدیگر باعث تنگی واژن می شود و یا به قدری ناحیه باز است که این روش کارساز نیست و نیاز به کارگیری روش های دیگر دارد.

آیا جراحی لابیاپلاستی باعث تنگی واژن می گردد؟
آیا جراحی لابیاپلاستی باعث تنگی واژن می گردد؟

چند سوال مطرح شده توسط متقاضیان جراحی لابیاپلاستی

۱- آیا دختران باکره هم قادر به انجام این جراحی هستند؟

جواب: بله؛ این جراحی برای بکارت دختران مشکلی ایجاد نمی کند. ولی باید بعد از سن هجده سالگی انجام شود.

۲- آیا در جراحی لابیاپلاستی با لیزر، بخیه زده می شود؟

جواب: در عمل لابیاپلاستی معمولی چند بخیه کوچک و به صورت زیبایی زده می شود که ردی به جای نمی گذارد. اما در عمل با لیزر، چون برش و انعقاد خون به وسیله ی لیزر صورت می گیرد، به بخیه نیازی ندارد.

۳- آیا همزمان می توان عمل لابیاپلاستی و پرینورافی (تنگ کردن واژن) را انجام داد؟

جواب: بله؛ ولی حتما باید توسط متخصص صورت گیرد.

۴- آیا روشن کردن پوست ناحیه واژن، همراه با عمل لابیاپلاستی مقدور است؟

جواب: بله؛ با بهره گیری از لیزر واژینال می توان همزمان، هم جراحی لابیاپلاستی انجام داد، هم واژن را سفید کرد.

۵- آیا لابیاپلاستی بازگشت دارد؟

جواب: شکل لابیاها پس از جراحی به حالت اولیه باز نخواهد گشت. حتی با ایجاد حاملگی و تغییرات هورمونی.

نتیجه گیری

لازمه ی هر نقصی، زیبا سازی آن با توجه به امکانات موجود است. اگر شرایط بدنی ما تحت نظارت پزشک بررسی گردد و از نظر جراحی و تاثیرات آن مشکلی وجود نداشته باشد، انجام عمل بلامانع است و در این میان، مهمترین نکته استفاده از یک پزشک و جراح متخصص است تا عواقب بدی به دنبال نداشته باشد. امیدواریم مطالب بیان شده، مثمر ثمر واقع شده باشد.

کانال آپارات کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد متخصص زنان ، زایمان و نازایی

ارسال دیدگاه

مشاوره رایگان ( از ساعت 9 الی 20 )

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام خدمات درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشکان و متخصصین و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی ، فعالیت خود را آغاز نموده است . هدف دکتر زرگنج فرد، حفظ سلامتی مراجعان در عین تامین خواست ایشان برای نیل به حداکثر طراوت و شادابی است.

روزهای کاری

شنبه - پنجشنبه : 20.30 - 09.00
جمعه و ایام تعطیل : فقط با هماهنگی قبلی
خانه
حساب کاربری
خدمات
جستجو