ویرایش محتوا
دکتر افسانه زرگنج فرد

درباره ما

مجموعه زنان ، زایمان و نازائی دکتر زرگنج فرد

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام تمامی خدمات زیبائی و درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشک متخصص ( دکتر افسانه زرگنج فرد ) و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی و به روز ترین دستگاه های پزشکی ، فعالیت خود را آغاز نموده است .
هدف ما زیبایی توام با حفظ سلامتی شماست …

با ما تماس بگیرید

شبکه های اجتماعی
روش های سفید کردن واژن

روش های سفید کردن واژن

در این مقاله به بررسی روش های سفید کردن واژن پرداخته ایم اما بهتر است حتما در خصوص استفاده از هر یک از این‌ روش‌های سفید کردن ناحیه تناسلی از یک دکتر زنان مشورت بگیرید و ریسک‌ های احتمالی را بررسی کنید. ممکن است برخی از این موارد برای برخی از افراد بسته به شرایطی که دارند مضر باشد.

جهت دریافت مشاوره در زمینه روش های سفید کردن واژن با ما در تماس باشید.

02128111615

02122930161

دلایل مختلفی می‌ تواند موجب تیرگی واژن و نواحی تناسلی زنان شود. با توجه‌ به علت تیرگی واژن می‌ توان از روش های سفید کردن واژن در نواحی تیره اندام تناسلی استفاده کرد . از روش‌ های خانگی و استفاده از ترکیبات طبیعی گرفته تا روش‌ های طب سنتی، درمان با لیزر، استفاده از کرم سفید کننده واژن و کربوکسی‌ تراپی از جمله روش‌ هایی است که می‌ توان برای سفید کردن واژن از آنها استفاده کرد. در تمام این موارد بهتر است حتما از یک دکتر زنان در خصوص بررسی دلایل تیرگی واژن و یک دکتر پوست و مو برای ارائه بهترین درمان‌ های ممکن مشورت گرفت.

عناوین مقاله:

سفید کردن واژن

چرا رفع تیرگی واژن اهمیت دارد ؟

دلایل تیرگی واژن چیست ؟

روش های سفید کردن واژن

درمان خانگی سفید کردن بیکینی

روش های سفید کردن واژن با طب سنتی

روش های سفید کردن واژن در کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد

بهترین روش برای سفید کردن واژن چه روشی است؟

مراقبت های بعد از سفید کردن واژن با لیزر

سوالات متداول در مورد روش های سفید کردن واژن

سخن پایانی

 

سفید کردن واژن

با تیره‌ تر شدن ناحیه شرمگاهی و واژن در زنان، یکی از مهم‌ ترین دغدغه‌ هایی که برای آنها به وجود می‌آید، سفید کردن واژن است. سفید کردن واژن به معنی روشن‌کردن نواحی تیره بیکینی و واژن است، بدون در نظر گرفتن این که دلیل این تیره شدن چیست و چرا پوست در این بخش رنگی متفاوت با سایر نواحی دارد.

سفید کردن ناحیه تناسلی زنان یکی از روش‌ های زیبایی واژن محسوب می‌ شود که معمولا از آن در کنار سایر درمان‌ ها مانند تنگ کردن واژن یا لیفت واژن استفاده می‌شود. در تمام این روش‌ ها بانوان به‌ دنبال‌ داشتن یک اندام تناسلی سالم، روشن و جوان هستند.

چرا رفع تیرگی واژن اهمیت دارد؟

سفید کردن بیکینی اهمیت زیادی برای زنان دارد. علت تیرگی واژن هر چه که باشد، داشتن اندام تناسلی سالم و جوان و شاداب تاثیر بسیار زیادی در کیفیت رابطه جنسی زوجین دارد. بسیاری از زنان به دلیل تیرگی واژن خود از داشتن رابطه جنسی شرم دارند و احساس خوبی در حین برقراری رابطه ندارند. به‌ این‌ ترتیب یکی از دلایل مهم بودن سفید کردن واژن، افزایش اعتماد به‌ نفس بانوان، بهبود کیفیت روابط جنسی و داشتن یک سکس خوب است. البته قطعا که داشتن اندامی تمیز و روشن می‌تواند برای خود آنها نیز بسیار لذت‌ بخش باشد.

