ویرایش محتوا
دکتر افسانه زرگنج فرد

درباره ما

مجموعه زنان ، زایمان و نازائی دکتر زرگنج فرد

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام تمامی خدمات زیبائی و درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشک متخصص ( دکتر افسانه زرگنج فرد ) و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی و به روز ترین دستگاه های پزشکی ، فعالیت خود را آغاز نموده است .
هدف ما زیبایی توام با حفظ سلامتی شماست …

با ما تماس بگیرید

شبکه های اجتماعی
هماتوم بعد از لابیاپلاستی

هماتوم بعد از لابیاپلاستی

هماتوم بعد از لابیاپلاستی یکی از مشکلاتی است که در برخی از بیمارانی که این جراحی را انجام می دهند رخ می دهد، البته هماتوم یک مشکل رایج بعد از بسیاری از جراحی هاست و تنها در لابیاپلاستی ایجاد نمی شود اما درمان و مقابله به موقع با آن نیازمند تجربه کافی در مورد جراحی لابیاپلاستی، عوارض و مشکلاتی است که ممکن است بعد از این جراحی بروز کند.

جهت دریافت مشاوره در زمینه هماتوم بعد از لابیاپلاستی با ما در تماس باشید.

02128111615

02122930161

تنها گروه خاصی از بیماران ممکن است این مشکل را مبتلا شوند و در صورتی که جراحی در مرکزی معتبر انجام شده باشد، اقدامات درمانی بلافاصله بعد از تشخیص هماتوم بعد از لابیاپلاستی آغاز می شود. در صورتی که قصد انجام جراحی لابیاپلاستی را دارید اما بابت عوارض بعد از این جراحی نگران هستید، با مقاله هماتوم بعد از لابیاپلاستی همراه باشید.

هماتوم بعد از لابیاپلاستی
هماتوم بعد از لابیاپلاستی
در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:
  • لابیاپلاستی چیست و به چه علت انجام می شود؟
  • چه مسائلی موجب تورم لابیا می شوند؟
  • فرآیند جراحی لابیاپلاستی به چه صورت است؟
  • هماتوم چیست و هماتوم بعد از لابیاپلاستی در چه شرایطی رخ می دهد؟
  • برای درمان هماتوم بعد از لابیاپلاستی و سایر عوارض چه راهی وجود دارد؟

لابیاپلاستی چیست و به چه علت انجام می شود؟

صحبت از مشکلات جنسی به خصوص مشکلات تناسلی برای زنان و مردان کار ساده ای نیست، در این میان زنان به علت تابوهای جامعه و عدم آگاهی کافی دیرتر از مردان برای پیگیری و درمان مشکلات خود به پزشک مراجعه می کنند، این مسئله موجب جدی شدن عارضه ها شده تا حدی که برخی از آن ها تنها با جراحی درمان می شوند، یکی از مشکلات مهم در اندام تناسلی زنان که درمان آن نیاز به عمل جراحی دارد، مشکلات لابیاست.

لابیا و نیاز به جراحی

زمانی که مشکلی در یکی از بخش های اندام جنسی زنانه احساس می شود اغلب افراد با تصور درمان خودبخود مراجعه به پزشک را به تعویق می اندازند در حالیکه گاهی اوقات مشکلات بدون درمان های پزشکی برطرف نمی شوند. یکی از این مشکلات تورم لابیاست، لابیا یکی از قسمت های اندام تناسلی است که به صورت پوششی روی واژن قرار دارد.

لابیا و نیاز به جراحی
لابیا و نیاز به جراحی

لابیا دو بخشی است و دارای قسمتی درونی و قسمتی بیرونی است که به ترتیب مینور و ماژور نامیده می شود. برای اینکه لابیا امکان پوشاندن واژن و نواحی مهم اطراف آن را داشته باشد در حالت عادی باید اندازه بزرگی داشته باشد

اما در مواردی بزرگی لابیا به دلایل مختلف بیشتر از حالت عادی می شود که این مسئله مشکل ساز بوده و برای درمان آن تنها باید از جراحی استفاده کرد. بزرگی لابیا در صورت عدم درمان می تواند مشکلاتی مانند عفونت را نیز منجر می شود.

