ویرایش محتوا
دکتر افسانه زرگنج فرد

درباره ما

مجموعه زنان ، زایمان و نازائی دکتر زرگنج فرد

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام تمامی خدمات زیبائی و درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشک متخصص ( دکتر افسانه زرگنج فرد ) و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی و به روز ترین دستگاه های پزشکی ، فعالیت خود را آغاز نموده است .
هدف ما زیبایی توام با حفظ سلامتی شماست …

با ما تماس بگیرید

شبکه های اجتماعی
 
به نظر می رسد شما در خصوص اختلالات میان سالی سوالاتی دارید .

می توانید با کلیک روی لینک زیر ، شماره تلفن همراه خود را بگذارید تا مشاوران ما ظرف 24 ساعت با شما تماس بگیرند .

بی اختیاری ادرار

بی اختیاری ادرار

زمانی که می‌ گوییم فردی دچار بی اختیاری ادرار شده، به این معنی است که نشت ادرار به‌ صورت غیر ارادی ایجاد می‌ شود، در حقیقت کنترل اسفنکتر ادراری از بین می‌ رود یا ضعیف می‌ شود. بی اختیاری ادرار یکی از مشکلات شایعی است، که بسیاری از افراد چه آقایان و چه خانم‌ ها را درگیر می‌ کند اما طبق بررسی‌ هایی که در این خصوص انجام شده، بی اختیاری ادرار در خانم‌ ها بیش از آقایان است.

در ادمه بررسی می کنیم :
  • منظور از بی اختیاری ادرار چیست؟
  • آیا بی اختیاری ادرار ، بیماری شایعی است؟
  • علت بی اختیاری ادرار در زنان
  • انواع بی اختیاری ادرار
  • پیشگیری از بی اختیاری ادرار
  • انواع روش های درمانی بی اختیاری ادرار
  • انجام تمرینات کگل برای تقلیل بی اختیاری ادرار
  • بیوفیدبک برای رفع بی اختیاری ادرار
  • هزینه درمان بی اختیاری ادرار
  • جمع بندی
  • علائم زگیل تناسلی در زنان
  • علت بوجود آمدن زگیل تناسلی در زنان
  • چه زنانی در معرض ویروس اچ پی وی قرار دارند ؟
  • دوره نهفتگی برای زگیل های تناسلی
  • چه کسانی می توانند واکسن گارداسیل اچ پی وی را دریافت کنند ؟
  • درمان زگیل تناسلی در زنان
  • چه اتفاقی می افتد اگر زگیل های تناسلی درمان نشوند؟
  • اگر زنی تغییرات پیش سرطانی داشته باشد، آیا به سرطان مبتلا می شود؟
  • پیشگیری از بارداری در برابر عفونت HPV محافظت می کند؟
  • اگر در معرض زگیل های تناسلی هستیم (HPV) چه کاری انجام دهیم ؟
  • آیا تست برای تشخیص زگیل تناسلی وجود دارد؟
  • جمع بندی

منظور از بی اختیاری ادرار چیست؟

بی اختیاری ادرار زمانی اتفاق می‌ افتد که کنترل اسفنکتر ادراری که وظیفه آن کنترل مجرای ادراری است از بین می‌ رود یا ضعیف می‌ شود. علاوه بر این ممکن است پس از بارداری و در اغلب مواقع در افراد چاق نیز‌‌ چنین شرایطی مشاهده ‌شود.

احتمال بروز بی اختیاری ادراری با افزایش سن به دلیل ضعیف شدن عضلات کف لگن بیشتر خواهد شد، همچنین ممکن است فردی به طور موقت دچار بی اختیاری ادرار شود .

نوشیدن بیش از حد کافئین یا الکل و عفونت ادراری یا یبوست، می‌ توانند از جمله دلایل آن باشند . داروها نیز یکی دیگر از عوامل احتمالی بی اختیاری ادار هستند. از جمله داروهایی که حاوی آنتی هیستامین یا دکونژستانت باشند‌ و یا داروهای ادرار‌ آور که برای درمان فشار خون بالا استفاده ‌می‌ شود می‌ تواند موجب بی‌ اختیاری در کنترل ادرار شود.