دلایل تیرگی واژن چیست؟

برای انتخاب بهترین روش سفید کردن واژن، بهتر است با دلایل مختلفی که می‌توانند موجب تیرگی واژن شوند آشنا شد. دلایل مختلفی می‌ تواند موجب تیره شدن نواحی تناسلی در زنان شود. مهم‌ترین دلایل شامل موارد زیر می‌شود:

اصلاح مداوم خصوصا با ژیلت و تیغ‌ های نامرغوب
استفاده از دئودورانت یا کرم‌ های معطر در ناحیه تناسلی
پوشیدن لباس‌ های زیر پلی‌ استری
تعریق زیاد در نواحی تناسلی،
پوشیدن لباس‌ های تنگ به‌ صورت مکرر و اصطکاک مداوم در این ناحیه
استفاده از کرم‌ های موبر
عفونت قارچی واژن که یک مشکل شایع پوستی است و هم مردان و هم زنان با آن مواجه هستند
بارداری و مشکلات و بیماری‌ های زنان
تغییر وزن ناگهانی و به‌ صورت مکرر
بروز اختلالات هورمونی در بدن خصوصا کم‌کاری یا پرکاری تیروئید
برخی بیماری‌ های کبدی

دلایل دیگر تیره شدن پوست ناحیه واژن، هایپر پیگمنتاسیون است که در آن میزان ملانین در پوست افزایش می‌یابد. این امر به دنبال هیدراتاسیون، سیگار کشیدن یا قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید اتفاق می‌ افتد. شیمی‌ درمانی، کم‌ خونی، کمبود برخی از ویتامین‌ ها و غیره از دیگر دلایل مهم تیره شدن پوست ناحیه شرمگاهی است. در تمام این موارد می‌ توان از برخی روش‌ ها به‌منظور سفید کردن بیکینی استفاده کرد.

روش های سفید کردن واژن

حال که با دلایل مختلف تیره شدن ناحیه واژن آشنا شدید، نوبت به بررسی روش‌ های رفع این مشکل است. روش‌های مختلفی برای سفید کردن واژن وجود دارد. برخی از این‌ روش‌ها می‌تواند به بدن آسیب برساند و مضر باشد و برخی نیز به‌عنوان روش‌هایی تقریبا بی‌خطر در نظر گرفته می‌شوند. برای مثال شما نباید از مواد شیمیایی خشن مانند کرم سفیدکننده در ناحیه تناسلی خود استفاده کنید، زیرا پوست در آنجا ظریف است و به‌شدت در معرض آسیب‌دیدن قرار دارد.

درمان‌ های طبیعی بسیاری برای خلاص شدن از شر پوست تیره در ناحیه شرمگاهی وجود دارد. در تمام این روش‌ها هدف نهایی روشن شدن این ناحیه، رفع لکه‌ها و تیرگی‌ های ناحیه شرمگاهی و بازگشت رنگ این ناحیه به روز اول است. روش‌های موجود شامل درمان‌های خانگی و طبیعی و روش‌های درمانی و تخصصی‌تر می‌شود که در ادامه به بررسی آنها می‌ پردازیم. البته بهتر است حتما در خصوص استفاده از هر یک از این‌ روش‌های سفید کردن ناحیه تناسلی از یک دکتر زنان مشورت بگیرید و ریسک‌ های احتمالی را بررسی کنید. ممکن است برخی از این موارد برای برخی از افراد بسته به شرایطی که دارند مضر باشد.

درمان خانگی سفید کردن بیکینی

بهترین روش‌ های سفید کردن واژن استفاده از ترکیبات طبیعی و راه کارهای خانگی است که معمولا کم‌ ترین خطر و آسیب را وارد می‌ کنند.

۱. استفاده از لیمو و ماست

ویتامین C موجود در لیمو می‌تواند به روشن شدن پوست کمک کند. ترکیب لیمو با ماست می‌تواند به‌عنوان روش خانگی سفید کردن واژن مورداستفاده قرار بگیرد. کافی است کمی آب‌لیموی تازه را با دو قاشق ماست مخلوط کرده و به مدت 15 دقیقه روی ناحیه تناسلی تیره شده بگذارید. حتی استفاده از ماست ساده نیز می‌تواند به‌تنهایی به روشن شدن نواحی تیره پوست اطراف ناحیه تناسلی زنان کمک کند.

