ویرایش محتوا
دکتر افسانه زرگنج فرد

درباره ما

مجموعه زنان ، زایمان و نازائی دکتر زرگنج فرد

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام تمامی خدمات زیبائی و درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشک متخصص ( دکتر افسانه زرگنج فرد ) و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی و به روز ترین دستگاه های پزشکی ، فعالیت خود را آغاز نموده است .
هدف ما زیبایی توام با حفظ سلامتی شماست …

با ما تماس بگیرید

شبکه های اجتماعی
سوالات رایج لابیاپلاستی

سوالات رایج لابیاپلاستی

در مطلب قصد داریم به سوالات رایج لابیاپلاستی پاسخ بدهیم. به دلیل این‌که تغییرات زیادی در طول زندگی افراد در بخش دستگاه تناسلی اتفاق می‌افتد، نیاز است آگاهی در رابطه با عمل لابیاپلاستی داشته باشید تا در صورت لزوم از آن استفاده کنید و زیبایی دستگاه تناسلی خود را بازیابید.

جهت دریافت مشاوره در زمینه لابیاپلاستی با ما در تماس باشید.

02128111615

02122930161

به دلیل این‌که اگر تغییرات شکل‌ گرفته بر روی دستگاه تناسلی بانوان بسیار زیاد می­باشد، می‌تواند از لحاظ جسمی و یا روحی آن‌ها را آزار دهد و سبب عدم اعتماد به‌ نفس در زندگی آن‌ها می‌گردد.

سوالات رایج لابیاپلاستی
سوالات رایج لابیاپلاستی

شخصی که از لابیا‌های مینور بزرگ و متورم رنج می‌کشد، نمی‌تواند لباس ‌های دلخواه خود را استفاده کند و همیشه نگرانی‌هایی بابت سوزش و درد در بخش ناحیه تناسلی خود دارد.

حال ممکن است قبل ‌از این‌که به عمل لابیاپلاستی بپردازد، سوالات بسیاری ذهن او را نسبت ‌به عمل لابیاپلاستی بدبین کرده باشد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به سؤالات رایج لابیاپلاستی بپردازیم تا این‌ موضوع را شفاف‌سازی کنیم. برای این‌ که شما نیز اطلاعات بهتری در این زمینه کسب کنید، در ادامه با ما باشید.

عنوان­هایی که درباره موضوع سوالات رایج لابیاپلاستی که به آن ‌ها پاسخ خواهیم داد عبارت‌اند از:

  1. عمل لابیاپلاستی چیست؟
  2. سوالات رایج لابیاپلاستی چیست؟
  3. سخن آخر

عمل لابیاپلاستی چیست؟

جراحی که مهم‌ترین فایده آن می ‌تواند از بین بردن بخش‌های اضافی در دستگاه تناسلی باشد، به ‌عنوان لابیاپلاستی آن شناخته می‌شود و یک راهکار درمانی برای لب‌های بزرگ واژن می‌باشد.

عمل لابیاپلاستی به ‌صورت سرپایی در کلینیک‌ها تحت نظارت متخصص زنان انجام می‌شود. اغلب بانوان ممکن است با زیبایی لابیا‌های خود مشکل داشته باشند، اما اقدامات لازم را برای عمل لابیاپلاستی انجام نمی‌دهند.

به ‌جهت این‌که هیچ‌گونه اطلاعات دقیقی در این ‌باره ندارند. حال برای این‌که به‌ صورت جزئی از این عمل اطلاعات کسب کنید، در ادامه با ما باشید تا سوالات رایج لابیاپلاستی بپردازیم.

عمل لابیاپلاستی چیست؟
عمل لابیاپلاستی چیست؟

سوالات رایج لابیاپلاستی چیست؟

در ادامه این مبحث سوالات رایج لابیاپلاستی پاسخ داده می‌شود.

چه هنگام نیاز به جراحی لابیاپلاستی وجود دارد؟

برخی از شرایط می‌تواند تغییرات هورمون‌های بدن را به ارمغان بیاورد. در نهایت این تغییرات کشیدگی هایی را در بخش دستگاه تناسلی بانوان ایجاد می‌کند که باعث بزرگ شدن لابیاهای مینور می‌شود.

