ویرایش محتوا
دکتر افسانه زرگنج فرد

درباره ما

مجموعه زنان ، زایمان و نازائی دکتر زرگنج فرد

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام تمامی خدمات زیبائی و درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشک متخصص ( دکتر افسانه زرگنج فرد ) و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی و به روز ترین دستگاه های پزشکی ، فعالیت خود را آغاز نموده است .
هدف ما زیبایی توام با حفظ سلامتی شماست …

با ما تماس بگیرید

شبکه های اجتماعی
خونریزی بعد از لابیاپلاستی

خونریزی بعد از لابیاپلاستی

در این مقاله در خصوص خونریزی بعد از لابیاپلاستی می پردازیم. تا انتهای مطلب، ما را همراهی نمایید.

جهت دریافت مشاوره در خصوص لابیاپلاستی با ما در کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد تماس باشید.

02128111615

02122930161

یکی از عمل های زیبایی اندام  تناسلی بانوان عمل لابیاپلاستی‌ است. اگرچه اصطلاح  لابیاپلاستی همان عمل زیبایی لب داخلی و لب خارجی واژن است. در لابیاپلاستی‌ علاوه بر جنبه زیبایی، این عمل جنبه درمانی نیز دارد که باعث می شود کیفیت زندگی بیمار بهتر شود.

ناراحتی هنگام نزدیکی و ایجاد خارش در آن ناحیه از موارد منفی وجود این لبه ها در واژن هستند.  بعد از عمل جراحی لابیاپلاستی، مراقبت های لازم باید صورت گیرد که منجر به خونریزی بعد از جراحی لابیاپلاستی نشوند. در ادامه، به این که لابیا پلاستی چیست و‌ برای خونریزی بعد از جراحی لابیاپلاستی چه کنیم، می پردازیم.

آن چه در این نوشتار بررسی می شوند:

لابیاپلاستی چیست؟

در لابیاپلاستی چه کاری انجام می دهند؟

دلایل اصلی انجام لابیاپلاستی

روش انجام لابیاپلاستی

مزایای عمل لابیاپلاستی

عوارض جانبی لابیاپلاستی

بهبودی بعد از عمل لابیاپلاستی

مراقبت های بعد از عمل لابیاپلاستی‌

خونریزی بعد از جراحی لابیاپلاستی

تأثیر عفونت بر خونریزی بعد از عمل لابیاپلاستی‌

درمان خونریزی بعد از عمل لابیاپلاستی‌ چیست؟

نحوه مصرف دارو پس از جراحی لابیاپلاستی

کلام آخر

 

لابیاپلاستی چیست؟

اصطلاح لابیاپلاستی به روشی گفته می شود که طول لب های کوچک  و بزرگ در واژن را کاهش می دهد. این عمل یک نوع جراحی پلاستیک است که می تواند علائمی را که زنان از پیچ خوردن لبه بزرگ واژن و کشیدن لابیا تجربه می کنند، بهبود دهد.

لابیاپلاستی چیست؟
لابیاپلاستی چیست؟

زنان به دلایل درمانی یا زیبایی، یا به هر دو دلیل، مایل به جراحی پلاستیک داخلی هستند. دلایل اصلی درمانی  آن مشکل در حفظ بهداشت (به عنوان مثال، چسبیدن دستمال توالت هنگام پاک کردن و غیره)، اصطکاک مزمن پوست ناحیه تناسلی، آزار هنگام پوشیدن لباس تنگ، درد هنگام دوچرخه سواری و فعالیت های ورزشی مشابه و چسبندگی لب های داخلی است. برخی از زنان هم از بسته شدن ورودی واژن با لب های داخلی و ادرار با فشار هنگام دستشویی کردن و پاشیدن ادرار به پاها، شکایت دارد.

هدف اول برآورده کردن انتظارات بیمار در اسرع وقت و با کیفیت بالا است  و ایجاد یک تغییر جدید در زندگی فردی از نظر درمانی و زیبایی، پس از عمل می باشد. سپس بعد از عمل، هدف باید این باشد که بیمار احساس رضایتمندی و آرامش بیشتری نسبت به قبل داشته باشد.

در نتیجه بعد از این عمل، بیمار باید احساس بهتری نسبت به ایجاد رابطه زناشویی داشته و بر زندگی جنسی وی تأثیر مثبت بگذارد. عمل لابیاپلاستی‌ نتایج مثبتی باید به همراه داشته باشد، تا با پوشیدن لباس زیر و غیره احساس راحتی و شادی بیشتری نسبت به قبل داشته باشد. البته قابل ذکر است که کاهش شکایات بیماران مبتلا به مشکلات دستگاه ادراری و عفونت پس از عمل بسیار مهم است.

