ویرایش محتوا
دکتر افسانه زرگنج فرد

درباره ما

مجموعه زنان ، زایمان و نازائی دکتر زرگنج فرد

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام تمامی خدمات زیبائی و درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشک متخصص ( دکتر افسانه زرگنج فرد ) و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی و به روز ترین دستگاه های پزشکی ، فعالیت خود را آغاز نموده است .
هدف ما زیبایی توام با حفظ سلامتی شماست …

با ما تماس بگیرید

شبکه های اجتماعی
درمان واژینیسموس با هومیوپاتی

درمان واژینیسموس با هومیوپاتی

در این مقاله به درمان واژینیسموس با هومیوپاتی می پردازیم. با ما باشید.

جهت دریافت مشاوره در زمینه درمان واژینیسموس با هومیوپاتی با ما در تماس باشید.

02128111615

02122930161

واژینیسموس می تواند به دلایلی رخ دهد که از مشکلات ساختاری گرفته تا نگرانی های روانشناختی را شامل می شود.  بسیاری از زنان در مقطعی از زندگی خود رابطه جنسی دردناکی برقرار می کنند. برخی از داروها شناخته شده اند که بر میل یا تحریک جنسی تأثیر می گذارند که باعث می شود تا رابطه جنسی دردناک شود.

درمان واژینیسموس با هومیوپاتی
درمان واژینیسموس با هومیوپاتی

درمان واژینیسموس با هومیوپاتی بسیار سودمند و کم‌هزینه است که کمک بزرگی به درمان این بیماری است. همچنین زر کلینیک جزو بهترین کلینیک های درمان این بیماری است.

در این نوشتار، مطالب زیر را بررسی می کنیم:

واژینیسموس چیست؟

انواع واژینیسموس

دلایل واژینیسموس

چگونه پزشک، واژینیسموس را تشخیص می دهد؟

واژینیسموس چگونه درمان می شود؟

درمان واژینیسموس با هومیوپاتی

تنفر از رابطه جنسی، خشکی واژن

جمع بندی

 

واژینیسموس چیست؟

واژینیسموس نوعی اختلال عملکرد جنسی است که در آن عضلات واژن و کف لگن به صورت انعکاسی منقبض می شوند. به طوری که نمی توان چیزی به واژن وارد کرد.  واژن به اصطلاح “سفت” می شود، به این معنی که رابطه جنسی بسیار دردناک است یا به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

بعضی از خانم ها حتی نمی توانند از تامپون استفاده کنند.  پزشکان بین واژینیسموس اولیه که از بدو تولد وجود دارد و واژینیسموس ثانویه که بعداً به علت خاصی تحریک می شود، تفاوت قائل می شوند.

واژینیسموس یک نوع بیماری است که تاثیر بسیار منفی بر زندگی افراد می گذارد و زندگی عمومی و عاطفی آن ها را به هم می‌ ریزد.

واژینیسموس چیست؟
واژینیسموس چیست؟

این که چه تعداد از زنان تحت تأثیر واژینیسموس هستند، مشخص نیست. بسیاری از مبتلایان به دلیل شرم، از مراجعه به پزشک خودداری می کنند و سال ها زندگی خود را با رنج فکری سپری می کنند.

هنگام مقاربت جنسی از شدت ترس، درد بیشتری ایجاد می شود که باعث می شود عضلات افراد مبتلا، تنگ تر شوند و یک رابطه جنسی ناموفقی ایجاد می شود.

اما اگر به پزشک مراجعه کنید، واژینیسموس قابل درمان و بهبود است که زر کلینیک از بهترین کلینیک های درمان واژینیسموس ‌است و کمک شایانی در این رابطه به شما می کند.

انواع واژینیسموس

آیا انواع مختلفی از واژینیسموس وجود دارد؟  چندین نوع مختلف از واژینیسموس وجود دارد که می تواند زنان در سنین مختلف را تحت تأثیر قرار دهد.

“دکتر فارل می گوید:” واژینیسموس هنگامی رخ می دهد که عضلات کف لگن بیش از حد منقبض شده و قسمت تحتانی واژن را باریک می کند.” این رابطه وجود دارد. با رابطه جنسی دردناک و گاهی اوقات ناتوانی در نفوذ جنسی، از جمله انواع واژینیسموس در موارد زیر است:

انواع واژینیسموس
انواع واژینیسموس

واژینیسموس اولیه:

می تواند منجر به تنش در روابط زناشویی شود. زیرا وجود درد همیشه در ناحیه لگن و واژن وجود دارد و به دلیل دشواری در معاینه پزشکی زنان یا هنگام استفاده از تامپون واژینال، با درد همراه است.

