ویرایش محتوا
دکتر افسانه زرگنج فرد

درباره ما

مجموعه زنان ، زایمان و نازائی دکتر زرگنج فرد

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام تمامی خدمات زیبائی و درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشک متخصص ( دکتر افسانه زرگنج فرد ) و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی و به روز ترین دستگاه های پزشکی ، فعالیت خود را آغاز نموده است .
هدف ما زیبایی توام با حفظ سلامتی شماست …

با ما تماس بگیرید

شبکه های اجتماعی
آبسه لابیا مینور

آبسه لابیا مینور

تمامی تلاش ما در این مطلب بر این است که بتوانیم در رابطه با آبسه لابیا مینور اطلاعاتی برای شما داشته ‌باشیم و از راهکارهای درمانی آن بیشتر بگوییم.

این‌ که بتوانید با خیال راحت به یک مرکز اطمینان پیدا کنید تا در هنگام وجود آبسه لابیا مینور از تخصص‌های آن استفاده کنید، امری بسیار دشوار می‌باشد.

جهت دریافت مشاوره در زمینه آبسه لابیا مینور با ما در تماس باشید.

02128111615

02122930161

آبسه لابیا مینور
آبسه لابیا مینور

برای این منظور ما می‌توانیم کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد را به ‌عنوان یکی از بهترین مراکز که با سوابق بالا و همین‌طور متخصصین چیره ‌دست می‌تواند در زمینه مشکلات زنان شما را یاری کند، معرفی کنیم تا مواردی همچون آبسه لابیا درمان زیبایی واژن، عمل‌های زیبایی دیگر موارد برای شما فراهم کند.

 

هر سوالی که داشته باشید مشاورین کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد می‌توانند در بهترین شرایط شما را راهنمایی کنند. حال اگر قصد دارید بدانید راهکارهای درمانی برای وجود آبسه لابیا چه مواردی می‌باشد، ادامه این مبحث به شما برای دانستن این مفهوم کمک خواهد کرد. پس با ما همراه باشید تا مطالعه این مطلب به شما کمک کند تا این ‌موضوع را بهتر درک کنید.

فهرست مطالب زیر در این ‌باره به شما کمک خواهد کرد:
  1. آبسه لابیا مینور چیست؟
  2. انواع مختلف آبسه لابیا مینور چه مواردی می‌باشند؟
  3. آبسه لابیا مینور با چه نشانه‌هایی بروز پیدا می‌کند؟
  4. درمان آبسه لابیا مینور چگونه اتفاق خواهد افتاد؟
  5. پیشگیری از آبسه لابیا مینور چگونه اتفاق می افتد؟
  6. سخن پایانی

 

آبسه لابیا مینور چیست؟

برخی از افراد هیچ اطلاعاتی در رابطه با این مسئله که آبسه لابیا چیست، ندارند. برای این منظور باید بگوییم برخی از کیست‌ها در ناحیه لابیا اتفاق می‌افتد که شکل ظاهری آن‌ها همانند کیسه هوا می‌باشد.

محتویات اصلی که در درون این کیست‌ها که با نام آبسه لابیا شناخته می‌شوند، وجود دارد مخلوطی از مایع یا چرک می‌باشد که می‌تواند بر روی لابیا و یا سلول‌های پوششی واژن شکل بگیرد.

آبسه لابیا مینور چیست؟
آبسه لابیا مینور چیست؟

البته لازم است بدانید که چندین نوع مختلف از این نوع کیست وجود دارد که شرایط ایجاد هر کدام متفاوت می‌باشد و امکان دارد برخی از موارد آن باعث به وجود آمدن زخم‌های مختلف در هنگام زایمان نیز شود.

لازم است بدانید علائم کلی برای وجود آبسه لابیا مینور دیده نمی‌شود و فقط از آن جایی می‌توان وجود این کیست‌ها را در ناحیه لابیا متوجه شد که فرد بخواهد برقراری روابط جنسی برقرار کند و یا این‌ که از تامپون استفاده داشته باشد.