۲. سفید کردن بیکینی با خمیر آرد

یکی دیگر از گزینه‌های خانگی برای سفید کردن واژن، ترکیب آرد و آب است. خمیر به‌دست‌آمده از این ترکیب می‌تواند به‌مرور موجب روشن شدن نواحی تناسلی زنان شود. باید این روند ۲ تا ۳ بار در هفته تکرار شود تا نتیجه آن مشاهده شود.
اگر به آب لیموی تازه چند قطره روغن گل رز هم اضافه کنید، تاثیر شگفت‌انگیزی خواهید دید.

۳. ترکیب لیمو و شکر

یک ترکیب دیگری که می‌توان با لیمو برای سفید کردن بیکینی تهیه کرد، ترکیب آن با شکر است. کافی است یک نصف لیموی برش داده شده را به شکر آغشته کنید و آن را روی ناحیه تناسلی تیره شده بمالید و سپس با آب ولرم آن را بشویید. به‌مرور این کار می‌تواند به روشن شدن ناحیه تناسلی کمک کند.

۴. سفید کردن بیکینی با زردچوبه و ماست

زردچوبه دارای خواص ضدالتهابی و ضدعفونی‌کننده است. همچنین پوست را روشن کرده و التیام می‌بخشد. یک قاشق‌چای‌خوری پودر زردچوبه را بردارید، یک قاشق‌چای‌خوری ماست و دو قاشق‌چای‌خوری آب‌لیمو را به آن اضافه کنید. خوب مخلوط کنید و این خمیر را روی ناحیه تناسلی خود بمالید. بگذارید حدود ۲۰ دقیقه بماند و سپس آن را با آب خنک بشویید. این کار را روزانه انجام دهید تا تاثیر آن در سفید کردن واژن را ببینید.

۵. گوجه‌فرنگی

گوجه‌فرنگی یکی دیگر از درمان‌های رفع تیرگی واژن است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک گوجه‌فرنگی را از وسط نصف کنید. یکی از قطعات را بردارید و روی پوست تیره بمالید. مطمئن شوید که آن را کمی فشار دهید تا آب و پالپ آن آزاد شود. بگذارید حدود ۳۰ دقیقه بماند و سپس آن را با آب معمولی بشویید. این روش نیز می‌تواند به‌مرور به سفید کردن واژن کمک کند.

۶. سفید کردن بیکینی با توت‌فرنگی

یکی دیگر از ترکیبات موثر در سفید کردن بیکینی با روش‌های خانگی، استفاده از توت‌فرنگی است. این ترکیب می‌تواند به‌مرور موجب روشن شدن نواحی تیره اندام تناسلی زنان شود. کافی است چند توت‌فرنگی له شده را به دو قاشق‌چای‌خوری جوش شیرین ترکیب کرده تا یک ترکیب خمیری شکل تشکیل شود. اعمال روزانه این خمیر در نواحی تناسلی می‌تواند به سفید کردن واژن کمک کند.

روش های سفید کردن واژن با طب سنتی

در طب سنتی نیز یک سری روش‌ ها به‌ منظور سفید کردن ناحیه تناسلی توصیه می‌شود. از ترکیبات مختلفی در این زمینه استفاده می‌شود که برخی از آنها را در ادامه بررسی می‌کنیم.

۱. ترکیب لیموترش، عسل و گلیسیرین

در طب سنتی نیز از خواص لیمو برای سفید کردن پوست استفاده می‌شود. این ترکیب خواص ضد ملانین دارد که برای رفع تیرگی واژن اهمیت دارد. از ترکیب آب‌لیموی تازه با یک قاشق چایخوری عسل و یک قاشق چایخوری گلیسیرین به‌منظور سفید کردن واژن استفاده می‌شود.