این مشکل اغلب توسط زنان در اولین تلاش برای رابطه جنسی با یک مرد مشاهده می شود. بنابراین مرد قادر به وارد کردن آلت تناسلی به داخل واژن نخواهد شد و یا ممکن است همراه با درد و اسپاسم عضلات در بدن همراه باشد.

 

واژینیسموس ثانویه:

ممکن است این نوع گرفتگی در هر مرحله از زندگی برای زن ایجاد شود و معمولاً نتیجه یک شرایط خاص مانند عفونت یا التهاب، یائسگی، شنیدن اخبار آسیب زا، مشکلات در هنگام اولین مقاربت یا زایمان است.  واژینیسموس  مختص یک منطقه یا کشور و شهر نیست، بلکه این مشکل برای خیلی از خانم ها در سراسر جهان وجود دارد و هر چیزی می تواند باعث ایجاد این اسپاسم شود.

در این نوع از بیماری ها، روح تحت فشار زیادی قرار می گیرد و همه ی زندگی عاطفی و معنوی فرد را دگرگون می کند. همراهی خانواده، همسر و‌ اطرافیان، کمک بزرگی در روند و سرعت بهبودی افراد می کنند که خوشبختانه درمان های متعددی برای این بیماری وجود دارد.

درمان به صورت هومیوپاتی یکی از رایج ترین درمان های در حال حاضر است که زر کلینیک یکی از بهترین کلینیک های درمانی این نوع بیماری است که در بهبودی افراد کمک بسیار زیادی می کند.

واژینیسموس ثانویه:
واژینیسموس ثانویه:

دلایل واژینیسموس

چند دلیل وجود دارد که می تواند واژینیسموس را تحریک کرد. جدا از دلایل ارگانیک مانند اختلال عملکرد عضلات، اغلب دلایل روانشناختی وجود دارد. موارد زیر می تواند از مهم ترین این دلایل باشد:

  • ترس از درد و آسیب
  • شرم از رابطه جنسی زیرا در کودکی تابو ( ممنوعیت انجام کار) بود.
  • رد رابطه جنسی به طور کلی
  • رد شدن شریک زندگی یا مشکلات در مشارکت
  • در موارد نادر، سوء استفاده یا سایر تجربه های آسیب زا

چگونه پزشک، واژینیسموس را تشخیص می دهد؟

ابتدا پزشک سعی می کند تا اطلاعاتی راجع به زندگی جنسی و مقاربت بیمار پیدا کند و در نتیجه دلایل روانی را شناسایی کند. اگر او نتواند علل فیزیکی علائم مانند عفونت یا التهاب را پیدا کند، ممکن است موفق به درمان واژنیسموس نشود.

هنگام تشخیص واژینیسموس ، پزشک از بیمار در مورد علائم بیماری سوال می کند و معاینات بالینی لگن را انجام می دهد تا سایر علل احتمالی درد و گرفتگی را از بین ببرد و دردی را که در هنگام رابطه جنسی یا دلایل دیگر رخ‌ می دهد را شناسایی و درمان کند.

چگونه پزشک، واژینیسموس را تشخیص می دهد؟
چگونه پزشک، واژینیسموس را تشخیص می دهد؟

واژینیسموس چگونه درمان می شود؟

اگر یک علت ارگانیک دلیل این ناراحتی باشد، می توان آن را برطرف کرد. هدف از درمان اسپاسم واژن با علل روانشناختی، کاهش تنگی انعکاسی عضلات واژن و ترس از درد است. این بازتاب را می توان از طریق تمرینات لمسی کاهش داد.

به عنوان بخشی از درمان، بیمار تمرین می کند تا بدون درد، چیزی را به واژن خود وارد کند. با این کار، او یاد می گیرد که عضلات واژن خود را شل کند.  به عنوان یک قاعده، ابتدا با انگشت شروع می شود و در صورت کار کردن، می تواند از درج های مخروطی استفاده کند.

سپس شریک جنسی نیز می تواند ملحق شود. آموزش عضلات کف لگن و خودآزمایی واژن نیز می تواند از این روند پشتیبانی کند.  در بسیاری از موارد، روان درمانی و رابطه جنسی درمانی همراه، منطقی است.

درمان واژینیسموس با هومیوپاتی

در ابتدای درمان می‌ خواهیم بدانیم هومیوپاتی چیست؟ و درمان واژینیسموس با هومیوپاتی به چه شکل صورت می گیرد.