حال این افزایش سایز در لابیا‌ها می‌تواند سبب به وجود آمدن مشکلاتی برای بانوان شود و کیفیت روابط جنسی آن‌ها را تحت شعاع خود بگیرد. بنابراین می‌تواند عدم اعتماد به ‌نفس بانوان را در بر داشته باشد. در این هنگام نیاز است جراحی صورت بگیرد تا مشکلات به وجود آمده از طریق این راهکار مفید توسط متخصص زنان برطرف گردد.

تفاوت مابین جوان‌سازی واژن و لابیاپلاستی در چیست؟

به دلیل این‌که دستگاه تناسلی از اهمیت خاصی برخوردار است، تکنولوژی در رابطه با عمل‌های دستگاه تناسلی پیشرفت چشمگیری داشته است و به ‌غیراز جراحی لابیاپلاستی مواردی دیگری می‌توانند زیبایی اندام تناسلی بانوان را در بر داشته باشند. اصولاً متخصصین زنان ترجیح می‌دهند، از دستگاه‌های مختلف لیزر عمل لابیاپلاستی با لیزر انجام بدهند.

این دستگاه‌ها از طریق انتقال انرژی حرارتی فعالیت دارد و در نهایت سبب منقبض شدن می­گردد و بهبود تولید کلاژن در این مناطق بیشتر می‌شود که می‌تواند به ‌عنوان جوان‌سازی دستگاه تناسلی نام گرفته شود.

در طی مدت ‌زمان معلوم محکم‌تر شدن بافت‌های این نواحی اتفاق می‌افتد که به آن جوان‌سازی واژن گفته می‌شود. اما شرایطی که برای جراحی لابیاپلاستی ذکر می‌شود، بدین ‌گونه است که در برطرف کردن لابیاهای مینور نقش دارد.

دردهایی که از طریق بزرگ بودن و متورم بودن لابیا‌های مینور شکل می‌گیرد، نشان می‌دهد که انجام راهکار ل لابیاپلاستی یک امر مهم به شمار می‌آید. اما این روش با زیباسازی واژن کاملاً متفاوت می‌باشد.

از چه تکنیک‌هایی برای جراحی لابیاپلاستی استفاده می‌شود؟

۲ تکنیک اصلی برای برطرف نمودن بزرگی‌های لابیاها اتفاق می‌افتد که شامل موارد زیر می‌شود:

  • تکنیک V-Wedge resection
  • تکنیکEdge resection technique

اولین تکنیک در صورتی اتفاق می‌افتد که دوختن لبه‌های واژن از ۲ طرف به شکل حروف V درمی‌آید و استفاده از این روش باعث کمترین میزان بافت اسکار می‌شود. اصولاً برای انجام این روش متخصصین برشی را به وجود می‌آورند که اصلاحیه‌های لبه‌های بیرونی و لب‌های داخلی واژن در آن اتفاق می‌افتد و باید لب‌های داخلی کوتاه‌تر باشد.

چرخه بهبودی پس‌از جراحی لابیاپلاستی چه مدت به طول می‌انجامد؟

فاکتور و عوامل مهمی برای بهبودی بعد از جراحی لابیاپلاستی مهم می‌باشد. این‌که توسط چه شخصی و در چه مکانی این جراحی انجام‌گرفته باشد، در روند بهبودی آن اثربخش است.

اما اصولاً بعد از گذشت 5 ‌تا ۷ روز بیمار می‌تواند فعالیت‌های روزانه خود را از سر آغاز کند. اما برای این‌که بتوان مجدداً روابط جنسی را آغاز کرد و فعالیت‌های سنگین را ادامه داد، پزشک مدنظر با توجه به شرایط افراد برای آن‌ها تعیین می‌کند که دوران بهبودی آن‌ها چه میزان می‌باشد.

اما به طور دقیق باید ۶ هفته بعد از جراحی لابیاپلاستی روابط جنسی برقرار نشود که هیچ‌گونه فشاری بر روی دستگاه تناسلی تحت‌الشعاع نتیجه لابیاپلاستی صورت نگیرد.

