ویرایش محتوا
دکتر افسانه زرگنج فرد

درباره ما

مجموعه زنان ، زایمان و نازائی دکتر زرگنج فرد

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام تمامی خدمات زیبائی و درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشک متخصص ( دکتر افسانه زرگنج فرد ) و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی و به روز ترین دستگاه های پزشکی ، فعالیت خود را آغاز نموده است .
هدف ما زیبایی توام با حفظ سلامتی شماست …

با ما تماس بگیرید

شبکه های اجتماعی
عمل لابیاپلاستی برای دختر باکره

عمل لابیاپلاستی برای دختر باکره

در مقاله پیش رو، قصد داریم در مورد شرایط و نحوه انجام عمل لابیاپلاستی برای دختر باکره توضیحاتی را ارائه دهیم. با توجه به اینکه دختران باکره شرایط خاصی برای جراحی دارند، نحوه عمل، روش انتخابی و… برای آن ها متفاوت از دیگر زنان می باشد.

جهت دریافت مشاوره در زمینه لابیاپلاستی با ما در تماس باشید.

02128111615

02122930161

عمل لابیاپلاستی برای دختر باکره
عمل لابیاپلاستی برای دختر باکره

برخلاف تصور عمومی، انجام عمل لابیاپلاستی برای دختر باکره خطر چندانی نداشته و باعث آسیب دیدگی آن ها نمی شود، با این حال در این مقاله شرایط و چگونگی انجام عمل لابیاپلاستی برای دختر باکره را بررسی خواهیم کرد تا متقاضیان این عمل بدون هیچگونه نگرانی و استرسی برای انجام آن آماده شوند.

  1. جراحی لابیاپلاستی چیست؟
  2. افراد به چه دلایلی نیاز به لابیاپلاستی پیدا می کنند؟
  3. آیا امکان انجام عمل لابیاپلاستی برای دختر باکره وجود دارد؟
  4. برای انجام عمل لابیاپلاستی برای دختر باکره از چه روشی می توان استفاده کرد؟
  5. قبل و بعد از عمل لابیاپلاستی برای دختر باکره چه مراقبت هایی مورد نیاز است؟

جراحی لابیاپلاستی چیست؟

دستگاه تناسلی زنانه، بخشی از اندام های بدن است که به قسمت های مختلفی تقسیم می شود، بعضی از این قسمت ها مانند دهانه رحم و… داخلی بوده و برخی از آن ها خارجی هستند. بخش های خارجی به خصوص قسمت های قابل مشاهده در هر فرد شکل و رنگ متفاوت و بسته به وضعیت کلی بدن دارند. یکی از این قسمت ها لابیاست.

لابیا یک لایه و پوسته تشکیل شده از دو بخش است که از قسمت های مهم این دستگاه محافظت می کند. بخشی از لابیا، در خارج از دستگاه و اطراف واژن قرار دارد که در برخی افراد به دلایل مختلف دچار تغییر شکل و اندازه می شود که این مسئله علاوه بر تاثیر در زیبایی ظاهری ممکن است مشکلاتی را برای فرد به وجود آورد.

لابیا

لابیا، واژه ای است لاتین و دو بخشی که یک بخش به آن به معنی آب و بخش دیگر به معنی گرفتن یا پوشاندن است. لابیا، در اطراف واژن قرار دارد.

بخش بیرونی واژن با این اندام پوشانده می شود که علاوه بر ساخت شکل ظاهری این ناحیه، وظیفه نگهداری از واژن را نیز بر عهده دارد. مهم ترین وظیفه لابیا، پوشاندن کلیتوریس و نگهداری از آن است.

البته به دلیل محل قرارگیری و مقداری که لابیا می پوشاند می تواند از دهانه واژن، مجاری پیشابی و… نیز محافظت کند. لابیا از دو بخش تشکیل می شود که یک بخش لابیا مینور و بخش دیگر لابیا ماژور نام دارد.

در برخی افراد به دلایل مختلف لابیا از حد معمول، بزرگ تر می شود. این بزرگی و تورم هم در ظاهر و هم در سلامت فرد تاثیرگذار است، به همین دلیل در صورت مشاهده تورم بیش از حد نیاز است که اقدامات درمانی انجام شود که قطعی ترین آن جراحی لابیا است.

