ویرایش محتوا
دکتر افسانه زرگنج فرد

درباره ما

مجموعه زنان ، زایمان و نازائی دکتر زرگنج فرد

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام تمامی خدمات زیبائی و درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشک متخصص ( دکتر افسانه زرگنج فرد ) و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی و به روز ترین دستگاه های پزشکی ، فعالیت خود را آغاز نموده است .
هدف ما زیبایی توام با حفظ سلامتی شماست …

با ما تماس بگیرید

شبکه های اجتماعی
بازیابی آرامش و امنیت با واکسن گارداسیل حفاظتی قوی در برابر بیماری‌ ها

بازیابی آرامش و امنیت با واکسن گارداسیل: حفاظتی قوی در برابر بیماری‌ ها

جهت دریافت مشاوره در زمینه واکسن گارداسیل از طریق شماره های زیر با ما در تماس باشید.

02128111615

02122930161

 

آنچه در ادامه خواهید خواند:

  1. واکسن گارداسیل چیست؟
  2. عوارض تزریق واکسن گارداسیل
  3. مزایای تزریق واکسن گارداسیل
  4. هزینه تزریق واکسن گارداسیل
  5. انواع واکسن گارداسیل
  6. بهترین زمان برای تزریق واکسن گارداسیل
  7. کاندیدای مناسب برای تزریق واکسن گارداسیل
  8. کاندیدای نامناسب برای تزریق واکسن گارداسیل
  9. اثرات تزریق واکسن گارداسیل
  10. نحوه تزریق واکسن گارداسیل
  11. تداخل داروئی واکسن گارداسیل
  12. نتیجه تزریق واکسن گارداسیل
  13. سوالات متداول در خصوص تزریق واکسن گارداسیل و پاسخ به آن ها

 

 

1.واکسن گارداسیل چیست؟

واکسن گارداسیل یا واکسن گارداسیل A (نام علمی: Gardasil) یک واکسن پیشگیری از عفونت‌های انسان پاپیلوماویروس (HPV) است. این واکسن به منظور پیشگیری از بیشتر انواع عفونت‌های HPV مهم، که در اغلب موارد با سرطان‌های گردن رحم، محیط مجاری تناسلی، دهان و حلق، و گردن قرار دارند، استفاده می‌شود. HPV به عنوان عامل اصلی سرطان‌های گردن رحم و برخی سرطان‌های دیگر شناخته شده است.

 

2.عوارض تزریق واکسن گارداسیل

بطور کلی، واکسن گارداسیل معمولاً از طریق تزریق عضلانی در بازو تزریق می‌شود و به طور کلی به‌طور معمول خطرات جدی مرتبط با آن کمی هستند. اما همچنان ممکن است برخی عوارض کوتاه‌مدت یا ناراحتی‌ها پس از تزریق واکسن به وجود آید، از جمله:

درد و تورم در محل تزریق
احساس گرما یا حساسیت در محل تزریق
سردرد
خستگی یا ضعف عمومی
تب ملایم

به طور کلی، عوارض جدی و نادرتر مانند واکنش‌های آلرژیک شدید به اجزای واکسن نیز ممکن است رخ دهند، اما چنین مواردی بسیار نادر هستند.

 

3.مزایای تزریق واکسن گارداسیل

 

  • پیشگیری از بیماری‌های ارتباطی با HPV: واکسن گارداسیل می‌تواند بیشتر انواع عفونت‌های HPV که به سرطان‌های مختلف مرتبط هستند را پیشگیری کند.
  • کاهش ابتلا به سرطان‌های مرتبط با HPV: با ایجاد ایمنی به موجب واکسیناسیون، احتمال ابتلا به سرطان‌های گوناگون از جمله سرطان گردن رحم کاهش می‌یابد.
  • محافظت از سلامت عمومی: با انتشار عفونت‌های HPV کاهش می‌یابد و از انتقال آن به دیگران نیز جلوگیری می‌شود.

 

4.هزینه تزریق واکسن گارداسیل

 

هزینه واکسن‌ها ممکن است بسته به محل زمان و شرایط مختلف متفاوت باشد. همچنین، امکان تامین واکسن از طریق برنامه‌های حمایتی دولتی یا سازمان‌های بهداشتی نیز وجود دارد. بهترین راه برای اطلاع از هزینه دقیق واکسن گارداسیل این است که با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی محلی یا پزشک مشورت کنید.