هدف از این روش کوچک کردن لابیای مینور است. لابیاپلاستی ممکن است به منظور کاهش عدم تقارن لب بزرگ‌ واژن که یکی از دیگری طولانی تر است، یا به طور معمول، برای کاهش طول هر دو لابیا انجام شود.

دلایل اصلی انجام لابیاپلاستی

  • به خاطر داشتن واژن تمیز و مرتب
  • عدم تقارن صحیح در ظاهر واژن
  • احساس درد در هنگام رابطه جنسی “دیس پارونی”
  • کاهش تحریک کلیتور به دلیل وجود پوست اضافی روی کلیتوریس
  • درد یا ناراحتی آدر هنگام فعالیت های ورزشی مانند دوچرخه سواری
  • ناراحتی هنگام پوشیدن لباس های تنگ مانند شلوارهای تنگ
  • احساس سوزش در هنگام ورزش

روش انجام لابیاپلاستی

متداول ترین نوع لابیاپلاستی روش برش است که در آن بافت اضافی برداشته می شود و به طور مستقیم دوخته می شود. بعد از عمل لابیاپلاستی، چروک های اضافه ای که در اطراف کلیتورال  وجود دارد نیز می تواند از بین بروند، یا کاهش یابند. نکته دیگر بخیه های جذبی هستند و نیاز نیست که به دکتر مراجعه کنید تا بخیه ها را بکشند.

در جراحی لابیاپلاستی؛ آن چه که  اهمیت دارد، رضایت بیمار و احساس شادی بعد از عمل است. پس لازم می شود، در مورد محل عمل و نحوه جراحی و وضعیت فرد بعد از عمل لابیاپلاستی و احتمال خونریزی بعد از جراحی لابیاپلاستی‌ با بیمار در میان گذاشته شود.

روش انجام لابیاپلاستی
روش انجام لابیاپلاستی

لازم به ذکر است که انجام چنین جراحی هایی در مطب پزشک و فقط با استفاده از بی حسی موضعی، کار صحیحی نیست.  به هر حال، عمل لابیاپلاستی‌ با امکانات مناسب لازم است انجام شود. مثل اتاق عمل بیمارستان یا درمانگاه و توجه و مراقبت برای این کار بسیار ضروری است.

پیشنهاد می کنیم از پست ورزش های مخصوص واژینیسموس دیدن کنید.

مزایای عمل لابیاپلاستی

بعد از انجام عمل لابیاپلاستی، احساس روحی روانی بهتری دارید که به دلیل از بین رفتن پوست اضافی و بزرگ در واژن می باشد و سبب می شود تا احساس بهتری داشته باشید.

همچنین تأثیر مثبت زیادی در رابطه جنسی و توانایی لذت بردن از رابطه جنسی دارد.

این روش همچنین برای کاهش وقوع برخی از مشکلات در ناحیه واژن، که گاهی اوقات به بهداشت شخصی مربوط می شوند، مانند عفونت های دستگاه ادراری و قارچ های واژن، موثر است.

عوارض جانبی لابیاپلاستی

خطرات مرتبط با لابیاپلاستی در بیشتر روش های جراحی واژن ممکن است اتفاق بیفتد؛ از جمله: خونریزی، هماتوم و عفونت. شایعترین عارضه در عمل لابیاپلاستی،‌ برداشتن زیاد از لبه ی واژن است. این امر می تواند منجر به خشکی مزمن، ایجاد زخم در دهانه واژن یا نزدیک آن شود که هنگام مقاربت، احساس درد داشته باشید.

برخی از خانم ها نیز پس از اتمام عمل، از درد شدیدی رنج می برند که منجر به وجود حساسیت در کلیتور برای مدت زمانی می شود.

همچنین ممکن است منجر به عفونت، قرمزی و آلرژی خارجی شود که گاهی منجر به مشکل در رفع نیاز جنسی می شود و تأثیر منفی دارد.

بهبودی بعد از عمل لابیاپلاستی

بیشتر افراد شاغل  بعد از انجام عمل لابیاپلاستی تا یک هفته از کار خود مرخصی می گیرند تا بتوانند استراحت کافی در منزل داشته باشند. بعد از انجام عمل لابیاپلاستی‌ می توان تورم و درد را با یخ، آرام کرد. با قرار دادن بسته سردی بین لباس زیر و پوست،  درد را  کاهش دهید. این کار را می توان به ترتیب ” بیست دقیقه استفاده کردن، و بیست دقیقه جدا کردن ” انجام داد. بیمار همچنین می تواند پاهای خود را دراز کند تا تورم و درد را تا حدودی‌ کاهش دهد.