شناخت بیشتر آبسه لابیا مینور

برای شناخت بیشتر آبسه لابیا باید بگوییم اغلب این کیست‌ها در بسیار کوچک هستند و برای آن‌ها هیچ‌ گونه درمانی در نظر گرفته نمی‌شود. اما در برخی شرایط دیگر امکان دارد این آبسه ها بر روی لابیاها بزرگ‌تر شوند و باعث به وجود آمدن مواردی همچون درد و عفونت در این ناحیه گردد که می‌تواند نگرانی‌هایی را به ‌دنبال داشته باشد.

پس برای این منظور قصد داریم در ادامه این مبحث بگوییم که شرایط درمان آبسه لابیا مینور چگونه می‌باشد. در این زمینه کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد می‌تواند اطلاعات بسیاری را برای شما فراهم کند تا شناخت جامع و بیشتری در رابطه با این ‌موضوع داشته باشید.

شناخت بیشتر آبسه لابیا مینور
شناخت بیشتر آبسه لابیا مینور

انواع مختلف آبسه لابیا مینور چه مواردی می‌باشند؟

برای شناخت بیشتر آبسه لابیا مینور باید بگوییم که این کیست‌ها دارای انواع مختلفی می‌باشند که شکل‌گیری آن‌ها در واژن می‌تواند در برخی مواقع بی‌آزار و در برخی مواقع دیگر درد و عفونت را به دنبال داشته باشد. حال در موارد زیر به آن‌ها خواهیم پرداخت تا شناخت درستی از آن‌ها داشته باشید.

کیست داخلی واژن

برخی از کیست‌ها در ناحیه داخلی واژن اتفاق می‌افتند که به‌ عنوان شایع‌ترین نوع آبسه ها شناخته می‌شوند. دلیل اصلی که باعث شکل ‌گیری کیست داخل واژن می‌گردد، زخم‌هایی است که در دیواره واژن به‌ وجود آمده است.

دلیل اصلی شکل‌گیری این دسته از زخم‌ها که می‌تواند عامل مؤثری برای وجود کیسه داخلی واژن باشد، زایمان است. البته برخی از جراحی ها  امکان دارد باعث دشود این دسته از کیست‌های داخلی واژن نیز پدید آیند که در این زمینه کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد می‌تواند بیماران را برای استفاده از راهکارهای درمانی را راهنمایی کند.

کیست مجرای گرانتر

اختلالات بسیاری در دستگاه تناسلی بانوان اتفاق می‌افتد که یکی از آن‌ها با نام مجرای گران‌تر می‌باشد. این شرایط امکان دارد از دوران جنینی در بدن افراد باقی بماند.

در حالت کلی عملکرد مجرای گرانتر در دستگاه تناسلی بانوان این است که می‌تواند باعث انباشته شدن مایع‌ها درد درون واژن گردد و در نهایت باعث به ‌وجود آمدن کیست در دیواره‌های واژن می‌گردند و این می‌تواند شرایطی را برای شکل‌گیری آبسه لابیا مینور فراهم کند.

کیست مولرین

در بدن بانوان باردار شرایطی اتفاق می‌افتد که باعث رشد جنین می‌شود. امکان دارد به وجود آمدن کیست مرلین بر اثر رشد جنین در بدن مادر باقی بماند که می‌تواند باعث معضلات بسیاری در بدن گردد و نیاز به درمان دارد.

کیست بارتولن

برای این ‌که شناخت بیشتری از آبسه لابیا مینور داشته باشید، باید بگوییم این کیست دقیقاً بر روی ناحیه لابیا شکل می‌گیرد. اصولاً به وجود آمدن این دسته از کیست‌ها هیچ‌گونه درد و وخامت به‌ همراه ندارد. اما اگر این کیست‌ها با عفونت همراه باشند، به‌ عنوان آبسه لابیا مینور شناخته می‌شوند.

