ویرایش محتوا
دکتر افسانه زرگنج فرد

درباره ما

مجموعه زنان ، زایمان و نازائی دکتر زرگنج فرد

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام تمامی خدمات زیبائی و درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشک متخصص ( دکتر افسانه زرگنج فرد ) و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی و به روز ترین دستگاه های پزشکی ، فعالیت خود را آغاز نموده است .
هدف ما زیبایی توام با حفظ سلامتی شماست …

با ما تماس بگیرید

شبکه های اجتماعی
مراقبت های بعد از لابیاپلاستی

مراقبتهای بعد از لابیاپلاستی

در این مقاله ی علمی پزشکی قصد داریم موضوع مراقبتهای بعد از لابیاپلاستی را به شکلی مفید و مختصر مورد بررسی قرار دهیم و مهم ترین موردهای مرتبط با این موضوع را برای شما عزیزان تشریح نماییم. از همه ی شما همراهان گرامی درخواست داریم تا انتهای این نوشتار با ما همراه باشید.

جهت دریافت مشاوره در زمینه لابیاپلاستی با ما در تماس باشید.

02128111615

02122930161

امروزه برخی از خانم ها برای داشتن زیبای بیشتر در برخی از اعضای بدن خویش عمل های زیبایی را انجام می دهند. یکی از این عمل های جالب زیبایی در ناحیه ی تناسلی خانم ها صورت می گیرد و با عنوان لابیاپلاستی شناخته می شود.

باید خدمت شما عزیزان عرض نماییم که لابیاپلاستی یکی از شیوه های جراحی زیبایی می باشد که دارای تاثیرات بسیار زیادی در زیبایی ناحیه ی تناسلی بانوان می باشد.

ما در این مقاله ی کاربردی قصد داریم با عمل جراحی لابیاپلاستی آشنا شویم و البته به شکل ویژه مجموعه مراقبت هایی که بعد از انجام این عمل جراحی باید صورت گیرند را مورد بررسی قرار می دهیم.

با ما همراه باشید.

به جهت این که موضوع مراقبتهای بعد از لابیاپلاستی را به بهترین نحو ممکن مورد بسط و تفهیم قرار دهیم لازم است، مهم ترین مطلب های مرتبط با آن را در قالب چند تیتر بیان کنیم و در هر کدام از قسمت های مقاله ی خود آن ها را مورد تشریح قرار دهیم. لطفا تا انتها با ما همراه باشید.

اصلی ترین تیترهای مقاله ی مراقبتهای بعد از لابیاپلاستی عبارت هستند، از:

آیا در زمینه ی مجموعه اقدام های قبل از عمل زیبایی لابیاپلاستی اطلاعاتی دارید؟

آیا در زمینه ی مجوعه اقدام های هفته ی اول بعد از عمل زیبایی لابیاپلاستی اطلاعاتی دارید؟

کارهای مربوط به روز اول بعد از لابیاپلاستی:

کمپرس سرد

روز دوم بعد از عمل لابیاپلاستی

مجموعه اقدام های مربوط به روزهای 3 الی هفتم بعد از عمل لابیاپلاستی:

آیا با مجموعه مراقبت های مربوط به هفته های دوم و سوم بعد از عمل لابیاپلاستی آشنایی دارید؟

هفته سوم بعد از لابیاپلاستی

هفته ی چهارم بعد از عمل لابیاپلاستی:

 

آیا در زمینه مجموعه اقدام های قبل از عمل زیبایی لابیاپلاستی اطلاعاتی دارید؟

در بخش ابتدایی از نوشتار خود با عنوان مراقبتهای بعد از لابیاپلاستی مجموعه اقدام هایی که لازم است، افراد قبل از انجام این عمل زیبایی رعایت نمایند را مورد توضیح قرار می دهیم. لطفا با ما همراه باشید.

آیا در زمینه ی مجموعه اقدام های قبل از عمل زیبایی لابیاپلاستی اطلاعاتی دارید؟
آیا در زمینه ی مجموعه اقدام های قبل از عمل زیبایی لابیاپلاستی اطلاعاتی دارید؟

بهتر است، قبل از انجام نهایی عمل لابیاپلاستی این کارها را انجام و یا مورد رعایت قرار دهید:

ابتدا با یک پزشک متخصص مشورت نمایید. در دوره ی 7 روزه قبل از عمل لابیاپلاستی می توانید قرص هایی را برای کم نمودن میزان تورم مصرف نمایید. این قرص ها کمک شایانی برای ممانعت از تورم و کبودی در ناحیه ی تناسلی می باشند.

پس بهتر است، مصرف این نوع قرص ها را از 7 روز مانده به عمل لابیاپلاستی شروع نمایید تا این قرص ها به خوبی وارد سیستم بدنی شما شوند و دارای کارکارد و اثرات مفیدتری باشند. هر چه میزان تورم در طول انجام و بعد از عمل لابیاپلاستی کم تر باشد، افراد درد کم تری را نیز تجربه می نمایند.