۲. استفاده از انار برای سفید کردن واژن

یک مطالعه در سال ۲۰۰۵ نشان داد که عصاره انار ممکن است هایپرپیگمانتاسیون پوست را روشن کند. برای تهیه دارویی گیاهی از این ماده موثر کافی است یک قاشق غذاخوری دانه انار، یک قاشق چایخوری گلاب و یک قاشق غذاخوری خامه لبنی تازه را با هم ترکیب کرده و به‌صورت یک خمیر درآورد. خمیر را به‌آرامی به مدت سه دقیقه روی بیکینی خود ماساژ دهید، سپس ناحیه تناسلی را با آب خنک بشویید. این کار را روزانه تکرار کنید تا تاثیر آن در سفید کردن واژن را مشاهده کنید.

۳. استفاده از روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی دیگر از ترکیباتی است که استفاده از آن برای سفید کردن واژن در طب سنتی توصیه می‌شود. کافی است چند قطره از آن را به‌آرامی و به‌صورت یکنواخت روی ناحیه تناسلی بمالید. می‌توان این کار را چند بار در روز انجام داد.

۴. سفید کردن بیکینی با روغن بادام

روغن بادام ماده موثر دیگری است که در طب سنتی برای سفید کردن واژن از آن استفاده می‌شود. می‌توان روزی چند بار ازاین‌روغن استفاده کرد و آن را روی پوست تیره ناحیه شرمگاهی زد.

۵. روغن خردل

ترکیب بعدی پیشنهادی برای سفید کردن بیکینی، روغن خردل است. درست مانند موارد قبلی می‌توان چند قطره ازاین‌روغن را نیز روزانه یک‌بار روی ناحیه تناسلی مالش داد.

۶. سفید کردن بیکینی با سرکه سیب

سرکه سیب حاوی اسید استیک است و تحقیقات نشان می‌دهد که ممکن است بتواند اثر پیگمنتاسیون را کاهش دهد. پیگمنتاسیون یکی از دلایل مهم تیره شدن واژن است که در آن ملانین بیش از حد تولید می‌شود. ازاین‌رو در طب سنتی از ترکیب سرکه سیب و آب برای رفع لکه‌های تیره و سفید کردن ناحیه تناسلی استفاده می‌ شود.

۷. عصاره شیرین‌بیان

عصاره شیرین‌بیان حاوی مواد فعالی است که نشان‌داده‌شده است که هیپرپیگمانتاسیون ناشی از ملاسما و قرارگرفتن در معرض نور خورشید را کاهش می‌دهد. کرم‌های موضعی حاوی عصاره شیرین‌بیان بدون نسخه در دسترس هستند که می‌توان از آنها برای سفید کردن ناحیه تناسلی زنان طبق دستورالعمل روی بسته بندی استفاده کرد.
برای اینکه نتیجه خوبی از ماسک زردچوبه بگیرید، حتما از زردچوبه ارگانیک استفاده کنید.

۸. ترکیب آب‌پرتقال و زردچوبه

استفاده از زردچوبه به همراه آب‌پرتقال به‌عنوان دو ترکیب سفیدکننده طبیعی مدت‌هاست که در درمان‌های سنتی هندی رایج است و جز یکی از محبوب‌ترین روش‌ها محسوب می‌شود. کافی است یک ترکیب خمیری از این دو تهیه کرده و روی نواحی تیره شده بمالید. این کار می‌تواند به سفید کردن بیکینی در درازمدت کمک کند.

گیاهان سفیدکننده بیکینی

یک سری گیاهان را نیز می‌توان برای سفید کردن واژن مورداستفاده قرار داد. در این جا برخی از آنها را معرفی می‌کنیم.

۱. سفید کردن بیکینی با عصاره چای سبز

منبع معتبر تحقیقاتی نشان می‌دهد که عصاره چای سبز ممکن است زمانی که روی پوست استفاده می‌شود بتواند موجب رفع تیرگی نقاط تیره شود. ازاین‌رو می‌توان از این ترکیب برای روشن‌کردن و سفید کردن ناحیه تناسلی نیز استفاده کرد.

۲. ترکیب گلاب با چوب صندل

چوب صندل برای درمان تغییر رنگ پوست شناخته شده است، درحالی‌که گلاب یا روغن گل رز پوست را مرطوب می‌کند. برای این پک با مخلوط کردن یک قسمت گلاب و پودر چوب صندل یک ترکیب خمیری درست کنید. این مخلوط را روی ناحیه موردنظر استفاده کنید و وقتی خشک شد آن را با آب ولرم بشویید. تکرار این کار می‌تواند به سفید کردن واژن کمک کند.