 

5.انواع واکسن گارداسیل

 

در سال‌های اخیر، نسخه‌های مختلفی از واکسن گارداسیل عرضه شده‌اند. برخی از انواع واکسن‌های گارداسیل عبارت‌اند از:

1. گارداسیل 9 (Gardasil 9): این واکسن محصولی از شرکت Merck & Co. است و در برابر 9 نوع HPV مختلف که با سرطان‌های گوناگون ارتباط دارند، تاثیرگذار است.
2. گارداسیل 4 (Gardasil 4): این نسخه از واکسن گارداسیل مقابل 4 نوع از HPV که به سرطان گردن رحم و زخم‌های محیط تناسلی مرتبط هستند، تولید می‌شود.

 

6.بهترین زمان برای تزریق واکسن گارداسیل

 

به طور کلی، بهترین زمان برای تزریق واکسن گارداسیل اعم از گارداسیل 9 و گارداسیل 4، در دوره نوجوانی یا دوره شبابی و قبل از شروع فعالیت جنسی است. به عبارت دیگر، توصیه می‌شود این واکسن‌ها به دختران و پسران مابین 11 تا 12 سالگی تزریق شوند. اگر تاکنون واکسن گارداسیل دریافت نکرده‌اید، همچنان می‌توانید تا 26 سالگی این واکسن را تزریق کنید.

 

7.کاندیدای مناسب برای تزریق واکسن گارداسیل

 

واکسن گارداسیل به عنوان یک واکسن پیشگیری از عفونت‌های HPV توصیه می‌شود برای:
1. دختران و پسران مابین 11 تا 12 سالگی به عنوان جزء برنامه‌های واکسیناسیون جامع.
2. افراد جوان تا 26 سالگی که تاکنون واکسن‌های HPV را دریافت نکرده‌اند.
3. افراد بالای 26 سالگی در صورتی که به دلیل مشکلات پزشکی یا شرایط خاص در خطر ابتلا به عفونت‌های HPV باشند.

 

8.کاندیدای نامناسب برای تزریق واکسن گارداسیل

 

واکسن گارداسیل در بسیاری از افراد ایمن است، اما برخی از شرایط ممکن است باعث موقت یا دائمی عدم توصیه به تزریق واکسن شود. افراد زیر قطعاً باید با پزشک خود مشورت کنند و احتمال تزریق واکسن گارداسیل در آن‌ها مورد ارزیابی قرار گیرد:
1. افرادی که به اجزای واکسن گارداسیل حساسیت دارند.
2. افرادی که دچار عوارض جدی پس از تزریق نسخه‌های قبلی واکسن گارداسیل شده‌اند.
3. زنان باردار: واکسن گارداسیل در دوران بارداری توصیه نمی‌شود. بنابراین، زنانی که باردار هستند، باید انتظار تا پس از زایمان خود داشته باشند تا بتوانند واکسن را تزریق کنند.

 

9.اثرات تزریق واکسن گارداسیل

 

تا مهلت دانسته شده تا مرحله کنونی، واکسن گارداسیل به عنوان یک واکسن ایمن شناخته می‌شود و اثرات جانبی آن معمولاً کوچک و مؤقت هستند. بیشتر افراد بدون هیچ مشکلی می‌توانند این واکسن را تحمل کنند. اما ممکن است برخی از افراد بعضی از علائم و عوارض جانبی کمی تجربه کنند. این عوارض معمولاً در چند روز اول پس از تزریق واکسن رخ می‌دهند و به صورت خودبخود بهبود می‌یابند. از جمله اثرات جانبی معمول واکسن گارداسیل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. درد و تورم در محل تزریق: این یکی از شایع‌ترین اثرات جانبی واکسن‌ها است و معمولاً به صورت کوتاه‌مدت و ملایمی ادامه دارد.

2. سردرد: بعضی از افراد پس از تزریق واکسن ممکن است سردرد ملایم یا خفیفی را تجربه کنند.

3. خستگی یا ضعف عمومی: احتمالاً در روز تزریق واکسن یا روز بعد از آن، احساس خستگی یا ضعف می‌کنید. این علائم معمولاً به مدت کوتاه باقی می‌مانند.

4. حساسیت محل تزریق: در برخی از موارد، پوست محل تزریق ممکن است حساسیت یا التهاب کوچکی را نشان دهد.

تاکید می‌شود که علائم و عوارض جانبی معمولاً مؤقت هستند و بعد از چند روز بهبود می‌یابند. در صورتی که هرگونه نگرانی در مورد عوارض جانبی داشته باشید یا علائم شدیدی احساس کنید، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. او می‌تواند شما را راهنمایی کند و به شما توضیح دهد که چگونه باید با این عوارض مواجه شوید و آیا نیاز به اقدام خاصی دارید یا خیر.

 

10.نحوه تزریق واکسن گارداسیل

واکسن گارداسیل به طور معمول از طریق تزریق عضلانی به عمق عضلات دلتوئید بازو تزریق می‌شود. برای انجام این تزریق، پزشک یا ناظر بهداشتی مراحل زیر را انجام می‌دهند:

1. آماده‌سازی: ناظر بهداشتی یا پزشک محل تزریق (معمولاً بازو) را با یک الکل سوزن تمیز می‌کنند تا محل تزریق ضدعفونی شود.

