ویرایش محتوا
دکتر افسانه زرگنج فرد

درباره ما

مجموعه زنان ، زایمان و نازائی دکتر زرگنج فرد

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام تمامی خدمات زیبائی و درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشک متخصص ( دکتر افسانه زرگنج فرد ) و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی و به روز ترین دستگاه های پزشکی ، فعالیت خود را آغاز نموده است .
هدف ما زیبایی توام با حفظ سلامتی شماست …

با ما تماس بگیرید

شبکه های اجتماعی
لابیاپلاستی به انگلیسی

لابیاپلاستی به انگلیسی

لابیاپلاستی به انگلیسی labiaplasty یکی از جراحی های پلاستیک و زیبایی زنان است که به منظور کوچک کردن لابیا انجام می شود. اصلی ترین دلیل نیاز به این جراحی، تورم لابیا است. این تورم به دلایل مختلفی رخ می دهد.

جهت دریافت مشاوره در زمینه لابیاپلاستی با ما در تماس باشید.

02128111615

02122930161

لابیاپلاستی به انگلیسی
لابیاپلاستی به انگلیسی

این دلایل ممکن است نوعی مشکل مادرزادی بوده و فرد از ابتدای تولد به بزرگی در این ناحیه مبتلا باشد یا در گذر زمان به دلیل تغذیه اشتباه، تمرینات ورزشی، بیماری هایی نظیر عفونت و… بروز کند.

در این مقاله به بررسی لابیاپلاستی به انگلیسی خواهیم پرداخت و عوامل و دلایلی که منجر به آن شده و روش هایی که برای برطرف کردن تورم لابیا وجود دارد را بررسی خواهیم کرد.

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

  1. لابیاپلاستی چگونه عملی است؟
  2. تغییر شکل لابیا به چه دلایلی رخ می دهد؟
  3. جراحی لابیاپلاستی به چند روش قابل انجام است؟
  4. بعد از عمل لابیاپلاستی چه مراقبت هایی برای کاهش عوارض باید انجام شود؟
  5. آیا در انجام لابیاپلاستی محدودیت سنی وجود دارد؟
  6. مزایا انجام لابیاپلاستی چیست؟

 

لابیاپلاستی چگونه عملی است؟

دستگاه تناسلی زنان، از بخش های مختلفی تشکیل شده است که یکی از آن ها، که بخش اصلی و محافظتی آن را نیز تشکیل می دهد لابیا نام دارد. لابیا، دارای دو نوع یا دو قسمت است که یک بخش آن بیرونی و از خارج واژن قابل مشاهده است و بخشی از آن در داخل لابیا بیرونی و قسمت های داخلی تر واژن را تشکیل می دهد.

لابیا و وظیفه آن

همان طور که گفته شد لابیا ناحیه اطراف واژن را تشکیل می دهد. این بخش از اندام تناسلی از استخوان متصل به لگن واژن تا کلیتوریس را می پوشاند و از تمام این نواحی محافظت می کند.

اصلی ترین وظیفه لابیا محافظت از کلیتوریس است. به علاوه مجاری پیشابی و دهانه واژن با وجود لابیا به طور کل محافظت می شوند که از بروز مشکلاتی مانند عفونت، بی اختیاری ادرار و… جلوگیری می کند.

پیشنهاد می کنیم از پست آیا لابیاپلاستی همان ختنه است دیدن کنید.

لابیاپلاستی

همان طور که در ابتدای مقاله لابیاپلاستی به انگلیسی گفته شد، لابیا از دو بخش تشکیل شده است. یکی از بخش های لابیا، لابیا بیرونی، خارجی یا لابیا ماژور است و بخش دیگر آن لابیا مینور یا قسمت داخلی لابیا می باشد.

لابیا ماژور و مینور در هر فرد اندازه و رنگ به خصوصی دارند. لابیا مینور، لایه ای دو طرفه در دو طرف واژن است که به صورت تاخورده و فشرده در داخل لابیا ماژور قرار دارد. به دلیل وجود لابیا مینور در داخل لابیا خارجی، اندازه لابیا ماژور بزرگ تر دیده شده و معمولا از واژن بیرون میزند.

گاهی اوقات به دلیل اختلالات مختلف لابیا مینور دچار تورم می شود که این مسئله منجر به تورم و بزرگی توام لابیا ماژور شده و در نتیجه این مشکل نیز لابیا ماژور دچار افتادگی می شود.