۳. سفید کردن بیکینی با عصاره پیاز قرمز

عصاره پیاز قرمز (Allium cepa) یکی از مواد تشکیل‌دهنده برخی از کرم‌های روشن‌کننده پوست و جای زخم است. تحقیقات نشان داده است که پوست خشک پیاز قرمز می‌تواند به طور موثری پوست را روشن کند. ازاین‌رو می‌توان عصاره پیاز قرمز را نیز به‌عنوان یک راه‌حل طبیعی برای سفید کردن واژن در نظر گرفت.

۴. آب چای سیاه

یک مطالعه حیوانی مورد اعتماد منتشر شده در سال ۲۰۱۱ نشان داد که آب چای سیاه لکه‌های تیره خوکچه هندی را روشن می‌کند. یک قاشق غذاخوری برگ چای سیاه تازه را به یک فنجان آب مقطر در حال جوش اضافه کنید. دو ساعت دم کنید و صاف کنید تا برگ‌ها جدا شوند. یک‌تکه پنبه را در آب چای خیس کنید و دو بار در روز روی نواحی پرپیگمانتاسیون و تیره بمالید. هر روز به مدت شش روز در هفته، در چهار هفته این کار را تکرار کنید تا از آن برای سفید کردن واژن استفاده کنید.

روش های سفید کردن واژن

 

روش های سفید کردن واژن در کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد

تا به اینجا بیشتر روی روش‌های طب سنتی و خانگی و داروهای گیاهی برای رفع تیرگی واژن تمرکز کردیم. در این بخش انتهایی از مطلب دیگر روش‌های رفع تیرگی واژن را با هم بررسی خواهیم کرد.

۱. سفید کردن واژن با بلیچینگ واژن

علاوه بر روش‌های گیاهی و خانگی برای رفع تیرگی واژن، می‌توان از روش‌ های تخصصی‌ تری نیز به‌ منظور سفید کردن واژن استفاده کرد. استفاده از این روش‌ ها با توجه‌به علت تیرگی واژن می‌ تواند مدنظر قرار بگیرد. این روش‌های درمانی که باید تحت‌ نظر دکتر زنان انجام شود را تحت عنوان بلیچینگ واژن می‌ شناسند.

بلیچینگ واژن یک روش رفع تیرگی با چگالی بالاست که قدرت بالایی در سفید کردن بیکینی دارد. هدف از سفید کردن واژن در این روش، روشن‌کردن و سفیدی بالای ناحیه تناسلی است. در این روش از کرم‌ های موضعی سفید کننده واژن، لایه‌ برداری شیمیایی یا از لیزر درمانی باهدف روشن‌ کردن و سفید شدن پوست نواحی تیره اندام تناسلی زنان استفاده می‌ شود.

 

۲. رفع تیرگی واژن با دارو

یکی از روش‌ های رفع تیرگی واژن استفاده از داروست. در این زمینه از یک سری ژل‌ ها و کرم‌ های سفید کننده واژن استفاده می‌ شود. کرم روشن‌ کننده واژن که انواع مختلفی دارد حاوی ترکیباتی است که می‌ توانند به کاهش ملانین و کم‌ شدن اثر هایپر پیگمنتاسیون کمک کند. ترکیبات شیمیایی و گیاهی در ساخت انواع کرم سفید کننده واژن استفاده شده است. برای مثال همان‌ طور که پیش‌ از این هم گفته شد برخی از این کرم‌ ها حاوی عصاره شیرین‌ بیان یا عصاره پیاز قرمز هستند.

 

۳. سفید کردن واژن با لیزر

یکی از روش‌ های موثر برای سفید کردن بیکینی ، روش لیزر است. از این‌ روش می‌ توان برای روشن‌ کردن نواحی واژن و بیکینی استفاده کرد. با این کار رنگ پوست روشن می‌ شود و می‌ توان لیزر تراپی را به‌ عنوان یکی از روش‌ های موثر در سفید کردن واژن در نظر گرفت.