آیا بعد از جراحی لابیاپلاستی جای بخیه مشخص است؟

روشی که پزشکان برای لابیاپلاستی صورت می‌دهد، استفاده از بخیه‌های جذبی می‌باشد. همین‌طور اگر پزشک شما تجربه و مهارت کافی را برای جراحی لابیاپلاستی داشته باشد، برش‌ها با ظرافت بسیاری انجام می­شود و نمی‌توان آن‌ها را به‌ راحتی با چشم دید. معمولاً بعد از انجام این جراحی زخم و اسکار دیده نمی‌شود و بعد از بهبودی کامل هیچ آثاری از بخیه‌ها نخواهد ماند.

آیا بعد از جراحی لابیاپلاستی جای بخیه مشخص است؟
آیا بعد از جراحی لابیاپلاستی جای بخیه مشخص است؟

آیا بعد از انجام لابیاپلاستی افرد متوجه انجام آن می‌شوند؟

اگر دقت و تبحر بالای متخصص زنان در رابطه با انجام این عمل صورت ‌گرفته باشد و ظرافت کافی در رابطه با بخیه زدن انجام شده باشد، هیچ‌گونه علائمی وجود ندارد که افراد متوجه شوند شما از عمل لابیاپلاستی استفاده کرده­اید.

بعد از جراحی لابیاپلاستی چه داروهایی برای بیمار تجویز می‌شود؟

ممکن است صلاحیت پزشک بر این باشد که داروهایی برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل احتمالی برای شما تجویز کند. اگر از مسکن‌ها برای شما تجویز شد، بهتر است در زمان تعیین ‌شده آن‌ها را تحت دستور پزشک مصرف کنید.

بعد از جراحی لابیاپلاستی چه داروهایی برای بیمار تجویز می‌شود؟
بعد از جراحی لابیاپلاستی چه داروهایی برای بیمار تجویز می‌شود؟

آیا نگاه کردن به دستگاه تناسلی در آینه بعد از جراحی لابیاپلاستی مجاز می‌باشد؟

پزشکان به بیماران خود توصیه می‌کنند تا قبل ‌از بهبودی کامل هیچ‌گاه در آینه دستگاه تناسلی خود را نگاه نکنند. زیرا اگر افراد در روزهای اولیه بعد از جراحی به اندام تناسلی خود نگاه کنند، امکان این‌که ظاهر آن نگران‌کننده باشد، بسیار است و تصور می‌کنند که نتیجه لابیاپلاستی برای آن ‌ها به ‌درستی صورت نگرفته است.

در روزهای اولیه به دلیل تورم در آلت تناسلی تقارن موجود شکل نگرفته ‌است. اما بعد از این‌ که بخیه‌ها جذب بدن شد و تورم لبه های مینور کاهش ‌یافت زیبایی ظاهری اصلی دستگاه تناسلی نشان داده می‌شود و می‌توان تشخیص داد که چه تغییراتی بر روی آن شکل ‌گرفته است.

با توجه به این‌ موضوع پزشکان صلاح می‌دانند قبل ‌از بهبودی کامل به دستگاه تناسلی خود نگاه نکنید تا در این رابطه نگرانی نداشته باشید.

آیا انجام جراحی لابیاپلاستی در رابطه جنسی اثربخش است؟

باید بدانید استفاده از جراحی لابیاپلاستی نه‌ تنها نمی‌تواند کاهش کیفیت روابط جنسی را دربرداشته باشد، بلکه به افزایش روابط جنسی کمک خواهد کرد.

به دلیل این‌که لابیا‌های اضافی که بر روی دستگاه تناسلی قرار دارند، اجازه درک درست از روابط جنسی را به افراد نداده‌ است و بعد از این‌که بهبودی حاصل شود، می‌توانند روابط باکیفیت‌تری را تجربه کنند.

همین‌طور اعتماد به ‌نفس آن‌ها در رابطه با روابط جنسی با شریک زندگی‌شان بیشتر می‌شود و خون‌رسانی در بخش دستگاه تناسلی بیشتر اتفاق می‌افتد که باعث می‌شود تحریک دستگاه تناسلی لذت‌ بخش‌تر باشد.