لابیاپلاستی

همان طور که گفته شد درمان قطعی تورم و بزرگی لابیا، جراحی آن است که به لابیاپلاستی معروف است. با جراحی لابیاپلاستی که انواع مختلفی دارد بخشی از لابیا برداشته می شود و مقدار باقیمانده از آن به حد نرمال است که هم در ظاهر و هم در سلامت فرد ایجاد اختلال نمی کند.

لابیاپلاستی جراحی ساده ای است و تنها در بخش بیرونی واژن انجام می شود، در واقع انجام عمل لابیاپلاستی برای دختر باکره نیز قابل انجام است که البته پزشک جراح نیز در این زمینه تاثیر زیادی دارد.

لابیاپلاستی
لابیاپلاستی

افراد به چه دلایلی نیاز به لابیاپلاستی پیدا می کنند؟

لابیاپلاستی، یکی از انواع جراحی های زیبایی می باشد. برخلاف سایر جراحی ها که معمولا با تجویز و دستور پزشک انجام می شوند، جراحی های زیبایی معمولا مطابق سلیقه هستند و هر زمان بیمار نیاز به انجام آن ها داشته باشد، می تواند به پزشک مراجعه کرده و اقدامات لازم را انجام دهد.

با این حال لابیاپلاستی علاوه بر تاثیر و انجام در جهت زیبایی در برخی افراد برای درمان و رفع مشکلات انجام می گیرد. مشکلات لابیا در برخی افراد از دوران نوجوانی آغاز می شود، به حدی که در برخی موارد نیاز به عمل لابیاپلاستی برای دختر باکره به وجود می آید.

تغییر ظاهر

به طور عادی و معمول، لابیا در تمامی افراد بیرون زدگی و افتادگی دارد. در برخی افراد این میزان به حدی است که در ظاهر فرد در پوشیدن لباس های خاص، مانند شلوارهای چسبان یا لباس شنا تاثیر می گذارد.

در این شرایط می توان با انجام لابیاپلاستی و حذف بخش های اضافه لابیا، ناحیه اطراف واژن را بهبود بخشید. این مشکل به خصوص در افرادی که زایمان های طبیعی پشت سرهم داشته اند بیشتر مشاهده می شود.

این افراد در صورتی که قصد بارداری مجدد نداشته باشند می توانند با انجام عمل لابیاپلاستی از نظر ظاهری، در ناحیه واژن تغییرات مورد نظر خود را ایجاد کنند.

همچنین، در برخی افراد رنگ لابیا به شدت تیره است که این گروه نیز با انتخاب روش مناسب این جراحی که بر رنگدانه ها اثر می گذارد می توانند علاوه بر تغییر ظاهر، تغییر رنگ لابیا را نیز انجام دهند.

رفع مشکلات و بیماری ها

تورم لابیا، به خصوص در تورم های شدید ممکن است ناشی از بیماری بوده یا عامل بیماری شود. تورم لابیا در برخی افراد باعث افتادگی بیش از حد و فشردگی آن می شود که این حالت لابیا را به محل خوبی برای رشد میکروب ها و باکتری ها تبدیل می کند. جراحی لابیاپلاستی در اینگونه موارد به درمان بیماری کمک می کند.

البته در صورت ابتلای فرد به عفونت ممکن است نیاز به درمان دارویی در ابتدا و لابیاپلاستی در نهایت برای درمان قطعی باشد که این مسئله با تشخیص پزشک مشخص می شود.

بهبود رابطه زناشویی

ظاهر، بیشترین تاثیر را در اعتماد به نفس دارد. ظاهر قسمت های خصوصی بدن، به خصوص اندام جنسی در رابطه زناشویی و وضعیت آن بسیار تاثیرگذار است.

چه بسیار افرادی که به دلیل عدم اعتماد به نفس در مورد ظاهر خود یا مشکل در ظاهر و شکل اندام جنسی در روابط خود دچار مشکل شده اند، به حدی که زندگی آن ها به طلاق کشیده شده است.

بهبود رابطه زناشویی
بهبود رابطه زناشویی

در این شرایط جراحی لابیپلاستی می تواند با بهبود وضعیت ظاهر موجب افزایش اعتماد به نفس و در نهایت بهبود روابط زناشویی شود.

پیشنهاد می کنیم از پست آیا لابیاپلاستی همان ختنه است دیدن کنید.