هومیوپاتی چیست؟ هومیوپاتی یک سیستم پزشکی است که معتقد است بدن می تواند به تنهایی خود را درمان کند، زیرا پزشکان این روش درمانی از مقادیر بسیار کمی از مواد طبیعی مانند گیاهان و مواد معدنی استفاده می کنند و معتقدند که این فرآیند، بهبود و ترمیم را تشدید می کند.

هومیوپاتی یک روش درمانی جایگزین یا مکمل (CAM) است. به این معنی که از چندین جنبه مهم با درمان هایی که بخشی از طب سنتی غربی هستند، متفاوت است.

یکی از اصول اساسی این درمان این است که “متیلاسیون باعث بهبودی مشابه” می شود. به عبارت دیگر؛ ماده ای که علائم خاصی ایجاد می کند، در مقادیر بسیار کم، می تواند بیماری هایی را با علائم مشابه درمان کند و هدف آن فعال کردن سیستم دفاعی طبیعی بدن است.

در علم هومیوپاتی؛ به پیدا کردن دلیل بیماری اهمیت زیادی داده می شود و هر علتی، درمان مخصوص خود را دارد. در ادامه؛ به تقسیم بندی درمان واژینیسموس با هومیوپاتی و برخی علل آن می پر داریم.

تجربه های ناراحت کننده احساسی

عواملی مثل طلاق والدین در کودکی، تجربه شکست عشقی در نوجوانی یا جوانی، مرگ یکی یا هر دوی والدین در کودکی تاثیر منفی بار فراوانی خواهد گذاشت. این گونه افراد برای آسیب پذیری کمتر، خود را محدود می کنند و احساسات خود را در خود حبس می کنند.

به همین علت؛ باعث بروز مشکلاتی مثل بی خوابی، کم کاری تیروئید، به هم خوردن دوران قاعدگی، واژینیسموس و سایر موارد شناخته  می شود که متاسفانه در آینده زناشویی در اولین رابطه جنسی با همسر دچار مشکلات زیادی می شوند که از جمله مشکلات واژینیسموس می باشند.

تجربه های ناراحت کننده احساسی
تجربه های ناراحت کننده احساسی

در درمان چنین بیماری‌ هایی در علم هومیوپاتی، از داروهای مختلفی استفاده می شود. برای این مشکل معمولا از سدیم کلراید برای درمان استفاده می شود.

ترس از پیش بینی

این مشکل معمولا بین افراد باسواد و تحصیلکرده، بسیار دیده می شود. همین طور افرادی که از اولین رابطه جنسی، مقاربت و سکس دچار وحشت هستند. این مشکل در آن ها بسیار دیده می شود. همچنین این اتفاق ممکن است بین افرادی با سطح هوش بالا که همیشه مسائل را پیش بینی می کنند، اتفاق بیفتد.

این گونه افراد ممکن است سرد مزاج نباشند، بلکه طبع گرمی داشته باشند. اما ترس از اولین رابطه ی جنسی، لذت رابطه جنسی را مبدل به ترس و انزوا کند. همچنین مردانی که با این مشکل رنج می برند را معمولا دچار انزال زود رس می کند.

از داروهای قابل استفاده برای این گونه افراد، گیاه جلزمیوم با اکونایت یا لیکوپادیوم است و یا نیترات نقره هم تجویز می شود.

اسپاسم به دلیل هیجانات عصبی

افرادی که دارای هیستریک و تنش های عصبی و احساسی، با روبه رو شدن با احساسات خود دچار مشکل می شوند و این احساسات را  به شکل نادرست به دیگران بروز می دهند.

مثلا آن ها به رابطه جنسی نیاز دارند، اما در بروز احساسات خود دچار مشکل می شوند که همراه با عصبانیت، تغییر خلق و درنهایت دچار اسپاسم می شوند.

همچنین افرادی هستند که میل جنسی بالایی دارند و به همین دلیل است که دچار واژینیسموس می شوند‌. از بهترین درمان ها در این مشکل استفاده از فلز پلاتین است.

اسپاسم به دلیل هیجانات عصبی
اسپاسم به دلیل هیجانات عصبی

تنفر از رابطه جنسی، خشکی واژن

یکی دیگر از مشکلات واژینیسموس که خیلی هم بین خانم ها شایع است، اختلالات هورمونی می باشد. عفونت ها، بیماری های ارثی، مشکلات تخمدان ها، غده هیپوفیز، مصرف غذاهای حاوی هورمون و سایر موارد باعث ایجاد اختلالات در هورمون خانم ها می شود.

