ویرایش محتوا
دکتر افسانه زرگنج فرد

درباره ما

مجموعه زنان ، زایمان و نازائی دکتر زرگنج فرد

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام تمامی خدمات زیبائی و درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشک متخصص ( دکتر افسانه زرگنج فرد ) و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی و به روز ترین دستگاه های پزشکی ، فعالیت خود را آغاز نموده است .
هدف ما زیبایی توام با حفظ سلامتی شماست …

با ما تماس بگیرید

شبکه های اجتماعی
بهترین پوزیشن برای افراد واژینیسموس

بهترین پوزیشن برای افراد واژینیسموس

آیا می دانید بهترین پوزیشن برای افراد واژینیسموس چیست با ما همراه شوید.

جهت دریافت مشاوره و درمان واژینیسموس با ما در تماس باشید.

02128111615

02122930161

با ما همراه باشید تا درباره بهترین پوزیشن برای افراد واژینیسموس اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهیم. عوامل متعددی در بانوان سبب بروز این عارضه میشود که با پیشرفت علم و تکنولوژی متخصصین توانسته اند شیوه های درمانی مناسب و مفیدی را جهت رفع این مشکل در اختیار بیماران قرار دهند.

بهترین پوزیشن برای افراد واژینیسموس
بهترین پوزیشن برای افراد واژینیسموس

اینفوگرافیک بهترین پوزیشن برای افراد واژینیسموس

اینفوگرافیک بهترین پوزیشن برای افراد واژینیسموس
اینفوگرافیک بهترین پوزیشن برای افراد واژینیسموس

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

واژینیسموس چیست؟

انواع واژینیسموس را نام ببرید؟

عوامل جسمی که سبب بروز واژینیسموس در بانوان می شود را بیان نماید؟

عوامل روحی و روانی که باعث بروز این عارضه در بیماران می شود را ذکر کنید؟

شیوه های درمانی واژینیسموس را نام ببرید؟

چه پوزیشن های برای افراد مبتلا به واژینیسموس مناسب است؟

 

واژینیسموس

پیش از ارائه مطالبی در خصوص بهترین پوزیشن برای افراد واژینیسموس بهتر است که در مورد واژینیسموس توضیحاتی را ارائه نمایم. این عارضه مشکلی بالینی است که با انقباضات و همچنین گرفتگی شدید در ناحیه ماهیچه های کف لگن در بانوان همراه است که سبب ایجاد یک رابطه دردناک و سخت میشود و یا در برخی از موارد ادامه رابطه را برای بیمار غیرممکن می کند.

واژینیسموس
واژینیسموس

این عارضه به این صورت است که از ورود هر جسم خارجی به درون واژن نظیر تامپون، اسپکولوم معاینه،آلت مردانه جلوگیری کرده و سبب سفت شدن و یا انقباض دهانه واژن می گردد.

از اصلی ترین ماهیچه های که به صورت وسیعی با این عارضه درگیر هستند میتوان به (PC) و یا ماهیچه شرمگاهی دنبالچه اشاره کرد. این ماهیچه ها در برقراری روابط جنسی، دفع ادرار، حرکات زایمان و روده و همچنین ارگاسم در ارتباط هستند.

لازم به ذکر است که بهترین پوزیشن برای افراد واژینیسموس نیز از طریق همین ماهیچه ها (PC) است که میتواند به درمان آنها کمک بسزایی نماید. بنابراین در ادامه باید بیان نمایم که برخی از پوزیشن ها برای این گروه از بیماران وجود دارد که به انجام دخول راحت تر آنها کمک شایانی می نماید.

انواع واژینیسموس

این بیماری بالینی انواع متعددی دارد که احتمال دارد در هر رده سنی برای بانوان ایجاد شود که عبارتند از:

1)    Primary vaginismus (نوع اولیه)، به طور معمول در نخستین ارتباط جنسی ایجاد میشود و این درد به صورت مستمر با بیمار همراه است.

2)    Secondary vaginismus (نوع ثانویه)، این عارضه زمانی اتفاق می افتد که خانم یک دخول طبیعی و یا معمولی را تجربه نموده، اما در برخی از موارد با این مشکل بالینی نیز همراه می شود.

3)    Global vaginismus ( نوع کلی)، در این مورد بیمار بصورت دائمی با این مشکل بالینی همراه خواهد بود و شاید هر پارامتری سبب آغاز این عارضه در فرد شود.