در این روش نیازی به بیهوشی نیست و درمان حدود ۳۰ دقیقه طول می‌ کشد. نکته مهم این که برای استفاده از لیزر به‌ منظور رفع تیرگی با چگالی بالا باید برخی موارد را رعایت کرد. برای مثال نباید قبل از لیزر از سولاریوم استفاده شده باشد. در این روش‌ ها دوز مناسب پرتو روی لب‌ های داخلی و خارجی واژن و ناحیه فرج تنظیم می‌ شود. جلسات درمان با لیزر می‌ تواند بسته به میزان تیرگی واژن بین یک تا سه جلسه به طول بی انجامد. هزینه لیزر روشن‌ کننده واژن بسته به تعداد جلسات و مواردی از این‌ دست تعیین می‌ شود.

لیزر می‌تواند سلول‌ های ملانوسیت در پوست که تولید کننده ملانین هستند را تجزیه کرده و به‌این‌ترتیب از تولید ملانین جلوگیری می‌کند. به‌ این‌ ترتیب پوست بعد از درمان با لیزر سفیدتر و صاف‌تر می‌ شود.

 

۴. سفید کردن واژن با کربوکسی‌ تراپی

یکی دیگر از روش‌های درمانی موثر برای سفید کردن بیکینی، استفاده از روش کربوکسی‌تراپی است. در این روش درمانی که به‌عنوان یکی از روش‌های جوان‌سازی واژن نیز در نظر گرفته می‌شود، مقادیر کنترل شده‌ای از دی‌اکسیدکربن پزشکی در اعماق مختلف پوستی تزریق می‌شوند. کربوکسی تراپی می‌تواند موجب افزایش گردش خون شده و میزان کلاژن‌سازی را افزایش دهد. ازاین‌رو می‌توان از آن برای جوان‌سازی و سفید کردن واژن استفاده کرد.

 

۵. لیفت و جوان‌ سازی واژن با عمل زیبایی واژن

یکی دیگر از درمان‌ های زیبایی واژن ، عمل زیبایی واژن است. این روش تهاجمی که به آن جراحی جوان‌ سازی واژن نیز گفته می‌شود، شامل چندین عمل جراحی برای بهبود شکل، اندازه و عملکرد ناحیه واژن است. این روش‌ها به بازیابی ساختارهای بافت نرم که در برابر فرایند پیری تسلیم شده‌اند، کمک می‌کند. جوان‌ سازی واژن برای آن دسته از زنانی که به دلیل بافت اضافی واژن و تغییر رنگ آن دچار ناراحتی هستند می‌تواند یک روش مفید محسوب شود. خصوصا تغییر رنگ ناشی از بارداری یا تغییر وزن ناگهانی را می‌توان با استفاده از این‌ روی تا حدودی برطرف کرد. استفاده از روش لیفت و جوان‌ سازی واژن با عمل زیبایی واژن روز به‌ روز در حالت افزایش است.

 

6. سفید کردن واژن با میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یکی دیگر از روش های موثر از بین بردن تیرگی واژن می باشد که طی 3 الی 4 جلسه، نتایج مورد نظر به دست می آید.

 

7. سفید کردن واژن با پلاسما پلکسر

این روش در کنار دیگر روش های سفید سازی مورد استفاده قرار می گیرد. با پلاسما پلکسر چروک های لبه های بیرونی واژن از بین می روند.  به این صورت سفید سازی واژن اتفاق می افتد.

بهترین روش برای سفید کردن واژن چه روشی است؟

پزشک روش مورد نظر را با توجه به میزان و علت سیاه شدن لابیا مینور انتخاب می کند. نوع پوست و میزان حساسیت آن نیز در انتخاب روش مناسب موثر است. اما باید گفت که بهترین و موثرترین روش که عوارضی هم ندارد، لیزر می باشد.

در زر کلینیک معمولا از لیزر برای رفع سیاهی اطراف واژن استفاده می شود. زیرا عوارضی نداشته و درمان نیز زودتر صورت می گیرد.

برای برطرف کردن سیاهی های اطراف واژن، معمولا روش های ترکیبی، ماندگاری طولانی تری نیز خواهند داشت. بنابراین در زر کلینیک در کنار لیزر، دیگر روش ها نیز به کار گرفته می شوند تا متقاضی به نتیجه مطلوب دست پیدا کند.