بی اختیاری ادرار

آیا بی اختیاری ادرار ، بیماری شایعی است؟

بی اختیاری ادرار از بیماری های شایعی است که بسیاری از افراد را درگیر می‌ کند اما طبق بررسی‌ هایی که در این خصوص انجام شده بی اختیاری ادرار در خانم‌ ها بیشتر از آقایان است. بی اختیاری ادرار در آقایان با افزایش سن بیشتر می‌ شود، این مسئله می‌ تواند به علت مشکلات پروستات، بیماری‌ هایی که بر سیستم عصبی تاثیر می‌ گذارند، و همچنین برخی آسیب دیدگی‌ ها و یا عمل های جراحی نیز ایجاد شود.

علت بی اختیاری ادرار در زنان

به‌ طور اساسی می توان دو دلیل محکم برای ابتلای خانم ها اختلال بی اختیاری ادراری معرفی کرد. از دلایل ابتلا به بی ‌اختیاری ادرار در زنان افزایش وزن، چاقی و زایمان‌ های متعدد است. در واقع بعد از زایمان به دلیل فشارهایی که به نواحی عضلات کف لگن وارد می‌ شود‌ منجر به شل شدن عضلات می‌ شوند و برخی از فعالیت های مربوط به این ناحیه را مختل می‌ کنند، که مهم‌ ترین آن اختیار کنترل ادرار است.

انواع بی اختیاری ادرار

به طور کلی سه نوع اساسی بی اختیاری ادرار وجود دارد که به شرح زیر می‌ باشد:

بی اختیاری ادرار استرسی

زمانی اتفاق می‌ افتد که فشار داخل مثانه در اثر انجام فعالیت‌ هایی مانند بلند کردن اشیا سنگین، یا عطسه افزایش یابد. افزایش فشار در داخل مجرای ادراری ممکن است باعث نشت ادرار شود.

بی اختیاری ادرار فوریتی یا اضطراری

زمانی اتفاق می‌ افتد که فرد تمایل شدیدی به ادرار کردن دارد و توانایی نگه داشتن ادرار خود را ندارد، بلافاصله بعد از آن نشت ادرار اتفاق می‌ افتد.

بی اختیاری ادرار سرریز شده

زمانی که ادرار در مقادیر کوچکی چکه یا نشت می‌ کند اتفاق می‌ افتد. به طوری که حتی ممکن است متوجه نشت ادرار نشوید اما در لباس زیر خود لکه های کوچک ادرار را مشاهده کنید.

پیشگیری از بی اختیاری ادرار

با توجه به افزایش بروز بی اختیاری ادرار در جمعیت سالخورده، توجه بیشتری به پیشگیری می شود. یک مداخله پیشگیرانه آسان، یادگیری تکنیک مناسب تمرینات کف لگن یا کگل و انجام آنها قبل از شروع بی اختیاری ادرار است. اکثر بیماران در حال حاضر کگل را اشتباه انجام می دهند.

اجتناب از زور زدن مزمن و حفظ وزن سالم نیز می تواند خطر بی اختیاری ادرار استرسی را کاهش دهد. علاوه بر این، بیمارانی که از مثانه بیش فعال یا بی اختیاری ادراری شکایت دارند باید به زودی پس از شروع بیماری مورد ارزیابی قرار گیرند، زیرا بیماران با علائم خفیف اغلب با گزینه های درمانی محافظه کارانه تر موفقیت بیشتری دارند. درمان بیماری طولانی مدت اغلب شامل درمان تهاجمی تر با میزان موفقیت کمتر است.