آیا جراحی لابیاپلاستی سبب بی‌اختیاری در ادرار می‌شود؟

اگر پزشک مهارت کافی را در هنگام انجام جراحی فک و صورت داده باشد، به‌ هیچ‌ عنوان شاهد بی‌اختیاری ادرار نخواهیم بود. بهترین شخصی که می‌تواند جراحی لابیاپلاستی را انجام دهد، جراح و متخصص جراحی زنان می‌باشد که در این زمینه تبحر دارد.

آیا انجام جراحی لابیاپلاستی با درد همراه است؟

جراحی لابیاپلاستی به واسطه بی‌حسی‌های موضعی صورت می‌گیرد و در هنگام انجام جراحی هیچ‌گونه دردی وجود نخواهد داشت. در برخی مواقع اگر افراد بسیار حساس باشند، ممکن است پزشک تشخیص دهد که بیهوشی بر روی آن‌ها صورت بگیرد.

به‌ همین دلیل ترسی از انجام این جراحی نداشته باشید. اگر احساس درد جزئی برای شما رخ دهد با استفاده از مسکن‌هایی که از طریق پزشک تجویز می‌شود، کاهش می‌یابند.

آیا جراحی لابیاپلاستی برگشت‌پذیر است؟

یکی از فواید اصلی لابیاپلاستی این است که به ‌صورت دائمی ماندگار است و رشد مجدد لابیا‌های مینور بعد از کوتاه کردن آن‌ها از طریق جراحی لابیاپلاستی اتفاق نخواهد افتاد. افراد می‌توانند این عمل را یک‌بار برای همیشه انجام بدهند تا مزیت‌ها و فواید این جراحی نصیب حال آن‌ها گردد.

چه سنی برای انجام جراحی لابیاپلاستی مناسب است؟

جراحان و متخصص زنان می­گویند برای محدوده سنی انجام جراحی لابیاپلاستی بعد از گذشت ۱۸ سالگی و بلوغ کامل می‌باشد که رشد لابیا‌ها صورت‌گرفته باشد و بتوان جراحی را به بهترین نحو ممکن انجام داد.

آیا بعد از انجام جراحی لابیاپلاستی خون‌ریزی اتفاق خواهد افتاد؟

این‌که در نواحی لابیاها اندک خون‌ریزی دیده شود، امری طبیعی است. اما اگر میزان خون‌ریزی‌های به وجود آمده بیشتر از حد معمول باشد، بهتر است پزشک خود را فورا در جریان بگذارید تا بتواند روند درمان برای شما را فراهم کند.

آیا بعد از انجام جراحی لابیاپلاستی خون‌ریزی اتفاق خواهد افتاد؟
آیا بعد از انجام جراحی لابیاپلاستی خون‌ریزی اتفاق خواهد افتاد؟

جراحی لابیاپلاستی برای افراد باکره چگونه صورت می‌گیرد؟

پزشکان و متخصصان زنان برای انجام لابیاپلاستی بانوان مجرد و باکره هیچ تشخیص داده‌اند که هیچ مانعی وجود ندارد. به دلیل این‌که جراحی بر روی لابیاها اثربخشی بر روی پرده بکارت بانوان ندارد و آسیبی به بخش داخلی واژن و دستگاه تناسلی آن‌ها وارد نمی­کند. به ‌همین دلیل هیچ‌گونه منعی برای انجام جراحی لابیاپلاستی برای افراد مجرد موجود نیست. اما بهتر است که شخص محدوده سنی ۱۸ را سپری کرده و از دوران بلوغ گذشته باشد.

آیا هزینه جراحی لابیاپلاستی از طریق بیمه تقبل می‌شود؟

پاسخ این سوال منفی است. به دلیل این‌که جراحی لابیاپلاستی، جراحی زیبایی زنان به حساب می‌آید و جزو درمان‌های حیاتی نمی‌باشد، بیمه تحت پوشش بیمه نمی‌باشد و هزینه‌های آن به‌ صورت آزاد محاسبه می‌گردد.

هزینه موجود برای انجام جراحی لابیاپلاستی چقدر است؟

پارامترهای مختلف می‌توانند تعیین هزینه عمل لابیاپلاستی نقش داشته باشند. برای این‌که اطلاعات دقیق در زمینه هزینه عمل لابیاپلاستی  داشته باشید، بهتر است معایناتی تحت نظارت پزشک متخصص زنان برای شما شکل بگیرد. سپس هزینه‌های موجود با توجه به شرایط شما محاسبه می­گردد.

