ویرایش محتوا
دکتر افسانه زرگنج فرد

درباره ما

مجموعه زنان ، زایمان و نازائی دکتر زرگنج فرد

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام تمامی خدمات زیبائی و درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشک متخصص ( دکتر افسانه زرگنج فرد ) و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی و به روز ترین دستگاه های پزشکی ، فعالیت خود را آغاز نموده است .
هدف ما زیبایی توام با حفظ سلامتی شماست …

با ما تماس بگیرید

شبکه های اجتماعی
زگیل تناسلی hpv

درمان زگیل تناسلی – چطور زگیل تناسلی را درمان کنیم؟

زگیل تناسلی زائده‌ای گوشتی و نرم است که در نواحی تناسلی و اطراف آن ایجاد میشود. علت به وجود آمدن زگیل تناسلی ویروس پاپیلومای انسانی یا HPV است.

افرادی که سیستم ایمنی ضعیفتری دارند بیشتر مستعد زگیل تناسلی هستند. ویروس پاپیلومای انسانی ویروس خیلی شایعی است که در اکثر افرادی که رابطه جنسی دارند وجود دارد، اما در افراد سیگاری، کسانی که روابط متعدد و غیر ایمن دارند و کسانی که سیستم ایمنیشان ضعیف‌تر است این ویروس به سرعت تکثیر میشود و به شکل زگیل تناسلی خودش را نشان میدهد.

زگیل تناسلی اگر درمان نشود میتواند باعث خارش، سوزش محل، رابطه جنسی دردناک (در شرایط خاص) و… شود. لازم به ذکر است که بعضی سویه‌های ویروس پاپیلومای انسانی باعث ایجاد سرطان دهانه رحم (سرویکس) میشوند که از شایعترین سرطانها در خانمها است. اگر به وجود زگیل تناسلی یا ابتلا به این ویروس شک دارید، به نظر میرسد که بهتر است در سریعترین زمان ممکن برای درمان زگیل تناسلیتان مراجعه کنید.

راه انتقال زگیل تناسلی

زگیل تناسلی از طریق رابطه جنسی منتقل میشود، معمولا افرادی که چند شریک جنسی دارند مستعد ابتلا به زگیل تناسلی هستند، اما لزوما اینطور نیست و میتواند در افرادی که فقط یک شریک جنسی هم دارند بروز کند.

در افرادی که رابطه دهانی دارند در صورت انتقال ویروس، زگیل در ناحیه لب، داخل دهان و گلو میتواند بروز کند. ویروس ایجاد کننده‌ی زگیل تناسلی هم مانند تب‌خال میتواند برای یک مدت طولانی در بدن باقی بماند و زمانی که شرایط برایش فراهم شد تکثیر شود و به صورت زگیل بروز کند.

چرا درمان زگیل تناسلی مهم است؟

درمان زگیل تناسلی یکی از مواردی است که نباید اصلا پشت گوش انداخت، ظاهر بد و نامناسب آن میتواند باعث کاهش اعتماد به نفس فرد شود. همچنین شرایط روحی و ذهنی بدی را برای شریک جنسی فرد مبتلا به زگیل تناسلی ایجاد میکند.

از طرفی در صورت ایجاد زگیل در داخل واژن یا روی آلت تناسلی مرد میتواند رابطه جنسی را دردناک کند. همچنین گاهی زگیل تناسلی باعث ترشحات غیرطبیعی دستگاه تناسلی میشود. به صورت کلی با توجه به محل و اندازه‌ی آن اگر درمان زگیل تناسلی انجام نشود میتواند باعث ایجاد زگیل‌های بزرگ و خوشه‌ای شود که اصلا ظاهر مناسبی ندارد.

چطور زگیل تناسلی را درمان کنیم؟

تاکنون راه قطعی برای درمان کامل و ریشه‌ای ویروس ایجاد کننده‌ی زگیل تناسلی پیدا نشده است. این به این معنی است که ما فقط میتوانیم زگیل را درمان کنیم اما ویروس همچنان در بدن فرد میماند و ممکن است درصورتی که مجددا شرایط برای رشدش مهیا شود دوباره به صورت زگیل تناسلی ظهور کند.

با این اوصاف برای سرکوب ویروس و حذف شدن زگیل‌ها درمان دارویی وجود دارد. همچنین اگر برای درمان دیر اقدام شده باشد و زگیل خیلی بزرگ شود، ممکن است با تشخیص پزشک برای حذف زگیل با یک جراحی سرپایی اقدام شود. به همین خاطر است که تاکید میکنیم در سریعترین حالت ممکن برای درمان زگیل تناسلی اقدام کنید.