کیست بارتولن
کیست بارتولن

آبسه لابیا مینور با چه نشانه‌هایی بروز پیدا می‌کند؟

در حالت کلی باید بگوییم هیچ‌گونه نشانه یا علائمی برای وجود آبسه لابیا مینور دیده نمی‌شود و تنها چیزی که می‌تواند ثابت کند که فرد درگیر آبسه لابیا مینور شده است یک توده بسیار کوچک می‌باشد که در هنگام برقراری روابط جنسی دچار درد بسیار خواهد شد.

کیست هایی که در ناحیه واژن پدید می‌آیند، هنگامی نگران ‌کننده خواهند بود که با عفونت و آبسه همراه باشند. دلیل به وجود آمدن آبسه کیست‌های عفونتی در ناحیه واژن است که با عنوان آبسه لابیا مینور شناخته می‌شوند.

اصولاً این دانه‌ها به ‌صورت چرک در لابیا‌ها دیده می‌شوند که با قرمزی، تورم و درد همراه هستند. اگر بیمار در شرایطی این عوارض را مشاهده کند، نیاز است حتما اقدامات لازم برای خالی کردن آن را انجام بدهد.

هیچ‌ گونه علامت و نشانه‌هایی از آبسه لابیا مینور دیده نمی‌شود

در کل متوجه شدیم هیچ‌ گونه علامت و نشانه‌هایی از آبسه لابیا مینور دیده نمی‌شود. پس چکاپ‌های سالیانه بانوان و مراجعه به پزشک زنان می‌تواند کمک کند تا در هنگام وجود آبسه لابیا مینور فورا اقدامات درمانی برای بیمار فراهم گردد.

حتما می‌دانید که چکاپ‌های دوره‌ای باعث می‌شود تا معاینه و بررسی کامل بر روی دستگاه تناسلی بانوان قرار انجام شود و این معاینات نشان خواهند داد که اگر فردی درگیر آبسه یا کیست دستگاه تناسلی می‌باشد، از طریق تخصص‌های پزشک فوراً بتواند از راهکارهای درمانی استفاده کند.

البته هنگامی ‌که به کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد و متخصصین این مجموعه برای معاینه و چکاب مراجعه می‌کنید، لازم است برخی از آزمایشات برای اطمینان کافی انجام بگیرد.

مواردی که به ‌عنوان آزمایشات مربوطه در کنار آبسه لابیا مینور اتفاق خواهند افتاد شامل موارد زیر می‌شوند.

  • برای اطمینان حاصل پیدا کردن از عدم وجود سرطان نمونه ‌برداری‌هایی از بافت کیست و آبسه مدنظر انجام خواهد گرفت.
  • پزشک موظف است تست‌های لازم را بر روی ترشحات دهان و یا روی واژن انجام بدهد تا از این ‌موضوع اطمینان حاصل کند که فرد درگیر بیماری‌های آمیزشی نیست.
  • امکان دارد پزشک صلاح بداند مواردی همچون سونوگرافی، سی‌تی‌اسکن، ام آر آی برای بیمار انجام بگیرد تا بیشتر بتواند به بررسی جزئیات شرایط بیمار بپردازد.
مواردی که به ‌عنوان آزمایشات مربوطه در کنار آبسه لابیا مینور اتفاق خواهند افتاد شامل موارد زیر می‌شوند.
مواردی که به ‌عنوان آزمایشات مربوطه در کنار آبسه لابیا مینور اتفاق خواهند افتاد شامل موارد زیر می‌شوند.

