ویرایش محتوا
دکتر افسانه زرگنج فرد

درباره ما

مجموعه زنان ، زایمان و نازائی دکتر زرگنج فرد

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام تمامی خدمات زیبائی و درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشک متخصص ( دکتر افسانه زرگنج فرد ) و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی و به روز ترین دستگاه های پزشکی ، فعالیت خود را آغاز نموده است .
هدف ما زیبایی توام با حفظ سلامتی شماست …

با ما تماس بگیرید

شبکه های اجتماعی
لابیاپلاستی حین زایمان

لابیاپلاستی حین زایمان

لابیاپلاستی حین زایمان یکی از جراحی ‌های است که می‌ تواند به واسطه پزشکان بدون مهارت و دانش در رابطه آناتومی دستگاه تناسلی بانوان اتفاق بیوفتد. یک سوال مهم که ممکن است در ذهن هر خانمی شکل بگیرد، این است که آیا شرایط انجام هم ‌زمان این لابیاپلاستی حین زایمان وجود دارد؟

جهت دریافت مشاوره در زمینه لابیاپلاستی با ما در تماس باشید.

02128111615

02122930161

لابیاپلاستی حین زایمان
لابیاپلاستی حین زایمان

حتما از روش انجام جراحی لابیاپلاستی اطلاع دارید و می دانید که لابیاپلاستی یک راهکار به ارمغان آوردن زیبایی برای دستگاه تناسلی بانوان می‌باشد که در هنگام وجود لابیا‌های بزرگ برای افراد تجویز می شود. در شرایط بزرگ بودن لبه ‌های واژن ممکن است مشکلات متعددی را برای افراد به وجود بیاورد.

حال برای برطرف ‌شدن این ناراحتی ها راهکار لابیاپلاستی توسط متخصصین زنان پیشنهاد می ‌شود. اما نکته حائز اهمیتی که لازم است در ادامه این مطلب بیشتر به آن بپردازیم این است که عمل لابیاپلاستی به ‌صورت هم ‌زمان می ‌توانند در حین زایمان اتفاق بیفتد یا پزشکان این عملکرد را مناسب نمی دانند.

برای این‌که سطح آگاهی شما در این زمینه بیشتر شود، در ادامه این مطلب اطلاعاتی در رابطه با عمل جراحی لابیاپلاستی حین زایمان برای شما خواهیم داشت تا به نکات مفید و ارزنده‌ای در این ‌رابطه پی ببرید. اگر شما مشتاق کسب اطلاعات در این زمینه هستید، بهتر است تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

سوالاتی که در ادامه به آن ‌ها پاسخ خواهیم داد عبارت‌اند از:

آیا می­دانید جراحی لابیاپلاستی چیست؟

آیا می­دانید چه افرادی کاندیدای مناسبی برای جراحی لابیاپلاستی هستند؟

زمان بهبودی بعد از جراحی لابیاپلاستی

آیا می‌توان جراحی لابیاپلاستی حین زایمان را انجام داد؟

هزینه عمل جراحی لابیاپلاستی

آیا بعد از جراحی لابیاپلاستی بلافاصله می‌توان زایمان طبیعی انجام داد؟

آیا می­دانید انواع زیبایی واژن بعد از زایمان چیست؟

آیا می­دانید هدف اصلی از جراحی لابیاپلاستی بعد از زایمان چیست؟

آیا می­دانید چه زمانی بعد از زایمان می‌توان جراحی لابیاپلاستی انجام داد؟

دوران نقاهت بعد از جراحی لابیاپلاستی

نکات مهم در رابطه با عمل لابیاپلاستی بعد از زایمان

جمع ‌بندی مطالب

 

آیا می­دانید جراحی لابیاپلاستی چیست؟

یک جراحی سرپایی که به واسطه بی‌حسی ‌های موضعی انجام می‌گیرد و هدف اصلی آن کوچک کردن لابیا‌های بیرون از دستگاه تناسلی بانوان می ‌باشد، با ‌عنوان عمل جراحی لابیاپلاستی شناخته ‌شده است.

ترس ناشی از انجام جراحی لابیاپلاستی  باعث شده برخی از بانوان از این راهکار مفیبد استفاده نکنند. وجود تورم خفیف و احساس ناراحتی اندک بعد از جراحی لابیاپلاستی برای هر بیماری اتفاق می ‌افتد و امری طبیعی است.

بعد از گذشت ۱۰ روز این علائم کاملاً برطرف می‌گردد و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد. به‌ غیر از این مسئله بهبودی برش‌ های به ‌وجود آمده در هنگام این جراحی فوراً اتفاق می‌افتد.