مزایای لیزر برای سفید کردن پوست واژن

از مهم ترین مزایای لیزر برای رفت تیرگی پوست واژن می توان به اثربخشی سریع آن اشاره کرد که مدت دوره درمان آن نسبت به دیگر روش ها بسیار کوتاه تر است. از جمله مزایای استفاده از لیزر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روشی غیر تهاجمی
  • اثربخشی سریع
  • ماندگاری طولانی مدت
  • جوانسازی پوست
  • عملی سرپایی و بدون نیاز به بستری شدن

عوارض روشن سازی واژن با لیزر

عمدتا استفاده از لیزر در علم پزشکی عوارضی ندارد. برای سفید کردن پوست واژن نیز نباید نگران استفاده از لیزر باشید. برخی از زنانی که پوست حساسی دارند، ممکن است هنگام ساطع شدن نور لیزر کمی احساس سوزش داشته باشند که در نهایت قرمزی و تورم ایجاد می شود. این علائم موقتی بوده و با پماد و کرم های مخصوصی که پزشک تجویز می کند، برطرف می شوند.

ماندگاری روشن سازی واژن با لیزر

در ادامه مبحث علت سیاه شدن لابیا مینور، باید گفت که از لیزر به عنوان بهترین روش روشن سازی پوست واژن یاد شد.

روشن سازی در اثر لیزر نسبت به دیگر روش ها، ماندگاری بیشتری دارد.

البته باید گفت که میزان ماندگاری نتایج آن تا حدود زیادی به مراقبت های بعد از آن نیز بستگی دارد. به همین دلیل به توصیه های پزشک بعد از لیزر درمانی توجه زیادی داشته باشید و به آن هاعمل کنید تا به نتایج مطلوب برسید.

تعداد جلسات لیزر درمانی برای سفید سازی واژن

برای دریافت نتایج مطلوب از لیزر، لازم است سه جلسه لیزر درمانی صورت بگیرد. البته باید گفت که تعداد جلسات مورد نیاز برای سفید سازی تا حدود زیادی بستگی به میزان تیرگی واژن نیز دارد.

میزان تیرگی واژن نیز وابسته به علت سیاه شدن لابیا مینور می باشد. پزشک، فواصل زمانی جلسات را نیز معمولا یک تا دو ماه در نظر می گیرد.

مراقبت های بعد از سفید کردن واژن با لیزر

لازم است برای افزایش ماندگاری سفید سازی واژن، به نکات و توصیه هایی که پزشکان تجویز کرده اند عمل کنید. این مراقبت ها شامل موارد زیر می باشد:

  • تا 5 روز بعد از لیزر، از مقاربت و رابطه جنسی پرهیز کنید.
  • از پوشیدن لباس زیر و شلوارهای تنگ پرهیز کنید. این توصیه برای پیشگیری از تیرگی ها نیز موثر می باشد.
  • بهداشت دستگاه تناسلی باید در هر شرایطی رعایت گردد.
  • از ورزش کردن به مدت 10 روز بعد از عمل بپرهیزید.
  • پماد و کرم هایی را که پزشک تجویز کرده است، به صورت مرتب مصرف نمایید.
  • دستگاه تناسلی خود را بعد از هر بار شست و شو خشک کنید.

روش های سفید کردن واژن

سوالات متداول در مورد روش های سفید کردن واژن

در این بخش به بیان سوالات متداول ای که متقاضیان در کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد می پرسند، پرداخته ایم و پاسخ کامل این سوالات را بیان کرده ایم.

آیا از بین رفتن تیرگی واژن با لیزر، روشی قطعی است؟

با استفاده از لیزر، درمان تیرگی پوست واژن قطعی است اما پزشک برای اثر بخشی بیشتر از دیگر روش ها نیز در کنار لیزر استفاده می کند.

آیا استفاده از لیزر برای دختران باکره نیز امکانپذیر است؟

لیزر برای رفع سیاهی پوست اطراف واژن برای دختران نیز امکان پذیر است زیرا لیزر روی پوست خارجی واژن ساطع می شود و به پرده بکارت آسیبی وارد نمی گردد.

