ویرایش محتوا
دکتر افسانه زرگنج فرد

درباره ما

مجموعه زنان ، زایمان و نازائی دکتر زرگنج فرد

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام تمامی خدمات زیبائی و درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشک متخصص ( دکتر افسانه زرگنج فرد ) و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی و به روز ترین دستگاه های پزشکی ، فعالیت خود را آغاز نموده است .
هدف ما زیبایی توام با حفظ سلامتی شماست …

با ما تماس بگیرید

شبکه های اجتماعی
درمان واژینیسموس با دستگاه rf

درمان واژینیسموس با دستگاه rf

در این مقاله در مورد واژینیسموس و درمان آن با دستگاه RF صحبت می کنیم. تا انتهای این مطلب پزشکی کاربردی همراه شما هستیم.

جهت دریافت مشاوره در زمینه واژینیسموس با دستگاه rf با ما در تماس باشید.

02128111615

02122930161

امروزه اختلالات جنسی، مشکلی است که گریبان زوج های زیادی را می گیرد و مانع لذت بردن آن ها از زندگی شده و یا رابطه شان را دچار مشکل می کند. در این بین اختلال واژینیسموس یکی از متداول ترین ها و دردناک ترین ها برای خانم ها است.

راه های درمانی متعددی برای این بیماری وجود دارد. اما درمان واژینیسموس با دستگاه RF به دلیل مزایای زیاد آن جزو بهترین راه های درمانی به شمار می رود.

درمان واژینیسموس با دستگاه rf
درمان واژینیسموس با دستگاه rf

همچنین این دستگاه تنها محدود به درمان این بیماری نیست و کاربردهای زیاد دیگری نیز دارد که تا انتهای این مقاله آن ها را بهتر خواهید شناخت و با بیماری واژینیسموس نیز بیشتر آشنا خواهید شد.

در این نوشتار، از دکتر زرگنج فرد که از بهترین و مجرب ترین پزشک ها در این موضوع می باشند نیز نام می بریم که استفاده از مشاوره ها و تجارب دکتر زرگنج فرد در این زمینه، بسیار کارگشا می باشد.

در ادامه به سوالات زیر خواهیم پرداخت:

بیماری واژینیسموس

دلایل ایجاد واژینیسموس

علائم واژینیسموس

بهترین روش درمان برای واژینیسموس

دستگاه RF

کاربردهای دستگاه RF

دستگاه RF برای چه کسانی مناسب است؟

درمان واژینیسموس با دستگاه RF

مزایای روش RF

جمع بندی

 

بیماری واژینیسموس

در برخی از بانوان عضلات واژن در هنگام برقراری رابطه جنسی به طور غیر ارادی منقبض شده و روند نزدیکی را با درد زیادی همراه می سازد. این مشکل می تواند، باعث شکست روابط زناشویی گردد. معمولاً بسته به شدت این اختلال، بانوان در هنگام نزدیکی و دخول، هنگام استفاده از تامپون و یا حتی لمس نواحی مختلف واژن، درد شدیدی را احساس می کنند.

البته واژینیسموس مانع از تحریک جنسی نمی شود و از میل به برقراری رابطه جلوگیری نمی کند، فقط روند آن را برای خانم ها دردناک می سازد.

معمولاً ناهنجاری های جسمی یا اصطلاحاً معلولیت‌ ها باعث این بیماری نمی شوند.

در این اختلال نمی‌ توان بانوی مبتلا را مقصر دانست. زیرا چنان که گفته شد، این مشکل ارادی  نمی‌ باشد و ربطی به بی میلی جنسی ندارد.

در نتیجه واژینیسموس را می توان یک اختلال جنسی دانست که باعث کاهش کیفیت زندگی می شود و مشکلات روحی و روانی متعدد می گردد.

اختلال واژینیسموس بر دو نوع است.

واژینیسموس اولیه:

این گروه از بیماران کسانی هستند که درد زیاد ناشی از واژینیسموس را در زمان برقراری اولین رابطه جنسی خود تجربه کرده اند. در این موارد، خانم ها معمولا از ادامه فعالیت جنسی منصرف می شوند و به دلیل تجربه دردناک، از انجام دوباره آن ترس دارند.

واژینیسموس ثانویه:

چنان چه افراد بعد از مدت ها رابطه جنسی عادی متوجه این مسئله گردند، یعنی دچار واژینیسموس ثانویه  شده اند. در این گونه از اختلال، معمولاً درد لگن، حاصل از عفونت و یا یک عمل جراحی است که بدن را علیه نزدیکی تحریک می کند.

موارد ذکر شده دو نوع این بیماری هستند که درمان واژینیسموس با دستگاه RF  را می توان برای رفع آن ها موثر دانست. برای تشحیص نوع بیماری و همچنین درمان آن می توانید به دکتر زرگنج فرد بهترین دکتر برای درمان واژینیسموس مراجعه کنید.