آیا می­دانید جراحی لابیاپلاستی چیست؟
آیا می­دانید جراحی لابیاپلاستی چیست؟

بعد از بهبودی کامل می‌توان شاهد لابیا‌های مینور بسیار کوچکی بود که زیبایی را برای دستگاه تناسلی به ارمغان می‌آورند و در نهایت مشکلات متعددی که هنگام بزرگ بودن لابیا‌ها برای افراد اتفاق ‌افتاده است، برطرف شده است. در این هنگام بانوان می توانند از نتیجه حاصل شده لذت ببرند و نگرانی های قبل از جراحی لابیاپلاستی را کم ارزش بدانند.

آیا می­دانید چه افرادی کاندیدای مناسبی برای جراحی لابیاپلاستی هستند؟

غالباً بانوانی که از طریق تغییرات جسمانی در بخش ناحیه تناسلی احساس لابیا‌های بسیار بزرگ، بدشکل و نامتقارن دارند، افراد مناسبی برای انجام این جراحی هستند. به‌ طور کلی اشکال مشخص‌ شده­ای برای دستگاه تناسلی در نظر گرفته نشده‌ است.

آیا می­دانید چه افرادی کاندیدای مناسبی برای جراحی لابیاپلاستی هستند؟
آیا می­دانید چه افرادی کاندیدای مناسبی برای جراحی لابیاپلاستی هستند؟

اما نارضایتی اغلب بانوان در هنگام بزرگ بودن لابیاها و برجسته بودن آن‌ ها صورت می‌گیرد. حال اگر بخواهیم ذکر کنیم چه افرادی می ‌توانند از جراحی لابیاپلاستی استفاده کنند، بهتر است به موارد زیر اشاره کنیم:

  • اشخاصی که ۱۸ سال یا بالاتر از آن را دارند.
  • اشخاصی که در هنگام ورزش، رابطه جنسی و نشستن ناراحتی احساس می‌کنند.
  • اشخاصی که از شکل ظاهری دستگاه تناسلی خود رضایت ندارند.
  • اشخاصی که بعد از زایمان و جراحی شکل لابیاهای آن‌ها تغییر کرده است.

زمان بهبودی بعد از جراحی لابیاپلاستی

مهم ترین نکته ذکه تونسته جراحی لابیاپلاستی را محبوب کند، دوران نقاهت اندک است. این‌که بیمار بعد از 3 ‌تا ۴ از جراحی لابیاپلاستی روز می ‌تواند به انواع فعالیت‌های روزانه خود بازگردد، از مزیت‌های جراحی مهم لابیاپلاستی به شمار می‌آید.

توصیه‌هایی که دکتر زنان در حیطه انجام جراحی لابیاپلاستی انجام می‌دهد، باید انجام شوند تا درمان به بهترین نحو پیش رود. استفاده از هیچ‌گونه تامپون و لباس زیر تا حدود ۶ هفته بعد از عمل لابیاپلاستی نباید انجام بگیرد و در این مدت زمان بهتر است که رابطه جنسی برقرار نشود.

حدوداً ۳ ماه زمان نیاز است تا بهبودی کامل برای دستگاه تناسلی اتفاق بیفتد و لازم است از دستورالعمل ‌هایی که پزشک معالج شما برای مراقبت ‌های بعد از جراحی به شما توصیه می‌کند، استفاده کنید تا روند بهبودی شما در بهترین حالت ممکن صورت بگیرد.

زمان بهبودی بعد از جراحی لابیاپلاستی
زمان بهبودی بعد از جراحی لابیاپلاستی

آیا می‌توان جراحی لابیاپلاستی حین زایمان را انجام داد؟

مطلب اصلی که قصد پاسخ‌گویی به آن در ادامه این مطلب را داریم استفاده از لابیاپلاستی حین زایمان می ‌باشد. اغلب افراد اطلاعات کافی در رابطه با زایمان ‌های سزارین و یا طبیعی دارند و می‌دانند که میزان خون‌ریزی در این هنگام بسیار زیاد می‌باشد.

علت خون‌ریزی این است که بافت‌ های واژن دارای خون بسیاری هستند. به ‌همین دلیل توصیه اغلب پزشکان بر این است که جراحی لابیاپلاستی حین زایمان انجام نگیرد.