2. تزریق: ناظر بهداشتی یا پزشک سوزن واکسن را به صورت عمقی در عضله بازو وارد می‌کنند و مقدار مناسب واکسن را تزریق می‌کنند.

3. استراحت: پس از تزریق، ناظر بهداشتی یا پزشک معمولاً شما را تشویق می‌کنند که در محل تزریق استراحت کنید تا هرگونه ناراحتی‌ها یا واکنش‌های آلرژیکی احتمالی کاهش یابند.

4. ارسال گواهینامه و ثبت اطلاعات: پس از تزریق، ناظر بهداشتی یا پزشک اطلاعات واکسن را در سند‌های پزشکی شما ثبت می‌کنند و شما نیز می‌توانید یک گواهینامه واکسن‌سازی دریافت کنید.

تاکید می‌شود که همیشه تزریق واکسن‌ها باید توسط پزشکان و ناظران بهداشتی صحیح و در شرایط بهداشتی مناسب انجام شود. اگر هرگونه سوال یا نگرانی در مورد واکسن گارداسیل یا هر واکسن دیگری دارید، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. او می‌تواند به شما توضیح دهد در مورد فرآیند تزریق واکسن و هرگونه نگرانی‌های شما پاسخ بدهد.

 

11.تداخل داروئی واکسن گارداسیل

 

تا مهلت دانسته شده تا مرحله کنونی، تداخل‌های دارویی معتبر مشخصی بین واکسن گارداسیل و داروها گزارش نشده است. با این حال، همیشه بهتر است از پزشک خود در مورد همه داروها، مکمل‌ها، یا موادی که شما مصرف می‌کنید، با خبر کنید.

تداخل دارویی ممکن است با داروهای خاصی رخ دهد و برخی از داروها ممکن است تأثیر معکوسی بر روی اثربخشی یا ایمنی واکسن‌ها داشته باشند. اگر شما داروهای خاصی برای مشکلات پزشکی دیگر مصرف می‌کنید، بهتر است از پزشک خود بپرسید که واکسن گارداسیل با این داروها تداخل دارد یا خیر.

در حالت کلی، واکسن‌ها برای افراد سالم عمدتاً ایمن هستند و تداخلات معتبر معمولاً نادر هستند. اما همچنین بستگی دارد که هر فرد و شرایط خاص او چگونه به واکسن و داروها پاسخ می‌دهد.

پیشنهاد می‌شود برای اطمینان از ایمنی واکسن گارداسیل در مورد تداخل‌های ممکن دارویی، با پزشک خود مشورت کنید. او می‌تواند شما را راهنمایی کند که آیا باید داروهای خاصی را متوقف کنید یا نه، یا زمان مصرف واکسن را در مورد داروهای خاصی تنظیم کنید. همچنین، اگر لازم باشد، ممکن است پزشک شما آزمایش‌های اضافی را انجام دهد تا از ایمنی واکسن برای شما اطمینان حاصل کند.

 

12.نتیجه تزریق واکسن گارداسیل

تزریق واکسن گارداسیل باعث ایجاد ایمنی در برابر زگیل تناسلی و کاهش خطر ابتلا به برخی از سرطان‌ها می‌شود. این واکسن به عنوان یک واکسن پیشگیری ایمن و مؤثر شناخته شده است و تاکنون در جلوگیری از بسیاری از موارد عفونت‌های HPV و سرطان‌های مرتبط با آن موثر بوده است.

 

13.سوالات متداول در خصوص تزریق واکسن گارداسیل و پاسخ به آن ها

1. آیا واکسن گارداسیل می‌تواند از انتقال عفونت‌های HPV جلوگیری کند؟
بله، واکسن گارداسیل می‌تواند از انتقال عفونت‌های HPV جلوگیری کند و باعث ایجاد ایمنی در برابر انواع HPV مختلف می‌شود.

2. کدام نسخه از واکسن گارداسیل (Gardasil 4 یا Gardasil 9) مناسب‌تر است؟
هر دو نسخه از واکسن گارداسیل مؤثر هستند. اما واکسن Gardasil 9 نسخه به‌روزتری است که در مقابل 9 نوع HPV اثرگذاری دارد و برخی از سرطان‌های اضافی را نسبت به واکسن Gardasil 4 پوشش می‌دهد.

3. آیا واکسن گارداسیل برای افراد بالای 26 سالگی موثر است؟
بله، واکسن گارداسیل می‌تواند در افراد بالای 26 سالگی هم اثرگذار باشد، اما بهتر است تزریق آن در دوران نوجوانی یا شبابی انجام شود تا ایمنی بهتری ایجاد شود.

