ویرایش محتوا
دکتر افسانه زرگنج فرد

درباره ما

مجموعه زنان ، زایمان و نازائی دکتر زرگنج فرد

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام تمامی خدمات زیبائی و درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشک متخصص ( دکتر افسانه زرگنج فرد ) و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی و به روز ترین دستگاه های پزشکی ، فعالیت خود را آغاز نموده است .
هدف ما زیبایی توام با حفظ سلامتی شماست …

با ما تماس بگیرید

شبکه های اجتماعی
درمان واژینیسموس با گوش پاک کن

درمان واژینیسموس با گوش پاک کن

درمان واژینیسموس با گوش پاک کن یکی از نکات مهمی است که می‌تواند به ‌مرور زمان و با شرایط خاص تحت نظارت پزشک در نهایت باعث درمان واژینیسموس گردد. این دسته از افراد وجود هیچ‌گونه جسم خارجی را در واژن تحمل نمی‌کنند و عضلات آن‌ها به‌ صورت نامحسوس انقباض پیدا می‌کند.

اگر در زمینه واژینیسموس نیازمند مشاوره هستید همین حالا با ما تماس بگیرید. 

02128111615

02122930161

درمان واژینیسموس با گوش پاک کن
درمان واژینیسموس با گوش پاک کن

واژینیسموس که یکی از بیماری‌های شایع می‌باشد، باید تحت نظارت پزشک متخصص زنان برطرف گردد. به دلیل این‌که به‌ مرور زمان برقرار نشدن روابط جنسی می‌تواند تاثیر بسیاری بر روی روند زندگی افراد بگذارد و روابط زناشویی افراد را با اختلالاتی مواجه کند.

واژینیسموس در هنگامی اتفاق می‌افتد که هیچ ‌گونه دخول صورت نمی‌گیرد و یا این‌که در هنگام دخول فشار و یا درد بسیاری را باید تحمل کرد. همین‌ طور در برخی مواقع امکان این‌که در ابتدای دخول مشکلات متعددی رخ دهد، بسیار زیاد است.

حال برای این‌که بتوان این مشکل را برطرف کرد راهکار درمان واژینیسموس با گوش پاک کن می‌تواند مؤثر و مفید باشد. حال در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا در رابطه با درمان واژینیسموس با گوش پاک کن اطلاعات بیشتری در اختیارتان بگذاریم.

از طریق فهرست زیر می‌توانید دسترسی آسان به مطالب مدنظر داشته باشید.

  1. به چه دلیل برخی از بانوان به واژینیسموس مبتلا می‌شوند؟
  2. نخستین نشانه واژینیسموس در چیست؟
  3. عوارض عدم درمان واژینیسموس با گوش پاک کن چیست؟
  4. درمان‌های خانگی واژن درچه مواردی خلاصه می‌شوند؟
  5. جمع‌ بندی مطالب

به چه دلیل برخی از بانوان به واژینیسموس مبتلا می‌شوند؟

اصولاً هیچ شخصی علاقه ندارد که بر خلاف میل او عضلات واژن واکنش‌های غیرطبیعی نشان بدهند و منقبض گردند. اما حتما دلایلی باعث می‌شود تا این دسته از مشکلات در بدن بانوان شکل بگیرد. حال در ادامه دلایل اصلی که می‌تواند منجر به واژینیسموس در بانوان شود را ذکر خواهیم کرد.

به چه دلیل برخی از بانوان به واژینیسموس مبتلا می‌شوند؟
به چه دلیل برخی از بانوان به واژینیسموس مبتلا می‌شوند؟

سوابق رابطه جنسی

این عامل در راستای وجود واژینیسموس پراهمیت می‌باشد. برخی از افراد تجربه ناخوشایندی از مشکلات جنسی در گذشته داشته‌اند که این ارتباط می‌تواند تاثیرگذار در روابط حال آن‌ها باشد. به ‌عنوان نمونه ممکن است برخی از افراد در سنین پایین توسط پزشکان زنان معاینه شده باشند و این احساس ناخوشایندی به آن‌ها دست داده باشد.

