ویرایش محتوا
دکتر افسانه زرگنج فرد

درباره ما

مجموعه زنان ، زایمان و نازائی دکتر زرگنج فرد

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام تمامی خدمات زیبائی و درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشک متخصص ( دکتر افسانه زرگنج فرد ) و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی و به روز ترین دستگاه های پزشکی ، فعالیت خود را آغاز نموده است .
هدف ما زیبایی توام با حفظ سلامتی شماست …

با ما تماس بگیرید

شبکه های اجتماعی
علت سیاه شدن لابیا مینور

علت سیاه شدن لابیا مینور

جهت دریافت مشاوره در زمینه سیاه شدن لابیا مینور با ما در تماس باشید.

02128111615

02122930161

زیبایی ناحیه تناسلی یکی از موضوعاتی است که بسیاری از زنان برای بهبود روابط جنسی به آن اهمیت زیادی می دهند. واژن و دستگاه تناسلی بنا به دلایل مختلفی دچار تیرگی می شود.

"علت

بسیاری از زنان به دنبال علت سیاه شدن لابیا مینور هستند تا بتوانند جلوی تیره شدن واژن را بگیرند. بسیاری دیگر از زنان نیز به دنبال پیدا کردن راهی برای از بین بردن تیرگی ها می باشند.

شما برای رفع تیرگی واژن باید به مراکز معتبر مراجعه کنید.

زر کلینیک یکی از بهترین مراکز برای از بین بردن تیرگی اطراف واژن می باشد. در این مقاله به علت سیاه شدن لابیا مینور اشاره خواهیم داشت و روش های از بین بردن آن را بیان خواهیم کرد.

عناوین مقاله:

سیاه شدن لابیای مینور

چرا زنان به دنبال رفع تیرگی لابیاها هستند؟

لابیا چیست؟

علت سیاه شدن لابیا مینور چیست؟

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم؟

آیا امکان تغییر رنگ تیرگی لابیای مینور جود دارد؟

آیا استفاده از روشن کننده های شیمیایی برای از بین بردن تیرگی ها موثر است؟

روش های سفید کردن لابیای مینور در زر کلینیک

بهترین روش برای سفید کردن واژن چه روشی است؟

مزایای لیزر برای سفید کردن پوست واژن

پیشگیری از سیاه شدن لابیا مینور

سوالات متداول در مورد علت سیاه شدن لابیا مینور

سخن پایانی

 

سیاه شدن لابیای مینور

با بررسی علت سیاه شدن لابیا مینور، بیشتر می توانید از بروز آن پیشگیری کنید. به تیره شدن واژن هیپرپیگمانتاسیون گفته می شود.

واژن در طول رابطه جنسی تیره تر به نظر می رسد و دلیل آن افزایش گردش خون در بدن می باشد. در اثر افزایش گردش خون، لابیاها متورم می شود. در اثر این امر، لابیاها تیره تر به نظر می رسند.

به صورت کلی تیرگی لابیاها طبیعی بوده و نشانه هیچ گونه بیماری یا عارضه ای نیستند. پس در مورد این تیرگی ها نباید نگران بود.

سیاه شدن لابیای مینور
سیاه شدن لابیای مینور

تنها عیب بزرگ تیرگی لابیاها، از بین بردن زیبایی دستگاه تناسلی می باشد که با استفاده از روش های مختلف می توان این تیرگی ها را از بین برد.

 

چرا زنان به دنبال رفع تیرگی لابیاها هستند؟

لابیاها به صورت طبیعی و تحت برخی از شرایط تیره می شوند. بسیاری از زنان این تغییر رنگ را دوست ندارند و تمایل دارند تا برای بهبود روابط جنسی اقدام به از بین بردن آن ها نمایند.

از بین بردن تیرگی اطراف واژن باعث می شود شکل و ظاهر دستگاه تناسلی زیباتر و جوانتر به نظر برسد. اما برخی از زنان نیز برای این تیرگی ها نگران هستند و تصور می کنند که نشانه یک نوع بیماری باشد.