چه زمانی برای درمان زگیل تناسلی به پزشک مراجعه کنیم؟

قرار نیست که حتما بعد از دیدن زگیل‌ها برای درمان زگیل تناسلی مراجعه کنید، گاهی زگیل ممکن است داخل واژن ایجاد شود یا اینکه آنقدر کوچک باشد که اصلا با چشم دیده نشود، به همین خاطر توصیه میشود که به محض داشتن علائمی مثل خارش ناحیه تناسلی و کشاله ران، ترشحات غیر طبیعی واژن از نظر رنگ، بو و… به یک متخصص زنان مراجعه کنید و معاینات لازم را انجام دهید.

همچنین لازم به ذکر است که زگیل تناسلی در سنین زیر سی سال شایعتر است و سالانه افراد زیادی در سراسر دنیا به این بیماری مبتلا میشوند، پس لطفا بدون ترس و خجالت در سریعترین زمان ممکن به یک پزشک متخصص برای درمان زگیل تناسلی مراجعه کنید.

چرا برای درمان زگیل تناسلی به دکتر زرگنج فرد مراجعه کنیم؟

دکتر زرگنج فرد با سالها سابقه‌ی فعالیت به عنوان متخصص زنان و استاد دانشگاه، جزو بهترین متخصصان ایران در زمینه‌ی درمان بیماری‌های مقاربتی و زنان هستند.
کلینیک تخصصی دکتر زرگنج فرد فضایی امن، زیبا و آرام را برای شما در طول پروسه‌ی درمان‌تان ایجاد میکند.
شما برای درمان اصولی باید به متخصص مربوطه مراجعه کنید و قطعا بین یک متخصص باسابقه‌ی زنان و زایمان و کسی که غیرقانونی یا با تخصص دیگری مشغول به اینکار است، بهترین گزینه فرد متخصص است.

رضایت مراجعین از کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد

متداول ترین سوالات شما

آیا زگیل تناسلی درمان دائمی دارد؟

خیر، ویروس زگیل تناسلی برای همیشه در بدن میماند و ممکن است در طول دوره‌های مختلف مجددا بروز کند، درمان زگیل تناسلی فقط برای رفع زگیل در ناحیه تناسلی است.

آیا زگیل تناسلی مسری است؟

بله، زگیل تناسلی یک بیماری قابل انتقال از طریق رابطه جنسی است و از زوجین به یکدیگر منتقل میشود.

آیا زگیل تناسلی واکسن دارد؟

بله، واکسن گارداسیل برای سویه‌های زیادی از ویروس HPV وجود دارد و به افرادی که دچار عفونت‌های تناسلی میشوند یا شریک جنسیشان درگیر این ویروس است پیشنهاد میشود که برای جلوگیری از ابتلا به زگیل تناسلی این واکسن را تزریق کنند.

آیا زگیل تناسلی باعث سرطان میشود؟

ویروس HPV دارای دو گونه‌ی کم خطر و پرخطر است، در موارد پرخطر این ویروس ایجاد سرطان دهانه رحم میکند، اما در گونه‌ی کم خطر معمولا به صورت زگیل تناسلی مشاهده میشود. در مجموع اعتقاد براین است که فرد مبتلا به زگیل تناسلی میتواند مستعد ابتلا به سرطان دهانه رحم و... باشد.

چطور میتوانم از دکتر زرگنج فرد وقت معاینه بگیرم؟

برای تعیین زمان معاینه و ویزیت توسط دکتر زرگنج فرد باید یا شماره‌ی ۰۲۱۲۸۱۱۱۶۱۵ یا ۰۲۱۲۲۹۳۰۱۶۱ تماس بگیرید.

حرف آخر درمورد زگیل تناسلی

زگیل تناسلی یک بیماری مقاربتی است که سالانه بیشتر از 30 میلیون نفر را در سراسر دنیا درگیر میکند، این بیماری با توجه به اینکه ناحیه‌ی تناسلی را مورد حمله قرار میدهد میتواند تاثیرات بسیار مخربی روی زندگی زناشویی و رضایت جنسی زوجین داشته باشد.