این افراد برای این‌که از درد بیشتر جلوگیری کنند، به ‌صورت غیرارادی واکنش نشان می‌دهند و نگران سلامت و امنیت خود هستند. برخی از افراد درک نادرستی از روابط جنسی دارند یا برای برقراری روابط جنسی ترس یا شرم دارند.

این افراد بیشتر به واژینیسموس مبتلا می‌شوند و برای این‌که درمان آن‌ها صورت بگیرد باید از روش درمان واژینیسموس با گوش پاک کن استفاده کرد.

گذشته شخص

نقش عمده و اساسی گذشته زندگی افراد بر روی پیدایش اختلال واژینیسموس مؤثر واقع می‌شود. اما به ‌صورت کلی برخی از افراد با برقراری روابط جنسی کنار نمی‌آیند.

به ‌عنوان نمونه روش تربیت خانواده آن‌ها بدین ‌صورت است که آگاهی کافی در راستای برقراری روابط جنسی برای افراد شکل نداده‌اند و آموزش‌های سختگیرانه‌ای داشته‌اند.

به ‌همین دلیل سطح اطلاعات و دانش افراد در این زمینه اندک می‌باشد و بر این باورند که وجود میل جنسی به ‌عنوان گناه به حساب می‌آید. همین‌طور نگرانی‌هایی از دردهای آن دارند که این باعث بروز اختلال واژینیسموس می‌گردد.

اغلب افرادی که در گذشته مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند، در آینده با وجود روابط جنسی مشکلاتی دارند و این عملکرد سطح دیدگاه آن‌ها را به روابط جنسی تغییر می‌دهد. ترس از دخول باعث می‌شود تا قفل شدن عضلات اتفاق بیفتد و این امر نقش عمده‌ای در نگرش افراد به این مسئله دارد.

پیشنهاد می کنیم از پست ورزش های مخصوص واژینیسموس دیدن کنید.

احساس درد

به ‌غیر از مسائل ذکر شده وجود درد در روابط جنسی می‌تواند نکته مهمی در پیدایش اختلال واژینیسموس شناخته شود. اغلب افرادی که روابط جنسی دردناکی را تجربه کرده ­اند، به واژینیسموس مبتلا می‌شوند.

همین‌ طور مواردی همچون جراحی در نواحی تناسلی، پارگی در دهانه واژن، عفونت ناحیه تناسلی، زخم در ناحیه تناسلی و دیگر موارد که دردهای بسیاری برای بانوان به دنبال دارد، باعث به وجود آمدن واژینیسموس می‌گردد.

در برخی مواقع افرادی که از زگیل تناسلی رنج می‌برده‌اند به مقاربت تن نمی‌دهند و موارد متعددی همانند بیماری‌های آمیزشی و خشکی بیش ‌از اندازه واژن در کنار عوارض جانبی برخی داروها باعث می‌شود تا افراد علاقه‌ای به برقراری مقاربت نداشته باشند.

هنگامی‌که به عمق این مسئله پی می‌بریم و سوالاتی در این ‌مورد و علت به وجود آمدن واژینیسموس از افراد پرسیده می‌شود، بیان می‌کنند که نبودن معاشقه قبل از روابط جنسی و التهابات لگن به‌ عنوان عاملان مؤثر برای وجود بیماری واژینیسموس شناخته می‌شوند. حساس بودن اعصاب در نواحی واژینیسموس در این امر نیز بی‌تاثیر نمی‌باشد.

احساس درد
احساس درد

نخستین نشانه واژینیسموس در چیست؟

اول نشانه‌ای که می‌تواند وجود بیماری واژینیسموس را تایید کند، درد در هنگام رابطه جنسی می‌باشد. وجود این درد در هنگام دخول احساس می‌شود. این درد به‌ محض این‌که آلت تناسلی مرد بیرون کشیده شود، رفع می‌گردد و ادامه‌دار نخواهد بود.

اغلب افرادی که دچار واژینیسموس می‌باشند، دارای احساس درد و سوزش بسیاری هستند و این احساس به قدری قوی می‌باشد که تصور می‌کنند واژن آن‌ها زخم و یا پاره ‌شده است.

به دلیل این‌که آگاهی کافی در رابطه با واژینیسموس ندارند. هنگامی‌که به پزشک و متخصص زنان برای این مورد مراجعه می‌کنند و پزشک معاینات لگنی را برای آن‌ها انجام می‌دهد و بررسی‌های لازم صورت می‌گیرد، در هنگام ورود تامپون نیز احساس ناراحتی بسیاری دارند و درد می‌کشند.