بررسی علت سیاه شدن لابیا مینور تا حدود زیادی می تواند این نگرانی ها را کاهش دهد. اما باید گفت که به صورت کلی این تیرگی ها کاملا طبیعی بوده و رفع تیرگی های واژن جنبه زیبایی و جوانسازی دارد.

افرادی که اقدام به رفع تیرگی واژن خود می کنند، در روابط جنسی اعتماد به نفس بیشتری خواهند داشت.

چرا زنان به دنبال رفع تیرگی لابیاها هستند؟
چرا زنان به دنبال رفع تیرگی لابیاها هستند؟

لابیا چیست؟

قبل از بررسی علت سیاه شدن لابیا مينور بهتر است با مبحث لابیا آشنا شوید. لابیا یک واژه لاتین بوده و به معنای لب می باشد.

لابیاها بخشی از دستگاه تناسلی زنان می باشند که وظیفه محافظت از بافت های داخلی دستگاه تناسلی نظیر کلیتوریس، دهانه واژن و مجرای پیشاب را دارند. به صورت کلی دو نوع لابیا در دستگاه تناسلی وجود دارد که لابیا ماژور و لابیا مینور نام دارند.

لابیا ماژور

لابیا ماژور همان لابیای بیرونی است که از تپه ونوس روی استخوان شرمگاهی تا قسمت پرینه امتداد دارد. این لابیا از بافت های داخلی بدن مانند لابیا مینور، کلیتوریس و دهانه واژن محافظت می کند و از ورود انواع میکروب به این بخش ها جلوگیری می کند.

همچنین از آسیب ها و ضربه های وارد شده به دستگاه تناسلی محافظت می کند. معمولا لابیا ماژور دچار تیرگی نمی شود و فقط در طی گذر زمان، دچار چین و چروک و افتادگی می گردد که با عمل های زیبایی در زر کلینیک می توان برای جوانسازی آن اقدام نمود.

لابیا مینور

لابیا مینور در قسمت داخلی دستگاه تناسلی قرار دارد و بین لابیا ماژور است.

لابیا مینور در افراد مختلف از نظر شکل و رنگ متفاوت می باشد.

این نوع لابیا در هر دو سمت دهانه واژن قرار گرفته و از کلیتوریس به سمت پایین کشیده شده است. لابیا مینور تحت تاثیر عوامل مختلف دچار تیرگی می شود که زیبایی و جوانی دستگاه تناسلی را از بین می برد.

علت سیاه شدن لابیا مینور چیست؟

همان طور که گفته شد، عوامل مختلف زیادی بر تیره شدن لابیا مینور نقش دارند.

در زیر عوامل موثر بر تیرگی لابیا مینور بیان شده اند:

"علت

تغییرات هورمونی

زنان در طول عمر خود با تغییرات هورمونی زیادی مواجه می شوند که این تغییرات هورمونی تاثیرات زیادی روی بافت های مختلف بدن می گذارد.

در دوره بلوغ، دوره قاعدگی، بارداری، زایمان و یائسگی، بدن دچار افزایش هورمون استروژن می شود که اصلی ترین علت سیاه شدن لابیا مینور می باشد.

سندروم تخمدان پلی کیستیک

در بیماری سندروم تخمدان پلی کیستیک، شاهد بروز تغییرات هورمونی زیادی در بدن خواهیم بود. کیست های موجود در تخمدان ها تولید استروژن در بدن را افزایش می دهند. با افزایش میزان استروژن در بدن، لابیای مینور دچار تیرگی می شود.

وجود عفونت

وجود برخی از عفونت های قارچی اطراف واژن می تواند علت بروز تیرگی لابیاها باشد.

مقاومت به انسولین

بدن برخی از افراد چاق به انسولین مقاومت نشان می دهد که سبب بروز دیابت می شود. این بیماری سبب ایجاد تیرگی دستگاه تناسلی و داخل ران می گردد.

