ویرایش محتوا
دکتر افسانه زرگنج فرد

درباره ما

مجموعه زنان ، زایمان و نازائی دکتر زرگنج فرد

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام تمامی خدمات زیبائی و درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشک متخصص ( دکتر افسانه زرگنج فرد ) و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی و به روز ترین دستگاه های پزشکی ، فعالیت خود را آغاز نموده است .
هدف ما زیبایی توام با حفظ سلامتی شماست …

با ما تماس بگیرید

شبکه های اجتماعی
عمل زیبایی واژن حین زایمان طبیعی

عمل زیبایی واژن حین زایمان طبیعی

در این مقاله می خواهیم موضوع عمل زیبایی واژن حین زایمان طبیعی را مورد بررسی قرار دهیم. با ما باشید.

دستگاه تناسلی بانوان از دو بخش تشکیل شده است که قسمت خارجی تحت عنوان لایه مخاطی و بخش داخلی را به نام لایه فاشیای واژن می شناسیم.

جهت دریافت مشاوره در زمینه عمل زیبایی واژن با ما در تماس باشید.

02128111615

02122930161

هنگامی که یک خانم مرحله حاملگی را پشت سر می گذارد و به موعد زایمان می رسد، بنا به دستور پزشک یا به صورت طبیعی و یا سزارین اقدام به تولد نوزاد می شود.

قطعا هنگامی که بحث زایمان می شود، ترجیح می دهید که به یکباره اتاق عمل را تجربه کرده و اگر نیاز به عمل زیبایی واژن دارید، در همان لحظه پس از زایمان، عمل زیبایی را نیز به مرحله اجرا برسانیم. در این مقاله قصد داریم تا به قابلیت انجام عمل زیبایی واژن حین زایمان طبیعی بپردازیم تا در این رابطه به آگاهی بیشتری دست یابید.

عمل زیبایی واژن حین زایمان طبیعی
عمل زیبایی واژن حین زایمان طبیعی
فهرست:

ایجاد ایرادات واژن پس از زایمان طبیعی

انواع جراحی زیبایی واژن بعد از زایمان طبیعی

لابیاپلاستی

عمل لابیاپلاستی چگونه انجام می گیرد؟

پرینورافی

نکته نهایی درباره عمل زیبایی واژن حین زایمان طبیعی

 

ایجاد ایرادات واژن پس از زایمان طبیعی

هنگامی که زایمان طبیعی می کنید، جنین از ناحیه واژن خارج می گردد. همین امر سبب کشیدگی واژن و احتمالا پارگی های سطحی یا عمیق، در داخل و خارج آن خواهد شد.

گاهی به صورت نرمال و گاهی با کمک، می توان این کشیدگی ها و پارگی ها را به حالت قبل خود باز گرداند. علاوه بر موارد فوق، شل شدن، تیره شدن و بزرگ شدن لابیاها نیز می تواند حاصل زایمان طبیعی باشند.

فارغ از زایمان فعلی، ممکن است طی زایمان های قبلی یا سایر مشکلات دیگر، خانم با این ایرادات درگیر شده باشد و در زمان زایمان فعلی ترجیح بدهد که آن ها را رفع نماید. برای رفع این ایرادات، انواع جراحی وجود دارد که می خواهیم هر یک از آن ها را برای انجام بعد از زایمان طبیعی بررسی کنیم.

انواع جراحی زیبایی واژن بعد از زایمان طبیعی

برای رفع ایرادات ذکر شده، انواع جراحی وجود دارد که می خواهیم هر یک از آن ها را برای انجام بعد از زایمان طبیعی بررسی کنیم.

انواع جراحی زیبایی واژن بعد از زایمان طبیعی
انواع جراحی زیبایی واژن بعد از زایمان طبیعی

لابیاپلاستی

از جمله روش های زیباسازی واژن، عمل لابیاپلاستی است که مخصوص خانم هایی است که دارای لابیاهای بزرگ یا غیر طبیعی می باشند.

بسیاری از بانوان که لابیاهای بزرگی دارند، هنگام پوشیدن شلوارهای چسب و جین، انجام برخی حرکات ورزشی و هنگام برقراری نزدیکی با شریک جنسی شان اعلام ناراحتی و ناخشنودی داشته اند.

لابیاپلاستی
لابیاپلاستی

این جراحی می تواند کمک شایانی به این خانم ها نماید و مشکل آن ها را برطرف کند. لابیای بزرگ می تواند ارثی یا در نتیجه بارداری و زایمان طبیعی ایجاد گردیده باشد.

آیا همزمان با انجام زایمان طبیعی می توان از مزایای جراحی لابیاپلاستی نیز بهره برد؟

قبل از هر چیزی باید اطلاعاتی راجع به این عمل در اختیار شما قرار دهیم.

پیشنهاد می کنیم از پست دکتر جراح زیبایی واژن تهران دیدن کنید.

عمل لابیاپلاستی چگونه انجام می گیرد؟

این عمل به صورت سرپایی و بدون بیهوشی عمومی انجام می گیرد. بسیاری به مدت یک تا دو هفته درد و تورم را تجربه می کنند. اما برش ها به دلیل نازکی پوست به سرعت بهبود می یابند و حتی ردی نیز از خود به جا نخواهد گذاشت. عوارض حادی از این جراحی گزارش نشده است مگر این که توسط پزشکی غیر حرفه ای انجام شده باشد.