به دلیل این‌که مراقبت‌ های متعددی باید بعد از لابیاپلاستی صورت بگیرد که ممکن است فرد بعد از زایمان توانایی انجام این مراقبت‌ ها را نداشته باشد و در نهایت باعث به وجود آمدن علائمی همچون عفونت، خون‌ریزی و دیگر موارد شود و در نهایت نتیجه قابل‌ قبولی برای لابیاپلاستی را به دنبال نخواهد داشت.

 

یکی دیگر از دلایلی که پزشکان و متخصصین زنان توصیه می‌کنند که لابیاپلاستی حین زایمان انجام نگیرد

یکی دیگر از دلایلی که پزشکان و متخصصین زنان توصیه می‌کنند که لابیاپلاستی حین زایمان انجام نگیرد، این است که نتیجه مطلوبی از انجام لابیاپلاستی دریافت نمی‌ شود. زیرا بافت ‌های واژن بسیار متورم هستند و در نهایت نتیجه لابیاپلاستی و زیبایی واژن نمی‌تواند شکل اصلی خود را نشان بدهد.

اصولاً پزشکان و متخصصان زنان برای انجام لابیاپلاستی توصیه می‌کنند، ۲ ماه از زایمان طبیعی یا سزارین شما گذشته باشد. به دلیل این‌که یکی از علل ‌های اصلی بزرگ شدن لابیاهای مینور تغییرات هورمونی است که در هنگام بارداری برای افراد وجود دارد و با گذشت ۲ ماه از زایمان تغییرات هورمون ها به ثبات کافی می‌رسند و قطع خون‌ریزی‌های متعدد صورت می‌گیرد.

در نهایت بافت‌ های واژن به حالت اولیه خود بازمی‌گردند و در این هنگام اگر لابیاپلاستی صورت بگیرد، نتیجه قابل ‌قبولی را برای بیمار به ‌دنبال خواهد داشت. توصیه پزشک متخصص زنان بر این است که لابیاپلاستی حین زایمان می‌تواند هزینه گزافی را بر روی برای بیمار به‌ دنبال داشته باشد و در نهایت نتیجه دلخواه او را کسب نکند.

هزینه عمل جراحی لابیاپلاستی

یک نکته دیگر در زمینه لابیاپلاستی حین زایمان این است که ممکن است سبب به وجود آمدن هزینه‌ اضافی گردد و در نهایت به دلیل این‌که ثبات هورمون‌ها در بدن بانویی که تازه زایمان کرده ‌است اتفاق نیفتاد، بازگشت  اندازه لابیا‌ها صورت می‌گیرد. اما عوامل متعددی سبب می‌شوند که هزینه جراحی لابیاپلاستی حین زایمان تعیین گردد.

شرایطی برای هر شخص در نظر گرفته می‌شود که باعث می شود تعیین کردن هزینه جراحی لابیاپلاستی متفاوت باشد. به ‌همین دلیل برای این‌که برآورد هزینه ‌ها صورت بگیرد، باید اول از همه پارامترهای موجود سنجیده شود و تحت نظارت یک پزشک با مهارت معاینات متعدد صورت بگیرد تا بتوان تعیین کرد که نیاز است چه هزینه‌ای را برای جراحی لابیاپلاستی حین زایمان پرداخت کنند. البته که توصیه پزشکان بر این است که از این جراحی بعد از زایمان استفاده کنید و استفاده آن در حین زایمان توصیه نمی ‌شود.

هزینه عمل جراحی لابیاپلاستی
هزینه عمل جراحی لابیاپلاستی

آیا بعد از جراحی لابیاپلاستی بلافاصله می‌توان زایمان طبیعی انجام داد؟

در کنار مطرح شدن سوال لابیاپلاستی حین زایمان سؤال دیگری ذهن افراد را به خود مشغول می‌کند که آیا بلافاصله بعد از جراحی لابیاپلاستی می‌توان زایمان طبیعی انجام داد؟

برای درک بهتر این ‌موضوع لازم است به پرخون بودن و تورم بافت‌ های واژن اشاره کنیم و تغییرات هورمونی که در این محدوده زمانی اتفاق می‌افتد، باعث می‌ شود که برش در هنگام زایمان عملکردی مناسب نباشد. در صورت این‌که این اتفاق بیفتد با عوارض بسیار زیادی همراه است.

مراقبت ‌هایی که برای جراحی‌ های زیبایی لابیاپلاستی در نظر گرفته می‌شود، باعث بالا رفتن سرعت روند بهبودی می‌شود. اما قاعدتاً یک بانوی تازه زایمان کرده دغدغه ‌هایی در رابطه با فرزند به دنیا آمده دارد و این می‌تواند در کاهش مراقبت ‌های موجود اثربخش باشد و در نهایت بهبودی حاصل نمی‌گردد و نتیجه مناسبی برای جراحی لابیاپلاستی حین زایمان انجام نمی ‌شود.