جهت پیشگیری از درد و ورم بعد از جراحی لابیاپلاستی چه مواردی باید رعایت گردد؟

پزشکان مراقبت‌های لازم بعد از جراحی لابیاپلاستی را عملکردی مهم می‌شمارند تا بتوان نتیجه بهتری برای این جراحی شکل گرفت. استفاده از این مراقبت‌ها و پیشنهادات می‌تواند در به حداقل رسیدن دردهای ناشی از لابیاپلاستی کمک کنند. حال در ادامه به مراقبت‌هایی که باعث می‌شود، تورم‌های موجود زودتر برطرف کردند و بهبودی زودتر حاصل شود، اشاره خواهیم کرد.

  • در طول مدت‌زمان مشخص‌شده نباید از فعالیت‌های سنگین استفاده کرد.
  • استفاده از پیاده‌روی معمولی هیچ منعی برای بیمار ندارد و می‌تواند بیهوده را فراهم کند.
  • داروهایی که بنابر تشخیص پزشک تجویز شده‌اند باید در ساعات مشخص‌شده مطرح شوند.
  • برای این‌که از ورم‌های موجود جلوگیری کنید، ژل یخ یا کمپرس سرد کمک می‌کند.
  • جوش خوردن بخیه‌ها به حرف روز زمان بعد از جراحی نیاز دارد.
  • رعایت بهداشت فردی بعد از جراحی می‌تواند بهبودی را زودتر فراهم کند.
  • برقرار نشدن روابط جنسی تا مدت تعیین‌شده به مهم می‌باشد.
  • تا ۲۴ ساعت بعد از جراحی استحمام نکنید.
  • در زمان بهبودی بهتر است از لباس زیر استفاده نکنید.
  • بعد از گذشت ۱ هفته از جراحی برای اطمینان از بهبودی حاصل ‌شده به پزشک خود مراجعه کنید.

سخن آخر

اگر شما نیز از افرادی هستید که بزرگ بودن لابیاهای مینور و شکل غیرعادی آن‌ها باعث آزار و اذیت شما می‌شود، توصیه ما بر این است که برای مشاوره بیشتر طرح به متخصص زنان مراجعه کنید.

همان‌طور که گفتیم جراحی لابیاپلاستی می‌تواند تاثیر بسیاری بر روی بهبودی لب‌های بزرگ واژن داشته باشد و در نهایت ناراحتی‌های به ‌وجود آمده را برطرف کند. اما به وجود آمدن سوالات رایج لابیاپلاستی برای افراد مانع از استفاده این راهکار علمی و اساسی می‌شود.

سخن آخر
سخن آخر

به‌ غیر از پاسخ تمامی سوالات رایج لابیاپلاستی که در این مطلب گفتیم، هنگامی‌که جلسه مشاوره‌ای با جراح و متخصص زنان شکل بگیرد، می‌توانید جزئیات بهتری از این بحث را مورد بررسی و ارزیابی قرار بدهید تا مطمئن شوید که شرایط شما به‌گونه‌ای است که امکان استفاده از این عمل جراحی را دارید یا کاندید مناسبی برای آن نمی‌باشید.  در این متن به سؤالات رایج لابیاپلاستی  پاسخ دادیم. امیدواریم که استفاده از آن‌ها برای شما مفید باشد.

کانال آپارات کلینیک زنان دکتر افسانه زرگنج فرد

ارسال دیدگاه

مشاوره رایگان ( از ساعت 9 الی 20 )

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام خدمات درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشکان و متخصصین و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی ، فعالیت خود را آغاز نموده است . هدف دکتر زرگنج فرد، حفظ سلامتی مراجعان در عین تامین خواست ایشان برای نیل به حداکثر طراوت و شادابی است.

روزهای کاری

شنبه - پنجشنبه : 20.30 - 09.00
جمعه و ایام تعطیل : فقط با هماهنگی قبلی
خانه
حساب کاربری
خدمات
جستجو