4)    Situational vaginismus (نوع موقعیتی)، این مورد در موارد خاص در بیمار ایجاد میشود، به طور مثال شاید بیمار در ارتباط زناشویی با این مشکل همراه شود اما در زمان بکارگیری از تامپون و یا معاینات زنان و زایمان با مشکلی مواجه نشود.

بنابراین متخصصین زنان و زایمان با توجه به نوع عارضه واژینیسموس می توانند بهترین پوزیشن برای افراد واژینیسموس را جهت برطرف نمودن این مشکل بالینی به بیماران تجویز نمایند.

علل بروز واژینیسموس

بطور کلی اختلالات جسمی و همچنین روانی دو عامل اصلی در بروز علل واژینیسموس به شمار می آیند. به عنوان مثال، پارامترهای که در زیر به آن اشاره می نمایم از علل جسمی عارضه فوق محسوب می شوند که عبارتند از:

1)    جراحی های کف لگن 2) درد زمان نزدیکی 3) خشکی واژن 4) شیمی درمانی و یا پرتودرمانی جهت معالجه سرطان 5) بعضی از مشکلات همچون عفونت واژن، آندومتریوز، التهاب لگن، زگیل تناسلی، زخم دهانه واژن،  6) عوارض جانبی بهره مندی از بعضی داروها

علل بروز واژینیسموس
علل بروز واژینیسموس

را شامل می شوند. البته باید متذکر شد که بدون پیش نوازی پیش از انجام دخول با اندکی درد و یا سوزش در هنگام رابطه زناشویی همراه است که پس از گذشت چند ثانیه این نشانه کاملاً برطرف میشود.

اختلالات روحی و یا روانی که ارائه می نمایم هم میتوانند در علل این بیماری در بانوان دخیل باشند که شامل:

1)  ترس از بارداری 2) مشکلات میان زوجین 3) رابطه جنسی و یا تجاوز خشن قبلی 4) تربیت جنسی سخت گیرانه و همچنین نادرست

در بروز این مشکل بالینی در بانوان تاثیرگذار است. شایان ذکر است که مشکلات و یا پارگی های حاصل از زایمان های پیشین و یا سخت میتواند در بروز واژینیسموس در بانوان اثرگذار باشد.

در این راستا سوالی که ممکن است برای شما مطرح شود به این موضوع اختصاص دارد که چه افرادی به واژینیسموس مبتلا می شوند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که بانوانی که عضله های محاصره کننده واژن به شکل غیرارادی کوتاه، منقبض و یا سخت میشود و در نتیجه انجام دخول به راحتی امکان پذیر نیست به واژینیسموس مبتلا هستند.

پیشنهاد می کنیم از پست ورزش های مخصوص واژینیسموس دیدن کنید.

درمان واژینیسموس

شیوه های جهت معالجه ترس از دخول (واژینیسموس) وجود دارد که بیماران هر چه سریعتر جهت معالجه این عارضه به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه نمایند با اضطراب و استرس کمتری مواجه خواهند شد و علاوه بر این از تشدید این عارضه نیز جلوگیری می کند.

نکته مهم این است که مراجعه به موقع بیماران به متخصص زنان و زایمان میتواند در بهترین پوزیشن برای افراد واژینیسموس کمک شایانی نماید و لذت یک رابطه جنسی را برای آنها فراهم نماید.

درمان واژینیسموس
درمان واژینیسموس

اکثر متخصصین بهره مندی از روان کننده ها و یا لوبریکانت را جهت معالجه این عارضه خفیف به بیماران تجویز می نمایند. تکنیک های درمانی دیگری نیز جهت معالجه این مشکل بالینی به بیماران پیشنهاد میشود که شامل:

انجام تمرینات کگل ویژه معالجه واژینیسموس

تمرینات فوق دربردارنده شل و یا منقبض کردن مکرر ماهیچه هاست که به نظارت ماهیچه های موجود در کف لگن کمک بسزایی می نماید. این تمرینات ورزشی سبب شده که بانوان می توانند در حین رابطه جنسی از مناسب ترین پوزیشن های جهت مشکل دستگاه تناسلی خود استفاده نماید.

آموزش و مشاوره

ارائه داده های مرتبط به واکنش های جنسی و همچنین تشریح اندام های جنسی میتواند به بانوان کمک کند تا دلیل درد و پروسه پاسخ بدن را بصورت بهتر درک نمایند. به این ترتیب مشاوره و آموزش های لازم میتواند در بهترین پوزیشن برای افراد واژینیسموس انتخاب مناسبی باشد و در این راستا به آنها کمک بسزایی نماید.