این یک مشکل رایج جنسی شناخته می‌شود و نباید از وجود آن احساس شرم یا خجالت داشت. نسخه‌های متعددی برای درمان واژینیسموس شناخته می‌شوند که یکی از آن‌ها درمان واژینیسموس با گوش پاک کن می‌باشد.

این امری بدیهی است که در کشور ما برقرار نشدن روابط جنسی بین یک زوج از نظر فرهنگی ناپسند شناخته می‌شود و یک طرز تفکر غلط را به وجود آورده است.

نخستین نشانه واژینیسموس در چیست؟
نخستین نشانه واژینیسموس در چیست؟

در صورتی‌که میزان افرادی که به واژینیسموس مبتلا هستند در ایران به نسبت دیگر کشورها بیشتر می‌باشد و این امر باعث شده تا درمان مؤثری برای آن انجام ندهند و به‌ مرور زمان سردی زندگی زناشوئی باعث طلاق عاطفی می‌گردد.

برای اینکه از وجود واژینیسموس مطمئن شوید و درمان فورا برای شما آغاز شود، باید به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید تا اولین راهکار آن که درمان واژینیسموس با گوش پاک کن می‌باشد را برای شما توضیح دهد و این مشکل را برطرف کند.

عوارض عدم درمان واژینیسموس با گوش پاک کن چیست؟

همان ‌طور که مشخص است بانوانی که دچار واژینیسموس هستند لذت کافی را از روابط جنسی با همسر خود نمی‌برند و ممکن است روابط بسیار دردناک را تجربه کنند.

به ‌غیر از وجود علائم دردناک، این مسئله می‌تواند باعث به وجود آمدن مشکلات عاطفی بین بیشتر زوج ‌ها شود. اغلب بانوان نیاز دارند تا بتوانند روابط جنسی را تجربه کنند تا سطح کیفی زندگی آن‌ها بالا رود.

موارد زیر می‌تواند تأثیر بسیاری بر روی زندگی زوج‌ها در هنگام این وجود واژینیسموس داشته باشد. به‌ همین دلیل درمان واژینیسموس با گوش پاک کن اهمیت بسیاری دارد و یک راهکار مطمئن شناخته می‌شود. به این دسته از مشکلات عبارت‌اند از:

  • وجود مشکل در باردار شدن
  • وجود مشکل در هنگام معاینات لگنی
  • وجود مشکل در هنگام استفاده از تامپون
  • زایمان طبیعی دشوار
  • عدم معاینات لگنی در طی بارداری

درمان نشدن واژینیسموس می‌تواند باعث مشکلات عاطفی و در نهایت طلاق گردد. به‌ همین دلیل اغلب افراد راهکار درمان واژینیسموس با گوش پاک کن را امری مهمی می‌شمرند تا به ‌مرور بتواند آرامش را در زندگی خود تزریق کنند و از روابط جنسی خود لذت ببرند.

درمان‌های خانگی واژن درچه مواردی خلاصه می‌شوند؟

بهتر است بدانید که درمان این مشکل برای بانوان از طریق دارو، قرص، پماد و یا دیگر موارد امکان‌ پذیر نیست. برای این‌که بتوان این مشکل را برطرف کرد، باید عضلات عادت کنند وجود دخول را امری خطرناک ندانند و در عین آرامش بتوانند لذت‌های جنسی را تجربه کنند.

درمان‌های خانگی واژن درچه مواردی خلاصه می‌شوند؟
درمان‌های خانگی واژن درچه مواردی خلاصه می‌شوند؟

حال اغلب افرادی که دچار واژینیسموس خیلی خفیف می‌باشند، راهکارهای مختلفی می‌تواند به کمک آن‌ها آید تا بتوانند این مشکل را برطرف کنند. حال در ادامه توضیح مفصلی در رابطه با انواع درمان‌های خانگی واژینیسموس که پزشک برای این دسته از افراد تجویز می‌کند، در اختیار شما خواهیم داد.

