ویرایش محتوا
دکتر افسانه زرگنج فرد

درباره ما

مجموعه زنان ، زایمان و نازائی دکتر زرگنج فرد

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام تمامی خدمات زیبائی و درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشک متخصص ( دکتر افسانه زرگنج فرد ) و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی و به روز ترین دستگاه های پزشکی ، فعالیت خود را آغاز نموده است .
هدف ما زیبایی توام با حفظ سلامتی شماست …

با ما تماس بگیرید

شبکه های اجتماعی
تعداد جلسات درمان واژینیسموس

تعداد جلسات درمان واژینیسموس

امروز با موضوع تعداد جلسات درمان واژینیسموس در خدمت شما هستیم.

اگر در زمینه واژینیسموس نیازمند مشاوره هستید همین حالا با ما تماس بگیرید. 

02128111615

02122930161

بیماری های زیادی وجود دارد که ازدواج را تهدید کرده و کیفیت آن را پایین می آورد. یکی از این بیماری ها، واژینیسموس می باشد. نام دیگر این بیماری واژینیسم می باشد که جزو بیماری های شایع در زنان است. واژینیسموس بیماری ای است که در آن واژن زن دچار انقباضاتی غیر ارادی می شود و مانع دخول می شود.

تعداد جلسات درمان واژینیسموس
تعداد جلسات درمان واژینیسموس

این بیماری معمولا زمینه ی روانی دارد و با روش های مختلفی قابل درمان است. زر کلینیک بهترین مرکز درمانی درمان واژینیسموس می باشد که با کیفیت ترین درمان را ارائه می دهد. در ادامه ی این مقاله به راه های درمان واژینیسموس و مدت زمان درمان ان پرداخته شده است.

فهرست مطالب و سوالات:

1- واژینیسموس از چه راه هایی قابل درمان است و انواع روش های درمان واژینیسموس چیست؟

2- درمان واژینیسموس از طریق تمرینات کگل و دیلاتور به چه شکل است و چقدر طول می کشد؟

2- اولین راه درمان بیماری واژینیسموس چیست و این روش چند جلسه طول می کشد؟

3- درمان واژینیسموس از طریق تمرینات کگل و دیلاتور به چه شکل است و چه قدر طول می کشد؟

4- درمان واژینیسموس از طریق تزریق بوتاکس به چه شکل است و چه قدر طول می کشد؟

5- تعداد جلسات درمانی واژینیمسوس از طریق دستگاه rf  چه قدر است؟

 

واژینیسموس از چه راه هایی قابل درمان است و انواع روش های درمان واژینیسموس چیست؟

برای درمان واژینیسموس راه های زیادی وجود دارد. می توان گفت اولین راه درمان واژینیسموس مراجعه به روانشناس یا پزشک متخصص است. به دلیل این که بیماری زمینه ای روانی دارد، بهتر است تا ابتدا با یک روانشناس متخصص مشورت بشود.

بعد از مراجعه به روان شناس و درمان روانی بیماری، نوبت به درمان جسمی بیماری می رسد. برای درمان جسمی بیماری روش های بسیار متنوع و زیادی وجود دارد.

واژینیسموس از چه راه هایی قابل درمان است و انواع روش های درمان واژینیسموس چیست؟
واژینیسموس از چه راه هایی قابل درمان است و انواع روش های درمان واژینیسموس چیست؟

هر یک از این روش ها در بازه های زمانی مختلفی بیماری را درمان می کنند. از این روش ها می توان به تمرینات کگل و اتسفاده از دیلاتور اشاره کرد که می توان گفت جزو روش ها و درمان های طولانی مدت این بیماری هستند. از روش های کوتاه مدت می توان به تزریق بوتاکس ودرمان با دستگاه  rf اشاره کرد. هر یک از این روش ها مزایا و معایبی دارند که در ادامه به آن ها پرداخته می شود.

اولین راه درمان بیماری واژینیسموس چیست و این روش چند جلسه طول می کشد؟

اولین راه درمان واژینیسموس مراجعه به روانشناس و یا پزشک متخصص واژینیسموس می باشد. اصلی ترین دلیل این بیماری، در گذشته ی فرد وجود دارد. به عنوان مثال،ممکن است شخص در گذشته مورد آزار قرار گرفته است و از رابطه هراس دارد. این ترس و وحشت باعث می شود تا بدن به صورت ناخود آگاه از رابطه جلو گیری کند.

اولین راه درمان بیماری واژینیسموس چیست و این روش چند جلسه طول می کشد؟
اولین راه درمان بیماری واژینیسموس چیست و این روش چند جلسه طول می کشد؟

درمان واژینیسموس از طریق تمرینات کگل و دیلاتور به چه شکل است و چقدر طول می کشد؟

از روش های درمان واژینیسموس انجام دادن تمرینات کگل و استفاده از دیلاتور می باشد. تمرینات کگل مجموعه حرکاتی است که با تقویت کردن عضلات لگن و ران، از اسپاسم ها جلو گیری می کند.