تمرینات عاطفی

از دیگر مواردی که علاوه بر درمان به بهترین پوزیشن برای افراد واژینیسموس می تواند کمک شایانی نماید میتوان به تمرینات عاطفی در این زمینه اشاره کرد.

انجام تمرینات فوق به بیمار کمک می کند تا عوامل عاطفی را که سبب بروز عارضه ی فوق گردیده است مورد ارزیابی و تشخیص قرار گیرد. همچنین با بیان عواطف با یاری شریک جنسی خود مسائل عاطفی را که سبب بروز واژینیسموس شده است را بطور کامل برطرف نماید.

بوتاکس واژن

متخصصین مجرب زنان و زایمان با تزریق بوتاکس به ماهیچه های درونی واژن می توانند به درمان این مشکل بالینی در بانوان کمک نمایند.

بهتر است بدانید تزریق بوتاکس سبب فلج شدن ماهیچه های ناحیه دستگاه تناسلی در بانوان می شود که نتیجه حاصل از آن سبب مختل شدن توانایی انقباض ماهیچه و همچنین انقباضات ارادی و یا غیرارادی در بیماران می شود و در نهایت در هنگام رابطه جنسی انجام دخول را برای بانوان آسان تر می نماید.

تقلیل حساسیت به دخول

در این متد بیماران را تشویق می نمایند تا بصورت منظم روزانه دهانه واژن خود را لمس نمایند و حدالمقدور به بخش دهانه واژن نیز نزدیک تر شوند و این امر را تا هنگامی اعمال نمایند که این لمس کردن در ناحیه فوق سبب بروز ناراحتی و یا درد در آنها نشود. سپس در گام بعدی بیمار بایستی انگشت خود را داخل واژن نماید تا بتدریج بتواند به مشکل خود غلبه نماید. لازم به ذکر انجام این حرکت درمانی باعث می شود که فرد بتواند بهترین پوزیشن برای افراد واژینیسموس را به راحتی انجام دهد.

انرژی هیگز در درمان واژینیسموس

این انرژی تلفیقی از دو انرژی کششی و همچنین گرمایی است که ماهیچه های واژن بخصوص ماهیچه های Bulbocavernosus به عبارتی ماهیچه های دهانه واژن را تحت تاثیر قرار میدهد. انرژی های وارده سبب می شود که حساسیت های وارده در این ناحیه بطور کامل از بین رفته و همچنین گرفتگی ماهیچه ها نیز تا حد زیادی تقلیل یابد تا از این طریق بیمار بتواند انقباضات غیرارادی موجود در ماهیچه های این بخش را کنترل نماید.

  •   از دیگر متدهای درمانی واژینیسموس را میتوان به دارو درمانی و همچنین بکارگیری از پوزیشن های مناسب جهت افراد مبتلا به این عارضه اشاره کرد.
  •   معالجه با RF، شیوه درمانی سریع و همچنین قطعی جهت رفع این مشکل بالینی است که متخصصین این متد درمانی را حتی برای بیمارانی که با مشکل شدیدتری نیز همراه هستند توصیه می نمایند.

کلیه موارد بیان شده از شیوه های درمانی واژینیسموس است که میتواند به بیماران در جهت انجام بهترین پوزیشن برای افراد واژینیسموس کمک بسزایی نماید.

بهترین پوزیشن برای افراد واژینیسموس

در مواردی که به عارضه واژینیسموس مبتلا هستید، پیشنهاد می کنیم که شریک جنسی خود را به دلیل عدم دخول و یا ناراحتی در زمان رابطه جنسی از انجام آن باز ندارید.

به منظور کاهش استرس در بانوان لازم است که از پوزیشن های استفاده نماید که از این طریق نظارت خانم در برقراری ارتباط جنسی بیشتر باشد و در نتیجه بتواند بر روی مقدار دخول نیز کنترل داشته باشد. مواردی که در زیر بیان می نمایم از پوزیشن های است که بیماران جهت داشتن یک ارتباط لذت بخش می توانند آن را تجربه نمایند.

بهترین پوزیشن برای افراد واژینیسموس
بهترین پوزیشن برای افراد واژینیسموس

پوزیشن (Woman on top)- زن روی مرد

مناسب ترین پوزیشن جهت بیمارانی که با این مشکل بالینی همراه هستند این است که در هر حالتی که هستید چه خوابیده و یا نشسته، خانم برروی آقا قرار گرفته و کلیه نظارت ارتباط را تحت کنترل خود داشته باشد.

