ویرایش محتوا
دکتر افسانه زرگنج فرد

درباره ما

مجموعه زنان ، زایمان و نازائی دکتر زرگنج فرد

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام تمامی خدمات زیبائی و درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشک متخصص ( دکتر افسانه زرگنج فرد ) و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی و به روز ترین دستگاه های پزشکی ، فعالیت خود را آغاز نموده است .
هدف ما زیبایی توام با حفظ سلامتی شماست …

با ما تماس بگیرید

شبکه های اجتماعی
چرا لابیا چروک میشود

چرا لابیا چروک میشود

چرا لابیا چروک میشود موضوعی که در این گفتار آن را بررسی خواهیم کرد این مسئله است. لابیا در بدن زنان قرار دارد و با توجه به موقعیت آن در آناتومی بدن انسان نقش مهمی را ایفا می کند.

اگر در این زمینه نیازمند مشاوره هستید می توانید با دکتر زرگنج متخصص زنان در تماس باشید. 

02128111615

02122930161

 

این بخش از بدن میتواند از مهم ترین عضو یعنی اندام جنسی محافظت کرده و مانع آلودگی و آسیب به آن شود، این بخش همچنین در زیبایی جنسی فرد تاثیر زیادی دارد بنابراین بخش زیادی از جراحی های زیبایی زنان در ناحیه واژن به آن بستگی دارد.

چرا لابیا چروک میشود
چرا لابیا چروک میشود

در این مقال قصد داریم در مورد یکی از مهم ترین مشکلات لابیا یعنی تغییر ظاهر آن صحبت کنیم و با توجه به اینکه اصلی ترین تغییر در ظاهر این عضو چروک شدن آن است به این موضوع بپردازیم که چرا لابیا چروک میشود و چه راهکارهایی برای درمان آن وجود دارد.

  1. لابیا چیست و چند نوع دارد؟
  2. چرا لابیا چروک میشود؟
  3. چروک شدن لابیا چه عوارضی دارد؟
  4. آیا چروک شدن لابیا موجب بیماری می شود؟
  5. از چه روشهایی می توان برای جوانسازی و رفع چروک لابیا اقدام کرد؟
  6. آیا چروک شدن لابیا در سنین جوانی نیز رخ میدهد؟

لابیا چیست و چند نوع دارد؟

در آناتومی اندام جنسی زنانه بخش های مختلفی وجود دارد که هرکدام وظایف خاص خود را داشته و در مجموع تمام آن ها نقش محافظتی برای قسمت های اصلی اندام جنسی مانند واژن، کلیتوریس و… دارند، یکی از این بخش ها لابیاست که در اولین قسمت مقاله چرا لابیا چروک می شود به توضیح این عضو و آناتومی آن خواهیم پرداخت.

لابیا چیست و چند نوع دارد؟
لابیا چیست و چند نوع دارد؟

لابیا

لابیا یکی از بخش های تشکیل دهنده اندام تناسلی است که نقش محافظتی دارد. این بخش که خود دارای دو قسمت متفاوت است، تقریبا کل اندام جنسی را پوشش داده و از آن محاظفت می کند.

شکل ظاهری لابیا همانند دو لبه در اطراف واژن است که رنگ، اندازه و حالت آن در هر فرد متفاوت است. در برخی افراد لابیا حالت بیرون زدگی داشته و در برخی دیگر لابیا بیشتر داخلی است و بخشی کوچک در دو طرفه دهانه واژن است.

لابیا ماژور

همان طور که گفته شد ساختمان لابیا از دو بخش تشکیل می شود که اولین بخش آن که از بیرون قابل مشاهده است و بخش خارجی را تشکیل می دهد لابیا ماژور است. لابیا ماژور از نظر اندازه بزرگتر از بخش دیگر است و از نظر شکل ظاهری نیز همانند دو تپه می باشد که ناحیه پرینه را از قسمت استخوان شرمگاهی پوشش می دهد.

بار اصلی محافظت از دهانه واژن و دیگر قسمت ها مانند کلیتوریس و حتی بخش های داخلی خود لابیا به عهده لابیا ماژور است و بخش زیادی از شکل ظاهری لابیا نیز به آن بستگی دارد.