در صورتی که شاغل می باشید و اعل ورزش کردن هستید، بهتر است، از روز های قبل از عمل لابیاپلاستی از محل کار خود مرخصی بگیرید و فعالیت خاصی را نداشته باشید. در این مدت برنامه های ورزشی قبلی را نیز متوقف نمایید.

بهتر است، نواحی اطراف ناحیه ی تناسلی خود را اصلاح و تمیز نمایید تا در روز مربوط به عمل لابیاپلاستی، این ناحیه تمیز و بدون مو باشد.

مدت زمان لازم برای اثر بخشی عمل لابیاپلاستی و کامل شدن اثرات این عمل زیبایی حداقل 6 هفته می باشد، پس بهتر است، افراد خود را برای انجام ندادن 6 هفته ای رابطه ی جنسی آماده نمایند. چون روابط جنسی می توانند اثرات نامناسبی بر روی عمل لابیاپلاستی بگذارند و به این صورت افراد به هدف های مورد نظر خود دست پیدا نمی کنند.

آیا در زمینه مجوعه اقدام های هفته اول بعد از عمل زیبایی لابیاپلاستی اطلاعاتی دارید؟

همان گونه که ملاحظه داشتید در قسمت قبلی از متن مراقبتهای بعد از لابیاپلاستی برخی از کارهای مهمی که افراد باید قبل از این عمل زیبایی واژن انجام دهند، را بیان کردیم. در ادامه و بخش دیگری از نوشتار خود قصد داریم اقدام های مهمی که در هفته ابتدایی بعد از لابیاپلاستی باید انجام شوند، را مورد بررسی قرار دهیم. از شما سروران گرامی درخواست می شود، در این قسمت با ما همراه باشید.

در این جا ما این اقدام های مهم را که در ارتباط با هفته ابتدایی بعد از عمل لابیاپلاستی می باشند، به صورت روزانه مورد تشریح قرار می دهیم:

مراقبتهای بعد از لابیاپلاستی
مراقبتهای بعد از لابیاپلاستی

 

کارهای مربوط به روز اول بعد از لابیاپلاستی:

دراین روز یعنی روز ابتدایی بعد از عمل لابیاپلاستی این امکان وجود دارد که مقداری تورم در لب های بالا و یا پایین ناحیه ی تناسلی دیده شود. این بخش ها معمولا با عنوان های لابیا مینور و ماژور مورد شناخت قرار می گیرند.

این امکان نیز وجود دارد، بخش های بالایی، برجسته به نظر برسند. در مجموع پوست هر دو ناحیه بسیار منعطف می باشند و این به این مفهوم می باشد که امکان کشیده شدن آن ها به راحتی وجود دارد. هم چنین رؤیت مقداری تورم در این ناحیه یک موضوع کاملا عادی و طبیعی می باشد.

مهم ترین خواسته زشک های متخصص برای این روز این است که به استراحت بپردازید.

کمپرس سرد

شما می توانید برای آرام شدن درد و تورم در این ناحیه از کمپرس سرد نیز استفاده نمایید، البته بهتر است، این کمپرس سرد را نیز بیش از 15 دقیقه در ناحیه ی مورد نظر نگه ندارید و برای هر مرحله کمی به پوست آن ناحیه استراحت دهید و بعد مدتی مجددا از کمپرس سرد استفاده نمایید.

اگر یادتان باشد، در اقدام های پیش از عمل لابیاپلاستی گفتیم که باید از داروهای ضد تورم استفاده نمایید. آن دسته از خانم هایی که آن مورد را به خوبی مراعات کرده باشند، در این روزها با تورم کم تری روبرو می شوند.

در این روز می توانید قرص ها مسکن را البته بر اساس تجویز پزشک متخصص مصرف نمایید.

به این موضوع نیز توجه داشته باشید که میزان تورم و درد در همه ی افراد به یک مقدار نمی باشد. ممکن است، برخی از افراد با مصرف استامینوفن نیز آرام شوند و درد ایشان تسکین پیدا نماید.

هر چند ممکن است، برخی از افراد به مسکن های قوی تری نیاز داشته باشند.

احتمال دارد، متخصص شما یک پماد لیدوکائین نیز برای بی حس نمودن ناحیه ی تناسلی و محل عمل لابیاپلاستی تجویز نماید. در این صورت می توانید بر طبق دستوری که پزشک به شما داده است، از آن استفاده نمایید. این پماد برای کاهش میزان درد بر روی محل بخیه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

مراقبتهای بعد از لابیاپلاستی کمپرس سرد
مراقبتهای بعد از لابیاپلاستی کمپرس سرد

روز دوم بعد از عمل لابیاپلاستی

در حقیقت مجموعه اقدام ها و مراقبت هایی که افراد در روز دوم باید انجام دهند، همان موارد روز اول می باشند. حتی این امکان وجود دارد که توردم در ناحیه ی عمل لابیاپلاستی بیشتر و وخیم تر شده باشد.