درمان آبسه لابیا مینور چگونه اتفاق خواهد افتاد؟

در اغلب مواقع برای این که آبسه لابیا برطرف گردد، نیازی به جراحی وجود ندارد و فقط باید مراقبت‌های لازم انجام بگیرد تا اگر آبسه و درد و عفونت در کنار یکدیگر هستند، برطرف شود و بتواند رفاه حال بیمار را فراهم کند. اما کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد از راهکارهای درمانی و مراقبت‌هایی که لازم است بیمار در این دوره انجام بدهد در ادامه این مبحث برای شما خواهد گفت.

استفاده از کمپرس یخ

اگر آبسه لابیا دارای تورم بسیار باشد و یا قرمز رنگ شده باشد، پزشک به شما توصیه می‌کند برای برطرف نمودن این موارد حتما از کمپرس آب یخ استفاده کنید. استفاده از کمپرس آب یخ سبب می‌شود تا سرعت بهبودی بالاتر برود البته باید چند روز پشته سر هم از آن استفاده داشته باشید.

مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها

هنگامی‌که در واژن آبسه لابیا مینور مشاهده می‌شود و پزشک تشخیص می‌دهد که این آبسه عفونی می‌باشد، صلاح می‌داند که برای بیمار آنتی‌ بیوتیک تجویز کند. البته در شرایطی که آبسه به‌ صورت کامل تخلیه شود، استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها دیگر نیاز نمی‌باشد.

حمام آب گرم

کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد به بیماران که درگیر آبسه لابیا مینور شده‌اند توصیه می‌کند در یک تشت یا وان آب ولرم بریزند و تا حدود 3 تا ۴ بار در طول روز در آن بنشینند. این شرایط سبب می‌شود غدد موجود در لابیا مینور ترکیده شود و دیگر نیاز به مداخلات و راهکارهای درمانی دیگر نخواهد بود.

حمام آب گرم
حمام آب گرم

تخلیه کیست توسط پزشک

اگر کیست درون واژن درگیر آبسه شده باشد و تبدیل به آبسه لابیا مینور شده باشد، نیاز است تحت نظارت پزشکان مجموعه کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد با دقت کافی تخلیه گردد.

برداشت کیست بارتولن

اگر کیستی که در درون واژن به ‌وجود آمده است از نوع بارتولن باشد، لازم است از راهکار برداشتن غدد استفاده گردد.

جراحی کیست

اگر آبسه لابیا مینور بر اساس تخصص پزشک به جراحی نیاز داشته باشد، برای این کار بی‌حسی‌ها یا بیهوشی موضعی پیشنهاد می‌گردد.

مارسوپیالیزیشن

انجام این راهکار برای کیست‌ها و آبسه های مورد استفاده قرار می‌گیرد که مزاحم در ناحیه واژن مزاحم باشند و یا این‌که بسیار اوضاع آن‌ها وخیم شده باشد.

برای این‌ که این شرایط انجام بگیرد، پزشکان مجموعه کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد بر روی تمامی نواحی که غدد در روی آن‌ها شکل ‌گرفته است، حفره‌ای به وجود خواهد آورد که این حفره در مدت ‌زمان ۱ تا ۲ روز باز خواهد ماند که به واسطه آن عفونت کاملاً از بدن تخلیه گردد و بتواند از واژن ریشه‌ کن شود.

البته لازم است بدانید که برداشته این دسته از آبسه لابیا در موارد بسیار کمی اتفاق خواهد افتاد و فقط در شرایطی می‌توان از این راهکار استفاده کرد که کیست از بارتولن باشد.

برای این شرایط امکان دارد از بیهوشی‌های موضعی یا بی‌حسی استفاده شود و فقط در زمانی‌که این کیست بزرگ‌تر شده باشد، از این راهکار استفاده می‌شود. به دلیل این ‌که عمق وخامت در این شرایط بسیار زیاد می‌باشد، امکان بازگشت مجدد آن وجود خواهد داشت.