به ‌همین دلیل پاسخ این سوال نیز از طرف که متخصصین زنان و زایمان منفی می‌باشد و بهتر است مدت ‌زمانی از زایمان بگذرد، سپس اقدامات لازم برای جراحی لابیاپلاستی را انجام داد.

آیا می­دانید انواع زیبایی واژن بعد از زایمان چیست؟

به‌ غیر از این‌که لابیاپلاستی حین زایمان اهمیت دارد، چندین راهکار دیگر برای زیباسازی و جوان‌سازی واژن وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

واژینوپلاستی

جراحی سفت و تنگ کردن عضلات واژن را واژینوپلاستی می‌نامند. این اتفاق در حین زایمان نیز می ‌تواند برای افراد صورت بگیرد و هیچ منعی برای استفاده از واژینوپلاستی در کنار زایمان وجود ندارد.

لبیاماژورپلاستی

دو بخش کلی برای لابیا‌های دستگاه تناسلی بانوان شکل ‌گرفته است که با نام لابیا‌های مینور و لابیا‌های ماژور شناخته می‌شوند. لبیاماژورپلاستی برای زیبایی واژن عملکرد دارد و دردهایی که در هنگام روابط جنسی اتفاق می‌افتد به واسطه این عمل جراحی برطرف می‌شوند.

پرینورافی

برای این‌که بتوان دهانه واژن را بعد از زایمان طبیعی تنگ کرد تا هم زیبایی را به ‌همراه داشته باشد و هم لذت جنسی در هنگام روابط جنسی بیشتر شود، بعد از زایمان از جراحی پرینورافی استفاده می‌شود. این عملکرد از طریق نخ و لیزر امکان‌پذیر است و با توجه به تخصص پزشک انجام می‌گیرد.

لابیامینورپلاستی

تحت بیهوشی و بی‌حسی ها بعد از زایمان جراحی لابیامینورپلاستی اتفاق می‌افتد که عملکرد آن در جهت ترمیم و بازسازی واژن می‌باشد.

لابیامینورپلاستی
لابیامینورپلاستی

آیا می­دانید هدف اصلی از جراحی لابیاپلاستی بعد از زایمان چیست؟

مهم‌ترین برهه زندگی هر خانم دوران بارداری و زایمان او شناخته‌ شده است و در این دوره نیاز به مراقبت ‌های بسیاری می‌باشد. تغییرات بسیاری در شکل ظاهری واژن در هنگام بارداری صورت می‌گیرد. به ‌همین دلیل اغلب بانوان درصددند تا بعد از زایمان خود تغییراتی که در ناحیه تناسلی آن ‌ها اتفاق افتاده ‌است را برطرف کنند و این به‌ عنوان یک دغدغه اصلی برای آن‌ها شناخته می‌شود.

حساسیت بسیار بالایی که در هنگام بارداری وجود دارد، این نکته را حائز اهمیت می‌داند که بعد از زایمان و وزن حمل هر گونه جراحی و داروهای خودسرانه استفاده نشود و باید تحت نظارت متخصص مدنظر شما دارو مصرف شود.

همان‌طور که متخصصین زنان صلاح می‌دانند لابیاپلاستی حین زایمان توصیه نمی‌گردد. به همین جهت جراحی لابیاپلاستی باید به بعد از زایمان موکول شود تا نتیجه ایده‌آلی به وجود آید و هیچ‌گونه عارضه‌ای برای برای فرد صورت نگیرد.

آیا می­دانید چه زمانی بعد از زایمان می‌توان جراحی لابیاپلاستی انجام داد؟

پیشنهاد اصلی پزشکان بنا بر استفاده نکردن لابیاپلاستی در حین زایمان می‌باشد. اما اگر بخواهیم نظر جراح و متخصص زنان را برای زمان مدنظر لابیاپلاستی بدانیم، باید بگوییم برای ‌اینکه نتیجه بهتری از این جراحی حاصل گردد، بهتر از ۶ ماه صبر کنید.

در این مدت ‌زمان وضعیت روحی و جسمی مادر به حالت طبیعی خود بازمی‌گردد و می ‌تواند مراقبت‌های بهتری از جراحی لابیاپلاستی داشته باشد.

