ویرایش محتوا
دکتر افسانه زرگنج فرد

درباره ما

مجموعه زنان ، زایمان و نازائی دکتر زرگنج فرد

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام تمامی خدمات زیبائی و درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشک متخصص ( دکتر افسانه زرگنج فرد ) و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی و به روز ترین دستگاه های پزشکی ، فعالیت خود را آغاز نموده است .
هدف ما زیبایی توام با حفظ سلامتی شماست …

با ما تماس بگیرید

شبکه های اجتماعی
آیا بعد از عمل زیبایی واژن می توان باردار شد

آیا بعد از عمل زیبایی واژن می توان باردار شد

آیا بعد از عمل زیبایی واژن می توان باردار شد این سوال دغدغه بسیاری از بیمارانی است که عمل زیبایی واژن را انجام می دهند.

جهت دریافت مشاوره در زمینه عمل زیبایی واژن با ما در تماس باشید.

02128111615

02122930161

همان طور که از نام جراحی زیبایی واژن پیداست، هدف از انجام آن زیبایی ناحیه واژن با تغییراتی است که در این قسمت ایجاد می شود. همانند تمام عمل های زیبایی، جراحی زیبایی واژن نیز به صورت سرپایی انجام می شود. بنابراین عوارض کمی داشته و بازگشت بیمار به زندگی عادی خیلی زود اتفاق می افتد.

آیا بعد از عمل زیبایی واژن می توان باردار شد
آیا بعد از عمل زیبایی واژن می توان باردار شد

در این مقاله قصد داریم تا به این پرسش مهم که آیا بعد از عمل زیبایی واژن می توان باردار شد پاسخ دهیم. بنابراین اگر متقاضی انجام این عمل بوده یا نیاز به این جراحی دارید، با این مقاله همراه باشید تا علاوه بر پاسخ به این پرسش که آیا بعد از عمل زیبایی واژن می توان باردار شد، در مورد این جراحی اطلاعات بیشتری نیز کسب کنید.

فهرست مطالب:
  1. عمل زیبایی واژن چیست؟
  2. چه روش هایی برای انجام عمل زیبایی واژن وجود دارد؟
  3. دلایل انجام عمل زیبایی واژن چیست؟
  4. عمل زیبایی واژن چه عوارضی دارد؟
  5. آیا بعد از عمل زیبایی واژن می توان باردار شد؟
  6. عمل زیبایی واژن مناسب چه کسانی است؟

 

عمل زیبایی واژن چیست؟

تمام اعضای بدن با گذر زمان به خصوص افزایش سن دچار تغییر ظاهر می شوند و واژن در زنان یکی از آن هاست. این ناحیه بنا به دلایل مختلف ممکن است دچار تغییرات مختلفی از جمله افتادگی، شل شدن، چین و چروک، تغییر رنگ و حتی کاهش یا افزایش حجم شود که علت بروز هر کدام متفاوت است و در مجموع تمام آن ها موجب از بین رفتن شکل مناسب این ناحیه شده و مشکلات زیادی را برای فرد به وجود می آورند.

عمل زیبایی واژن چیست؟
عمل زیبایی واژن چیست؟

عمل زیبایی واژن

یکی از رایج ترین جراحی های امروزی زنان، عمل زیبایی واژن است. البته در برخی افراد، این جراحی به غیر از زیبایی با هدف درمان نیز انجام می گیرد. شایع ترین نوع عمل زیبایی واژن، جراحی لابیاپلاستی است. لابیا بخشی از واژن است که ناحیه بیرونی را تشکیل داده و تمام سطح دهانه واژن را پوشش می دهد.

بنابراین نقش محافظتی نیز دارد. تغییر ظاهر در لابیا یکی از شایع ترین مشکلاتی است که در زیبایی اندام جنسی زنان تاثیر می گذارد. در حالت عادی به منظور پوشاندن تمام قسمت های واژن و نواحی مجاور آن از بیرون، لابیا کمی حالت افتاده دارد.

اما در برخی از افراد به علت بیماری یا حتی مادرزادی، لابیا بزرگ تر از حالت عادی یا تیره تر است که این مسائل زیبایی اندام جنسی را تحت تاثیر قرار داده و به منظور درمان آن نیاز به عمل زیبایی واژن یا لابیاپلاستی می باشد.