بیماران می توانند پس از چهار تا شش هفته استفاده از تامپون یا رابطه جنسی را از سر بگیرند و به زندگی عادی و روزمره خود برگردند. البته نباید فراموش کرد‌ که نگهداری و مراقبت خوب و دقیق  پس از انجام لابیاپلاستی‌ از خونریزی بعد از جراحی لابیاپلاستی‌، تا حدود زیادی جلوگیری می کند.

نکته مهم این است که  تورم  اصلی و طبیعی بعد از عمل تا 6 هفته پیش بینی شده است. قابل ذکر است که مقدار تورم خفیفی ممکن است باقی بماند که تا شش ماه برطرف می شود.

مراقبت های بعد از عمل لابیاپلاستی‌

۶ هفته پس از عمل، ورزش، بلند کردن اجسام سنگین یا فعالیت جنسی ممنوع است.  پیاده روی آرام و سبک مجاز است.  ناحیه عمل باید روزانه با آب و صابون تمیز شود و بعد از تماس با آب باید با ضربات سبک و بدون مالش خشک شود. حمام کردن در وان و نشستن نباید انجام شود، این کار می تواند بخیه ها را ضعیف کرده و باعث باز شدن زود هنگام زخم شود.

مراقبت های بعد از عمل لابیاپلاستی‌
مراقبت های بعد از عمل لابیاپلاستی‌

به بیمار آموزش داده می شود تا کرم و پمادها را به ناحیه لب واژن و محل زخم بمالد تا در بهبودی سریع تر کمک کند. کرم کلاژن همچنین ممکن است بعد از جراحی برای کمک به ترمیم زخم استفاده شود. معمولاً از بیمار خواسته می شود تا پاهای خود را بسته نگه دارد یا پاهای خود را روی هم دیگر قرار دهد تا تنش در لبه های زخم کاهش یابد.

بیمار در هفته  دوم و هفته  ششم پس از جراحی معاینه می شود.  بخیه ها حدود 10-14 است، و بخیه ها در چند روز اول به سلول جذب  می شود.  ممکن است خارش و ترشحات قابل توجهی ایجاد شود و با استفاده از کرم می توان خارش را کاهش داد.  بسیاری از بیماران، ترشحات را به عنوان عفونت تعبیر می کنند، اما معمولاً چنین نیست.

در هفته چهارم،  زخم ها معمولاً خوب بسته می شوند. در طی این دوره حمام  مانعی ندارد که می توانید برای انجام  فعالیت خود شروع به کار  کنید. طی 6-8 هفته بهبودی کامل شده و محدودیت ها برداشته می شوند.  یک بیمار می تواند از 6 تا 8 هفته رابطه جنسی را شروع کند. زمانی که اندام ها کاملاً خوب شده و نرم شده اند، دیگر می تواند به زندگی عادی خود باز گردد. البته ممکن است خونریزی بعد از جراحی لابیاپلاستی‌ در برخی افراد دیده شود.

خونریزی بعد از جراحی لابیاپلاستی

بعد از هر عمل جراحی، چه کوچک و چه بزرگ، احتمال خون ریزی وجود دارد. پس بهتر است که نکات و مراقبت های لازم صورت بگیرد تا عوارض کمتری را متحمل شد. خونریزی بعد از جراحی لابیاپلاستی غیر ممکن نیست. در این روش از جراحی زنان  ممکن است، خونریزی ایجاد شود. به دلیل این که ناحیه واژن دارای عروق بزرگ زیادی است و به اصطلاح احتمال خونریزی بسیار زیاد است، بنابراین توجه به خونریزی بعد از انجام دادن لابیاپلاستی بسیار مهم است.

دلایل خونریزی بعد از لابیاپلاستی‌ چیست؟

مهم ترین علت خونریزی بعد از جراحی لابیاپلاستی آسیب بخیه است.

  • گاهی ممکن است هنگام بخیه زدن، خارج از بخیه ها رگ کوچکی باقی بماند که باعث خونریزی شود.
  • به دلیل نشستن طولانی مدت و فشار در ناحیه لگن، ممکن است بخیه ها باز شده و باعث خونریزی شوند.
  • بعضی اوقات، با برداشتن جسم سنگین و فشار آمدن، بخیه ها باز شده و باعث خونریزی می شود.
  • ورزش شدید بعد از جراحی می تواند باعث خونریزی شود.
  • فشار آب در هنگام شست و شوی زخم، رابطه جنسی و یا ضربه شدید، می تواند باعث خونریزی شود.
  • عفونت در ناحیه زخم می تواند زخم را باز کرده و خونریزی کند. حتماً از آنتی بیوتیک خوراکی تجویز شده توسط متخصص زنان و زایمان و همچنین توصیه های بهداشتی به موقع برای جلوگیری از خونریزی زخم استفاده کنید.
  • از پوشیدن لباس تنگ که به ناحیه زخم فشار وارد می کند، خودداری کنید.
  • یبوست نیز زخم را تحت فشار قرار می دهد و در بعضی موارد دیده شده که زخم در اثر یبوست، خونریزی می کند.
دلایل خونریزی بعد از لابیاپلاستی‌ چیست؟
دلایل خونریزی بعد از لابیاپلاستی‌ چیست؟