تعریق و رطوبت

بدن بعد از ورزش یا فعالیت های سنگین دچار تعریق و رطوبت می شود. در صورتی که فرد اقدام به شست و شو و تعویض لباس های خود نکند، باکتری های روی پوست سبب ایجاد تیرگی بین ران ها و لابیای مینور می شوند.

افزایش سن

با افزایش سن و یائسگی، تغییرات هورمونی زیادی در بدن ایجاد می شود که دلیل مهمی برای تیرگی واژن می باشد.

پوشیدن لباس های تنگ با مواد نا مرغوب

برخی از لباس زیرها از جنس پلاستیک می باشند که باعث می شود تهویه کافی در دستگاه تناسلی انجام نگیرد. این امر سبب رشد باکتری های مضر می شود. لباس های تنگ همچنین جلوی ورود هوا به بدن را می گیرند. این دلایل می تواند بر تیرگی لابیا مینور تاثیر بگذارد.

راه رفتن زیاد

در اثر راه رفتن زیاد، پوست دچار سایش می شود که در اثر آن شاهد بروز تیرگی در اطراف واژن خواهیم بود.

استفاده مکرر از تیغ و ژیلت

برخی از وسایل اصلاح مانند تیغ و ژیلت به تدریج سبب افزایش تیرگی لابیاهای مینور خواهند شد.

کمبود ویتامین و مواد مغذی

برخی از زنانی که رژیم غذایی سالمی ندارند، بدنشان با کمبود ویتامین و مواد مغذی مواجه می شود که در نتیجه تیرگی های اطراف واژن بروز پیدا می کنند.

اختلالات غدد فوق کلیوی

غده های فوق کلیوی یا غده های آدرنال که روی کلیه ها قرار دارند، در اثر برخی عوامل دچار اختالاتی در عملکرد می شوند که در نهایت سبب بروز مشكلاتی از جمله تیرگی لابیا مینور خواهند شد.

چاقی

زنان چاق از مشکلات زیادی از جمله تیرگی اطراف واژن رنج می برند. در اثر چاقی، پوست بین ران پاها به یکدیگر ساییده می شوند. همچنین تهویه مناسب در این قسمت از بدن انجام نمی گیرد.

استفاده از مواد بهداشتی

برخی از لوسیون ها و مواد شوینده بهداشتی سبب بروز حساسیت هایی می شوند که در نتیجه منجربه ایجاد تیرگی های اطراف واژن خواهد شد.

برخی بیماری ها

وجود برخی بیماری ها می تواند علت سیاه شدن لابیا مینور باشد. بیماری هایی مانند سرطان معده، بیماری کوشینگ، اختلالات پوستی و … روی هورمون های بدن تاثیر می گذارند که در نتیجه سبب ایجاد تیرگی های اطراف واژن می شود.

برخی بیماری ها
برخی بیماری ها

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم؟

تیرگی لابیای مینور امری طبیعی است و تقریبا تمام زنان در طول عمر خود آن را تجربه می کنند. برخی از زنان با مشاهده این تیرگی ها نگران شده و به پزشک مراجعه می کنند.

برای تیرگی لابیای مینور به جز در موارد برطرف کردن آن، نیازی نیست تا به پزشک مراجعه کنید. اما گاهی تغییر رنگ لابیاها بیش از حد بوده و مرز طبیعی بودن را رد می کند.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم؟
چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم؟

گاهی نیز همراه تیرگی علائمی مانند قرمزی، خارش، خونریزی و درد احساس می شود که در این صورت باید فورا به پزشک مراجعه کنید. این گونه علائم را بیمار ممکن است متوجه نشود و در روابط جنسی مشاهده کند.

اگر فرد علائمی مانند علائم زیر را مشاهده کرد، باید فورا به پزشک مراجعه نماید:

  • تورم لابیاها
  • احساس سوزش و خارش شدید
  • مشاهده ترشحات زرد یا سبز
  • بد بو بودن ترشحات
  • وجود لکه های کوچک رنگی

این علائم می تواند نشانه عفونت مخمری یا محرک های دیگر باشد. به همین دلیل بسیار مهم است که برای تشخیص و درمان آن به پزشک مراجعه کنید.