همچنین در صورت درمان نشدن میتواند بزرگ و خوشه‌ای شود و با خارش و التهابی که ایجاد میکند شدیدا آزار دهنده باشد. توصیه ما به شما این است که به محض مشاهده علائم آن که پیشتر به آن پرداختیم، حتما در اسرع وقت به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.

پیشنهاد ما به شما مراجعه به کلینیک زر و ویزیت توسط دکتر زرگنج فرد است که سالها سابقه فعالیت در زمینه درمان بیماریهای زنان داشته و با دانش خود میتواند کم عارضه‌ترین درمان ممکن را برای شما انجام دهد. برای مراجعه به کلینیک زر میتوانید از راه‌های ارتباطی زیر اقدام کنید:

آدرس: تهران، پاسداران، میدان هروی، برج هروی، ورودی B، طبقه دوم

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۹۳۰۱۶۱ – ۰۲۱۲۸۱۱۱۶۱۵

 
به نظر می رسد شما در خصوص بیماری های جنسی و مقاربتی سوالاتی دارید .

می توانید با کلیک روی لینک زیر ، شماره تلفن همراه خود را بگذارید تا مشاوران ما ظرف 24 ساعت با شما تماس بگیرند .

در ادمه بررسی می کنیم :
  • علائم زگیل تناسلی در زنان
  • علت بوجود آمدن زگیل تناسلی در زنان
  • چه زنانی در معرض ویروس اچ پی وی قرار دارند ؟
  • دوره نهفتگی برای زگیل های تناسلی
  • چه کسانی می توانند واکسن گارداسیل اچ پی وی را دریافت کنند ؟
  • درمان زگیل تناسلی در زنان
  • چه اتفاقی می افتد اگر زگیل های تناسلی درمان نشوند؟
  • اگر زنی تغییرات پیش سرطانی داشته باشد، آیا به سرطان مبتلا می شود؟
  • پیشگیری از بارداری در برابر عفونت HPV محافظت می کند؟
  • اگر در معرض زگیل های تناسلی هستیم (HPV) چه کاری انجام دهیم ؟
  • آیا تست برای تشخیص زگیل تناسلی وجود دارد؟
  • جمع بندی
  • علائم زگیل تناسلی در زنان
  • علت بوجود آمدن زگیل تناسلی در زنان
  • چه زنانی در معرض ویروس اچ پی وی قرار دارند ؟
  • دوره نهفتگی برای زگیل های تناسلی
  • چه کسانی می توانند واکسن گارداسیل اچ پی وی را دریافت کنند ؟
  • درمان زگیل تناسلی در زنان
  • چه اتفاقی می افتد اگر زگیل های تناسلی درمان نشوند؟
  • اگر زنی تغییرات پیش سرطانی داشته باشد، آیا به سرطان مبتلا می شود؟
  • پیشگیری از بارداری در برابر عفونت HPV محافظت می کند؟
  • اگر در معرض زگیل های تناسلی هستیم (HPV) چه کاری انجام دهیم ؟
  • آیا تست برای تشخیص زگیل تناسلی وجود دارد؟
  • جمع بندی

علائم زگیل تناسلی در زنان

در حال حاضر تست یا آزمایشی که منحصرا این بیماری را غربالگری کند وجود ندارد و بیشتر افراد بعد از دیدن زگیل یا تشخیص علائم اولیه سرطان به ابتلای خودشان پی می‎برند اما علائم کوچکی هستند که اگر مرتبا وجودشان را چک کنید می‌ توانید زگیل تناسلی را تشخیص بدهید.

یکی از این علائم، تغییر ترشحات واژن است. ترشحات واژن در خانم‌ ها نشان‌ دهنده وضعیت سلامتی آن ناحیه و کل بدن هستند. این ترشحات با کوچک‌ ترین تغییرات بیولوژیکی یا هورمونی تغییر رنگ، شکل و بو می‌دهند و  اگر درگیر ویروس اچ‌ پی‌ وی شوند، به ناگهان افزایش پیدا می ‏کنند.

از آن جایی که زمان ورود ویروس به بدن معمولا با زمان بروز علائم چند ماه یا حتی چند سال فاصله دارد، اگر رابطه جنسی مشکوک داشته‌ اید ممکن است نتوانید به این زودی‌ ها علائم آن را ببینید. اولین علائم زگیل تناسلی التهاب، خارش و سوزش در ناحیه است و بعد از بروز زگیل‌ ها ممکن است رنگ ناحیه میزبان کمی تغییر کند.