آیا امکان انجام عمل لابیاپلاستی برای دختر باکره وجود دارد؟

تورم لابیا محدوده سنی خاصی ندارد و گاهی اوقات ممکن است زنان و دختران از سنین پایین با این مشکل مواجه شوند. در مورد دختران جوان و باکره، این تورم ممکن است به دلیل ابتلا به عفونت های قارچی یا باکتریایی ناشی از عدم شستشوی درست یا پوشیدن لباس های نامناسب اتفاق بیفتد.

برای اینگونه افراد بهترین کار انجام جراحی لابیاپلاستی است که علاوه بر درمان عفونت از بروز مجدد آن نیز جلوگیری شود. اما انجام عمل لابیپلاستی برای دختر باکره، همواره با اما و اگرهای زیادی روبرو بوده است.

بیشتر دختران و خانواده های آن ها به دلیل نگرانی از آسیب به بکارت معمولا از انجام اینگونه جراحی ها پرهیز می کنند که ممکن است موجب آسیب های جدی به بدن، مانند سرطان های دهانه رحم شود.

عمل لابیاپلاستی برای دختر باکره

برخلاف تصور عمومی، امکان انجام عمل لابیاپلاستی برای دختر باکره وجود دارد و این گروه نیز در صورت لزوم برای انجام جراحی می توانند به پزشک متخصص زنان مراجعه کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.

در عمل لابیاپلاستی برای دختر باکره هیچ آسیبی به پرده بکارت وارد نمی شود. این جراحی، یک جراحی خارجی است و در نواحی اطراف و بیرونی واژن انجام می شود به همین دلیل حین انجام عمل لابیاپلاستی برای دختر باکره فرد در سلامت کامل به سر می برد. البته ممکن است برخی پزشکان به دلیل عدم تجربه و توانایی این جراحی را قبول نکنند، در این شرایط بهترین کار مراجعه به یک متخصص با تجربه برای انجام عمل لابیاپلاستی برای دختر باکره می باشد.

عمل لابیاپلاستی برای دختر باکره
عمل لابیاپلاستی برای دختر باکره

برای انجام عمل لابیاپلاستی برای دختر باکره از چه روشی می توان استفاده کرد؟

برای انجام لابیاپلاستی، چه عمل لابیاپلاستی برای دختر باکره و چه برای زنان متاهل، روش های مختلفی وجود دارد. برای انجام لابیاپلاستی می توان از روش هایی مانند لیزر، آر اف، تکنیک های جراحی مختلف و… استفاده کرد که هر کدام ویژگی ها، مزایا و شرایط مختلفی دارند. با اینحال از میان تمام روش های انجام عمل لابیاپلاستی دو تکنیک بیش از سایرین مورد استفاده قرار می گیرد.

تکنیک wedge برای انجام عمل لابیاپلاستی برای دختر باکره

یکی از تکنیک های پرطرفدار برای انجام عمل لابیپلاستی، تکنیک wedge است که راحتی انجام در کنار مزایای آن باعث پرطرفدار شدن این تکنیک می شود. دلیل نامگذاری این تکنیک، شکل برش هایی است که  در زمان جراحی زده می شوند. برش های این جراحی v شکل هستند به همین دلیل کناره های لابیا بعد از این روش سالم می ماند.

این تکنیک تا حد زیادی به حفظ بافت طبیعی لابیا کمک می کند. به دلیل برش مناسب، در این روش زخم ها بسیار اندک هستند و اسکاری از آن باقی نمی ماند.

همچنین در این تکنیک علاوه بر از بین رفتن لابیا، واژن نیز تنگ تر می شود که این مسئله از دیگر دلایل پرطرفدار شدن جراحی لابیاپلاستی است. این تکنیک، برای دختران باکره نیز قابل انجام است.

تکنیک trim برای انجام عمل لابیاپلاستی برای دختر باکره

این روش، برخلاف روش قبلی کناره های لابیا را به طور کل حذف می کند که این کار خونرسانی در واژن و اطراف آن را بهبود می بخشد. همچنین با حذف رنگدانه های تیره، رنگ واژن و لابیا نیز روشن تر می شود.