واژینیسموس ثانویه:
واژینیسموس ثانویه:

دلایل ایجاد واژینیسموس

واژینیسموس ممکن است به دلایل مختلف جسمی یا روحی در زنان بروز کند. یکی از علل واژینیسموس می تواند عدم پیش نوازی و آمادگی زن قبل از نزدیکی باشد. همچنین مواردی مثل نکات زیر به عقیده پزشکان این زمینه مثل دکتر زرگنج فرد، بهترین دکتر درمان واژینیسموس نیز از دلایل این اختلال هستند.

بیماری واژینیسموس ممکن است به دلایل مشکلات جسمی یا روحی، به وجود آید. یکی از دلایل این بیماری می تواند عدم آمادگی فرد برای ازدواج و عدم آشنایی با روش های درست هم خوابگی باشد.

همین طور می توان از موارد زیر که روی بروز واژینیسم تاثیر دارند نیز نام برد.

  • خشکی واژن، عفونت های ادراری و واژینالی و یا بیماری های دیگر مانند سرطان
  • مصرف داروهایی که عوارض دارند.
  • صدمه دیدن واژن در زمان جراحی های لگنی یا زایمان یا روابط جنسی
  • یائسگی

موارد فوق مربوط به دلایل جسمانی می باشد. دلایل روحی و روانی نیز در زیر ذکر شده اند:

هراس از رابطه ی جنسی

اضطراب از نزدیکی

تجربه ی آزار یا تجاوز جنسی در گذشته

رابطه ی خشن

نگرانی از بارداری و زایمان

تربیت نادرست و در نتیجه ی آن دوری و اجتناب از روابط جنسی و زشت شمردن آن

دلایل ایجاد واژینیسموس
دلایل ایجاد واژینیسموس

علائم واژینیسموس

انقباض غیر ارادی عضلات ناحیه واژن، هم به عنوان عارضه و هم جزو علائم اصلی واژینیسموس به حساب می آید. این علائم بسته به شدت آن در هر فرد متفاوت است.

ترس از دخول و رابطه نیز یکی دیگر از علائم ابتلا به واژینیسموس است.

کسانی که به این اختلال مبتلا هستند، در زمان لمس واژن یا وارد شدن چیزی به آن احساس درد زیادی در این ناحیه می کنند. اما این بدان معنی نیست که افراد مبتلا به واژینیسموس به طور کلی از فعالیت های جنسی محروم می شوند یا میل خود را از دست می دهند. این افراد نیز به طور عادی می توانند معاشقه  کنند یا حتی با فعالیت های جنسی دیگر که ربطی به دخول ندارند، ارضاء نیز بشوند.

در بیشتر موارد، اولین علامت واژینیسموس تجربه ی دخول دردناک می باشد. این بیماری به طوری است که تا زمانی که چیزی در واژن باشد، درد از بین نمی رود و در صورت بیرون آوردن، درد تسکین می یابد. برای همین است که افراد دارای این اختلال، اجازه ی رابطه را به همسر نمی دهند.

علائم واژینیسموس
علائم واژینیسموس

درمان واژینیسموس

استفاده از وان آب گرم

در مواجهه با  واژینیسموس خفیف، بانوان قبل از نزدیکی می توانند از وان آب گرم استفاده کنند یا حدود ۲۰ دقیقه در لگن آب گرم ریلکس کنند.

تغییر پوزیشن

برای درمان اختلال واژینیسموس، چنان چه در حالت خفیف باشد، می توانید از پوزیشن هایی در هنگام نزدیکی استفاده کنید که تا حد امکان دخول را راحت تر کند.

درمان واژینیسموس با دیلاتور

از دیگر روش های درمان اختلال واژینیسموس ، دیلاتور است. دیلاتور وسیله ای است که استفاده از آن، دهانه ی واژن و یا سایر مجاری بدن را گشادتر می کند.

استفاده از لوبریکانت ها

افرادی که از خشکی واژن رنج می برند مانند زنان یاسه و یا زنانی که زایمان کرده اند، می توانند از لوبریکانت ها یا اصطلاحا  روان کننده ها که واژن را موقتا لغزنده می کند، استفاده کنند.

انجام تمرینات ورزشی کگل

تمرینات کگل نیز یکی دیگر از راه های درمان واژینیسموس است. در این تمرینات، روش کنترل عضله های کف لگن به خانم ها آموزش داده می شود. در نتیجه ی انجام این حرکات می توانید عضلاتی که در واژینیسموس تاثیر دارند را کنترل کنید.