این تمرینات به راحتی قابل یاد گیری توسط فرد است. فرد مبتلا به واژینیسموس می تواند تمرین ها و حرکات کگل را از پزشک و یا اینترنت یاد بگیرد. سپس باید به صورت منظم این تمرین ها را انجام بدهد.

انجام دادن این تمرین ها روشی بلند مدت برای درمان واژینیسموس می باشد و معمولا بعد از چند ماه به نتیجه می رسد. این تمرینات باعث می شود تا فرد بتواند عضلات خود را کنترل کند و در نتیجه از گرفتگی های غیر ارادی در هنگام رابطه جلو گیری می شود. این روش مکن است در نهایت پاسخ گو نباشد.

به همین دلیل ضروری است تا با مراجعه به پزشک متخصص و روان شناس متخصص، از راه های دیگر نیز اقدام به درمان واژینیسموس کرد. درمان واژینیسموس با انجام دادن تمرینات کگل, حداقل دو ماه طول می کشد و در این دو ماه باید به صورت منظم این تمرینات را انجام  داد تا عضله های واژن و لگن تقویت بشوند.

روش دیگری که در بلند مدت باعث درمان می شود، استفاده از دیلاتور می باشد. دیلاتور وسیله ای است که در اندازه های مختلف وجود دارد و درمان واژینیسموس از کوچک ترین اندازه ی آن شروع می شود.

روش درمانی با دیلاتور

روش درمانی با دیلاتور به این صورت است که کوچک ترین اندازه دیلاتور را آرام و با حوصله داخل واژن می کنند و این کار تا بزرگ ترین سایز انجام می شود. درمان با دیلاتور نیز می تواند توسط خود شخص یا شریک او انجام بشود و این درمان معمولا چند ماه طول می کشد.

به عنوان مثال ممکن است هفته ها طول بکشد تا یک دیلاتور با اندازه ی معین، به راحتی داخل واژن شده و از آن خارج شود. دیلاتور باعث می شود تا واژن آرام آرام و در گذر زمان، گشاد تر شده و اجازه ی دخول را بدهد.

نکته ای که وجود دارد این است که اگر درمان با دیلاتور تا پنج الی شش ماه انجام شد و پاسخ گو نبود، باید درمان را متوقف کرد و به پزشک مراجعه کرد. یکی از عیب های این درمان علاوه بر بلند مدت بودن آن، این است که پیدا کردن و خریدن دیلاتور در ایران کار مشکلی است.

روش درمانی با دیلاتور
روش درمانی با دیلاتور

درمان با دیلاتور نیز بین 2 الی 6 ماه ممکن است طول بکشد و نمی توان با قاطعیت گفت که موثر واقع خواهد شد. همچنین بهتر است تا استفاده از دیلاتور منظم باشد. معمولا پزشکان توصیه می کنند تا فرد 30 الی شصت دقیقه در روز را به استفاده از دیلاتور اختصاص بدهد.

درمان واژینیسموس از طریق تزریق بوتاکس به چه شکل است و چه قدر طول می کشد؟

تزریق کردن بوتاکس در واژن و درمان واژینیسموس با این روش، جزو درمان های سریع و کوتاه مدت واژینمسوس حساب می شود. این روش را معمولا افرادی انجام می دهند که روش های دیگر برایشان کار ساز نبوده است و یا می خواهند در یک الی دو جلسه واژینیسموس را درمان بکنند.

تزریق بوتاکس باعث فلج شدن موقتی عضلات واژن می شود و در نتیجه فرد می تواند رابطه ی جنسی آسان و بدون دردسری را تجربه بکند.

درمان واژینیسموس از طریق تزریق بوتاکس به چه شکل است و چه قدر طول می کشد؟
درمان واژینیسموس از طریق تزریق بوتاکس به چه شکل است و چه قدر طول می کشد؟

تعداد جلسات درمان واژینیسموس با تزریق بوتاکس معمولا یک الی سه جلسه می باشد و به همین دلیل افراد زیادی این روش را برای درمان انتخاب می کنند.

درمان واژینیسموس با تزریق بوتاکس با این که نسبت به دیلاتور تمرینات کگل درمانی بسیار سریع می باشد، اما ممکن است بعد از مدتی فرد باز هم اسپاسم های عضلانی را تجربه کند. به همین دلیل این درمان علی رغم سریع بودنش، باعث درمان قطعی واژینیسموس نمی شود.

برای تزریق بوتاکس به واژن باید به پزشک متخصص و مجربی مراجعه کرد

همچنین برای تزریق بوتاکس به واژن باید به پزشک متخصص و مجربی مراجعه کرد. کلینیک زر کلینیک با مجرب ترین پزشک ها، بهترین درمان ها را ارائه می دهد و بهترین مرکز درمان واژینیسموس می باشد.