به طول معمول تورم ها قبل از این که به طور کامل بهبودی پیدا کنند، مقداری شرایط بدتری را می گیرند. پس لازم نیست، اصلا نگران باشید. شما ممکن است، در زمان ادرار دچار سوزش باشید. پس می توانید از اسپری نمودن آب بر روی ادرار خود استفاده نمایید.

این اقدام ها معمولا در روز اول نیز انجام می شوند. حتما در این مدت ناحیه ی تناسلی خود را تمیز نگه دارید.

در روز دوم نیز افراد نباید انتظار دیدن لب های وازن را به صورت عادی و طبیعی داشته باشند. چون هنوز مقداری از تورم در این ناحیه باقی مانده است.

بهتر است، هنوز مصرف داروهای مسکنی که توسط پزشک تجویز شده اند، را ادامه دهید و بر اساس آن چه پزشک برای شما دستور داده است، پمادهای تجویز شده را بر روی محل های بخیه بمالید.

اگر مقداری تورم و یا درد دارید، این یک موضوع کاملا طبیعی می باشد و جایی برای هیچ گونه نگرانی نمی باشد.

روز دوم بعد از عمل لابیاپلاستی
روز دوم بعد از عمل لابیاپلاستی

بعد از این که حداقل زمان 24 ساعت از عمل لابیاپلاستی شما گذشت، می توانید در خصوص حما سیتز با پزشک خود مشورت نمایید. این یکی از حمام های ویژه برای بعد از عمل لابیاپلاستی می باشد.

بهتر است، در روز دوم نیز به استراحت خود بپردازید و کماکان در خانه بمانید.

مجموعه اقدام های مربوط به روزهای 3 الی هفتم بعد از عمل لابیاپلاستی:

معمولا میزان تورم ها تا روز ششم بعد از عمل لابیاپلاستی کاهش پیدا می کند و شما با بهبودی چشم گیری در تورم ها روبرو می شوید. بهتر است، کماکان به مصرف داروهای مسکن و یا پمادهای تجویز شده از سوی پزشک بپردازید.

البته معمولا پزشک ها مقدار مصرف داروهای مسکن را در روزهای پایانی هفته اول بعد از عمل لابیاپلاستی کم تر در نظر می گیرند و شما با کاهش میزان مصرف آن ها مواجه خواهید شد.

در هر بار که به دستشویی می روید بهتر است، ناحیه ی تناسلی خود را به خوبی مورد شستشو و تمیز کردن قرار دهید.

اگر در این روزها در اطراف بخیه های خود مقداری حالت خارش را احساس می کنید، این یک موضوع کاملا عادی می باشد.

مجموعه اقدام های مربوط به روزهای 3 الی هفتم بعد از عمل لابیاپلاستی:
مجموعه اقدام های مربوط به روزهای 3 الی هفتم بعد از عمل لابیاپلاستی:

اگر احساس می کنید که محل کارتان آلوده نمی باشد، به تدریج می توانید به محل کار خود برگردید و کارهای معمول خود را ادامه دهد. در غیر این صورت لازم است، مقدار دیگری نیز صبر نمایید.

آیا با مجموعه مراقبت های مربوط به هفته های دوم و سوم بعد از عمل لابیاپلاستی آشنایی دارید؟

همان طور که مشاهده فرمودید در قسمت قبلی از نوشتار مراقبتهای بعد از لابیاپلاستی اقدام های مهمی که افراد باید در هفته ی ابتدایی بعد از این عمل انجام دهند، را مورد بررسی قرار دادیم. در ادامه ی مقاله ی خود قصد داریم کارهای مهمی که می بایست در هفته های دوم و سوم پس از عمل زیبایی لابیاپلاستی انجام دهیم را مورد توضیح قرار دهیم. خواهشمند است تا انتهای این بخش نیز همراه ما باشید.

در این زمان میزان درد و تورم شما بسیار کم تر شده است. در حقیقت شما در روزهای قبل دوره های بازیابی را پشت سر گذاشته اید، لذا امکان داشتن فعالیت بیشتر برای شما وجود دارد و با آزادی بهتری می توانید فعالیت داشته باشید.