تزریق بوتاکس در واژن

سم بوتولینوم معروف است به بوتاکس. با تزریق بوتاکس به عضلات ناحیه های مختلف بدن، باعث فلجی موقت عضلات آن ناحیه خواهید شد. در صورتی که بوتاکس را به واژن تزریق کنید، عضلات این ناحیه نیز فلج می شود و به درمان بیماری واژینیسم منجر می گردد. احتمال دارد که در برخی از افراد، با تنها یک بار تزریق اختلال واژینیسموس برطرف شود. ولی در افرادی دیگر، هر ۶ ماه یا ۱ سال لازم باشد که باز هم تزریق بوتاکس انجام شود.

همان طور که بررسی شد، راه های متعدد برای درمان واژینیسم وجود دارد. اما هر کدام زمانبر بوده یا مشکل را موقتا حل می کنند. در ادامه ی مطلب، با بهترین روش در این زمینه یعنی درمان واژینیسموس با دستگاه RF آشنا خواهید شد.

تزریق بوتاکس در واژن
تزریق بوتاکس در واژن

بهترین روش درمان برای واژینیسموس با دستگاه RF

در اغلب روش های دیگر برای درمان واژینیسموس ، معمولاً زمان زیادی صرف خواهد شد. لذا طبیعی است که خانم ها در جست و جوی راهی سریعتر و بهتر برای درمان این اختلال دردناک باشند.

یکی از جدیدترین روش های درمانی واژینیسموس، استفاده از دستگاه RF می باشد. این دستگاه با اعمال تغییرات مولکولی در عضلات واژن باعث می شود تا مشکلات ایجاد شده در این ناحیه از بین برود.  دستگاه RF با ایجاد گرمای عمقی در بافت های فیبری عضلات باعث می شود که عضلات واژن ریلکس تر بشوند.

نتایج استفاده از دستگاه از همان مرحله و جلسه اول قابل حس و مشاهده می باشد. تعداد کم جلسات نیز از مزایای این روش درمانی مدرن به حساب می آید. همچنین می توان اطمینان داشت که این بیماری دیگر بر نخواهد گشت.

دستگاه RF

استفاده از دستگاه آر اف، یکی از موثرترین و جدیدترین روش های درمانی بیماری واژینیسموس است. گفتیم که این دستگاه با استفاده از امواج الکترومغناطیسی، نحوه عملکرد سلول ها را در واژن تغییر می دهد و از انقباض غیر ارادی آن جلوگیری می کند. این روش درمانی امروزه قطعی ترین و بهترین راه مقابله با بیماری واژینیسموس محسوب می شود.

تعداد جلسات استفاده از این دستگاه به شدت اختلال در هر فرد بستگی دارد. اما چنان چه ذکر شد، تاثیر درمان از همان جلسه اول اعمال می شود.

این روش درمانی هیچ دردی ندارد، نیاز به کوچک ترین برشی در آن نیست و فقط مخصوص واژینیسموس نیز نمی باشد.

اگر در این زمینه دچار ابهام بوده یا به مشاوره نیاز دارید، مراجعه به دکتر زرگنج فرد را فراموش نکنید.

در ادامه، به انواع کاربردهای دیگر دستگاه آر اف مانند جوانسازی، درد های لگنی و … نیز اشاره خواهیم کرد تا با کارایی های آن بیشتر آشنا شوید.

دستگاه RF
دستگاه RF

کاربردهای دستگاه RF

از کاربردهای مهم این دستگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برطرف کردن سوزش، خارش، آتروفی واژن
  • درمان خشکی واژن در اثر یائسگی زودرس
  • درمان کردن عفونت های مکرر واژن با تنظیم pH واژن
  • درمان بی اختیاری ادراری استرسی که هنگام خنده، سرفه و عطسه اتفاق می افتد.
  • جوانسازی واژن
  • تنگ کردن واژن
  • درمان واژینیسموس

دستگاه RF برای چه کسانی مناسب است؟

درمان از طریق دستگاه RF  محدود به افراد خاصی نیست و هر کسی که بیماری واژینیسموس یا موارد دیگر را داشته باشد، می تواند از آن برای بهبودی استفاده کند.

برای کسانی که دنبال کاربردهای زیبایی آن هستند و نیز برای همه ی بانوان که در هنگام دخول درد زیادی احساس می کنند و این مشکل بعد از مراجعه به پزشک، اختلال واژینیسم تشخیص داده شده است، درمان واژینیسموس با دستگاه RF  بهترین راه درمانی است.

دستگاه RF برای چه کسانی مناسب است؟
دستگاه RF برای چه کسانی مناسب است؟

درمان واژینیسموس با دستگاه RF

روش های متعددی برای درمان بیماری واژینیسم وجود دارد. اما گاهاً با عوارض همراهند و یا مدت زیادی طول می کشد تا اثر خود را نشان دهند. دستگاه آر اف به دلیل سریع تر بودن و بی عارضه بودن آن، مورد توجه خانم ها قرار گرفته و یکی از راه های درمانی پر طرفدار این بیماری به حساب می‌آید. بیماران زیادی تمایل دارند از دستگاه آر اف استفاده نمایند.