پوزیشن (Sitting face to face)- رو در رو نشستن

این حالت اضافه بر افت درد و ناراحتی در زمان ارتباط جنسی به صمیمیت بین زوجین نیز کمک بسزایی می نماید زیرا در این پوزیشن رابطه چشمی و همچنین پوستی شما نیز با شریک جنسی تان دوچندان می شود.

در حالت رو در رو زاویه دخول و ارتباط کمی متفاوت تر است. شاید این تغییرات منجر به بدتر و یا بهتر شدن مشکل واژینیسموس شما دامن زند. درصورتیکه در زمان ارتباط شما با حس درد و ناراحتی همراه هستید میتوانید حالت خود را عوض نماید و از پوزیشن های دیگر جهت کاهش درد واژینیسموس استفاده نماید.

در بین تمامی پوزیشن های که جهت رابطه جنسی وجود دارد، دو حالت بیان شده بهترین پوزیشن برای افراد واژینیسموس به شمار می آید که میتواند علاوه بر کاهش میزان درد به یک رابطه لذت بخش جنسی شما نیز کمک نماید.

قاشق زدن

هنگام نفوذ عمیق احساس درد می کنید، انجام آن در طرفین نیز عالی است.

هال می گوید: “باسن به عنوان یک بالشتک عمل می کند و موقعیت به زن اجازه می دهد تا با بالا بردن یا پایین آوردن پا، عمق ضربه را کنترل کند.” همچنین می توانید سرعت پمپاژ و سنگ زنی را بر عهده بگیرید و در صورت احساس ناراحتی شریک خود را تشویق به کاهش سرعت کنید.

حالت اسپوفینگ برای واژینیسموس
حالت اسپوفینگ برای واژینیسموس

 

تاثیر واژینیسموس در آقایان

طبق پژوهش های انجام شده آقایانی که دارای بانوان مبتلا به عارضه واژینیسموس هستند، بیشتر از آقایان دیگر با مشکل اختلال نعوظ و همچنین زود انزالی مبتلا می شوند.

تاثیر واژینیسموس در آقایان
تاثیر واژینیسموس در آقایان

نکته حائز اهمیت این است که بعد از معالجه این عارضه در بانوان و آغاز یک زندگی جنسی طبیعی و سالم،  مشکلاتی که در آقایان بوجود آمده است به تدریج رفع می گردد. از مشکلاتی که واژینیسموس بر روی آقایان اثر میگذارد می توان به:

  •   راندن مکرر آقا از سوی همسر سبب بروز ناامیدی و همچنین یاس در آقایان شده و در نتیجه اعتماد به نفس آنها را نیز تا حد زیادی کاهش میدهد.
  •   آقایان به علت مشکلی که همسرشان با آن مواجه هستند احساس ناراحتی می کنند که این امر به مشکلات روحی آنها دامن می زند.
  •   موفق نبودن مرد در داشتن ارتباط جنسی مطلوب و مناسب سبب بروز مشکلات خلقی و همچنین عصبانیت در آنها می شود.
  •   بی حالی و ضعف خانم و آقا در داشتن یک ارتباط زناشویی و علاقه ی میان آنها سبب بروز ترس در دو طرف میشود.

موارد ذکر شده از مشکلاتی است که در اثر واژینیسموس، آقایان با پیامدهای جانبی آن همراه می شوند.

نتیجه گیری

همانطور که بیان کردیم واژینیسموس در بانوان حالتی است که سبب انقباض و گرفتگی شدید در ناحیه ماهیچه های کف لگن میشود و در نتیجه یک رابطه جنسی ناموفق را ایجاد می کند. زوجین با آگاهی و اطلاع داشتن از پوزیشن های مخصوص افراد واژینیسموس می توانند به راحتی این مشکل بالینی را برطرف نمایند.

کانال آپارات کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد متخصص زنان ، زایمان و نازایی

ارسال دیدگاه

مشاوره رایگان ( از ساعت 9 الی 20 )

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام خدمات درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشکان و متخصصین و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی ، فعالیت خود را آغاز نموده است . هدف دکتر زرگنج فرد، حفظ سلامتی مراجعان در عین تامین خواست ایشان برای نیل به حداکثر طراوت و شادابی است.

روزهای کاری

شنبه - پنجشنبه : 20.30 - 09.00
جمعه و ایام تعطیل : فقط با هماهنگی قبلی
خانه
حساب کاربری
خدمات
جستجو