اگر فرد علائمی مانند علائم زیر را مشاهده کرد، باید فورا به پزشک مراجعه نماید:
اگر فرد علائمی مانند علائم زیر را مشاهده کرد، باید فورا به پزشک مراجعه نماید:

اما در صورتی که علائم ذکر شده وجود نداشت، لازم نیست که نگران باشید. زیرا اصلی ترین علت سیاه شدن لابیا مینور، تغییرات هورمونی می باشد که امری طبیعی است. در واقع زنانی که تیرگی واژن را تجربه می کنند، از سلامت جسمی برخوردار هستند.

زمانی باید برای تیرگی بدون علائم به پزشک مراجعه کنیم که قصد زیبا سازی و سفید کردن لابیاها را داشته باشیم

تنها زمانی باید برای تیرگی بدون علائم به پزشک مراجعه کنیم که قصد زیبا سازی و سفید کردن لابیاها را داشته باشیم. رفع تیرگی واژن با استفاده از روش های مختلفی توسط پزشک زنان انجام می گیرد.

برای رفع تیرگی لابیاهای مینور می توانید به زر کلینیک مراجعه کنید تا مشکل تیرگی دستگاه تناسلی شما با استفاده از بهترین روش ( وایتنینگ ) به صورت کامل برطرف شود.

سن مناسب برای درمان تیرگی لابیا مینور چه سنی است؟

بهترین سن برای درمان تیرگی واژن، سنین بالای 18 سال است. زیرا قبل از این سن هورمون ها هنوز به تعادل نرسیده اند و استفاده از روش های درمانی بی تاثیر است.

آیا امکان تغییر رنگ تیرگی لابیای مینور جود دارد؟

تیرگی لابیاها موضوعی است که بسیاری از زنان روی آن حساس می شوند و تمایل دارند تا پوستی با رنگ طبیعی جوان داشته باشند. تیرگی واژن قبل از این که یک مسئله پزشکی باشد، مسئله ای روانی و زیبا شناختی است.

به همین دلیل علم پزشکی اقدام به درمان و از بین بردن این تیرگی ها کرده است. علم پزشکی با تحریک کلاژن سازی اقدام به جوانسازی و روشن سازی دستگاه تناسلی زنان می کند.

آیا امکان تغییر رنگ تیرگی لابیای مینور جود دارد؟
آیا امکان تغییر رنگ تیرگی لابیای مینور جود دارد؟

آیا استفاده از روشن کننده های شیمیایی برای از بین بردن تیرگی ها موثر است؟

استفاده از روشن کننده ها برای از بین بردن تیرگی دستگاه تناسلی عوارض و خطرات بسیار جدی را به دنبال دارد. دیده شده است که برخی از زنان از موادی مانند وایتکس برای سفیدی واژن استفاده می کنند.

باید گفت که این مواد علاوه بر این که هیچ گونه تاثیری ندارند، عوارض بسیار خطرناکی برای بدن و دستگاه تولید مثل به وجود می آورند. دستگاه تولید مثل و دستگاه تناسلی در زنان از عضوهای بسیار مهم در بدن است.

به همین دلیل نباید بدون نظارت متخصص و خودسرانه از انواع مواد شیمیایی و گیاهی استفاده شود. در بسیاری از تبلیغات مواد آرایشی و بهداشتی، از شعارهایی مثل بدون عوارض یا اثربخشی سریع استفاده می شود.

اما باید گفت که این مواد به جز آسیب رساندن، هیچ مزایای دیگری ندارند. توصیه می شود تا از مصرف هر گونه مواد شیمیایی و گیاهی بدون تجویز پزشک خودداری کنید.

روش های سفید کردن لابیای مینور در زر کلینیک

بعد از بررسی علت سیاه شدن لابیا مینور، متوجه شدیم که این تیرگی ها در 90 درصد مواقع طبیعی بوده و جای هیچ گونه نگرانی ندارد. اما بسیاری از زنان تمایل به حذف این تیرگی ها دارند. علم پزشکی راهکارهای خوبی برای این افراد دارد که در این بخش به آن ها اشاره خواهیم داشت.