لابیاپلاستی

همان طور که گفته شد در صورتی که لابیا از حد عادی بزرگتر باشد نیاز به درمان آن است در غیر اینصورت احتمال بروز عفونت وجود داشته و این عفونت نیز میتواند مشکلات جدی تر مانند سرطان رحم را منجر شود. جراحی تورم و بزرگی لابیا، لابیاپلاستی است.

البته تورم لابیا تنها مشکلی نیست که با جراحی لابیاپلاستی درمان می شود، برخی مشکلات دیگر مانند عدم تقارن لابیا که غالبا مشکلی است مادرزادی نیز تنها با جراحی درمان می شود که باید توسط متخصص حرفه ای و با تجربه انجام شود.

لابیاپلاستی یکی از جراحی های رایج امروزی در حوزه زیبایی و درمان زنان است که در مراکز مختلف انجام می شود، کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد یکی از بهترین مراکزی است که با برخورداری از متخصصین مجرب این جراحی در آن به طور حرفه ای و ایمن صورت می گیرد.

پیشنهاد می کنیم از پست لابیاپلاستی چگونه انجام میشود دیدن کنید.

چه مسائلی موجب تورم لابیا می شوند؟

رایج ترین علت عمل لابیاپلاستی تورم لابیاست، هرچند همان طور که گفته شد عدم تقارن در این ناحیه نیز می تواند از دلایل لابیاپلاستی باشد اما این مشکل عموما مادرزادی است اما مشکلات دیگر مانند تورم لابیا علل مختلفی برای بروز دارند که پیش از اقدام برای جراحی، باید علت بروز مشخص شود تا در صورت نیاز اقدامات درمانی آن آغاز شود.

تغییرات دوران بلوغ

یکی از علل بزرگ شدن لابیا تغییراتی است که در دوران بلوغ اتفاق می افتند، در این دوران به دلیل افزایش ترشح هورمون های جنسی، اندام ها بیشترین رشد خود را دارند، سینه، واژن و… کاملا شکل گرفته و اندازه نهایی خود را پیدا می کنند که در برخی افراد این روند دچار مشکلاتی می شود.

یکی از مشکلات رشد اندام های جنسی در دوران بلوغ عدم تغییر اندازه سینه هاست که در این شرایط پزشک با تجویز داروهای هورمونی به درمان این روند کمک می کند اما در مواردی مشکلی که ترشح هورمون ها برای زنان ایجاد می کند تورم لابیاست که تنها با جراحی درمان می شود.

نوسانات وزنی

دیگر مشکلی که می تواند به بزرگی بیش از اندازه لابیا منجر شود نوسانات وزنی است. هنگامی که فرد در یک دوره کوتاه کاهش و افزایش وزن به خصوص در مقدار زیاد را تجربه می کند تجمع چربی در نقاط مختلف بدن بهم می ریزد.

در افرادی که دارای چربی گلابی شکل بوده و چربی ها بیشتر در پایین تنه تجمع پیدا می کنند احتمال ماندن مقداری از چربی در اندام جنسی وجود دارد که باعث تورم و بزرگی لابیا شده و برای درمان باید از جراحی استفاده کرد.

مشکلات هورمونی

همان طور که گفته شد در دوران بلوغ مشکلات هورمونی منجر به تورم و بزرگی لابیا می شوند اما گاهی اوقات اختلالات هورمونی دیگر نیز می توانند باعث این مشکلات شوند،

به عنوان مثال زمانی که در غدد ترشح کننده هورمون مانند تیروئید اختلال ایجاد شود فرد دچار نوسان وزن و اختلال هورمونی در دیگر اندام ها شود که یکی از اندام های تحت تاثیر قرار گرفته لابیاست که دچار تورم می شود.

اختلالات هورمونی در شرایط خاص نیز ممکن است رخ دهند که از جمله آن ها می توان به دوران بارداری و یائسگی اشاره کرد که بیشترین مشکلات هورمونی برای زنان در این دوران اتفاقی می افتند.

هرچند جراحی لابیاپلاستی عملی است سرپایی و بدون خطر اما بازهم نیاز است که در مرکزی معتبر و زیر نظر متخصصین با تجربه انجام شود که از جمله مراکز خوب برای این جراحی می توان کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد را نام برد.