 

شل شدن لابیا

از دیگر مشکلات لابیا که در زیبایی واژن تاثیر می گذارند، می توان به شل شدن لابیا اشاره کرد که افتادگی آن را بیشتر به چشم می آورد و گاهی اوقات موجب سوزش، زخم لابیا و حتی عفونی شدن محیط واژن می شود.

البته لابیا تنها بخشی نیست که با جراحی آن می توان موجب زیبایی واژن شد. اقداماتی مانند تنگ کردن واژن به منظور رفع مشکل، از دست رفتن خاصیت ارتجاعی آن از جمله جراحی های زیبایی دیگر برای این ناحیه است.

با توجه به استقبالی که از عمل زیبایی واژن صورت می گیرد، این جراحی امروزه در بیشتر کلینیک ها انجام می شود. یکی از مراکز خوب برای انجام این جراحی که بهترین متخصصین را نیز دارا می باشد، مرکز کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد می باشد.

چه روش هایی برای انجام عمل زیبایی واژن وجود دارد؟

همان طور که گفته شد، شایع ترین عملی که در حوزه زیبایی واژن زنان انجام می شود، عمل لابیاپلاستی است که به منظور ایجاد تغییرات در لابیا و در نتیجه تغییر ظاهر واژن انجام می گیرد.

اما لابیاپلاستی، تنها جراحی انجام شده برای زیبایی واژن نیست. تغییرات مختلفی ممکن است در این ناحیه ایجاد شود که با روش های مختلف جراحی قابل درمان می باشد که به برخی از مهم ترین آن ها در ادامه اشاره خواهیم کرد.

چه روش هایی برای انجام عمل زیبایی واژن وجود دارد؟
چه روش هایی برای انجام عمل زیبایی واژن وجود دارد؟

جراحی لابیاپلاستی

یکی از جراحی های زیبایی ناحیه واژن، جراحی لابیاپلاستیاست. در بخش قبل در مورد این جراحی صحبت شد که در آن تغییراتی در ناحیه لابیا در سطح واژن انجام می شود که از طریق آن، ظاهر لابیا و در نتیجه ظاهر واژن تغییری اساسی می کند.

جراحی لابیاپلاستی علاوه بر زیبایی ظاهری در افراد مختلف با نیت درمان نیز انجام می شوند. به عنوان مثال در افرادی که تورم لابیا موجب بی اختیاری ادرار، ناتوانی در رابطه جنسی و … می شود، لابیاپلاستی کمک کننده می باشد.

جراحی واژینوپلاستی

بعد از جراحی لابیاپلاستی، جراحی واژینوپلاستی از دیگر جراحی های رایج در زمینه زیبایی واژن است. این جراحی برای کسانی انجام می شود که با افزایش سن، حالت ارتجاعی واژن و پوست آن را از دست می دهند و واژن آن ها حالت افتاده و گشاد پیدا می کند.

البته در درجه اول، پزشکان تلاش می کنند تا با ارائه تمرینات ورزشی این مشکل را برطرف کنند. اما در صورت عدم درمان از این طریق، جراحی واژینوپلاستی به عنوان قطعی ترین راه درمان مورد استفاده قرار می گیرد.

جراحی پرینورافی

دیگر جراحی انجام شده برای زیبایی واژن جراحی پرینورافی می باشد. این جراحی معمولا در افرادی انجام می شود که در اثر افزایش سن، زایمان های طبیعی متعدد یا مشکلات دیگر به شل شدگی واژن دچار می شوند. در این افراد واژن حالت افتاده و نامناسبی پیدا می کند که تنها با جراحی قابل درمان می باشد.

برای جراحی پرینورافی با ایجاد برش در دیواره واژن و پرینه، پوست اضافه که حالت شل شدگی پیدا کرده را بر می دارند و سپس با نزدیک تر کردن دیوارهای پشتی واژن به هم، آن را تنگ تر کرده و افتادگی را از بین می برند.

جراحی پرینورافی
جراحی پرینورافی

جراحی هودکتومی

جراحی هودکتومی یا جراحی کلیتوریس دیگر جراحی انجام شده در ناحیه واژن است که در افرادی انجام می شود که پوست بدن آن ها در این ناحیه بزرگ تر از حالت عادی می باشد.

این عارضه در زنان علاوه بر تاثیر در زیبایی ظاهر کلیتوریس، موجب کاهش حس لذت در رابطه جنسی نیز می شود. هودکتومی کمک می کند که پوست اضافه در این ناحیه برداشته شود و فرد از رابطه جنسی لذت کافی ببرد.