درمان واژینیسموس با تغییر پوزیشن روابط جنسی

برای این‌که بتوان درمان واژینیسموس را فراهم کرد، بهتر است پیش نوازی و معاشقه طولانی ‌مدت بین زوجین برقرار باشد. همین ‌طور پوزیشن‌های متعدد انتخاب شوند که باعث به وجود آمدن درد کمتری برای فرد شود.

بهترین و ایده‌آل‌ترین پوزیشن ها برای این دسته از افراد که دچار مشکل واژینیسموس هستند، شرایطی است که کنترل زن در اندازه دخول و روابط بالاتر از مرد باشد.

درمان واژینیسموس با تغییر پوزیشن روابط جنسی
درمان واژینیسموس با تغییر پوزیشن روابط جنسی

درمان واژینیسموس با استفاده از ورزش کگل

به ‌غیر از تغییر دادن پوزیشن استفاده از تمرین‌ها و ورزش‌هایی بنا به تخصص پزشک برای درمان واژینیسموس مؤثر هستند. تمرینات کگل برای درمان واژینیسموس نقش عمده‌ای را ایفا می‌کنند که بهتر است به‌ صورت مرتب چند ماه این تمرینات را انجام دهید تا اثرات آن را به خوبی احساس کنید.

درمان واژینیسموس با استفاده از ورزش کگل
درمان واژینیسموس با استفاده از ورزش کگل

درمان واژینیسموس با استفاد از دیلاتورها

ابزارهای مخصوصی وجود دارند که نام آن‌ها دیلاتور می‌باشد و برای درمان واژینیسموس مورد استفاده واقع می‌شوند. حال اگر پزشک این درمان را برای شما مؤثر می‌داند، باید از سایزهای کوچک آن استفاده کنید تا درمان واژینیسموس صورت بگیرد.

هنگامی‌که سایز کوچک‌تر آن در برطرف کردن واژینیسموس مؤثر واقع شد، می‌توانید از سایز‌های بزرگ‌تر از آن استفاده کنید تا به‌ مرور زمان روابط جنسی برای شما قابل ‌تحمل باشد.

برای این عملکرد بهتر است روزانه ۱ ساعت در مدت چند ماه از این دیلاتورها استفاده کنید. اما در بسیاری از مواقع ممکن است این دیلاتورها در دسترس نباشد که در آن هنگام می‌توان درمان واژینیسموس با گوش پاک کن را آغاز کرد و از گوش ‌پاک‌ کن استفاده مؤثری به ‌جای دیلاتور داشت.

درمان واژینیسموس توسط انگشت

همان‌طور که می‌دانید دیلاتور وسیله‌ای گران قیمت است. ممکن است برخی از افراد از پس پرداخت هزینه دیلاتور برنیایند و در ایران آن را به‌ سختی پیدا کنند. در این مواقع می‌توان درمان واژینیسموس با انگشت را به‌ جای دیلاتور مورد استفاده قرار داد.

برای انجام این کار باید از کوچک‌ترین انگشت آغاز کرد، سپس می‌توان انگشت دوم را وارد کرد و به ترتیب از بزرگ‌ترین انگشت استفاده کرد. برای این‌که تمرین‌های بهتری برای واژینیسموس صورت بگیرد و وارد کردن هم‌زمان دو انگشت در درمان واژینیسموس مؤثر واقع می‌باشد.

درمان واژینیسموس توسط انگشت
درمان واژینیسموس توسط انگشت

درمان واژینیسموس با گوش ‌پاک ‌کن

در کنار این دسته از موارد یک راهکار کلی و مهم دیگر که بسیار اثربخش است و نتایج خوبی را به ‌دنبال داشته ‌است، استفاده از درمان واژینیسموس با گوش پاک کن می‌باشد.

اغلب پزشکان دیلاتورها در سایزهای مختلف را پیشنهاد می‌کنند. اما همان‌طور که می‌دانید دیلاتور ها ممکن است باعث به وجود آمدن هزینه‌های بسیاری باشد و یا این‌که در کشور ما غیر از قابل‌ دسترس باشند.

برای این عملکرد یک بانو در کنار تمرینات کگل برای انجام برقراری جنسی می‌تواند درمان واژینیسموس با گوش پاک کن را امتحان کند.