4. آیا واکسن گارداسیل می‌تواند اثرات جانبی جدی داشته باشد؟
اثرات جانبی واکسن گارداسیل عموماً کوتاه‌مدت و ملایم هستند، اما برخی از افراد ممکن است به طور نادر حساسیت به اجزای واکسن داشته باشند. در صورت بروز هر گونه علامت نادرست پس از تزریق واکسن، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید.

5. چه مدت باید بین دزهای مختلف واکسن گارداسیل گذشته شود؟
زمان‌بندی دقیق میان دزهای مختلف واکسن گارداسیل بستگی به نوع واکسن و هدف واکسیناسیون دارد. پزشک شما می‌تواند شما را راهنمایی کند که بین دزها چه مدتی صبر کنید.

6. آیا واکسن گارداسیل می‌تواند از عفونت‌های HPV کاملاً جلوگیری کند؟
واکسن گارداسیل می‌تواند از بیشتر انواع عفونت‌ های HPV که با سرطان‌های گوناگون ارتباط دارند جلوگیری کند، اما همچنان ممکن است در برخی از افراد عفونت‌های HPV غیر از نوع‌هایی که توسط واکسن پوشش داده می‌شوند، رخ دهد.

7. آیا واکسن گارداسیل محافظت کاملی در برابر سرطان‌های مرتبط با HPV ایجاد می‌کند؟
واکسن گارداسیل می‌تواند خطر ابتلا به برخی از سرطان‌های مرتبط با HPV را کاهش دهد، اما همچنان عوامل دیگری نیز ممکن است در ایجاد این بیماری‌ها نقش داشته باشند. بنابراین، بهتر است مراقبت‌های پزشکی منظم را همچنان ادامه دهید.

8.آیا پیش از تزریق واکسن گارداسیل نیاز به انجام آزمایش است ؟

بله، قبل از تزریق واکسن گارداسیل، بهتر است برخی از آزمایش‌ها و مشاوره پزشکی را انجام دهید تا اطمینان حاصل شود که واکسن برای شما مناسب است و هیچ مشکلی وجود ندارد. پیشنهاد می‌شود که با پزشک خود در مورد این مسائل صحبت کنید:

1. تاریخچه پزشکی: بهتر است اطلاعاتی را که مرتبط با تاریخچه پزشکی شما است، با پزشک خود به اشتراک بگذارید. این شامل بیماری‌های حال یا گذشته، عوارض دارویی، آلرژی‌ها و سوابق واکسیناسیون قبلی شما می‌شود.

2. آزمایش‌ها و ارزیابی‌های فعلی: برخی از آزمایش‌ها و ارزیابی‌های پزشکی ممکن است برای اطمینان از وضعیت سلامتی شما قبل از تزریق واکسن مورد نیاز باشند.

3. دوران بارداری: اگر شما زن باردار هستید، بهتر است تزریق واکسن گارداسیل را به تأخیر بیندازید تا پس از زایمان انجام شود.

4. حساسیت به اجزاء واکسن: اگر قبلاً حساسیت یا واکنش آلرژیک به هر یک از اجزاء واکسن‌های گارداسیل 4 یا گارداسیل 9 داشته‌اید، به پزشک خود اطلاع دهید.

5. شرایط پزشکی و داروها: در صورتی که شما به بیماری‌های خاصی مبتلا هستید یا داروهای خاصی مصرف می‌کنید، باید این اطلاعات را با پزشک خود در میان بگذارید تا مطمئن شوید که تزریق واکسن برای شما ایمن است.

همچنین، پزشک شما می‌تواند شما را در مورد زمان‌بندی واکسن‌ها و تزریق‌ها راهنمایی کند و به شما توضیح دهد که چگونه باید برای ایجاد حفاظت موثر در برابر عفونت‌های HPV اقدام کنید.

برای رزرو وقت مشاوره و اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید. از زندگی زیبایی که مستحق هستید، لذت ببرید.

کانال آپارات کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد متخصص زنان ، زایمان و نازایی

ارسال دیدگاه

مشاوره رایگان ( از ساعت 9 الی 20 )

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام خدمات درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشکان و متخصصین و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی ، فعالیت خود را آغاز نموده است . هدف دکتر زرگنج فرد، حفظ سلامتی مراجعان در عین تامین خواست ایشان برای نیل به حداکثر طراوت و شادابی است.

روزهای کاری

شنبه - پنجشنبه : 20.30 - 09.00
جمعه و ایام تعطیل : فقط با هماهنگی قبلی
خانه
حساب کاربری
خدمات
جستجو