لابیا مینور

اما در داخل لابیا ماژور، لابیا مینور قرار دارد که کوچک تر از لابیا خارجی است. این قسمت به موازات لابیا ماژور قرار می گیرد وکمی پایین تر از سطح کلیتوریس را پوشش می دهد. اندازه لابیا مینور نیز در اشخاص مختلف متفاوت است و نمیتوان یک شکل واحد را برای این بخش در تمام اشخاص در نظر گرفت.

در حالت عادی دو طرف لابیا اندازه یکسانی داشته و به یک مقدار بیرون زدگی یا افتادگی دارند اما در مواردی دو طرف لابیا غیرمتقارن شده و یکی از بخش ها نسبت به بخش دیگر بیرون زدگی بیشتری پیدا می کند که در این حالت مشکلات مختلفی برای فرد به وجود می آید.

چروک لابیا یکی از دلایل جراحی های زیبایی این قسمت از بدن می باشد، علی رغم قرارگیری در دسته جراحی های زیبایی، به دلیل حساسیت محل لابیا این جراحی باید توسط پزشک مجرب انجام شود که بهترین آن ها را میتوان در کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد پیدا کرد.

 

چرا لابیا چروک میشود ؟

علی رغم یکسان بودن آناتومی داخلی بدن در تمام افراد، شکل ظاهری قسمت های مختلف بدن در افراد مختلف، متفاوت می باشد. به خصوص در بخش هایی مانند اندام جنسی هر فرد بسته به شرایطی مانند ژنتیک، تغذیه، میزان رابطه جنسی، محیط زندگی، فعالیت های بدنی، تعداد بارداری و زایمان طبیعی و… شکل ظاهری در هر فرد متفاوت است و در برخی این تفاوت مشکلاتی در زیبایی یا سلامت ایجاد می کند.

چرا لابیا چروک میشود ؟
چرا لابیا چروک میشود ؟

به عنوان مثال در برخی زنان لابیا حالت چروک پیدا می کند که تاثیر زیادی در اندام تناسلی آن ها می گذارد. اما چرا لابیا چروک می شود؟ آیا این یک عارضه است یا عاملی نشات گرفته از سبک نامناسب زندگی. این موضوع در این بخش بررسی می شود.

بزرگی لابیا

چروک شدن لابیا ممکن است در اثر بزرگ بودن اندازه این بخش اتفاق بیفتد. در برخی افراد لابیا بزرگ و متورم است که در این حالت معمولا به علت ورم، پوست این ناحیه کشیده شده و در نتیجه چروکی در آن دیده نمی شود

اما در افرادی که بزرگ بودن تنها با بیشتر بودن اندازه نسبت به دیگر افراد همراه است لابیا معمولا دچار تغییرات ظاهری نامناسبی می شود که اصلی ترین آن ها چروک لابیاست. چروک لابیا به علت بزرگی آن معمولا به دلیل چین خوردگی و فشردگی لابیا در پوشش های مختلف اتفاق می افتد.

یائسگی

دیگر عاملی که ممکن است در چروک لابیا نقش داشته باشد یائسگی است. به طور کل با افزایش سن قدرت انعطاف پذیری پوست کاهش پیدا می کند، در دوران یائسگی در که در سنین 40-60 سال بسته به وضعیت بدنی فرد اتفاق می افتد علاوه بر مشکلات پوستی ناشی از افزایش سن، مشکلات هورمونی نیز به وجود می آیند که مجموع آن ها باعث چروک در ناحیه لابیا می شوند.

کاهش و افزایش وزن پشت متوالی

دیگر عاملی که موجب چین و چروک پوست می شود نوسان وزن است. افرادی که در مدت زمانی کوتاه کاهش و افزایش وزن های پی در پی را تجربه می کنند معمولا دچار پراکندگی نامناسب چربی در بدن می شوند.

کاهش و افزایش وزن پشت متوالی
کاهش و افزایش وزن پشت متوالی

در این افراد بخشی از بدن فاقد چربی بوده و پوست حالت چروکیده داشته و بخشی دیگر دارای چربی. همچنین هورمون های بدن که در حفظ سلامت و شادابی پوست موثر می باشند نیز با این مشکل تحت تاثیر قرار گرفته و عوارضی نظیر چروک پوستی به خصوص در ناحیه لابیا را ایجاد می کنند.