برای درمان واژینیسموس با گوش پاک کن می‌توان از همسر نیز کمک گرفت و به ‌جای این‌که فرد از انگشت خود برای دخول در واژن استفاده کند، از گوش ‌پاک ‌کن که بسیار ظریف‌تر و حساس‌تر می‌باشد، استفاده می‌کند.

شریک جنسی موظف است شما را در حالتی کاملاً ریلکس قرار بدهد

برای این کار ابتدا شریک جنسی موظف است شما را در حالتی کاملاً ریلکس قرار بدهد و با معاشقه های قبلی شما را برای ورود گوش ‌پاک ‌کن آماده کند. درمان واژینیسموس با گوش ‌پاک ‌کن باید از یک عدد شروع شود. به ‌احتمال قوی افرادی که دچار واژینیسموس خفیف هستند، با ورود یک گوش ‌پاک ‌کن واکنشی نشان نمی‌دهند.

شریک جنسی موظف است شما را در حالتی کاملاً ریلکس قرار بدهد
شریک جنسی موظف است شما را در حالتی کاملاً ریلکس قرار بدهد

به ‌مرور زمان نیز می توان تعداد گوش پاک ‌کن را بیشتر کرد و در کنار آن از انگشتان دست نیز کمک گرفت تا بتوان شرایط مهبل را برای ورود و دخول آماده کرد. در کنار این موارد در هنگام تمرینات کگل وجود گوش ‌پاک ‌کن در واژن می‌تواند تاثیرگذار باشد.

برای این ‌که اثربخشی بهتری برای درمان گرفت، می‌توان درمان واژینیسموس با گوش ‌پاک ‌کن را در کنار درمان واژینیسموس با انگشت یا دیلاتور استفاده کنید و در کنار آن ورزش‌هایی کگل را نیز مهم بشمارید.

اغلب این روش‌ها برای واژینیسموس خفیف اثربخش می‌باشد، اما لازم است صبوری کنید و درمان را پیوسته انجام بدهید. برای این امر نیز می‌توانید به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید تا عملکرد درمان واژینیسموس با گوش ‌پاک ‌کن و دیگر موارد را به ‌صورت کامل برای شما شرح دهد و با اطلاعات درست درمان برای شما فراهم گردد.

درمان واژینیسموس توسط انگشت
درمان واژینیسموس توسط انگشت

جمع‌ بندی مطالب

به دلیل این‌که درمان واژینیسموس امر مهم شمرده می‌شود، امروزه راهکارهای مختلفی برای آن وجود دارد و با توجه به شرایط افراد می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. اما اولین و مهم‌ترین راهکاری که پزشک برای بیمار خود در نظر می‌گیره از درمان واژینیسموس با گوش ‌پاک ‌کن می‌باشد.

به دلیل این‌که این راهکار بسیار در دسترس است و افراد در منزل می‌توانند شرایط موجود برای درمان آن را فراهم کنند. اغلب افرادی که دچار واژینیسموس خفیف هستند از طریق گوش ‌پاک‌ کن درمان شده‌اند و دیگر نیاز به استفاده از درمان‌های متعدد دیگر برای واژینیسموس نمی‌باشد.

حال اگر شما نیز از دسته افرادی هستید و دچار واژینیسموس می‌باشید، نباید این ‌موضوع را پنهان کنید و نیاز است برای برطرف نمودن آن درمان واژینیسموس با گوش‌ پاک ‌کن را تحت نظارت یک پزشک آغاز کنید تا این مشکل فوراً برطرف گردد و بتوانید کیفیت زندگی زناشویی خود را افزایش دهید.

کانال آپارات کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد متخصص زنان ، زایمان و نازایی

ارسال دیدگاه

مشاوره رایگان ( از ساعت 9 الی 20 )

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام خدمات درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشکان و متخصصین و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی ، فعالیت خود را آغاز نموده است . هدف دکتر زرگنج فرد، حفظ سلامتی مراجعان در عین تامین خواست ایشان برای نیل به حداکثر طراوت و شادابی است.

روزهای کاری

شنبه - پنجشنبه : 20.30 - 09.00
جمعه و ایام تعطیل : فقط با هماهنگی قبلی
خانه
حساب کاربری
خدمات
جستجو