توصیه ی پزشکان این است که فرد یک بار این درمان را انجام بدهد و رابطه ی جنسی انجام بدهد. این کار در اکثر مواقع باعث می شود تا فرد دیگر از رابطه جنسی نترسد و بتواند به راحتی رابطه بر قرار کند.

در نتیجه ممکن است یک شخص با یک جلسه انجام دادن این درمان، به بهبودی برسد و دیگر نیازی به درمان های دیگر نداشته باشد و در بر قراری رابطه مشکلی برای او به وجود نیاید. بنابراین، این درمان به عنوان درمان دائمی توسط پزشکان توصیه نمی شود.

پیشنهاد می کنیم از پست ورزش های مخصوص واژینیسموس دیدن کنید.

تعداد جلسات درمانی واژینیمسوس از طریق دستگاه rf چه قدر است؟

درمان با این دستگاه جزو روش های درمانی جدید محسوب می شود. این درمان نیز برای کسانی مناسب است که درمانی سریع می خواهند و حوصله ی انجام دادن درمان های بلند مدت مانند تمرینات کگل و استفاده از دیلاتور را ندارند.  همانطور که گفته شد این زنان به تزریق بوتاکس روی می آورند.

اما تزریق بوتاکس باعث درمان قطعی واژینیسموس نمی شود. به دلیل این که بوتاکس صرفا باعث می شود تا عضلات واژن فلج بشوند و ممکن است بعد از  مدتی این عضلات کارایی خود را دوباره باز یابند و فرد دوباره به واژینیسموس مبتلا بشود.

به همین دلیل توصیه می شود تا از دستگاه های RF برای درمان واژینیسموس استفاده شود. استفاده از این دستگاه ها نیز باعث درمان سریع واژینیسموس می شوند و معمولا در یک الی سه جلسه، این بیماری را درمان می کنند. این دستگاه باعث می شوند تا در کارایی عضلات واژن تغییراتی ایجاد بشود.

تعداد جلسات درمانی واژینیمسوس از طریق دستگاه rf چه قدر است؟
تعداد جلسات درمانی واژینیمسوس از طریق دستگاه rf چه قدر است؟

این تغییر باعث جلو گیری از انقباضات غیر ارادی می شود و فرد می تواند به راحتی رابطه ی جنسی بر قرار کند. درمان با این روش کاملا قطعی است و بر روی تمام افراد پاسخ گو بوده است.

شما در حال خواندن پست تعداد جلسات درمان واژینیسموس هستید.

تاثیر استفاده از این دستگاه ها برای درمان واژینیسموس بسیار مشخص است

تاثیر استفاده از این دستگاه ها برای درمان واژینیسموس بسیار مشخص است و با اولین استفاده، تاثیرات آَشکاری در کارکرد عضلات واژن ایجاد می شود. تعداد جلسات درمان واژینیسموس با استفاده از دستگاه RF بسیار کم است و استفاده از این دستگاه حداکثر در سه جلسه باعث درمان کامل و دائمی واژینیسموس می شود.

مرکز درمانی زر کلینیک بهترین کلینیک درمان واژینیسموس می باشد که مجرب ترین پزشک ها و به روز ترین تجهیزات را برای درمان این بیماری در اختیار دارد که به بهترین شکل بیماری را درمان می کنند. زر کیلینیک با پزشکان متخصص شد هر فرد مبتلا به واژینیسموس را یاری می کنند تا از این بیماری عبور کنند و به زندگی عادی خود باز گردند.

جمع بندی

واژینیسموس می تواند تبدیل به تهدیدی جدی برای زندگی زناشویی زوج ها بشود. به همین دلیل باید به درمان مناسب آن اقدام کرد. درمان واژینیسموس از راه های زیادی انجام می پذیرد که در این مقاله به آن ها اشاره شد.

همچنین هر یک از این درمان تعداد جلسات مختلفی را برای درمان بیماری نیاز دارند. بهتر است با تحقیق مناسب و انتخاب پزشک متخصص و مجرب، برای درمان این بیماری اقدام کرد.

از اینکه تا پایان مقاله تعداد جلسات درمان واژینیسموس با ما همراه بودید متشکریم و امیدواریم از خواندن پست تعداد جلسات درمان واژینیسموس اطلاعات مفیدی کسب کرده باشید.

کانال آپارات کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد متخصص زنان ، زایمان و نازایی

ارسال دیدگاه

مشاوره رایگان ( از ساعت 9 الی 20 )

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام خدمات درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشکان و متخصصین و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی ، فعالیت خود را آغاز نموده است . هدف دکتر زرگنج فرد، حفظ سلامتی مراجعان در عین تامین خواست ایشان برای نیل به حداکثر طراوت و شادابی است.

روزهای کاری

شنبه - پنجشنبه : 20.30 - 09.00
جمعه و ایام تعطیل : فقط با هماهنگی قبلی
خانه
حساب کاربری
خدمات
جستجو