داروهای روشن کننده

برای سفید سازی واژن از داروهای مخصوص مرکز زر کلینیک می توانید استفاده کنید. داروهای در نظر گرفته شده در این مرکز با کمترین عوارض سبب تحریک کلاژن سازی شده و روشن سازی پوست را به همراه دارد. میزان دوز مصرف این داروها را که معمولا به صورت کرم می باشند، پزشک تعیین می کند.

سفید کردن واژن با کربوکسی تراپی

در زر کلینیک برای برطرف کردن تیرگی واژن از کربوکسی تراپی نیز استفاده می شود که طی آن گاز دی اکسید کربن به پوست محل مورد نظر تزریق می گردد. کربوکسی تراپی علاوه بر رفع تیرگی باعث جوانسازی و رفع چین و چروک نیز خواهد شد.

سفید کردن واژن با میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یکی دیگر از روش های موثر از بین بردن تیرگی واژن می باشد که طی 3 الی 4 جلسه، نتایج مورد نظر به دست می آید.

سفید کردن واژن با پلاسما پلکسر

این روش در کنار دیگر روش های سفید سازی مورد استفاده قرار می گیرد. با پلاسما پلکسر چروک های لبه های بیرونی واژن از بین می روند.  به این صورت سفید سازی واژن اتفاق می افتد.

سفید کردن واژن با لیزر

لیزر از بهترین و موثرترین روش های سفید کردن واژن می باشد که در زر کلینیک مورد استفاده قرار می گیرد. اشعه ساطع شده از لیزر روی پوست باعث می شود تا ملانین پوست تخریب گردد و رنگدانه های آن کاهش یابند.

سفید کردن واژن با لیزر
سفید کردن واژن با لیزر

بهترین روش برای سفید کردن واژن چه روشی است؟

پزشک روش مورد نظر را با توجه به میزان و علت سیاه شدن لابیا مینور انتخاب می کند. نوع پوست و میزان حساسیت آن نیز در انتخاب روش مناسب موثر است. اما باید گفت که بهترین و موثرترین روش که عوارضی هم ندارد، لیزر می باشد.

در زر کلینیک معمولا از لیزر برای رفع سیاهی اطراف واژن استفاده می شود. زیرا عوارضی نداشته و درمان نیز زودتر صورت می گیرد.

برای برطرف کردن سیاهی های اطراف واژن، معمولا روش های ترکیبی، ماندگاری طولانی تری نیز خواهند داشت. بنابراین در زر کلینیک در کنار لیزر، دیگر روش ها نیز به کار گرفته می شوند تا متقاضی به نتیجه مطلوب دست پیدا کند.

مزایای لیزر برای سفید کردن پوست واژن

از مهم ترین مزایای لیزر برای رفت تیرگی پوست واژن می توان به اثربخشی سریع آن اشاره کرد که مدت دوره درمان آن نسبت به دیگر روش ها بسیار کوتاه تر است. از جمله مزایای استفاده از لیزر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روشی غیر تهاجمی
  • اثربخشی سریع
  • ماندگاری طولانی مدت
  • جوانسازی پوست
  • عملی سرپایی و بدون نیاز به بستری شدن

عوارض روشن سازی واژن با لیزر

عمدتا استفاده از لیزر در علم پزشکی عوارضی ندارد. برای سفید کردن پوست واژن نیز نباید نگران استفاده از لیزر باشید. برخی از زنانی که پوست حساسی دارند، ممکن است هنگام ساطع شدن نور لیزر کمی احساس سوزش داشته باشند که در نهایت قرمزی و تورم ایجاد می شود. این علائم موقتی بوده و با پماد و کرم های مخصوصی که پزشک تجویز می کند، برطرف می شوند.

ماندگاری روشن سازی واژن با لیزر

در ادامه مبحث علت سیاه شدن لابیا مینور، باید گفت که از لیزر به عنوان بهترین روش روشن سازی پوست واژن یاد شد.