در این شرایط، به خصوص زمانی که بزرگی لابیا منجر به اختلال در شرایط عادی زندگی شود باید با عملی خاص به نام لابیاپلاستی این مشکل را برطرف کرد. لابیاپلاستی به انگلیسی labiaplasty، یک نوع جراحی پلاستیک است که علاوه بر تاثیر درمانی، در زیبایی نیز تاثیرگذار می باشد.

لابیاپلاستی
لابیاپلاستی

تغییر شکل لابیا به چه دلایلی رخ می دهد؟

بزرگی و تورم لابیا، بیشتر به دلیل تورم لابیا مینور یا داخلی است. این تورم نیز به دلایل زیادی رخ می دهد. در صورت ایجاد این تورم، بزرگی و ظاهر نامناسب تنها یکی از مشکلات است، تورم ممکن است به بیماری های مختلفی نیز منجر شود. در شرایط منجر شدن به لابیا متورم بهترین کار جراحی آن به وسیله لابیاپلاستی به انگلیسی می باشد.

عفونت باکتریایی

یکی از دلایل تورم و بزرگ شدن لابیا عفونت باکتریایی واژن می باشد. عفونت هایی که ناشی از وجود باکتری ها در بدن می باشند. هنگامی که عفونت باکتریایی در اطراف واژن رخ دهد، لابیا به عنوان لایه محافظ در فاز دفاعی رفته و متورم می شود.

این مسئله بخصوص هنگامی که ph واژن باکتری های مضر را مفید شناخته و دهانه آن محلی برای رشد باکتری ها شود باعث واکنش بیشتر در این ناحیه شده و لابیا را متورم و سوزش آن را منجر می شود. عفونت باکتریایی، ممکن است به دلیل استفاده از کاپ قاعدگی آلوده یا رابطه جنسی پرخطر و کنترل نشده ایجاد شود.

عفونت قارچی

علاوه بر عفونت باکتریایی، عفونت قارچی واژن نیز ممکن است در تورم لابیا تاثیر داشته باشد. این عفونت نیز مانند عفونت باکتریایی ناشی از وجود قارچ های غیرمفید در ناحیه اطراف دهانه واژن است.

از نظر نوع بروز و شرایطی که در بدن و اطراف واژن اتفاق افتاده و منجر به تورم لابیا می شود عفونت قارچی تا حد زیادی به عفونت باکتریایی شباهت دارد.

در این عفونت نیز علائم ابتلا تورم و بزرگی لابیا، خارش، سوزش و در موارد شدیدتر سختی و مشکل در دفع ادرار می باشد. در صورت عدم درمان این مشکل احتمال بروز سرطان دهانه رحم نیز وجود دارد، به همین دلیل بعد از درمان عفونت، لابیاپلاستی به منظور جلوگیری از بروز دوباره بیماری الزامی می باشد.

زایمان های متعدد

افرادی که زایمان های طبیعی با فاصله کم داشته یا روابط جنسی آن ها به گونه ای است که فشار به ناحیه اطراف واژن بیش از حد است، معمولا بیشتر از سایرین با مشکل تورم و بزرگی لابیا مواجه می شوند.

به علاوه در هر زایمان طبیعی، هورمون های گوناگونی در دهانه رحم و اطراف واژن ترشح می شوند که این هورومون ها در صورت عدم مراقبت به عفونت های مختلف منجر می شوند و در نهایت این عفونت نیز بزرگی و تورم لابیا و نیاز به لابیاپلاستی به وجود می آید.

سایر مشکلات

مشکلات مختلف دیگر مانند سلولیت، به خصوص سلولیت در ناحیه واژن که ناشی از نوسانات وزنی شدید و تجمع چربی در ناحیه واژن است نیز ممکن است به شکل تورم و بزرگی لابیا بروز پیدا کنند. عفونت ها و بیماری های دیگری نیز وجود دارند که عوارض آن ها به صورت لابیا متورم بروز می کند، از جمله این بیماری ها می توان به تریکوموناسیس اشاره کرد.

سایر مشکلات
سایر مشکلات

جراحی لابیاپلاستی به چند روش قابل انجام است؟

هنگامی که صحبت از جراحی های زیبایی می شود، بیشتر افراد تصور می کنند که هر جراحی، تنها یک روش انجام دارد، در حالیکه به عنوان مثال جراحی لابیاپلاستی ، خود شیوه های مختلفی داشته و به روش های مختلفی قابل انجام می باشد. لابیاپلاستی به انگلیسی با دو روش انجام متداول تر است.