چون در این تکنیک کناره ها کاملا حذف می شوند، برای افرادی که بزرگی و تورم یا به طور مادرزادی، لابیا قرینه نیست انتخاب بسیار مناسبی می باشد. دوران نقاهت در این تکنیک کمی بیشتر است. و البته تنگی واژن در این شیوه اتفاق نمی افتد. انجام لابیاپلاستی از طریق این تکنیک نیز آسیبی به پرده بکارت وارد نمی کند.

تکنیک trim برای انجام عمل لابیاپلاستی برای دختر باکره
تکنیک trim برای انجام عمل لابیاپلاستی برای دختر باکره

قبل و بعد از عمل لابیاپلاستی برای دختر باکره چه مراقبت هایی مورد نیاز است؟

مانند هر عمل جراحی دیگر، قبل و بعد از عمل لابیاپلاستی برای دختر باکره نیز مراقبت هایی وجود دارند که آشنایی و انجام آن ها می تواند به دریافت بهترین نتیجه از عمل کمک کند.

بیشتر مراقبت هایی که قبل و بعد از عمل لابیاپلاستی برای دختر باکره مورد نیاز است در اولین جلسه مراجعه به پزشک به بیمار گفته می شود که بسیار ساده بوده و در صورت نیاز به اقدامات کمکی یا درمانی نیز شیوه آن برای بیمار توضیح داده می شود.

قبل از لابیاپلاستی

قبل از جراحی لابیاپلاستی بیمار برای انجام معاینات تخصصی به پزشک مراجعه کند. در این معاینه پزشک از عدم ابتلای بیمار، به مشکلات زمینه ای دیگر اطمینان حاصل می کند. به عنوان مثال ممکن است تورم لابیا در بیمار به علت عفونت های مختلفی مانند عفونت باکتریایی یا عفونت قارچی، ویروسی باشد.

در صورتی که بدون درمان این بیماری ها اقدام به انجام جراحی شود احتمال گسترش بیماری و عفونت در سراسر بدن وجود دارد. معمولا اطلاع از این بیماری ها توسط تست ها و آزمایشاتی مانند تست پاپ اسمیر انجام می شود.

همچنین آزمایشات معمول مانند خون و… نیز پیش از انجام این جراحی مورد نیاز است که توسط پزشک تجویز می شود. پیش از عمل، بهتر است بیمار استحمام داشته باشد. شستشوی کامل و اصلاح بدن به دلیل اینکه بیمار تا 72 ساعت بعد نمی توان به حمام برود، قبل از انجام جراحی الزامی می باشد.

بعد از لابیاپلاستی

بعد از جراحی بسته به وضعیت بیمار ممکن است نیاز به چند ساعت بستری در بیمارستان باشد. البته این زمان بسیار اندک است و در بیشتر بیماران حتی احتمال عدم نیاز به بستری نیز وجود دارد.

بعد از لابیاپلاستی ممکن است افراد دچار درد یا تورم در ناحیه جراحی باشند. این درد طبیعی است و نهایت تا سه روز بعد از عمل همراه بیمار است و بعد از این زمان به طور کل برطرف می شود.

در صورت عدم مقاومت به تحمل درد بیمار می تواند از کمپرس سرد یا مسکن برای تسکین خود استفاده کند. بهتر است تا 48-72 ساعت بعد از عمل استحمام انجام نشود.

در صورت لزوم به انجام این کار نیز علاوه بر محدود کردن زمان، از شوینده های معطر نباید استفاده شود. مصرف داروهای تجویز شده باید مطابق با توصیه پزشک انجام گیرد. همچنین بعد از این جراحی بهتر است تا مدت مشخص توسط پزشک از انجام رابطه جنسی جلوگیری شود.

بعد از لابیاپلاستی
بعد از لابیاپلاستی

کانال آپارات کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد متخصص زنان ، زایمان و نازایی

ارسال دیدگاه

مشاوره رایگان ( از ساعت 9 الی 20 )

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام خدمات درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشکان و متخصصین و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی ، فعالیت خود را آغاز نموده است . هدف دکتر زرگنج فرد، حفظ سلامتی مراجعان در عین تامین خواست ایشان برای نیل به حداکثر طراوت و شادابی است.

روزهای کاری

شنبه - پنجشنبه : 20.30 - 09.00
جمعه و ایام تعطیل : فقط با هماهنگی قبلی
خانه
حساب کاربری
خدمات
جستجو