انواع عمل های زیبایی واژن در مرکز کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد که یکی از بهترین مراکز درمانی برای انجام جراحی های زیبایی در حوزه زنان است، انجام می شوند.

دلایل انجام عمل زیبایی واژن چیست؟

در این بخش از مقاله آیا بعد از عمل زیبایی واژن می توان باردار شد، قصد داریم تا در مورد دلایل انجام جراحی زیبایی واژن صحبت کنیم. برخلاف تصور عموم، هر چند این جراحی در زیرشاخه جراحی های زیبایی قرار داشته و بیشتر با این هدف انجام می شود، اما در برخی افراد می تواند باعث درمان مشکلات مختلفی که به ناحیه واژن مربوط است، نیز گردد. از مهم ترین دلایل انجام عمل زیبایی واژن می توان به موارد زیر اشاره کرد.

دلایل انجام عمل زیبایی واژن

همان طور که گفته شد، به غیر از زیبایی در برخی افراد، جراحی زیبایی واژن به قصد درمان نیز انجام می شود. اما روش های آن، همان روش هایی است که برای جراحی زیبایی واژن مورد استفاده قرار می گیرند.

یکی  از دلایل انجام این جراحی، رفع تیرگی در قسمت های داخلی و بیرونی واژن است، البته در قسمت های بیرونی تنها می توان تیرگی لابیا را برطرف کرد.

رفع مشکلاتی مانند درد، سوزش یا خارش در ناحیه واژن که ممکن است به طور ناگهانی یا حین ادرار یا رابطه جنسی بروز کنند، از دیگر دلایل انجام عمل زیبایی واژن است.

اصلاح مسیر مجاری ادراری در نزدیکی واژن، کنترل ترشحات واژن و بی اختیاری ادرار، درمان علل بروز عفونت ها مانند چین خوردگی های بیش از حد لابیا و تقارن لابیا در افرادی که این ناحیه دچار عدم تقارن است، از جمله دلایل انجام عمل زیبایی واژن می باشد.

جراحی زیبایی واژن، به هر علت از اهمیت زیادی برخوردار است و در صورت موفقیت آمیز بودن، موجب افزایش اعتماد به نفس و برطرف شدن بسیاری از مشکلات فرد می شود. به همین دلیل باید زیر نظر پزشکان مجرب انجام شود. یکی از مراکزی که مجرب ترین پزشکان را می توان در آن جست و جو کرد، مرکز کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد می باشد.

عمل زیبایی واژن چه عوارضی دارد؟

به طور کل هیچ جراحی در هیچ قسمتی از بدن وجود ندارد که کاملا بدون عارضه باشد. رایج ترین عارضه ای که در تمام جراحی ها رخ می دهد، درد و ضعف هایی است که در روزهای ابتدایی بعد از عمل اتفاق می افتد که عمل زیبایی واژن نیز از آن مستثنی نمی باشد.

اما گاهی اوقات بسته به نوع جراحی، آمادگی جسمانی بیمار و مسائلی مانند آستانه تحمل درد ممکن است عوارض دیگری نیز بروز کنند که برخی از آن ها را در ادامه معرفی می کنیم.

عمل زیبایی واژن چه عوارضی دارد؟
عمل زیبایی واژن چه عوارضی دارد؟

رایج ترین عوارض عمل زیبایی واژن

در بخش های قبلی مقاله آیا بعد از عمل زیبایی واژن می توان باردار شد، در مورد انواع مختلف عمل های زیبایی اندام جنسی زنانه صحبت شد. هر کدام از این اندام ها بسته به شرایط مختلف عوارض متفاوتی دارند.

به عنوان مثال در عمل زیبایی واژن لابیاپلاستی، ممکن است مقدار زیادی از لابیا برداشته شود که این مسئله نه به خاطر عدم تبحر پزشک، بلکه به علت اصرار زیاد بیمار برای حذف تا جای ممکن لابیاست.

همچنین در برخی افراد، لابیاپلاستی موجب مشکلاتی مانند زخم یا خشکی در اطراف واژن می شود. همچنین در جراحی زیبایی کلیتوریس، بیمار ممکن است دچار خونریزی بعد از جراحی، هماتوم یا عفونت شود که این مسئله به میزان برداشته شده از پوست اطراف کلیتوریس بستگی دارد.