به منظور درمان مشکلات لابیا، مراجعه به پزشک مجرب اولین اقدام است، بهترین پزشکان در حوزه تشخیص مشکلات لابیا و درمان آن در کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد مشغول به فعالیت می باشند.

چروک شدن لابیا چه عوارضی دارد؟

در بخش قبل به طور مفصل توضیح داده شد که چرا لابیا چروک می شود. همان طور که گفته شد لابیا بخشی از اندام جنسی را تشکیل می دهد و محافظت از این اندام مهم ترین وظیفه آن است اما هرگونه تغییر ظاهری در این بخش علاوه بر مشکلات و تاثیر در زیبایی فرد می تواند سلامتی را نیز به خطر بیندازد که به برخی از موارد مهم این مشکلات در این بخش اشاره خواهیم کرد.

کاهش میل به رابطه جنسی

یکی از مشکلات مهم چروک لابیا بی میلی به رابطه جنسی است، زیبایی کلی به خصوص اندام های جنسی تاثیر زیادی در جذب و رضایت شریک جنسی دارد و بالطبع این زیبایی موجب برخورداری حس بهتر در فرد شده و در روابطه زناشویی موفق تر عمل می کند. چروک لابیا در افرادی که میزان زیادی دارد به عنوان اولیه عارضه رابطه جنسی را تحت تاثیر قرار داده و فرد را به انجام آن بی تمایل می کند.

عفونت واژن

دیگر عارضه مهم چروک شدن لابیا، عفونت قارچی واژن و عفونت باکتریایی واژن است. چین و چروک های لابیا در اطراف واژن محل خوبی برای ذخیره باکتری ها می باشند که ممکن است به داخل واژن یا نواحی نزدیک به دهانه آن نفوذ کرده و انواع عفونت های خارجی و داخلی را ایجاد کنند.

هرچقدر میزان چروک ها بیشتر باشد احتمال عفونی شدن واژن بعد از مدتی وجود داشته و در صورت عدم کنترل این مشکل احتمال بروز مشکلات جدی تر مانند سرطان رحم نیز وجود خواهد داشت.

خارش و سوزش پوست

برای همه ما پیش آمده که بعد از چروک شدن بخشی از پوست به دلیل برخورد با رطوبت ابتدا با خاراندن تلاش در قابل تحمل کردن حس ایجاد می کنیم، در چروکی لابیا نیز این اتفاق رخ می دهد و یکی از عوارض مهم چروک شدن لابیاست.

کاهش اعتماد به نفس

در نهایت آخرین عارضه ای که لابیا چروک خورده ایجاد می کند کاهش اعتماد به نفس است، زمانی که فرد نسبت به بدن خود حس خوبی نداشته و توانایی شرکت در رابطه زناشویی را نداشته باشد اعتماد به نفس وی به مرور کاهش یافته و این مشکل تا جایی پیش می رود که حتی روابط روزمره نیز دچار مخاطره می شود.

در صورت نیاز به مشورت و توضیح بیشتر درباره این پرسش می توانید به مرکز کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد مراجعه کنید.

آیا چروک شدن لابیا موجب بیماری می شود؟

همان طور که گفته شد هرگونه تغییر ظاهر در اندام جنسی زنانه می تواند موجب تاثیر در زندگی زناشویی و روزمره وی شود، به علاوه بیشتر زنان ترجیح می دهند که بجای درمان مشکلات خود با آن مدارا کنند که این مسئله نیز احتمال شیوع بیماری های مختلف در زنان را افزایش می دهد.

آیا چروک شدن لابیا موجب بیماری می شود؟
آیا چروک شدن لابیا موجب بیماری می شود؟

ارتباط بیماری با چروک شدن لابیا

هنگامی که صحبت از ارتباط بیماری با چروک لابیا واژن می شود تمام افراد شرایطی را تصور می کنند که در آن بیمار تنها دچار مشکلات جسمی و ظاهری می شود اما از مشکلات ظاهری مهم تر بیماری هایی است که در اثر چروک لابیا ممکن فرد به آن ها مبتلا باشد.