از جمله این موارد می توان به خونریزی، عفونت و شکل نامناسب عمل اشاره کرد. بسیاری از خانم ها ترجیح می دهند پس از این که فرزند خود را به صورت طبیعی به دنیا آوردند، لابیاهای نازیبای خود را نیز مورد جراحی قرار دهند.

اما نکته مهم اینجاست که در دوران حاملگی، با بروز یک سری تغییرات فیزیکی در ناحیه واژن به خصوص لابیاها، مانند پرخونی و تورم، هرگونه جراحی و برشی می تواند ریسک عمل را بسیار بالا ببرد.

بروز خونریزی شدید و ریسک عفونت می تواند از عوارض جراحی لابیاپلاستی حین زایمان طبیعی باشد. خانم ها عموما پس از زایمان به یک سری مراقبت های خاص نیاز دارند تا هر چه سریعتر به روزهای عادی خود برگردند. اگر با این عمل نیز همراه گردد، قطعا شرایط رسیدگی را نیز سخت تر خواهد کرد.

به همین دلیل بسیاری از پزشکان برای سلامتی مادر و رفع مشکلات بیشتر وی، پیشنهاد می کنند که این عمل را با یک فاصله زمانی منطقی انجام دهید. بهترین زمان می تواند دو تا سه ماه پس از تاریخ زایمان باشد.

اگر در هر زمان مناسبی تصمیم گرفتید که از جراحی های زیبایی واژن بهره مند شوید، فقط کافیست ابتدا با متخصصان در کلینیک مشورت نمایید و در مرحله بعد بهترین نتایج انجام جراحی مورد نیازتان را  دریافت کنید.

پرینورافی

به ناحیه میان واژن و مقعد، پرینه می گویند که پاره شدن آن حین زایمان طبیعی، امری عادی و غیر قابل پیشگیری است. اما هر فردی با درجات متفاوتی، دچار پارگی پرینه خواهند شد.

در موارد ضعیف تر این پارگی به خودی خود درمان خواهد شد اما برخی دیگر نیاز به بخیه خواهند داشت. از آنجایی که گشادی واژن اولین تاثیر خود را بر رابطه ی جنسی می گذارد، خیلی از بانوان تمایل دارند جراحی پرینورافی انجام دهند.

این جراحی می تواند با بیهوشی یا بی حسی انجام گیرد و روش آن به گونه ای است که دیواره های پشت واژن تا عمق نهایت سه سانتیمتر به هم متصل شده و در اصطلاح واژن را تنگ تر می کنند ( تایتنینگ ) .

این عمل زمان کوتاهی دارد و دردهای آن کم و قابل کنترل خواهد بود. نکته اینجاست که می توان همزمان با زایمان طبیعی، عمل پرینورافی را نیز انجام داد.

از آنجایی که مادر پس از زایمان طبیعی، دچار تغییرات هورمونی، خستگی و فشارهای روحی است، از لحاظ پزشکی اگر این جراحی را موکول به آینده کنید، قطعا راحت تر خواهید بود.

علاوه بر این بعد از گذشت دوران مراقبت های پس از زایمان، می توانید با خیال راحت با مراجعه به زر کلینیک و معاینه توسط متخصص جراحی زیبایی زنان، با خیال راحت نسبت به زیبایی واژن خود زیر نظر همین متخصصان حرفه ای اقدام کنید.

نکته نهایی درباره عمل زیبایی واژن حین زایمان طبیعی

عمل زیبایی واژن از جمله مواردی است که بسیاری از بانوانی که دارای نقص قسمت های مربوط به واژن به صورت مادرزادی هستند و یا در جریان زندگی مانند زایمان به آن دچار شده اند، دوست دارند انجام دهند.

برخی تمایل دارند حین زایمان طبیعی این جراحی صورت گیرد اما از دیدگاه متخصصان جراحی زیبایی زنان، انجام هر دو کار در یک زمان توصیه نمی گردد. دلیل آن نیز بروز مشکلات و یا حادتر شدن وضعیت سلامتی مادر، حین یا پس از جراحی خواهد بود.

برای حفظ سلامتی خودتان بهتر است تا زمانی که به بهبودی کامل می رسید، از این گونه جراحی ها صرف نظر نمایید تا بهترین نتایج را نیز دریافت کنید.

کانال آپارات کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد متخصص زنان ، زایمان و نازایی

منبع:

b2n.ir

ارسال دیدگاه

مشاوره رایگان ( از ساعت 9 الی 20 )

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام خدمات درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشکان و متخصصین و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی ، فعالیت خود را آغاز نموده است . هدف دکتر زرگنج فرد، حفظ سلامتی مراجعان در عین تامین خواست ایشان برای نیل به حداکثر طراوت و شادابی است.

روزهای کاری

شنبه - پنجشنبه : 20.30 - 09.00
جمعه و ایام تعطیل : فقط با هماهنگی قبلی
خانه
حساب کاربری
خدمات
جستجو