مشکلات هورمونی
مشکلات هورمونی

فرآیند جراحی لابیاپلاستی به چه صورت است؟

لابیاپلاستی یا جراحی درمان مشکلات لابیا امروزه یکی از جراحی های رایج در حوزه زنان است، برخی زنان این جراحی را به منظور زیبایی انجام می دهند،

به عنوان مثال بزرگ شدن لابیا موجب مشکلاتی مانند افتادگی لابیا در اطراف واژن، چین خوردگی و تیرگی این ناحیه و ایجاد ظاهری نازیبا می شود که با این جراحی قابل برطرف شدن می باشند و مطابق مشکلاتی که در بخش قبلی مقاله هماتوم بعد از لابیاپلاستی گفته شد گاهی اوقات تورم لابیا به دلیل بیماری ها و مشکلاتی ایجاد می شود که فرد با جراحی لابیا می تواند بخشی از آن ها را درمان کند. این جراحی به هر دلیل به دو شیوه جراحی سنتی و لیزر انجام می شود.

لابیاپلاستی به روش لیزر

یکی از روش های انجام جراحی لابیاپلاستی، انجام با استفاده از لیزر است. این روش امروزه شیوه ای نوین نه تنها در لابیاپلاستی بلکه در بسیاری از جراحی هایی است که در حوزه های مختلف انجام می شوند.

لابیاپلاستی با لیزر عوارض کمتری دارد، خونریزی، درد و مشکلاتی که در حالت سنتی این جراحی وجود دارد در لابیاپلاستی با لیزر اتفاق نمی افتد اما برخی دستگاه ها ظرافت انجام جراحی های با وسعت بیشتر یا درمان مشکلات عدم تقارن را ندارند بنابراین نوع دستگاه لیزر باید با دقت بالا انجام شود.

لابیاپلاستی به روش سنتی

دیگر روش انجام این جراحی روش سنتی است. در این روش برش با استفاده از اسکالپل، نخ، بخیه و دیگر ابزاری که در جراحی با دست توسط متخصص مورد نیاز است انجام می شود. طبیعتا در جراحی این چنینی خونریزی احتمال بیشتری دارد

اما مزیت آن امکان جراحی با هر وسعت و هر شکلی است و در جراحی های درمان عدم تقارن ظرافت و دقت بیشتری دارد. البته این جراحی نسبت به جراحی با لیزر زمان بیشتری نیز صرف می کند و اکثر بیماران، به خصوص بیمارانی که آستانه تحمل درد پایین تری دارند به منظور انجام آن نیاز به بیهوشی دارند.

روش های مختلف لابیاپلاستی در مرکز درمانی کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد انجام می شود. مزیت انجام جراحی در این مرکز برخورداری از بهترین متخصصین و عوارض کم بعد از جراحی می باشد.

لابیاپلاستی به روش سنتی
لابیاپلاستی به روش سنتی

هماتوم چیست و هماتوم بعد از لابیاپلاستی در چه شرایطی رخ می دهد؟

لابیاپلاستی امروزه با روش هایی انجام می شود که کمترین عارضه را دارند، این جراحی جز جراحی های سرپایی محسوب می شود، به این معنی که سرعت بالایی داشته و نیازی به بستری بعد از آن نیست بنابراین می توان حدس زد که عوارض یک جراحی این چنینی کمتر از سایر جراحی هاست

اما در برخی افراد که حساسیت بدنی بالاتری داشته یا آستانه تحمل درد آن ها پایین تر است بروز برخی عوارض مانند درد طبیعی است، اما عارضه نادری که ممکن است در گروه اندکی از بیماران بروز کند هماتوم است. در این بخش در مورد هماتوم بعد از لابیاپلاستی صحبت خواهیم کرد.

هماتوم چیست

هماتوم نوعی کبودی است. این کبودی که با خونمردگی همراه است ممکن است به خونریزی منجر شده یا تنها در حد تغییر رنگ پوست در محل عارضه باقی بماند. در زمان بروز این مشکل معمولا بافت ها دچار آسیب و کوفتگی می شوند. برخی افراد هماتوم را با کوفتگی اشتباه می گیرند.

تفاوت این دو عارضه در شدت درد و ورم کردن است که در هماتوم به شکل بیشتری اتفاق می افتد. این آسیب دیدگی بافتی ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شود که شایع ترین آن هماتوم بعد از برخی جراحی ها به خصوص جراحی های سنتی است که ابزار مورد استفاده از جراحی تعداد بالاتری داشته و امکان برخورد هرکدام از آن ها با رگ های خونی وجود دارد.