اثرات طولانی مدت روش زایمان، واژینال در مقابل سزارین، بر بی اختیاری ادرار در حال حاضر با داده های متناقض بحث برانگیز است. پیشنهاد شده است که سزارین از کف لگن در برابر شرایط طولانی مدت از جمله افتادگی لگن، بی اختیاری ادرار و بی اختیاری مدفوع محافظت می کند، اما قبل از ارائه توصیه های بالینی باید این قضیه بیشتر مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

بی اختیاری ادرار

انواع روش های درمانی بی اختیاری ادرار

عوامل موثری در درمان بی اختیاری ادرار موثر است. مواردی چون سن بیمار، وضعیت روانی بیمار و … بر درمان بی اختیاری ادرار تاثیرمی‌ گذارد.

تزریق بوتاکس به ناحیه تناسلی
لیزر درمانی

از جمله روش هایی هستند که تا حد زیادی می تواند در کاهش بروز بی اختیاری ادرار تاثیر گذار باشد.

تزریق بوتاکس برای درمان بی اختیاری ادرار

در واقع بوتاکس با هدف کاهش فعالیت های اضافی عضلات ناحیه واژینال تزریق می شود. این روش می تواند تغییراتی در عملکرد عضلات ناحیه واژینال ایجاد کند. در نهایت به این امر منجر خواهد شد که بی اختیاری ادرار بر طرف شود.

لیزر درمانی برای درمان بی اختیاری ادرار

لیزر درمانی نیز از دیگر روش های درمانی برای درمان بی اختیاری ادرار است که نقش ثمر بخشی در این زمینه دارد.

در واقع در طی چند ساله اخیر به کارگیری انواع لیزر ها توانسته است تا حد زیادی به بهبود وضعیت ناحیه واژینال کمک کند. عمده مشکلاتی که در این ناحیه به وجود آمده است با به کارگیری لیزرها قابل درمان است.

*لیزر درمانی و بوتاکس از جمله روش های امنی هستند که خطرات خاصی برای زنان در پی ندارند. از سوی دیگر علاوه بر اینکه روش هایی ایمن و بی خطر هستند تاثیرات درمانی قابل توجهی نیز دارند.

روش های جراحی بی اختیاری ادرار

گاهی هیچ یک از روش های دارویی برای بهبود انواع بی اختیاری ها مموثر نیست و فرد اچار است تا از روش های جراحی استفاده نماید. جراحی برای درمان بی اختیاری ادرار، جزو آخرین روش های درمانی انتخابی و پیشنهادی می‌ باشد.
روش های جراحی برای بی اختیاری ادرار عبارتند از:

اسلینگ
پد جاذب
کاتتر ادراری
اسفنکتر مصنوعی

انجام تمرینات کگل برای تقلیل بی اختیاری ادرار

با انجام ورزش های کگل کف لگن خود را تقویت نمایید، این امر باعث جلوگیری از نشت ادرار می شود، البته باید دقت داشته باشید که این اقدام را به صورت صحیح انجام دهید.

برای انجام صحیح آن تمرینات لازم را از متخصص زنان و زایمان دریافت نمایید و همچنین با مشاهده ویدیو ها و یا تصاویر اینترنتی می توانید این ورزش ساده اما مفید را به خوبی یاد بگیرید. کگل در حقیقت باعث انقباض عضلات کف لگن می شود که می‌ تواند در افتادگی رحم درمان افتادگی رحم و نشت ادرار تاثیر گذار باشد.

برای مثال می توانید عضلاتی که برای توقف جریان ادرار از آنها کمک می گیرید را منقبض نمایید. این انقباض حدود ۱۰ ثانیه کافی می باشد بیشتر متخصصین توصیه می کنند که در طول روز کف لگن و عضلات مثانه را در فاصله های ۱۰ تا ۲۰ بار پشت سر هم منقبض نمایید . این انقباضات می‌ تواند باعث تقویت عضلات کف لگن شده و از نشت ادرار جلوگیری نمایند.