آیا با مجموعه مراقبت های مربوط به هفته های دوم و سوم بعد از عمل لابیاپلاستی آشنایی دارید؟
آیا با مجموعه مراقبت های مربوط به هفته های دوم و سوم بعد از عمل لابیاپلاستی آشنایی دارید؟

البته هنوز باید به این نکته ی مهم توجه داشته باشید که شما در دوره ی بهبودی بعد از عمل خود قرار دارید، هر چند ممکن است، احساس خوشی داشته باشید و فکر کنید، کاملا خوب شده اید. پس باید باز هم مقداری مراقب خود باشید.

تجویز داروهای ضد تورم و ضد التهاب

در هفته دوم بعد از عمل لابیاپلاستی باز هم این امکان وجود دارد که پزشک معالج برای شما داروهای ضد تورم و ضد التهاب را تجویز نماید. در این صورت باز هم باید آن ها را بر اساس دستورات صادر شده از سوی پزشک معالج مصرف نمایید.

برای این که به طور کامل بهبودی را حس نمایید باید مقداری صبر پیشه نمایید.

شما می توانید در این زمان از پیاده روی های سبک استفاده نمایید تا روز به روز به بهبودی کامل نزدیک تر شوید. بهتر است، آن دسته از فعالیت هایی را انجام دهید که دارای فشار زیاد و مستقیمی بر روی لب های واژن نمی باشند.

در این روزها هنوز هم لابیاها دارای فرم طبیعی خود نمی باشند. در صورتی که فرد جراح در عمل لابیاپلاستی از بخیه هایی استفاده کرده باشد که قابلیت جذب دارند، در این روزها احتمالا جای این بخیه ها ناپدید می شود.

در برخی از موارد نیز افراد جراح از لیزری با عنوان مونالیزا برای عمل لابیاپلاستی استفاده می کنند که در این صورت اصلا بخیه ای در کار نخواهد بود.

تجویز داروهای ضد تورم و ضد التهاب
تجویز داروهای ضد تورم و ضد التهاب

هفته سوم بعد از لابیاپلاستی

در این زمان این امکان وجود دارد که زخم های شما با مقداری باز شدگی مواجه شوند، نیاز نیست، اصلا نگران باشید. این خود یکی از مرحله های ترمیم لابیا ها می باشد. میزان تورم و درد در این روزها بسیار کم تر شده است.

البته باز هم ممکن است، پوشیدن لباس های زیر تنگ برای شما مشکل باشد. بهتر است، روزانه از پیاده روی سبک استفاده نمایید و ناحیه ی تناسلی خود را پاکیزه نگه دارید.

هفته ی چهارم بعد از عمل لابیاپلاستی:

در ایمن دوران است که دیگر باید آثار مربوط به بخیه های قابل جذب کاملا محو شده باشند و بخیه ها از بین رفته باشند. در این هفته و هفته های بعد از آن شما می توانید برخی از فعالیت های ورزشی سبک را آغاز نمایید و مشکلی برای این کار وجود ندارد. هم چنان نمی توانید از رابطه ی جنسی استفاده نمایید. بهتر است، هنوز از نوارهای بهداشتی استفاده نفرمایید.

هفته ی چهارم بعد از عمل لابیاپلاستی:
هفته ی چهارم بعد از عمل لابیاپلاستی:

هفته های 5 و ششم بعد از عمل لابیاپلاستی:

در این هفته های نزدیک به 90 درصد از افرادی که تحت عمل لابیاپلاستی قرار گرفته اند، بهبودی کامل خود را به دست آورده اند. آن ها می توانند رابطه ی جنسی را شروع نمایند. هم چنین به کاربردن نوارهای بهداشتی مشکلی ندارد.

در این روزها باید عمده ی کبودی ها و یا تورم از بین رفته باشند. در این موقع است که افراد می توانند نخستین علامت های مربوط به اثربخشی عمل لابیاپلاستی را مشاهده نمایند و از آن لذت ببرند.

در این جا به انتهای نوشتار کاربردی مراقبتهای بعد از لابیاپلاستی رسیدیم. امید است، آن چه در این مقاله برای شما عزیزان توضیح دادیم، مفید واقع شده باشند و به خوبی با مجموعه مراقبتهای بعد از عمل لابیاپلاستی آشنا شده باشید.

از اینکه تا پایان مقاله مراقبتهای بعد از لابیاپلاستی با ما همراه بودید متشکریم.

کانال آپارات کلینیک زنان دکتر افسانه زرگنج فرد

ارسال دیدگاه

مشاوره رایگان ( از ساعت 9 الی 20 )

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام خدمات درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشکان و متخصصین و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی ، فعالیت خود را آغاز نموده است . هدف دکتر زرگنج فرد، حفظ سلامتی مراجعان در عین تامین خواست ایشان برای نیل به حداکثر طراوت و شادابی است.

روزهای کاری

شنبه - پنجشنبه : 20.30 - 09.00
جمعه و ایام تعطیل : فقط با هماهنگی قبلی
خانه
حساب کاربری
خدمات
جستجو