دلایل بروز هماتوم بعد از لابیاپلاستی

هماتوم بعد از لابیاپلاستی معمولا زمانی ایجاد می شود که فرد بافت خونی حساسی داشته باشد، در این شرایط خونریزی در زمان برش لابیا بیشتر از سایر بیماران اتفاق می افتد و این خونریزی می تواند مانع دید مناسب پزشک شود که در نتیجه آن احتمال آسیب یکی از رگ های خونی نیز افزایش پیدا می کند.

همچنین در برخی افراد که سابقه تجمع آب میان بافتی، خون و مایعات در زیر پوست خود را داشته باشند نیز احتمال هماتوم به دلیل تجمع خون زیر پوست لابیا وجود دارد. البته باید دقت کرد که هماتوم با تورمی که عارضه رایج و بدون خطر تمام جراحی هاست اشتباه گرفته نشود.

همان طور که گفته شد هماتوم بعد از لابیاپلاستی مشکلی نادر است که در صورت انجام جراحی توسط متخصصین مجرب و خوش سابقه احتمال آن کمتر نیز می شود، پزشکان خوب برای انجام این جراحی در مرکز درمانی کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد آماده خدمت رسانی به شما می باشند.

دلایل بروز هماتوم بعد از لابیاپلاستی
دلایل بروز هماتوم بعد از لابیاپلاستی

برای درمان هماتوم بعد از لابیاپلاستی و سایر عوارض چه راهی وجود دارد؟

ساده ترین جراحی ها نیز ممکن است در افراد با شرایط خاص ایجاد عارضه کنند. به عنوان مثال افرادی که به بیماری دیابت مبتلا می باشند ممکن است در اثر جراحی ها به ضعف های شدید بعد از جراحی مبتلا شده یا افرادی که دارای عروق خونی ضعیف تری می باشند در بیشتر جراحی ها دچار خونریزی شدید شده و با مشکل افت فشار مواجه می شوند.

هماتوم نیز یکی از مشکلات نادری است که بعد از لابیاپلاستی در برخی افراد رخ می دهد که در این بخش در مورد جلوگیری یا درمان آن صحبت خواهیم کرد.

جلوگیری از هماتوم بعد از لابیاپلاستی

مطابق جمله معروف پیشگیری بهتر از درمان است در جراحی های مختلف نیز تلاش می شود تا حد امکان از عوارض بعد از آن جلوگیری شود.

یکی از راه های جلوگیری از هماتوم بعد از لابیاپلاستی بررسی دقیق سوابق بیماری فرد است، در این بررسی که در کنار آزمایشات مختلف انجام می شود وضعیت فرد در جراحی های قبلی بررسی شده و در صورتی که در این سوابق هماتوم مشاهده شود پزشک اقدامات درمانی مانند تجویز داروهای انعقاد خون، دقت بالاتر در جراحی و… را برای جلوگیری از هماتوم انجام می دهد.

درمان هماتوم بعد از لابیاپلاستی

اما در مواردی ممکن است سابقه هماتوم در بیماری های قبلی فرد مشاهده نشود در این شرایط با مشاهده علائم و تشخیص قطعی آن باید درمان هماتوم آغاز شود.

به منظور این درمان پزشک ابتدا عامل هماتوم را بررسی می کند، در صورتی که هماتوم از نوع خفیف تشخیص داده شود معمولا استراحت مطلق به بیمار توصیه می شود در غیراینصورت احتمال تجویز دارو، به خصوص داروهای غیر التهابی وجود دارد.

درمان هماتوم بعد از لابیاپلاستی
درمان هماتوم بعد از لابیاپلاستی

کانال آپارات کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد متخصص زنان ، زایمان و نازایی

ارسال دیدگاه

مشاوره رایگان ( از ساعت 9 الی 20 )

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام خدمات درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشکان و متخصصین و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی ، فعالیت خود را آغاز نموده است . هدف دکتر زرگنج فرد، حفظ سلامتی مراجعان در عین تامین خواست ایشان برای نیل به حداکثر طراوت و شادابی است.

روزهای کاری

شنبه - پنجشنبه : 20.30 - 09.00
جمعه و ایام تعطیل : فقط با هماهنگی قبلی
خانه
حساب کاربری
خدمات
جستجو