همچنین در برخی موارد دیده شده، خانواده هایی که سرکوب کننده هستند، باعث می شود که اختلال هورمون، ایجاد کیست خشکی واژن، بیزاری از رابطه جنسی و غیره به بار بیاورد.

البته در کنار آن ها مهم ترین سرکوب شدن توسط همسر و خانواده است که باعث خشکی واژن و ترس و اضطراب از ایجاد رابطه جنسی است.

اگر بخواهیم به مهم ترین داروهای این طیف از مشکلات اشاره کنیم، از ماهی مرکب که سپیا  نام دارد و داروی گیاهی دیگری به نام گیاه ایگنیشیا است.

البته مراجعه به زر کلینیک که معتبرترین کلینیک در این زمینه است، بسیار کمک کننده می باشد.

نبود امنیت

این عارضه در افرادی دیده می شود که از دوران نوزادی دچار کمبود یون هایی مثل کمبود کلسیم، و‌ دچار ناامنی و شرایطی بوده اند که تغذیه مناسبی نداشته اند و مورد بی توجهی قرار گرفته اند. این بی توجهی ها به متابولیسم عنصر فسفر و کلسیم در بدن ایشان تاثیر منفی گذاشته است.

این افراد اضافه وزن دارند، تیروئید کم کار، عرق دائم، احساس ترس از تنهایی، یبوست  و سایر موارد را دارند.

داروی صدف دریایی از بهترین داروها در هومیوپاتی برای درمان واژینیسموس است.

آزار جنسی

این افراد متاسفانه در کودکی مورد آزار جنسی، چه لمسی و چه کلامی شده اند، و در مواردی مورد  سوء استفاده قرار گرفته اند.

در چنین مواردی حتما مشکلاتی برای ارتباط با جنس مخالف به وجود می آید که ضربه بزرگی به هر دو زوج است.

اسپاسم عضلات واژن به همراه دیگر عضلات

در این افراد انقباضات فقط مختص واژن نیست و در سایر مکان های بدن انقباضات دیده می شوند. گل کاکتوس که فقط در شب گل می دهد، برای درمان این نوع عارضه بسیار مفید است.

ترس از آسیب پذیری

این افراد فوبیای آسیب پذیری در اثر افتادن، تصادف یا زمین خوردن و غیره را دارند که روحیه ی بسیار ضعیفی دارند‌ و همیشه دور از این اتفاقات نیستند و از کوچک ترین آسیب دچار خونریزی می شوند و هنگام نزدیکی، احساس سوراخ شدن در همه ی بدنشان را دارند. به همین دلیل است که آسیب های جدی به روابط زناشویی آن ها خورده می شود.

برای این گونه افراد، گیاه همیشه بهار تجویز می شود، تا به آرامش درونی آن ها کمک بشود.

در درمان واژینیسموس با هومیوپاتی؛ برای هر علت از این بیماری باید به متخصص مراجعه کرد تا اشتباهی صورت نگیرد. زر کلینیک از بهترین کلینیک های درمان این بیماری به حساب می آید، که در آنجا می توانید با خاطری آسوده درمان شوید.

ترس از آسیب پذیری
ترس از آسیب پذیری

جمع بندی

زنان از هر گروه سنی می توانند از خشکی واژن رنج ببرند. اگرچه زنان در سن یائسگی به دلیل کاهش سطح استروژن، از مبتلایان اصلی به این بیماری هستند.

انقباض عضلات واژن عمدتا منجر به درد در هنگام مقاربت می شود (دیس پارونیا).  این می تواند همراه با خارش، سوزش و خونریزی در بعضی مواقع هنگام نزدیکی با وارد کردن شیء در واژن باشد.

جدا از یائسگی، زایمان، شیردهی و داروهای ضد استروژن نیز می توانند باعث خشکی واژن شوند.  خوشبختانه درمان واژینیسموس با هومیوپاتی جواب مثبتی داده است که زر کلینیک از بهترین کلینیک ها برای درمان می باشد.

کانال آپارات کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد متخصص زنان ، زایمان و نازایی

ارسال دیدگاه

مشاوره رایگان ( از ساعت 9 الی 20 )

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام خدمات درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشکان و متخصصین و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی ، فعالیت خود را آغاز نموده است . هدف دکتر زرگنج فرد، حفظ سلامتی مراجعان در عین تامین خواست ایشان برای نیل به حداکثر طراوت و شادابی است.

روزهای کاری

شنبه - پنجشنبه : 20.30 - 09.00
جمعه و ایام تعطیل : فقط با هماهنگی قبلی
خانه
حساب کاربری
خدمات
جستجو