بیوفیدبک برای رفع بی اختیاری ادرار

از روش های درمانی دیگر می توان به نورو فیدبک اشاره کرد که برای برطرف کردن بی اختیاری ادرار بسیار اثر بخش است. در این روش درمانگر الکترودهایی بر روی بدن بیمار نصب می کند و سپس از بیمار می خواهد که فعالیت هایی را انجام دهد. بیمار واکنش فعالیت خود را در مانیتور می بیند. برای مثال انقباض عضلات لگنی سبب می شود که نمودار روی مانیتور حرکت کند.

در این زمان آگاهی بیمار از این فعالیت هایی که انجام می دهد موجب می شود که بتواند کنترل بیشتری روی عضلات خود داشته باشد. بیوفیدبک از مهم ترین روش هایی است که در تمامی دنیا از این روش درمانی استفاده می شود. مهم ترین نکته این است که ابزار آلات و دستگاه هایی که در این زمینه بکار گرفته می شود کاملا بدون عارضه و مشکل خواهند بود.

تشخیص و درمان بی اختیاری ادرار

هزینه درمان بی اختیاری ادرار

بسته به اینکه میزان عارضه، علت عارضه چقدر باشد و اینکه روش درمانی چه باشد و در چه محلی انجام شود هزینه آن متفاوت خواهد بود. حتی پزشکی که برای درمان انتخاب می کنید روی هزینه درمان بی اختیاری ادرار ، متفاوت خواهد بود. همه پزشکان به لحاظ مهارت و تخصص قاعدتا در یک سطح قرار ندارند. این مسئله بر هزینه درمان تاثیر خواهد داشت. برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد 02128111615 و 02122930161 تماس بگیرید.

جمع بندی

در خاتمه این بحث مهم ترین نکته ای که از تذکر آن عبور نخواهیم کرد این است که برای انجام روند تشخیص علل بروز بی اختیاری ادرار و نیز در نهایت درمان بی اختیاری ادرار باید نزد پزشکان و متخصصینی بروید که یقین دارید پزشک کارنامه کاری موفقی دارند.

در واقع به جهت اینکه ناحیه واژن زنان از اهمیت بالایی برخوردار است و نقش مهمی را در رابطه جنسی و روابط زناشویی زنان و مردان دارد باید از سوی بهترین و معتبر ترین پزشکانی مورد درمان قرار گیرد که موفقیت درمان در بالاترین میزان ممکن حاصل شود

دکتر افسانه زرگنج فرد ، پزشک متخصص زنان ، زایمان و نازائی تبحر و تجربه بالایی در این زمینه داشتند و تمام مراجعین خود که با این مشکل به پیش ایشان مراجعه کردند را به خوبی درمان کردند ، لذا گزینه مناسبی جهت تعیین وقت ، تشخیص و درمان بی اختیاری ادرار شما خواهند بود .

محبوب ترین مقالات

به وقت ملاقات نیاز دارید؟

درخواست وقت ملاقات

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*

در صورتی که از خانم دکتر افسانه زرگنج فرد نوبت برای تشخیص و درمان بی اختیاری ادرار میخواهید ، لطفا شماره تلفن همراه خود را بگذارید تا مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس گرفته و برای شما با توجه به ساعات و روزهای خالی ، نوبت بگذارند .

مشاوره رایگان ( از ساعت 9 الی 20 )

رسالت ما در مجموعه دکتر زرگنج فرد انجام خدمات درمانی زنان با حفظ استاندارد و اولویت سلامت مراجعین عزیز می باشد که در جهت تحقق این رسالت تیمی متشکل از پزشکان و متخصصین و کادر مجرب با به کارگیری جدیدترین روش های علمی ، فعالیت خود را آغاز نموده است . هدف دکتر زرگنج فرد، حفظ سلامتی مراجعان در عین تامین خواست ایشان برای نیل به حداکثر طراوت و شادابی است.

روزهای کاری

شنبه - پنجشنبه : 20.30 - 09.00
جمعه و ایام تعطیل : فقط با هماهنگی قبلی
خانه
حساب کاربری
خدمات
جستجو