زگیل‌ های تناسلی HPV درد ندارند اما می‌ توانند باعث خارش و ناراحتی پوستی بشوند. همچنین بر اثر رابطه جنسی از طریق دهان، ممکن است این ویروس به دهان یا زبان هم منتقل شود و در آن نواحی زگیل بسازد.

 

علائم زگیل تناسلی hpv

علت بوجود آمدن زگیل تناسلی در زنان

ویروس زگیل تناسلی hpv از طریق رابطه جنسی واژن، مقعدی و دهانی منتقل می شود. اکثر کسانی که گرفتار این ویروس شده اند، متوجه علائم شریک جنسی خود نبوده اند. به همین علت این ویروس جنسی به طور شایع بین زنان و مردان در حال انتقال می باشد.

چه زنانی در معرض زگیل تناسلی قرار دارند ؟

ویروس اچ پی وی یا زگیل تناسلی شایع ترین بیماری منتقله از طریق ارتباط جنسی است. حدود 75٪ مردان و زنان به زگیل های تناسلی مبتلا می شوند. به طور تقریبی هر ساله در حدود 30 میلیون نفر به این ویروس آلوده می شوند که حدود 50٪ از مبتلایان بین سنین 15 تا 25 سال هستند.

ویروس اچ پی وی در اکثر افراد مبتلا به آن علائم یا ضایعاتی به همراه ندارند. برای تشخیص قطعی ابتلا به این ویروس آزمایشاتی وجود دارد، این تست شامل آزمایشات DNA است. افراد مبتلا به HPV که هیچ علائمی ندارند نیز می توانند از طریق تماس جنسی ویروس را به دیگران منتقل کنند.

در کشورهای توسعه یافته، غربالگری و درمان اولیه تغییرات پیش سرطانی دهانه رحم، به طور چشمگیری میزان بروز سرطان دهانه رحم را کاهش داده است. در کشورهای در حال توسعه که دارای زیرساخت های پزشکی یا مالی برای اجرای یک برنامه غربالگری هستند ، احتمال بروز سرطان دهانه رحم ناشی از ویروس اچ پی وی بسیار بالاتر است. در واقع سرطان دهانه رحم هر سال در سراسر جهان حدود پانصد هزار زن را درگیر می کند. این بیماری در بسیاری از کشورها شایع ترین علت مرگ و میر ناشی از سرطان است.

دوره نهفتگی برای زگیل تناسلی

بازه ورود ویروس اچ پی وی به بدن تا ایجاد زگیل تناسلی در افراد مختلف متفاوت است. از آنجایی که اکثر مبتلایان به ویروس هیچ نشانه ای ندارند و زگیلی ایجاد نمی شود. امکان تعیین زمان دقیق برای عود مجدد زگیل وجود ندارد. زگیل ممکن است روزها، ماه ها یا حتی سال ها پس از ورود عفونت مجددا ایجاد شود.

بیش از 100 نوع از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) می توانند انسان ها را آلوده کنند و از این تعداد، بیش از 40 نوع از آنها دستگاه تناسلی و مقعد مردان و زنان را آلوده می کنند. گاهی اوقات ضایعات تناسلی به نام condylomata acuminata یا زگیل های وریدی ایجاد می شوند. همچنین زیر گروهی از HPV ها می توانند به تغییرات پیش سرطانی در رحم و سرطان گردن رحم منجر شوند.

انواع HPV که موجب سرطان دهانه رحم می شوند، با سرطان های مقعد و آلت تناسلی در مردان و همچنین یک گروه سرطان سر و گردن (اوروفارنکس) در زنان و مردان مرتبط است.

زگیل تناسلی و عفونت HPV عمدتا از طریق رابطه جنسی منتقل می شود و خطر انتقال عفونت با تعدد شریک جنسی افزایش می یابد.

شایع ترین انواع HPV که باعث بروز عفونت های واژینال می شوند، عبارتند از، انواع HPV 6، 11، 16 و 18 (HPV-6، HPV-11، HPV-16 و HPV-18). هرچند انواع دیگر HPV نیز می توانند باعث عفونت شوند. در میان این موارد، HPV-6 و HPV-11 اغلب با ضایعات خوش خیم مانند زگیل های تناسلی همراه است. ولی سوش HPV-16 و HPV-18 بیشتر در سرطان های سرویکس و آنژینال و دیسپلازی شدید گردن رحم یافت می شوند.