به دلیل این‌که در برخی مواقع دیده ‌شده مادر بعد از زایمان همچنان خون‌ریزی هایی داشته است و این می‌تواند او را فردی مناسب برای انجام جراحی لابیاپلاستی زایمان ندانند. توصیه پزشکان در این موارد به کمک به بیمار می‌آید.

دوران نقاهت بعد از جراحی لابیاپلاستی

بر اساس نوع جراحی لابیاپلاستی دوران نقاهتی که برای مادر صورت ‌گرفته می‌شود، متعدد است. در این ‌راستا توصیه ‌هایی که پزشک برای شما ذکر می‌کند را جدی بگیرید و این می ‌تواند در کاهش دادن زمان نقاهت و بهبودی شما اثربخش باشد. باید بدانید که مدت‌ زمان مشخص ‌شده برای بهبودی در نظر گرفته نمی ‌شود.

به دلیل این‌که شرایط جسمانی هر شخصی با دیگری متفاوت است، اما پایداری التهابات و تورم مادر بعد از چند روز از جراحی وجود دارد اما به ‌مرور زمان برطرف می‌شوند و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

البته پراهمیت ترین توصیه پزشکان در این زمینه استفاده نکردن از فعالیت‌های سنگین می‌باشد. به ‌غیر از این مسئله این‌که بتوان سبک جدیدی از زندگی را تجربه کرد و رژیم غذایی مناسبی را داشت تا در دوران نقاهت شخص دچار یبوست نشود، مؤثر است و بهبودی افراد با سرعت بیشتری حاصل می‌گردد.

نکات مهم در رابطه با عمل لابیاپلاستی بعد از زایمان

اگر سطح آگاهی شما در زمینه مراقبت‌ ها و نکات مهم بعد از عمل لابیاپلاستی وجود زیاد باشد، هیچ خطری شما را تهدید نمی‌کند. حال اگر شما شخصی مناسب برای انجام عمل لابیاپلاستی هستید، مواردی همانند تجربه آخرین زایمان می‌تواند کمک کند تا از لابیاپلاستی استفاده کنید.

به دلیل این‌که عمل جراحی لابیاپلاستی غیرتهاجمی می‌باشد و در نهایت بهبودی افراد فوراً حاصل می‌گردد و می ‌توانند لذت رابطه جنسی بهتری را تجربه کنند و دیگر نگران پوشیدن لباس‌ های تنگ نیستند.

نکات مهم در رابطه با عمل لابیاپلاستی بعد از زایمان
نکات مهم در رابطه با عمل لابیاپلاستی بعد از زایمان

جمع ‌بندی

صرفا مطالعه این مطلب توانست درک درستی از انجام جراحی لابیاپلاستی برای شما داشته باشد و عنوان کند که لابیاپلاستی حین زایمان امکان ‌پذیر نیست. حال اگر پزشکی دست به چنین فعالیتی بزند، تخصص و دانش کافی در زمینه‌ی جراحی لابیاپلاستی ندارد. به دلیل این‌که ممکن است عوارض زیادی در راستای لابیاپلاستی در حین زایمان به وجود آید و مشکلاتی برای بیمار به ‌دنبال داشته باشد.

حالا اگر قصد دارید نتیجه ایده‌آل و رضایت ‌بخشی از لابیاپلاستی بگیرید، بهتر است آن را به بعد از زایمان موکول کنید. پزشکی که تخصص کافی در حیطه زنان و زایمان دارد، می‌تواند مشاوره‌ های لازم را در رابطه با لابیاپلاستی حین زایمان در اختیار شما قرار بدهد.

به دلیل این‌که ناحیه تناسلی یک عضو حساس در بدن افراد می‌باشد، بهتر است قبل از این که اقدامات لازم را در رابطه با آن انجام بدهید، سطح آگاهی خود را در این زمینه بالا ببرید و از هر گونه تغییرات خودسرانه پیشگیری کنید.

کانال آپارات کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد متخصص زنان ، زایمان و نازایی

ارسال دیدگاه

مشاوره رایگان ( از ساعت 9 الی 20 )

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام خدمات درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشکان و متخصصین و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی ، فعالیت خود را آغاز نموده است . هدف دکتر زرگنج فرد، حفظ سلامتی مراجعان در عین تامین خواست ایشان برای نیل به حداکثر طراوت و شادابی است.

روزهای کاری

شنبه - پنجشنبه : 20.30 - 09.00
جمعه و ایام تعطیل : فقط با هماهنگی قبلی
خانه
حساب کاربری
خدمات
جستجو