به عنوان مثال همان طور که در بخش قبل گفته شد چروک های لابیا یکی از بهترین محل ها برای رشد و پرورش باکتری ها می شوند، این باکتری ها ابتدا موجب عفونت در دهانه واژن می شوند و سپس با ورود به رحم در دیگر بخش های بدن گسترش پیدا می کنند. بیماری های روحی، مانند افسردگی ناشی از ظاهر نازیبای لابیا در اثر چروک از دیگر انواع ارتباط غیر مستقیم بیماری با چروک لابیا می باشد.

از چه روشهایی می توان برای جوانسازی و رفع چروک لابیا اقدام کرد؟

حال که دریافتید که چرا لابیا چروک می شود ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که چه راه هایی برای درمان این مشکل وجود دارد و در زمان بروز چروک در لابیا اولین تا آخرین اقدامی که عوارض این مشکل را کاهش داده و موجب بهبود ظاهری سریع تر فرد می شوند چه چیزهایی می باشند. برخی از رایج ترین روش ها برای افرادی که لابیا آن ها دچار چروک می شود در ادامه بیان شده اند.

درمان چین و چروک لابیا

به طور کل درمان هر کدام از قسمت های بدن که دچار اثرات افزایش سن شده یا به طور طبیعی حالت پیر و چروکیدگی دارد را جوانسازی می گویند. در جوانسازی تلاش می شود که چین و چروک ها تا حد امکان برطرف شده و فرد پوست سالمی داشته باشد. در مورد لابیا به دلیل محل قرارگیری حساسیت بالاتری به چروک ها و انتخاب روش درمانی می باشد.

درمان چین و چروک لابیا
درمان چین و چروک لابیا

به عنوان مثال یکی از راهکارهای درمان لابیای چروک، تزریق چربی است که با برداشتن مقداری چربی از بخش های مختلف بدن و تزریق به یکی از نواحی ماژور یا مینور لابیا تا حد زیادی ترمیم می شود. همچنین برخی افراد با جراحی سنتی یا جراحی به وسیله لیزر نیز در درمان این مشکل تلاش می کنند.

در کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد تلاش شده که بهترین پزشکان برای رسیدگی به بیماران و کمک به درمان سریع تر آن ها به کار گرفته شوند. در صورت نیاز به راهنمایی های تیم پزشکان این کلینیک می توانید با متخصصین این مرکز در ارتباط باشید.

آیا چروک شدن لابیا در سنین جوانی نیز رخ میدهد؟

علاوه بر این پرسش که چرا لابیا چروک می شود، دیگر پرسش های نزدیک یا حول این پرسش نیز از سوالات مهم متقاضیان این جراحی می باشند.

به عنوان مثال یکی از سوالات مهم بیماران این است که چروک لابیا در چه سنینی اتفاق افتاده و از چه زمان باید برای حفظ پوست به بهترین شکل برای جلوگیری از چین و چروک لابیا اقدام کرد، اغلب متخصصین سنین بیشتر از 30 سال را برای تغییرات شدید هورمونی پیش بینی می کنند

و شاید چین و چروک در این به یکباره اتفاق نیفتد اما به مرور چروک های پوستی بیشتر می شود. البته هستند زنانی که به دلایل مختلف این مشکل را پیش از ورود به میانسالی یا سنین 30 تا 40 سالگی تجربه می کنند.

کانال آپارات کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد متخصص زنان ، زایمان و نازایی

منبع:

https://cutt.ly/fRnrcKe

https://bit.ly/2Z7PG19

ارسال دیدگاه

مشاوره رایگان ( از ساعت 9 الی 20 )

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام خدمات درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشکان و متخصصین و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی ، فعالیت خود را آغاز نموده است . هدف دکتر زرگنج فرد، حفظ سلامتی مراجعان در عین تامین خواست ایشان برای نیل به حداکثر طراوت و شادابی است.

روزهای کاری

شنبه - پنجشنبه : 20.30 - 09.00
جمعه و ایام تعطیل : فقط با هماهنگی قبلی
خانه
حساب کاربری
خدمات
جستجو