دیگر انواع HPV پوست را آلوده و باعث زگیل های معمول در قسمت های دیگر بدن می شود. برخی از انواع HPV ها (به عنوان مثال، اچ پی وی نوع 5 و 8) اغلب باعث ایجاد سرطان پوست می شوند.

چه کسانی می توانند واکسن گارداسیل زگیل تناسلی را دریافت کنند ؟

جهت پیشگیری از ابتلا به ویروس اچ پی وی و زگیل تناسلی بهتر است در نوجوانی واکسن گارداسیل یا همان اچ پی وی را تزریق کرد. این واکسن (Gardasil 9) مورد تاییدیه FDA برای استفاده زنان در سنین بین 9 تا 45 سال است. این واکسن ایمنی علیه 9 نوع از hpv شامل 6، 11، 16، 18، 31، 33، 45، 52 و 58 ایجاد می کند. یکی دیگر از واکسن هایی که برای پیشگیری از این بیماری موثر است با نام Cervarix شناخته می شود. این دارو شامل دو نوع 16 و 18 HPV است که مناسب استفاده در دختران 10 تا 15 ساله است.

واکسن گارداسیل برای پیشگیری از زگیل تناسلی hpv

درمان زگیل تناسلی در زنان

درمان قطعی برای زگیل تناسلی یا همان اچ پی وی وجود ندارد و سیستم ایمنی به طور مداوم با آن میجنگد. اگر زگیل تناسلی باعث ناراحتی یا پریشانی شود، پزشک می تواند برای تسکین علائم یا از بین بردن آنها، روش های درمانی را تجویز کند. این درمان ها امکان مبتلا ساختن سایر افراد را نیز پایین می آورد. درمان های دارویی شامل موارد زیر است:

  • پودوفیلوکس
  • پودوفیلین
  • تری کلرواستیک اسید

برای زگیل هایی که بزرگ هستند، پزشک برداشتن زگیل را پیشنهاد میکند. عمل جراحی شامل موارد زیر است : 

کرایوتراپی: در این روش زگیل ها با مایع نیتروژن، منجمد می شوند. کرایو زگیل تناسلی زنان، یک نوع سوزاندن است که با درد و تاول همراه است.

جراحی: شامل بریدن زگیل ها میشود. برای اینکار بیمار را بیهوش می کنند.

جریان برق: در این روش پزشک، زگیل را با یک دستگاهی که دارای جریان برق است، می سوزاند. بیمار تحت بیهوشی کامل یا موضعی است.

لیزر: لیزر از سایر روش ها موثرتر است و عوارض جانبی ندارد. پزشک از پرتو اشعه ی لیزر برای از بین بردن زگیل تناسلی استفاده میکند.
این خیلی مهم است که از کدام روش درمان برای زگیل تناسلی استفاده شود زیرا بی دقتی می تواند علائم را بدتر کند. برداشتن زگیل به معنای خلاص شدن از اچ پی وی نیست و امکان بازگشت مجدد در صورتی که ویروس در بدن باشد وجود دارد.

چه اتفاقی می افتد اگر زگیل تناسلی درمان نشوند؟

در بعضی از افراد ، زگیل تناسلی ممکن است طی چند ماه تا چند سال از بین بروند. در موارد دیگر، در صورت عدم درمان زگیل ها بزرگتر شده و شکل خوشه ای به خود می گیرند. حتی اگر زگیل ها به طور کامل برطرف شوند بازهم امکان عود مجدد آنها وجود دارد.

اگر زنی تغییرات پیش سرطانی (دیسپلازی) داشته باشد، آیا به سرطان مبتلا می شود؟

زنانی که دچار تغییرات پیش سرطانی در رحم می شوند، نیاز به درمان دارند تا اطمینان حاصل شود که این سلول ها به سلول های سرطانی تبدیل نمی شوند. در این مورد، درمان معمولا شامل جراحی حذف یا تخریب بافت درگیر شده است.

Conization یک روشی است که ناحیه دهانه رحم را با استفاده از چاقو، لیزر یا یک روش شناخته شده به عنوان LEEP حذف می کند. کرایوتراپی یا لیزر درمانی نیز ممکن است برای نابودی بافتی که حاوی تغییرات بالقوه پیش سرطانی است، استفاده شود.