روشن سازی در اثر لیزر نسبت به دیگر روش ها، ماندگاری بیشتری دارد.

البته باید گفت که میزان ماندگاری نتایج آن تا حدود زیادی به مراقبت های بعد از آن نیز بستگی دارد. به همین دلیل به توصیه های پزشک بعد از لیزر درمانی توجه زیادی داشته باشید و به آن هاعمل کنید تا به نتایج مطلوب برسید.

تعداد جلسات لیزر درمانی برای سفید سازی واژن

برای دریافت نتایج مطلوب از لیزر، لازم است سه جلسه لیزر درمانی صورت بگیرد. البته باید گفت که تعداد جلسات مورد نیاز برای سفید سازی تا حدود زیادی بستگی به میزان تیرگی واژن نیز دارد.

میزان تیرگی واژن نیز وابسته به علت سیاه شدن لابیا مینور می باشد. پزشک، فواصل زمانی جلسات را نیز معمولا یک تا دو ماه در نظر می گیرد.

مراقبت های بعد از سفید کردن واژن با لیزر

لازم است برای افزایش ماندگاری سفید سازی واژن، به نکات و توصیه هایی که پزشکان تجویز کرده اند عمل کنید. این مراقبت ها شامل موارد زیر می باشد:

  • تا 5 روز بعد از لیزر، از مقاربت و رابطه جنسی پرهیز کنید.
  • از پوشیدن لباس زیر و شلوارهای تنگ پرهیز کنید. این توصیه برای پیشگیری از تیرگی ها نیز موثر می باشد.
  • بهداشت دستگاه تناسلی باید در هر شرایطی رعایت گردد.
  • از ورزش کردن به مدت 10 روز بعد از عمل بپرهیزید.
  • پماد و کرم هایی را که پزشک تجویز کرده است، به صورت مرتب مصرف نمایید.
  • دستگاه تناسلی خود را بعد از هر بار شست و شو خشک کنید.
مراقبت های بعد از سفید کردن واژن با لیزر
مراقبت های بعد از سفید کردن واژن با لیزر

پیشگیری از سیاه شدن لابیا مینور

شما تا حدودی به جز موارد تغییرات هورمونی، می توانید جلوی سیاه شدن لابیا مینور را بگیرید. کسب اطلاعات در مورد علت سیاه شدن لابیا مینور می تواند به شما در پیشگیری از آن کمک کند.

به نکات زیر در مورد تیرگی پوست واژن دقت داشته باشید.

  • استفاده از روش های مختلف شیو کردن موهای زائد مانند استفاده از تیغ و ژیلت تاثیر زیادی در بروز تیرگی ها دارند. از این رو بهتر است از دیگر روش ها مانند لیزر برای رفع موهای زائد استفاده کنید.
  • رژیم غذایی ناسالم می تواند عاملی بر تشدید تیرگی ها باشد. دریافت انواع ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن تا حدود زیادی می تواند جلوی تیرگی پوست واژن را بگیرد.
  • کم آبی بدن دلیلی بر سیاهی پوست در مناطق مختلف می باشد. پس سعی کنید روزانه 8 لیوان آب مصرف نمایید.
  • از مصرف لوسیون ها و مواد آرایشی نامرغوب برای رفع موهای زائد بپرهیزید. زیرا این مواد سبب بروز سیاهی های پوست واژن می گردد.
  • اجازه دهید که گاهی ناحیه تناسلی در هوای آزاد قرار بگیرد.
  • لباس زیرهایی با جنس کتان انتخاب و استفاده نمایید.
  • در برنامه غذایی و میان وعده از میوه های تازه استفاده کنید.

سوالات متداول در مورد علت سیاه شدن لابیا مینور

در این بخش به بیان سوالات متداول ای که متقاضیان در کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد می پرسند، پرداخته ایم و پاسخ کامل این سوالات را بیان کرده ایم.

آیا از بین رفتن تیرگی واژن با لیزر، روشی قطعی است؟

با استفاده از لیزر، درمان تیرگی پوست واژن قطعی است اما پزشک برای اثر بخشی بیشتر از دیگر روش ها نیز در کنار لیزر استفاده می کند.