تأثیر عفونت بر خونریزی بعد از جراحی لابیاپلاستی‌

برخی از افراد ممکن است تصور کنند که پس از جراحی واژن یا جراحی پلاستیک واژن، عفونت دلیل اصلی و طبیعی خونریزی پس از لابیاپلاستی‌ است. بعد از عمل بافت های واژن تمام تلاش خود را می کنند تا به حالت اولیه خود برگردند.

آن ها غشای مخاطی نازکی دارند که  بعد از انجام بخیه، ممکن است به دلیل دوخته شدن، خونریزی جزئی داشته باشد.  یکی از توصیه های متخصص و‌ جراح، استراحت کامل و عدم انجام تمرینات سنگین برای جلوگیری از فشار آوردن به محل زخم است.

درمان خونریزی بعد از جراحی لابیاپلاستی‌ چیست؟

اگر بعد از جراحی لابیاپلاستی دچار خونریزی شدید، در صورت مقدار کمی خونریزی  با متخصص زنان می توانید تماس بگیرید، اما بهتر است که  با پزشکی که جراحی را انجام داده، مشورت کنید.

بسیاری از کسانی که از خونریزی بعد از عمل جراحی لابیاپلاستی  شکایت دارند، فقط  می توانند با مراجعه به پزشک معالج، مشکل خود را برطرف  کنند که وی بهترین فرد برای پیگیری مشکل آن ها است.

حتی اگر خونریزی بعد از عمل لابیاپلاستی‌ ، ناشی از سهل انگاری خود فرد باشد، آن ها باید دوباره با متخصص زنان یا پزشک معالج خود مشورت کنند و شرایط را برای آن ها تعریف کنند.

درمان خونریزی بعد از جراحی لابیاپلاستی‌ چیست؟
درمان خونریزی بعد از جراحی لابیاپلاستی‌ چیست؟

نحوه مصرف دارو پس از جراحی لابیاپلاستی

داروهای تجویز شده برای بهبودی زخم  باید توسط جراح و متخصص زنان و زایمان به طور منظم و به مرور استفاده شود.  این پمادها روند واژن و بخیه ها را زودتر بهبود می بخشد و خطر خونریزی را کاهش می دهد.

نتیجه ای که از زخم های باز به دلیل عفونت بعد از جراحی واژن می گیرید، کمتر خواهد بود. توجه کنید که عفونت نیز می تواند در  خونریزی بعد از عمل نقش داشته باشد.

کلام آخر

امروزه با پیشرفت علم در عرصه پزشکی، مشکلاتی که باعث آزار هستند‌ و قبلا صحبت کمی در مورد این مشکلات می شد را می توان برطرف کرد. همچنین در کنار برطرف کردن این عارضه ها، به زیبایی آن ها نیز می توان توجه کرد.

لابیاپلاستی نوعی جراحی پلاستیک است که ظاهر لب های داخلی یا لبه ای خارجی را بهبود می بخشد.  آمار نشان می دهد که بیشتر افرادی که به متخصص مراجعه می کنند، برای درمان یا زیبایی؛ تمایل به کاهش اندازه یا طول لب های داخلی خود دارند.

کلام آخر
کلام آخر

اگر چه هنوز اندازه طبیعی لابیای واژن مشخص نشده است، اما برای بیشتر خانم ها ایده آل است که لابیای داخلی از لبه های خارجی بیرون نزند. ناگفته نماند که بعد از انجام این عمل، ممکن است که دچار خونریزی شوید که با مراجعه به پزشک می توانید این مشکل را بر طرف کنید.

کانال آپارات کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد متخصص زنان ، زایمان و نازایی

ارسال دیدگاه

مشاوره رایگان ( از ساعت 9 الی 20 )

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام خدمات درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشکان و متخصصین و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی ، فعالیت خود را آغاز نموده است . هدف دکتر زرگنج فرد، حفظ سلامتی مراجعان در عین تامین خواست ایشان برای نیل به حداکثر طراوت و شادابی است.

روزهای کاری

شنبه - پنجشنبه : 20.30 - 09.00
جمعه و ایام تعطیل : فقط با هماهنگی قبلی
خانه
حساب کاربری
خدمات
جستجو