یکی از روش های انجام لابیاپلاستی به انگلیسی تکنیک یا روش wedge و روش و تکنیک دیگر trim می باشد که هر کدام شرایط به خصوصی دارا می باشند.

تکنیک wedge

این تکنیک، از جمله تکنیک های پرطرفدار لابیاپلاستی به انگلیسی می باشد و تقریبا می توان آن را محبوب ترین روش انجام این جراحی نیز دانست. برش های کوچک به شکل v، ویژگی اصلی این شیوه لابیاپلاستی می باشد.

برش به این صورت موجب عدم آسیب و تغییر شکل کناره های لابیا می شود و بافت اصلی آن حفظ شده و تنها بافت مرکزی تحت جراحی قرار می گیرد.

این جراحی همچنین به گونه ای انجام می شود که زخم های باقیمانده در نهایت بسیار کمتر از سایر روش هاست. مزیت مهمی که باعث محبوبیت تکنیک wedge در لابیاپلاستی انگلیسی می شود، تنگ شدن واژن در عین برطرف کردن مشکل لابیا است. بعد از لابیاپلاستی به این شیوه فرد حداقل تا 10 روز در دوران نقاهت به سر می برد.

تکنیک trim

نوع دیگر متداول انجام لابیاپلاستی تکنیک trim می باشد که مانند تکنیک قبلی، جز تکنیک های پرطرفدار و متداول نیز هست. سادگی و عوارض بسیار کم در این تکنیک، اصلی ترین دلیل محبوبیت آن است. به دلیل نوع خاص این جراحی که برداشته شدن لابیا از کناره هاست، خونرسانی به شکل بهتری انجام می شود.

در این شیوه همچنین رنگدانه های تیره نیز از بین می روند در نتیجه رنگ لابیا روشن می شود. به دلیل محلی که در این روش از لابیا حذف می شود لابیاپلاستی به انگلیسی با این تکنیک علاوه بر مزایای برطرف شدن لابیا بزرگ، مشکل عدم قرینگی را نیز برطرف می کند.

تکنیک trim
تکنیک trim

بعد از عمل لابیاپلاستی چه مراقبت هایی برای کاهش عوارض باید انجام شود؟

بسته به اینکه چه شیوه ای برای عمل لابیاپلاستی انتخاب می شود، نوع مراقبت ها بعد از لابیاپلاستی برای بهبودی سریع تر و بازگشت زودتر به شرایط عادی متفاوت خواهد بود. با این حال وجه اشتراک در تمام روش های انتخابی لابیاپلاستی، عدم انجام رابطه جنسی حداقل تا 6 هفته بعد از جراحی می باشد.

لابیاپلاستی به شیوه برشی

بیمارانی که لابیاپلاستی را به این شیوه انجام می دهند، به عنوان اولین مراقبت نیاز دارند که تا چندساعت بعد از جراحی در بیمارستان بستری شوند. دلیل بستری بعد از لابیاپلاستی با جراحی های سنتی بررسی های پزشکی بدون تاخیر می باشد.

بیمارانی که این روش را انتخاب می کنند، همچنین به دلیل وجود بخیه ها باید تا 48 یا 72 ساعت بعد از عمل از کمپرس سرد استفاده کنند. استفاده از کمپرس سرد به این گونه است که هر 10 دقیقه کمپرس روی واژن قرار گرفته و سپس برداشته می شود، نوبت بعدی قرار دادن کمپرس زمانی است که اثر سرما از بین رود.

عدم استحمام به خصوص استفاده از مواد شوینده در ناحیه واژن، عدم انجام ورزش های سنگین و… از جمله مراقبت های بعد از عمل لابیاپلاستی به انگلیسی به شیوه برشی می باشد.

لابیاپلاستی با لیزر

یکی دیگر از شیوه های لابیاپلاستی که بیشتر در مورد لابیاها با تورم کم انجام می شود لابیاپلاستی با لیزر است. دوران نقاهت در این شیوه کمتر از شیوه قبلی است، با این حال درد و تورم در این روش نیز محتمل است که استفاده از کمپرس سرد یا مسکن کمک کننده می باشد.