پیشگیری از بارداری در برابر زگیل تناسلی محافظت می کند؟

استفاده از برخی روش های پیشگیری از بارداری می تواند از ایجاد زگیل تناسلی و گسترش ویروس اچ پی وی از طریق تماس جنسی جلوگیری کند. برخی از محققان بیان کرده اند که عفونت اچ پی وی از مادر به نوزاد هنگام زایمان منتقل می شود. انتقال ژن های آلوده از سایر روش های انتقال این ویروس به نوزاد است.

ویروس اچ پی وی معمولا از طریق تماس جنسی مستقیم در طول فعالیت جنسی منتقل می شود. این ویروس از طریق مایعات بدن و یا خون یا ارگان هایی که برای پیوند برداشت می شود، منتقل نمی شود. استفاده از کاندوم باعث کاهش خطر ابتلا به ویروس اچ پی وی در طول فعالیت جنسی می شود، اما به طور کامل از عفونت ویروس اچ پی وی جلوگیری نمی کند. همچنین روش های کنترل و پیشگیری از بارداری هورمونی نمی توانند از گسترش عفونت HPV جلوگیری کنند.

زگیل تناسلی

اگر در معرض زگیل تناسلی هستیم چه کاری انجام دهیم ؟

افراد مبتلا به زگیل تناسلی یا همان ویروس اچ پی وی و شرکای آنها، باید در مورد خطر ابتلا به HPV و ظهور مجدد ضایعات با پزشک مشورت کنند. باید توجه داشت که عدم وجود ضایعات احتمال انتقال بیماری را از بین نمی برد. همچنین استفاده از کاندوم در جلوگیری از گسترش عفونت به طور کامل موثر نیست.

زنان مبتلا به زگیل های تناسلی باید از اهمیت انجام منظم تست پاپ اسمیر برای غربالگری سرطان دهانه رحم و تغییرات پیش سرطانی در گردن رحم غافل نشوند. زیرا تغییرات پیش سرطانی را می توان درمان کرد و خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم را کاهش داد. به همین ترتیب، مردان باید از خطر بالقوه سرطان های مقعد مطلع شوند.

آیا تست برای تشخیص زگیل تناسلی وجود دارد؟

گاهی اوقات زگیل تناسلی یا همان ویروس اچ پی وی را با تغییراتی که در پاپ اسمیر ظاهر می شود، شناسایی می کنند. زیرا پاپ اسمیر، سلول های غیر طبیعی پیش سرطانی را شناسایی می کنند و عفونت ویروس اچ پی وی منجر به تغییرات پیش سرطانی در گردن رحم می شود. اگر نتیجه تست پاپ اسمیر غیر طبیعی باشد، لازم است تست های پیشرفته تری انجام شوند. همچنین ویروس اچ پی وی می تواند از طریق بیوپسی شناسایی شود.

جمع بندی

زگیل تناسلی در زنان یکی از انواع بیماری‌ های عفونی و واگیردار است که به دلیل وجود ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) در اندام‌ های تناسلی زنان شکل می‌ گیرد. نکته مهم دیگری که برای معاینه دوره‌ ای خانم‌ ها اهمیت دارد، وجود زگیل تناسلی زنان در ناحیه واژن و دهانه رحم است که به چشم نمی‌ آیند. ایمیکیمود، پودوفیلین، پودوفیلوکس و تری‌ کلرواستیک‌ اسید یا (TCA) در درمان دارویی زگیل تناسلی زنان کاربرد دارند. هرچند جراحی و کرایوتراپی هم برای درمان استفاده می‌ شوند.

محبوب ترین مقالات

به وقت ملاقات نیاز دارید؟

درخواست وقت ملاقات

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*

در صورتی که از خانم دکتر افسانه زرگنج فرد نوبت برای تشخیص و درمان زگیل تناسلی hpv میخواهید ، لطفا شماره تلفن همراه خود را بگذارید تا مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس گرفته و برای شما با توجه به ساعات و روزهای خالی ، نوبت بگذارند .

مشاوره رایگان ( از ساعت 9 الی 20 )

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام خدمات درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشکان و متخصصین و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی ، فعالیت خود را آغاز نموده است . هدف دکتر زرگنج فرد، حفظ سلامتی مراجعان در عین تامین خواست ایشان برای نیل به حداکثر طراوت و شادابی است.

روزهای کاری

شنبه - پنجشنبه : 20.30 - 09.00
جمعه و ایام تعطیل : فقط با هماهنگی قبلی
خانه
حساب کاربری
خدمات
جستجو