بنابراین می توان گفت که عوارضی که بعد از جراحی های زیبایی واژن در افراد مختلف بروز می کنند، موارد خاص و نگران کننده ای نمی باشند و معمولا با مراقبت، استراحت و مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک به سادگی برطرف می شوند.

آیا بعد از عمل زیبایی واژن می توان باردار شد؟

زمانی که بیمار به دلیل ابتلا به مشکلات مختلف یا صرفا از جنبه زیبایی، قصد و نیاز به یک جراحی به خصوص دارد، مجموعه ای از سوالات برای او ایجاد می شود که پاسخ به آن ها وظیفه پزشکی است که جراحی توسط وی انجام می گیرد. یکی از سوالات مهم زنان، در مورد جراحی زیبایی واژن این است که آیا بعد از عمل زیبایی واژن می توان باردار شد یا نهخیر

تفکرات مختلف در مورد بارداری بعد از عمل زیبایی واژن

در زمان ایجاد این پرسش که آیا بعد از عمل زیبایی واژن می توان باردار شد، معمولا با دو گروه فرد مواجه هستیم. گروه اول تصور می کنند که زیبایی واژن در میل جنسی آن ها تاثیر گذار بوده و موجب کاهش آن می شود یا با تغییراتی که در واژن انجام می دهد، اسپرم ها توانایی ورود به بدن و لقاح را از دست می دهند و گروه دیگر تصور می کنند که چون این جراحی موقتی است و با زایمان اثر آن از بین می رود، نباید بعد از آن باردار شد.

آیا بعد از عمل زیبایی واژن می توان باردار شد

در پاسخ به هر دو گروه باید گفت که بله، بعد از عمل زیبایی واژن می توان باردار شد. این عمل نه تنها در میل جنسی فرد تاثیر منفی نداشته، بلکه با ایجاد ظاهر مناسب در این ناحیه و افزایش اعتماد به نفس، بیمار در روابط جنسی خود موفق تر عمل خواهد کرد.

بنابراین می توان گفت که تا حدی میل جنسی فرد بعد از این جراحی افزایش پیدا می کند. در پاسخ به گروه دوم باید گفت که هر چند زایمان طبیعی می تواند مجددا مشکلاتی را در ناحیه واژن ایجاد کند، اما با برنامه ریزی، انجام زایمان به صورت سزارین و پرهیز از زایمان های متعدد، می توان تا حد زیادی مانع این مشکلات شد و اثر عمل زیبایی را دائمی یا طولانی مدت کرد.

آیا بعد از عمل زیبایی واژن می توان باردار شد
آیا بعد از عمل زیبایی واژن می توان باردار شد

بهترین کار برای کاهش نگرانی هایی نظیر این که آیا بعد از عمل زیبایی واژن می توان باردار شد، مراجعه به متخصص با تجربه است. دکتر افسانه زرگنج فرد از بهترین متخصصان در این حوزه می باشد.

عمل زیبایی واژن مناسب چه کسانی است؟

با انجام برخی اقدامات، امکان عمل زیبایی واژن برای تمام متقاضیان وجود دارد، با این حال انجام این جراحی برای برخی افراد ضروری تر است و باید با اولویت بیشتری انجام شود که از جمله آن ها می توان به بیمارانی اشاره کرد که مشکلات ظاهری واژن در آن ها موجب اختلال در روابط زناشویی و تاثیر در زندگی آن ها شده است.

همچنین بیمارانی که به علت مشکلات واژن دچار بی اختیاری ادرار یا سوزش شدید این ناحیه شده یا ترشحات واژن در آن ها به حدی می شود که در طول روز مجبور به تعویض لباس خود می باشند، اولویت بیشتری برای انجام این جراحی دارند.

کانال آپارات کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد متخصص زنان ، زایمان و نازایی

منبع:

https://b2n.ir/f05577

ارسال دیدگاه

مشاوره رایگان ( از ساعت 9 الی 20 )

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام خدمات درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشکان و متخصصین و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی ، فعالیت خود را آغاز نموده است . هدف دکتر زرگنج فرد، حفظ سلامتی مراجعان در عین تامین خواست ایشان برای نیل به حداکثر طراوت و شادابی است.

روزهای کاری

شنبه - پنجشنبه : 20.30 - 09.00
جمعه و ایام تعطیل : فقط با هماهنگی قبلی
خانه
حساب کاربری
خدمات
جستجو