بیمار بعد از لابیاپلاستی به این روش باید حداقل تا 10 روز تمام فعالیت های خود را مطابق با نظر پزشک انجام دهد. ترخیص بیمار بعد از این شیوه چیزی حدود 1 ساعت بعد از انجام جراحی می باشد.

لابیاپلاستی با لیزر
لابیاپلاستی با لیزر

آیا در انجام لابیاپلاستی محدودیت سنی وجود دارد؟

یکی از پرسش ها و دغدغه های مهم بیماران در انجام لابیاپلاستی به انگلیسی پرسش در مورد محدوده سنی مناسب انجام لابیاپلاستی است.

به طور دقیق و علمی محدوده سنی مشخصی برای انجام این جراحی تعیین نشده است و زنان در هر سنی که با این موضوع به مشکل خورده باشند می توانند از این جراحی برای درمان خود استفاده کنند با این حال بهترین زمان و بازه سنی برای انجام لابیاپلاستی به انگلیسی 25 تا 60 سال می باشد، این بازه البته در ژنتیک و شرایط جسمی مختلف ممکن است دچار تغییراتی شود.

در سنین کمتر از 25 سال هنوز احتمال رشد اندام جنسی وجود دارد در نتیجه بهتر است تا اتمام این زمان صبر کرد، بعد از 60 سالگی نیز بدن ضعیف تر شده و نسبت به عفونت ها و… مقاومت کمتری خواهد داشت

به همین دلیل بهتر است که بعد از این سن به دلیل جلوگیری از بروز مشکلات و بیماری ها مانند دیر جوش خوردن زخم ها و… بهتر است بعد از 60 سالگی از انجام لابیاپلاستی خودداری کرد.

البته در صورتی که فرد در این بازه سنی تمایل به بارداری و زایمان طبیعی داشته باشد نیز بهتر است تا زمان آخرین زایمان خود برای انجام لابیاپلاستی به انگلیسی صبر کند.

آیا در انجام لابیاپلاستی محدودیت سنی وجود دارد؟
آیا در انجام لابیاپلاستی محدودیت سنی وجود دارد؟

مزایا انجام لابیاپلاستی چیست؟

انجام لابیاپلاستی مزایای مختلفی دارد. افراد معمولا بعد از انجام این جراحی حس بهتری نسبت به اندام جنسی خود پیدا می کنند و در صورتی که فرد دچار بیماری ها و مشکلاتی ناشی از لابیای متورم باشد نیز بعد از انجام لابیاپلاستی بهبودی کامل کسب می کند.

به عنوان مثال افرادی که در فعالیت های روزمره با وجود تورم و بزرگی لابیا دچار سوزش در حین فعالیت های ورزشی می شوند بعد از جراحی دیگر این مشکل را تجربه نخواهند کرد.

زیبایی و افزایش اعتماد به نفس

لابیاپلاستی همچنین ظاهر واژن را نیز زیباتر می کند. این مسئله تاثیر بسیار زیادی در اعتماد به نفس افراد داشته و بیشتر افرادی که این جراحی را انجام می دهند بعد از لابیاپلاستی حس بهتری نسبت به بدن خود پیدا می کنند.

بهبود روابط جنسی

افزایش اعتماد به نفس، درمان و برطرف شدن مشکلاتی مانند سوزش و… علاوه بر مزایای ذکر شده بیشترین تاثیر را در بهبود وضعیت رابطه جنسی و زناشویی دارد. به دلیل زیبا شدن ظاهر لابیا و واژن فرد نه تنها در رابطه بهتر عمل می کند بلکه میل جنسی بیشتری نیز پیدا خواهد کرد.

بهبود روابط جنسی
بهبود روابط جنسی

کانال آپارات کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد متخصص زنان ، زایمان و نازایی

ارسال دیدگاه

مشاوره رایگان ( از ساعت 9 الی 20 )

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام خدمات درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشکان و متخصصین و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی ، فعالیت خود را آغاز نموده است . هدف دکتر زرگنج فرد، حفظ سلامتی مراجعان در عین تامین خواست ایشان برای نیل به حداکثر طراوت و شادابی است.

روزهای کاری

شنبه - پنجشنبه : 20.30 - 09.00
جمعه و ایام تعطیل : فقط با هماهنگی قبلی
خانه
حساب کاربری
خدمات
جستجو