آیا قبل از لیزر سفید سازی واژن، باید برای لیزر موهای زائد اقدام کنیم؟

پزشکان توصیه می کنند که ابتدا لیزر سفید سازی انجام گیرد و سپس برای لیزر موهای زائد اقدام گردد. زیرا لیزر برای رفع موهای زائد بهتر می تواند فولیکول های مو را از بین ببرد. در این صورت لیزر موهای زائد سریع تر و با تعداد جلسات کمتر انجام می گیرد.

آیا روش های خانگی برای سفید سازی واژن تاثیر دارد؟

پزشک حاضر در مرکز زر کلینیک، استفاده از روش های خانگی را توصیه نمی کند. زیرا با استفاده از این روش ها احتمال بروز عفونت های واژینالی افزایش می یابد. علاوه بر این درمان باید مدت زیادی انجام شود در حالی که نتیجه مورد نظر نیز به دست نمی آید.

آیا می توان لیزر موهای زائد و لیزر سفید سازی واژن را با هم انجام داد؟

بین جلسات سفید سازی واژن و لیزر موهای زائد باید حداقل 2 هفته فاصله باشد. در غیر این صورت عوارضی مانند التهاب و سوختگی به وجود خواهد آمد.

آیا استفاده از پماد زینک برای سفید سازی واژن موثر است؟

پماد زینک یک روش موقتی با اثر بخشی کم است. علاوه بر این باید به صورت مکرر در زمانی طولانی مدت استفاده شود تا نتیجه مطلوب به دست آید. روش های دیگر مورد استفاده در زر کلینیک اثری طولانی مدت داشته و درصد سفید سازی بیشتری نیز دارد.

آیا لیزر سفید سازی واژن درد دارد؟

این روش برای افرادی که پوست حساسی دارند، ممکن است سوزش و درد ایجاد کند. پزشک برای جلوگیری از سوزش و درد، از بی حسی موضعی استفاده می کند.

هزینه سفید سازی واژن در زر کلینیک چقدر است؟

هزینه سفید کردن واژن در زرکلینیک بستگی به عوامل مختلفی مانند روش درمان، دستمزد پزشک، ابزار به کار رفته و … دارد.

سخن پایانی

دلایل مختلفی می‌ تواند موجب تیرگی واژن و نواحی تناسلی زنان شود. با توجه‌ به علت تیرگی واژن می‌ توان از روش‌ های مختلفی برای سفید شدن نواحی تیره اندام تناسلی زنان انجام داد. از روش‌ های خانگی و استفاده از ترکیبات طبیعی گرفته تا روش‌ های طب سنتی، درمان با لیزر، استفاده از کرم سفید کننده واژن و کربوکسی‌ تراپی از جمله روش‌ هایی است که می‌ توان برای سفید کردن واژن یا وایتنینگ از آنها استفاده کرد. در تمام این موارد بهتر است حتما از یک دکتر زنان در خصوص بررسی دلایل تیرگی واژن و یک دکتر پوست و مو برای ارائه بهترین درمان‌ های ممکن مشورت گرفت.

مسئله مهمی که باید به آن دقت کنید این است که هر روشی را که در مورد آن شنیدید یا خواندید را بدون کسب اطلاعات بیشتر عملی نکنید. مشورت با پزشک قبل از اقدام به انجام هر کاری برای سفید کردن واژن ضروری است. در این زمینه شما می‌ توانید با دکتر زنان و دکتر پوست و مو مشورت کنید.

کانال آپارات کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد متخصص زنان ، زایمان و نازایی

ارسال دیدگاه

مشاوره رایگان ( از ساعت 9 الی 20 )

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام خدمات درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشکان و متخصصین و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی ، فعالیت خود را آغاز نموده است . هدف دکتر زرگنج فرد، حفظ سلامتی مراجعان در عین تامین خواست ایشان برای نیل به حداکثر طراوت و شادابی است.

روزهای کاری

شنبه - پنجشنبه : 20.30 - 09.00
جمعه و ایام تعطیل : فقط با هماهنگی قبلی
خانه
حساب کاربری
خدمات
جستجو