دستگاه آر اف برای درمان این بیماری از امواج الکترومغناطیسی استفاده کرده و عملکرد سلول‌ های واژن را دگرگون می سازد. با این تغییرات، جلوی بیماری واژینیسموس گرفته می ‌شود و به درمان می انجامد.  ریلکس شدن عضلات ناحیه واژن باعث می شود که هنگام دخول منقبض نشده و باعث ایجاد دردهای زیاد نشوند.

گذراندن تمام جلسات این روش، نهایتا به درمان کامل و بی بازگشت واژینیسموس منجر می گردد.

در موارد شدیدتر، پزشک تشخیص م یدهد که برای درمان این اختلال همزمان با استفاده از دستگاه آر اف، به تزریق بوتاکس نیز بپردازد. یعنی  در مواردی از این دو روش به صورت همزمان نیز استفاده می کنند تا درمان بهتر و سریعتر اتفاق بیفتد.

درمان واژینیسموس با دستگاه RF
درمان واژینیسموس با دستگاه RF

مزایای روش RF

در اکثر راه های درمانی این بیماری، علاوه بر فعالیت های درمانی پزشک، وظایفی هم به عهده ی بیمار می گذارند تا در خانه آن ها را انجام بدهد تا روند درمان مختل نشده یا سریع تر و بهتر پیش برود. اما روش استفاده از دستگاه RF این گونه نیست. یعنی هیچ نیازی نیست که بیمار کار خاصی را انجام دهد. فقط کافیست با مراجعه منظم و مداوم به جلسات درمان، دوره ی درمان خود را کاملا بگذراند.

همچنین می توان اضافه کرد که روش دستگاه RF  سرپایی است، بدون درد است و نیازی به گذراندن هیچ دوره ی نقاهتی وجود ندارد.

شما با این روش، نتیجه ی بهتر و سریع تری خواهید گرفت و بیماریتان به طور کامل درمان خواهد شد.

به طور کلی مزایای روش درمان واژینیسموس را می توان به شکل زیر عنوان کرد:

  • بدون درد است.
  • پروسه درمان سریع تر است.
  • عارضه ای ندارد.
  • خونریزی ندارد.
  • نیاز به طی کردن دوره ی نقاهت نیست.
  • بستری و جراحی جزو این درمان نیست.
  • نیاز به مراقبت‌ های خاص ندارد.
  • درمان، قطعی و دائمی است.
  • برشی ایجاد نمی شود.
  • به تنهایی موثر است و نیازی به انجام درمان‌ های دیگر مثل تمرینات کگل و مواردی از این دست نیست.
  • محدودیت ندارد و هر شخصی که اختلال واژینیسم دارد، می‌ تواند از این روش درمانی استفاده نماید.
به طور کلی مزایای روش درمان واژینیسموس را می توان به شکل زیر عنوان کرد:
به طور کلی مزایای روش درمان واژینیسموس را می توان به شکل زیر عنوان کرد:

جمع بندی

اختلال جنسی واژینیسموس یک مشکل متداول در بانوانی است که به دلیل مشکلات جسمی یا روحی و روانی به آن دچار می شوند. یعنی عضلات واژنشان برای ممانعت از ورود و دخول منقبض می شود. این فرایند باعث احساس درد زیادی در خانم ها می گردد. درمان واژینیسموس با دستگاه RF یکی از نوین ترین راه های درمانی است که در این مقاله به آن پرداختیم و مزایا و دیگر کاربردهای آن را بررسی کردیم.

شما با پرداختن به درمان این بیماری با استفاده از دستگاه آر اف و با مراجعه به دکتر زرگنج فرد به عنوان بهترین دکتر درمان واژینیسموس، می توانید به نتیجه ی دلخواه زودتر و بهتر، دست پیدا کنید.

این اختلال برای هر دو طرف رابطه سخت و مشکل آفرین است و آسیب های روحی و روانی آن گاهی غیر قابل جبران خواهد بود. پس کسانی که دچار این اختلال هستند، باید سریع تر به درمان اقدام کرده و زندگی سرشار از عشق خود را از سر بگیرند.

کانال آپارات کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد متخصص زنان ، زایمان و نازایی

ارسال دیدگاه

مشاوره رایگان ( از ساعت 9 الی 20 )

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام خدمات درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشکان و متخصصین و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی ، فعالیت خود را آغاز نموده است . هدف دکتر زرگنج فرد، حفظ سلامتی مراجعان در عین تامین خواست ایشان برای نیل به حداکثر طراوت و شادابی است.

روزهای کاری

شنبه - پنجشنبه : 20.30 - 09.00
جمعه و ایام تعطیل : فقط با هماهنگی قبلی
خانه
حساب کاربری
خدمات
جستجو