آیا استفاده از لیزر برای دختران باکره نیز امکانپذیر است؟

لیزر برای رفع سیاهی پوست اطراف واژن برای دختران نیز امکان پذیر است زیرا لیزر روی پوست خارجی واژن ساطع می شود و به پرده بکارت آسیبی وارد نمی گردد.

آیا قبل از لیزر سفید سازی واژن، باید برای لیزر موهای زائد اقدام کنیم؟

پزشکان توصیه می کنند که ابتدا لیزر سفید سازی انجام گیرد و سپس برای لیزر موهای زائد اقدام گردد. زیرا لیزر برای رفع موهای زائد بهتر می تواند فولیکول های مو را از بین ببرد. در این صورت لیزر موهای زائد سریع تر و با تعداد جلسات کمتر انجام می گیرد.

آیا روش های خانگی برای سفید سازی واژن تاثیر دارد؟

پزشک حاضر در مرکز زر کلینیک، استفاده از روش های خانگی را توصیه نمی کند. زیرا با استفاده از این روش ها احتمال بروز عفونت های واژینالی افزایش می یابد. علاوه بر این درمان باید مدت زیادی انجام شود در حالی که نتیجه مورد نظر نیز به دست نمی آید.

آیا می توان لیزر موهای زائد و لیزر سفید سازی واژن را با هم انجام داد؟

بین جلسات سفید سازی واژن و لیزر موهای زائد باید حداقل 2 هفته فاصله باشد. در غیر این صورت عوارضی مانند التهاب و سوختگی به وجود خواهد آمد.

آیا استفاده از پماد زینک برای سفید سازی واژن موثر است؟

پماد زینک یک روش موقتی با اثر بخشی کم است. علاوه بر این باید به صورت مکرر در زمانی طولانی مدت استفاده شود تا نتیجه مطلوب به دست آید. روش های دیگر مورد استفاده در زر کلینیک اثری طولانی مدت داشته و درصد سفید سازی بیشتری نیز دارد.

آیا لیزر سفید سازی واژن درد دارد؟

این روش برای افرادی که پوست حساسی دارند، ممکن است سوزش و درد ایجاد کند. پزشک برای جلوگیری از سوزش و درد، از بی حسی موضعی استفاده می کند.

هزینه سفید سازی واژن در زر کلینیک چقدر است؟

هزینه سفید کردن واژن در زر کلینیک بستگی به عوامل مختلفی مانند روش درمان، دستمزد پزشک، ابزار به کار رفته و … دارد.

هزینه سفید سازی واژن در زر کلینیک چقدر است؟
هزینه سفید سازی واژن در زر کلینیک چقدر است؟

سخن پایانی

در این مقاله علت سیاه شدن لابیا مینور را بررسی کردیم.

با دانستن علت های سیاه شدن لابیا مینور، تا حدودی می توانید از بروز آن جلوگیری کنید. اما سیاهی ها بر اثر تغییرات هورمونی نیز ایجاد می شوند که در این شرایط، کاری از دست شما ساخته نیست.

تنها برای از بین بردن آن ها می توانید به یک مرکز معتبر مانند زر کلینیک مراجعه کنید تا با استفاده از تجهیزات و داروهای مخصوص، اقدام به جوانسازی و سفید سازی پوست واژن شما گردد.

کانال آپارات کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد متخصص زنان ، زایمان و نازایی

ارسال دیدگاه

مشاوره رایگان ( از ساعت 9 الی 20 )

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام خدمات درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشکان و متخصصین و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی ، فعالیت خود را آغاز نموده است . هدف دکتر زرگنج فرد، حفظ سلامتی مراجعان در عین تامین خواست ایشان برای نیل به حداکثر طراوت و شادابی است.

روزهای کاری

شنبه - پنجشنبه : 20.30 - 09.00
جمعه و ایام تعطیل : فقط با هماهنگی قبلی
خانه
حساب کاربری
خدمات
جستجو