مارسوپیالیزیشن
مارسوپیالیزیشن

پیشگیری از آبسه لابیا مینور چگونه اتفاق می افتد؟

حتما می‌دانید که اگر بتوان از شرایط بیماری‌ها پیشگیری کرد یک راهکار عقلانی‌تر به نسبت درمان می‌باشد. اما اگر در شرایطی آبسه در بخش لابیا مینور و یا کیست در بخش‌های دیگر واژن شکل ‌گرفته باشد، پیشگیری از این شرایط اندکی دشوارتر به ‌نظر می‌رسد.

پیشگیری از آبسه لابیا مینور چگونه اتفاق می افتد؟
پیشگیری از آبسه لابیا مینور چگونه اتفاق می افتد؟

در اغلب مواقع پیشگیری از این راه‌ حل برای توقف کیست مورد استفاده قرار می‌گیرد تا بتواند درمان انجام بگیرد. مهم‌ترین چیزی که باعث پیشگیری این شرایط می‌شود این است که تا جای ممکن در بهداشت دستگاه تناسلی خود دقت کنید و همیشه از رابطه‌های جنسی ایمن استفاده داشته باشید. این شرایط سبب می‌شود تا از بیماری‌های عفونی مقاربتی پیشگیری شود.

نکته مهمی که باید درباره آن بدانید این است که اگر درگیر آبسه لابیا شدید، هیچ‌گاه از تجربیات افرادی که قبلاً درگیر این معضل بوده‌اند استفاده نکنید.

به دلیل این ‌که امکان دارد تجربیات دیگران باعث شدت پیدا کردن عمق آبسه لابیا گردد. در این شرایط فقط لازم است از تخصص پزشکین کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد استفاده داشته باشید تا با شرایط بهتری روند درمان برای شما سپری گردد.

سخن پایانی

هدف اصلی ما از بیان این ‌موضوع اطلاعات بیشتر در رابطه با آبسه لابیا بود. اما بهتر است بدانید بسیاری از زنان اطلاعاتی در رابطه با کیست‌های زنانه ندارند و هنگامی‌ که به معاینات پزشکی سالیانه یا ماهیانه مراجعه می‌کنند به وخامت این اوضاع پی خواهند برد.

پس اهمیت این مطلب از آن جایی مشخص است که اگر بتوانید اطلاعات بیشتری در رابطه با آن داشته باشید، در صورت وجود نشانه‌ها فورا به پزشک اقدام می‌کنید.

همان‌طور که گفتیم انواع مختلفی از آبسه لابیا وجود دارد، اما نیاز به نگرانی نیست. به دلیل این ‌که فقط شرایط خاصی باعث می‌شود تا کیست‌های موجود در ناحیه تناسلی عفونی شوند و اگر عفونت در این آبسه ها همراه نباشد، می‌توانید با دردهای آن مدارا کنید و از روند درمانی که گفتیم استفاده داشته باشید.

در غیر این صورت حتما باید به یک پزشک متخصص در کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد مراجعه داشته باشید تا در زمینه‌های مختلف بتواند شما را یاری کند و بر اساس دستورات پزشک اقدامات درمانی برای شما فراهم گردد.

البته مهم‌ترین چیز برای درمان آن استفاده از حمام آبگرم و مصرف آنتی ‌بیوتیک‌ها می‌باشد. امیدواریم که استفاده از این مطلب درک شما را در زمینه آبسه لابیا بالا برده باشد.

کانال آپارات کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد متخصص زنان ، زایمان و نازایی

ارسال دیدگاه

مشاوره رایگان ( از ساعت 9 الی 20 )

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام خدمات درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشکان و متخصصین و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی ، فعالیت خود را آغاز نموده است . هدف دکتر زرگنج فرد، حفظ سلامتی مراجعان در عین تامین خواست ایشان برای نیل به حداکثر طراوت و شادابی است.

روزهای کاری

شنبه - پنجشنبه : 20.30 - 09.00
جمعه و ایام تعطیل : فقط با هماهنگی قبلی
خانه
حساب کاربری
خدمات
جستجو